English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 111, 112, 113  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 10.07.2023 19:23    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Sæter fucket dette opp selv ved å kreve voldsomme summer fra klubben som ga ham sjansen på øverste nivå i Norge samt alliere seg med skurk skurkesen himself.
At han scorer et mål i ny og ne endrer ikke at den type oppførsel han har hatt mot klubben ikke kan godtas.

Fotball skal såklart være om å være best i en posisjon, men et sted må grensen settes, Sæter har passert den for meg.
Om dama di er utro og så kommer hun hjem og lager en sykt god middag til deg - er det greit?
Klubben er større enn enkeltspillere.

Dette handler ikke om å være dumsnill og spille «gratis» for RBK selv om det var vi som ga han sjansen i Eliteserien. Det handler om at han ønsker som de aller fleste av oss å tjene best mulig i de få årene han har igjen som fotballspiller. Han vet selvfølgelig hva han kan få andre steder. Ønsker/ kan ikke RBK matche det, så må han da få lov til å dra når kontrakten går ut uten at det skal harseleres sånn. Det lyser jo ut av gutten at det han aller mest vil er å spille på RBK. Så er det bare så synd at RBK ikke tar seg råd til det.
Fakta er at skal vi ha en spiss på samme nivå, så koster det oss i dagens marked minst 25 millioner i overgangssum pluss pluss som vi aldri har mulighet til. Vi er dermed godt i gang med å komplettere nedbyggingen av stallen gjennom de siste 3-4 år om Sæter forsvinner.
Dama di har ikke vært utro btw. Hun har bare vært på byen med en venninne du ikke liker. Ei som henger med fiffen Wink
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Proff

PostPosted: 10.07.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Når De presterer å gi Henriksen 8 mill i årslønn blir jeg fysisk uvel at de ikke vil gi noen kroner ekstra til Sæter når de i tillegg har solgt Tengstedt og Vecchia.Jeg forstår det rett og slett ikke.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.07.2023 21:28    Post subject: Reply with quote

Henriksen har ikke 8 mill
Svikersæter er ikke verdt i nærheten av det.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 10.07.2023 22:12    Post subject: Reply with quote

Nei, Sæter er det ingen som kjøper for 25 mill. Det har med alder på gjøre. Jeg skrev å få inn en erstatter koster 25 mill. Litt over en halv Berisha.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 10.07.2023 22:35    Post subject: Reply with quote

Ingen tvivl om at Ole er vores bedste spidsangriber - mest fordi alle de andre simpelthen ikke har noget niveau over Obosliga. Når det så er sagt så er det mig helt uforståeligt, at så mange mener Ole spiller en fantastisk kamp mod Lillestrøm. Ja han laver et fint mål, hvor bolden helt tilfældigt kommer fra en modstander. Derudover vinder han dårligt nok en eneste duel hvor bolden spilles op på ham. Altså det er sgu da det en 9,er skal kunne. Han taber alle dueller. Presser ikke specielt godt og har et touch på bolden der også ligner noget fra Obos. Men ja han er den bedste vi har pt. Sidste års 5 valg er ham vi skal hænge vores hat på nu. Vor herre bevares.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 10.07.2023 22:59    Post subject: Reply with quote

Det er mange minuser med Ole Sæter, han er langt fra komplett, men han har samtidig noen egenskaper som gjør ham til et klart førstevalg i vår situasjon. Han går foran og er uredd, hvilket er helt vesentlig i vår situasjon. Scoringsfrekvensen er god, helt essensielt, selv om han også bommer på mye. Han er også et bedre oppspillspunkt enn en del av våre andre kandidater er, og jeg synes tidvis han er ok som ballfordeler.

På meg virker det som om Ole dømmes hardere enn andre fordi han er den han er. Kontrakten han er tilbudt vet jeg lite om, men RBK bør kanskje se verdien i en lokal spiss, samtidig som man kan se det hele i et større perspektiv mtp. at Oles lønn er småtterier ift. klubbens utgifter
Back to top
katalogen
Senior

PostPosted: 10.07.2023 23:25    Post subject: Reply with quote

Det som per dags dato taler i mot at Ole Sæter skal fortsette i Rosenborg - med en betydelig grunnlønn - er ikke valg av agent eller utrolige mangel på selvinnsikt, men skadefrekvensen. Meg bekjent har Sæter aldri gått en hel sesong uten skader. Muligens i Ranheim eller KBK2?

Til og med i fjor når han leverte en flott sesong hanglet han hele høsten og trente knapt. Har jo også hatt et par hjernerystelser tidligere, som ikke er positivt heller.

I år har han foreløpig spilt tre kamper. Muligens han holder seg skadefri ut sesongen og blir kvitt skadeproblemene, men det er vel lite trolig at han har en fysikk som tåler toppidrett over lengre tid.

Har ikke sans for fyren basert på hvordan han fremstår (som egentlig er irrelevant for Rosenborg; så lenge han scorer mål og spiller så kan han i teorien være så ufyselig som bare det) og valg av agent (igjen, liker det ikke men han er ikke den eneste). Fra et sportslig perspektiv er det gambling å gi en slik spiller med skadehistorikken en kontrakt med god grunnlønn. Han bør kun få fortsette i Rosenborg på en prestasjonsbasert kontrakt, noe han selvfølgelig ikke vil akseptere.

Dermed tenker jeg det er klokt å slippe Sæter til utlandet nå i sommer, fra 1. august når Holm er tilbake.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 00:19    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Når De presterer å gi Henriksen 8 mill i årslønn blir jeg fysisk uvel at de ikke vil gi noen kroner ekstra til Sæter når de i tillegg har solgt Tengstedt og Vecchia.Jeg forstår det rett og slett ikke.

Hvis de ga Henriksen 8m i årslønn så er det ikke rart at de ikke har råd til å gi mye til røkla. Man hadde ifjor ca. 90m i lønnsutbetalinger (110m inkluderer arbeidsgiveravgift og pensjon), som er fordelt over 81 ansatte, så spillere, trenere, administrasjon osv. Flertallet av disse har nok "vanlig lønn", så er nok en fordeling om at 2/3 av disse 81 (litt over 50) deler på ca. 1/3 av lønningsposen (30m) og at resten (25-30) har 2/3, dvs 60m som nå skal ned til 50m per budsjett. At en spiller skal ha 8m av dette høres ut som galskap.

Men det setter jo noen føringer for hvor store lønnsøkninger som kan tilbys, at den samlede potten skal ned samtidig som det er blitt relativt mange spillere på lønningslista er nok absolutt en årsak til at vi har sett kontraktsforslag fra klubben bli avvist fra flere av spillerne.
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 11.07.2023 09:47    Post subject: Reply with quote

Sånn som jeg har forstått det, har uenigheten dreid seg om hvorvidt Sæter skal tilhøre gruppen av de best betalte spillerne eller ikke; altså om Sæter er å betrakte som én av klubbens beste/viktigste spillere, eller ikke. Sæter/agenten mente ja, mens Dorsin/klubben mente nei. Etter min mening kunne klubben godt ha gitt ham den anerkjennelsen etter fjorårssesongen.

Man kan vel også nesten se på det som en slags etterbetaling ettersom han så og si har spilt gratis fram til nå...

I gamle dager hadde man jo det Nils Arne Eggen kalte "lojalitets-bonus" - dvs. at spillere som var ettertraktet i utlandet fikk et lønnstillegg mot at de holdt seg i RBK. Både Hoftun og Strand f.eks. fikk dét. Noe lignende hadde det vel vært naturlig at Sæter nå fikk bakt inn i nytt kontraktsforslag?
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 11.07.2023 09:50    Post subject: Reply with quote

katalogen wrote:
Har jo også hatt et par hjernerystelser…

Hvordan er DET mulig?
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 11.07.2023 10:02    Post subject: Reply with quote

katalogen wrote:
Fra et sportslig perspektiv er det gambling å gi en slik spiller med skadehistorikken en kontrakt med god grunnlønn. Han bør kun få fortsette i Rosenborg på en prestasjonsbasert kontrakt, noe han selvfølgelig ikke vil akseptere.

Man må huske på at det til dels har dreid seg om sykdom, og ikke utelukkende skader. I fjor sommer f.eks. var han ute med covid (?) i to runder. Også i vinter var det en lengre sykdomsperiode som holdt ham ute. Sykdom setter jeg mer på kontoen for uflaks, enn "en kropp som ikke tåler toppidrett". Men, ja - det har også vært skader. På spissplassen i eliteserien er man jo spesielt skadeutsatt, - større risiko for skader enn f.eks. en ventreback. Sånn sett ser jeg på det som urettferdig om en venstreback og en spiss skal ha samme fordeling mellom grunnlønn/perestasjonsbasert lønn da en spiss nok ikke kan regne med å spille like mange kamper som venstrebacken.
Back to top
katalogen
Senior

PostPosted: 11.07.2023 17:36    Post subject: Reply with quote

Kan fint være med å tilskrive noe av skadehistorikken til uflaks og sykdom. Så kan man jo vurdere om sykdom kun handler om flaks eller uflaks.

Til tross for min manglende medisinske kompetanse i bagasjen, spekulasjon og anekdotisk innsamling av bevis, må jeg innrømme at jeg ikke tror det er tilfeldig at nettopp OHS sliter såpass med sykdom og diverse ymse skader.

For eksempel, gikk han jo glipp av deler av Marbella oppholdet grunnet omgangssyke, var ute med en liten skade på øye (rift) mot Viking i cupen og var ute en liten periode med forkjølelse tidligere i vår. Sikkert normalt dette, men kjenner ikke til mange spillere på toppnivå som er såpass mye ute med så mye forskjellige skader og sykdomsforløp.

Jeg tar gledelig feil, men blir overrasket om Sæter er tilgjengelig i brorparten av seriekampene de neste to årene.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 15.07.2023 09:31    Post subject: Reply with quote

Sæter sier til adressa at han har fått konkrete henvendelser fra Solbakken etter målet mot LSK.
Skulle ikke mye til.
Vi kan ikke selge han nå vel?[/img]
ballbingen
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 15:38    Post subject: Reply with quote

Virker som han har høye tanker om seg selv når han uttaler at det såklart ryr på med henvndelser etter at han har scoret et mål... Han har hodet et annet sted enn i RBK...
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 15:48    Post subject: Reply with quote

Jobbes med Vitesse i kulissene?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 15:50    Post subject: Reply with quote

få det bort
Back to top
kentosd
Rutinert

PostPosted: 16.07.2023 16:07    Post subject: Reply with quote

Lynet må gjerne smelle ned i hodet på denna karakteren i ettermiddag RBK

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 16.07.2023 17:41    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
få det bort

-1
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 17:46    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per egentlig han blir, han hjelpe RBK til gamle tider, bare gi en god kontrakt. Tydeligvis ikke en one season wonder
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.07.2023 17:48    Post subject: Reply with quote

Utrolig dårlig løst av Dorsin å kjøpe 4 ubrukelige nye spisser mye penger og ikke klare å forlenge med den ene av de som kan score mål.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 17:49    Post subject: Reply with quote

Hadde vært billigere og bedre å gi Sæter bedre kontrakt enn å hente tre spisser fra Island, Finland og Obos. Sæter forsvarer definitivt plassen på laget, men skal altså heller slippes gratis. Virker som prinsipprytteri av RBK.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 17:50    Post subject: Reply with quote

Liker heller ikke Agent Griskerud, faktisk så vil jeg strekke det så langt som at det er farlig nær hat...
Men det er vell aldri for seint å be om tilgivelse og bli i klubben. Faktum er at vi er totalt avhengig av Ole slik situasjonen er nå og resignerer han skal jeg åpne sjampisen!

Hvis noen kan hoste opp en like god eller bedre spiss som gir like mye av seg selv så for all del, men enn så lenge tror jeg vi har mest å hente på å signere ny kontrakt med Ole.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 18:00    Post subject: Reply with quote

Se nå for helvete til å gi han ny kontrakt da!
mirar
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 18:01    Post subject: Reply with quote

Selge unna daukjøttet, med tap sikkert.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 16.07.2023 19:00    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-ikke-lyve

Quote:
– Konkrete henvendelser til deg kan fort bety at det ikke trenger å være så lenge til at det skjer noe?

– Alt er relativt. Jeg har det ikke travelt, så jeg har ikke noe dato for når ting skal skje. Jeg har en veldig god dialog med de rundt meg på at fokuset skal være på RBK. Vi trenger ikke noe rundt gruppa nå som forstyrrer. Jeg vil bli en bedre fotballspiller hver dag, og det blir jeg i RBK. Og da har jeg det veldig bra her. Så får de som trenger nye spillere på laget sitt bare fortsette å gjøre det de skal gjøre, sier han.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 111, 112, 113  Next
Page 60 of 113

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb