View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ibejnar Veteran
|
Posted: 11.07.2023 07:25 Post subject: |
|
|
meget enig. Holses bundniveau er enormt højt og han kan jo spille med uanset hvor på banen. MEN hans top top niveau får vi aldrig frem i Rosenborg. Hans kompetencer er udover fantastisk teknik især spillet i små rum og vanvittigt hurtigt tænkt kombinationsspil med især blikket for spillet og medspillere. Derudover er han faktisk også en ret god pres og erobringsspiller. Ingen på vores hold har de først nævnte kompetencer ud over ham - og jeg kan ikke se en eneste af de centrale eller Ole for den sags skyld der kan deltage i det spil. De fleste af vores spillere finder først ud af hvad de skal med bolden i det øjeblik de får den og intet virker afstemt i forhold til medspillere. Jeg ville også lade ham gå om vi fik en fair pris. Vi kan med vores hold ikke gøre ham bedre - når vi vedvarende spiller ham på den kant. Indkasser pengene og køb en fuldblodskant når vi nu ønsker at spille med de centrale vi nu gør. Det er faktisk elendigt købmandsskab hvis man da ønsker at sælge til en top pris. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 11.07.2023 12:01 Post subject: |
|
|
Det gjøres mye rart i Rosenborg, men det merkeligste er å sette Holse på høyre kant, når både han selv og laget er suverent best med han på venstre indreløper.
Last edited by Bon Scout jr. on 13.07.2023 18:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 11.07.2023 14:05 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Jeg er med at fortællingen er, at Holse spiller på kant forbi vi ingen kvalificerede kantspillere har. Men hvem helvede har indkøbt nærmest 5 spidsangribere man så vælger at sætte på bænken fordi de ikke er gode nok. Men vi fravælger så at spille med Eliteseriens potentielt bedste central midt - i stedet spiller vi med 3 derinde hvoraf ingen af dem har et offensivt fiber i kroppen og samtidig gør vi Holse dårligere ved at sætte ham på kanten. Jeg har svært ved at se den ligning som hold gør os bedre på nogen måde. Put dog Olaus eller hvem som helst på den højre kant og lad os få en central akse, der har lidt fodbold i sig og kan se muligheder i spillet. |
Problemet er at stallen er skapt for å spille 352, og det er kun hentet rene spisser (altså lite fleksible spillere som eksempelvis Vecchia). Er helt enig med deg om at vi likevel må gjøre noen kompromiss for å få Holse inn på midten. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.07.2023 15:15 Post subject: |
|
|
Vi har manglet i stallen for 433, men vi har tilsvarende mangler i stallen for 352. Jeg er ikke med på at vi har en stall skapt for 352.
Vi har for eks 2 stoppere og en drøss indreløper og vingbacker. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 11.07.2023 16:20 Post subject: |
|
|
Egentlig har vi vel en 4-4-2 stall akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.07.2023 18:11 Post subject: |
|
|
Vi har ikke kantene til 4-4-2 heller
4-2-2-2 med midtbaneboks kanskje. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 12.07.2023 12:19 Post subject: |
|
|
Joda.
Tangvik
Cornic - Reitan - Jensen - Pereira
Skarsem - Väänänen - Tagseth - Holse
Sæther - Aga
|
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 12.07.2023 12:24 Post subject: |
|
|
Vi har ikke materiell for å spille 3-5-2 eller 4-3-3. Backene er på OBOS-nivå uansett. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 13.07.2023 14:41 Post subject: |
|
|
Ny trener. Nye skylapper. Å ikke bruke Holse som indreløper er nok en gang tjenesteforsømmelse. Vår beste spiller ute av sin beste posisjon. Jeg fatter det rett å slett ikke. _________________ I have spoken. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2023 15:02 Post subject: |
|
|
Posisjonen på banen har også vært tema i et møte mellom spiller og trener.
– Jeg har snakket med Svein om det. Det er slik at vi for øyeblikket er rimelig tynt besatt på kant, så for å få det beste laget ute på banen spiller jeg der. Der er jo fair, men jeg har fortsatt forhåpninger og en drøm om å spille indreløper. Det er der jeg selv mener at jeg er best, og jeg håper på å bli trukket inn i banen. Samtidig trives jeg på kanten, og har bygget relasjoner med Erlend og Olaus. Jeg har også stor tro på at vi skal få det til, slik at det også skal kle meg å spille på kanten. Samtidig er det også slik at jeg tror på at jeg ville gjøre laget bedre på indreløper. Det synes jeg selv. Men akkurat der er vi ikke nå. Så da er det bare å jobbe videre på kanten og gjøre det best mulig, sier han.
Les mer: RBK-Holse: - Jeg ville gjort laget bedre som indreløper |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.07.2023 18:50 Post subject: |
|
|
Det er ikke mye godfot fra Maalen. Det hadde fungert mye bedre med Holse ned på indreløper. Det ser absolutt alle, bortsett fra den personen som til enhver tid har ansvaret for laguttaket i RBK.
Det må hvile en forbannelse over jobben som Rosenborg-trener: Får du ansvaret her er det frem med kjepphester, og på med skylapper og hørselvern. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 13.07.2023 20:32 Post subject: |
|
|
Det mest triste med RBK pdd. er hvor elendige folk det er som jobber med fotball. Maalen må for guds skyld ALDRI bli RBK trener, når han ikke evner å forstå at Holse passer best som indreløper. Slikt bør en trener se. Ikke fans.
Hadde Maalen hatt erfaring fra Europaspill, ville han skjønt at Holse sin fart som ving er ikke godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 13.07.2023 21:36 Post subject: |
|
|
Skjønner at vi er tynt besatt på kant, men da får vi heller være drit dårlig i den posisjonen inntil videre da, i bytte mot å få en - i tippeligasammenheng - VELDIG god indreløper. Verdt det alle dager i uka. En 10/10 indreløper + en 1/10 kant er i sum bedre enn to 3/10-spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 13.07.2023 21:50 Post subject: |
|
|
Skal ikke mye til får å gå fra geni til idiot her inne i alle fall. Er enig i at Maalen ikke bør bli permanent trener; vil ha en som har en litt større pondus som trener en han. MEN har er kåret til årets trener i ES og er på ingen måte inkompetent; bedre en mange andre der ute.
Når det er sagt så tror jeg ALLE er enige om at Holse skal være indreløper; MEN vi har jo kun 1(!!!) ving i troppen, og da blir det Holse som tar den andre da... |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 13.07.2023 21:58 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Det mest triste med RBK pdd. er hvor elendige folk det er som jobber med fotball. Maalen må for guds skyld ALDRI bli RBK trener, når han ikke evner å forstå at Holse passer best som indreløper. Slikt bør en trener se. Ikke fans.
Hadde Maalen hatt erfaring fra Europaspill, ville han skjønt at Holse sin fart som ving er ikke godt nok. |
Jeg tror Maalen meget godt vet at Holse er best som indreløper. Men han er ikke en dårlig ving heller, og når man ikke har en høyreving, så velger man å bruke Holse der. Maalen synes helt sikkert ikke at det er optimalt, men i sum mener han at det er det beste for laget frem til de får kjøpt en ving. Jeg er uenig i den vurderingen og mener at laget hadde vært bedre tjent med å flytte Holse ned på midtbanen og heller la f.eks Skarsem, Cornic eller Nypan spille på vingen, men Maalen er tydeligvis av en annen oppfatning. Godfot vil det ikke bli uansett. Med den stallsammensetningen vi har pdd. må noen spille ut av sin beste posisjon hvis vi skal spille 4-3-3. Forhåpentligvis vil det bli løst i august. |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 13.07.2023 22:02 Post subject: |
|
|
Da er det bedre å bruke Skarsem eller Nypan på vingen |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 13.07.2023 22:33 Post subject: |
|
|
Forstår valget hans godt i utgangspunktet, at han ønsket ihvertfall 1 trygt lodd der fremme når han skulle starte fra scratch. Men om det ikke blir noen bedring mot TIL, håper jeg han selv innser at midtbanen må prioriteres. Skal noen kritiseres for vondfot i laguttakene, så er det styret og ikke Maalen. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.07.2023 22:38 Post subject: |
|
|
Maalen og Henriksen er godt kjent med Holse og vet at han er bedre som indreløper isolert sett selvsagt.
Om laget blir bedre med ham der og noen andre på høyre ving vet vi ikke.
Han har vært nærme scoring selv og flere assists i alle 3 kampene som ving.
Da er behovet større for en ny SM enn Holse på indreløper er min mening. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 13.07.2023 23:18 Post subject: |
|
|
Det er noe med at Holse fra indreløper-posisjon binder sammen laget mye bedre enn noen andre vi har er i nærheten av å være istand til. Hvis vi hadde prime Skjelbred tilgjengelig så ville kanskje argumentet holde. Men slik det er så har vi Väananen eller Børkeiet sentralt, vi har Skarsem som høyre indreløper og alternativene på venstre indreløper er en Nypan som skal få slippe å bære midtbanen på sine skuldre, Skjeldbred er så langt over toppen at han ikke klarer den jobben lengre, Bjørlo er et alternativ til Skarsem på høyre og de to bør ikke spille samtidig og klarer ikke å løfte midtbanen opp på et høyere nivå, Väananen er ikke midtbanesjef (enda), Børkeiet har ikke vist noe som helst på at han kan være det.
Kanskje hvis Sælnes kommer inn. Kanskje. Pdd så er det nok slik med Holse at vi må gjøre som Svennis med Nedved i Lazio, han settes opp først (som indreløper), så tas resten av laget ut. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 14.07.2023 00:07 Post subject: |
|
|
I Skarsem og Holse har dere indreløpere gode som noen i ligaen. Men dere mangler en sjef med stor S mellom dem. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.07.2023 09:18 Post subject: |
|
|
Skarsem dekker mye rom, men har ekstremt lite sluttprodukt.
Ser ingenting annet enn det som er rett foran ansiktet hans
Holse er en glitrende indreløper |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.07.2023 10:21 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Vi har ikke kantene til 4-4-2 heller
4-2-2-2 med midtbaneboks kanskje. |
"Ruteress"-4-4-2 a la det Engelske landslaget i perioder? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 14.07.2023 13:48 Post subject: |
|
|
tobbis1 wrote: | Da er det bedre å bruke Skarsem eller Nypan på vingen |
+1
Nypan er jo ikke i nærheten av ferdig produkt og bør enkelt kunne formes i ny rolle. Jayden Nelson burde også bli trent opp til å fungere på begge vingene om det var sånn at man skulle variere mellom innoverkant og krittslikker. Han kunne enkelt blitt en ny Mini om noen tok noen få minutter med han.
Faen så mange problemer trenerne i RBK til en hver tid skal lage for seg selv. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 14.07.2023 14:03 Post subject: |
|
|
Skarsem har rykk og finter, og kan fint skape ubalanse på kanten. Sett ham der. Evt. Nypan. Det han viste i Bodø var ikke langt unna hvordan han kan settes til å løse en kantrolle.
Holse, derimot, er navet i laget, og med sin teknikk og sitt overblikk trengs han sentralt for at laget skal etablere godt spill. Det er synd at samtlige trenere i rbk har misbrukt Holses kvaliteter ved å sette ham på vingen. Selvsagt bør den beste spilleren spille i sin beste posisjon. Noe annet er rett og slett kardinalfeil. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.07.2023 14:05 Post subject: |
|
|
Noen som har vært på trening denne uken og sett spilleøktene?. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|