| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 06.07.2023 14:15 Post subject: |
|
|
Der ja, @RBKSandvika, den satt skikkelig i krysset. Du gjør deg selv til id*** på enkleste måte, så det ikke skal være noen tvil. Greit å vite hvor vi har deg 
Last edited by Fosningen on 06.07.2023 14:35; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 06.07.2023 14:27 Post subject: |
|
|
| Ole skal få min respekt av at han har motbevist det jeg har skrevet om hans nivå, men han er et utenomsportslig uromoment som vi ikke trenger å ha i klubben. Føler meg trygg på at Noah vil slå ut i blomst, og vi burde mye heller satse på å lage et godt produkt av han. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.07.2023 14:27 Post subject: |
|
|
Folk: troppen er for svak! Vi holder på å rykke ned!
Gjerne samme folk: selg en av de få spillerne som er gammel nok til å kjøpe sprit på polet og har mer enn ti kamper i Eliteserien, fordi han ikke har forpliktet seg til å spille NESTE SESONG! Pluss jeg liker ikke at han klover litt i media eller vurderer å bytte klubb, makan til frekkhet!
Hvordan får dere det til.
Maalen bør og kommer til å spille de beste spillerne han har tilgjengelig til hver eneste kamp fremover. Spesielt med tanke på at Sæter er bortimot den eneste spisstypen som passer i 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 06.07.2023 14:29 Post subject: |
|
|
| Fosningen wrote: | Der ja, @RBKSandvika, den satt skikkelig i krysset. Du gjør deg selv til id*** på enkleste måte, så det ikke skal være noen tvil. Greit å vite hvor vi har deg  |
Koser meg sterkt med at du klarer å irritere deg over det.
Gjør bare at jeg ønsker å understreke det mer.
For en absolutt latterlig holdning å ha på et supporterforum. At du kaller meg en idiot tar jeg som en hedersbetegnelse, gitt hvor det kommer fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 06.07.2023 14:38 Post subject: |
|
|
@RBKSandvika: Jeg ser bare ironien i at folk kritiserer oppførselen til Sæter, men oppfører seg som en dritt selv. Litt komisk, litt tragisk.
Selv om man er på et forum, kan man jo iallfall prøve å oppføre seg... Dere er vel de samme folkene som roper bannord og skjeller ut dommeren også, foran barn på rekka foran seg, eller på egne barns kamper. Jeg har bare lite til overs for slike...
Men da har jeg sagt mitt om dette. Over til (saklig) debatt om Ole. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.07.2023 14:44 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | Folk: troppen er for svak! Vi holder på å rykke ned!
Gjerne samme folk: selg en av de få spillerne som er gammel nok til å kjøpe sprit på polet og har mer enn ti kamper i Eliteserien |
Vel, nå skrev jeg at det ikke var åpenbart at vi skal selge nå, men siden vi må selge for å hente forsterkninger så kan det være riktig. Vi kan feks satse på Holm og bruke pengene på en ving eller stopper. Da kan laget bli styrket. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.07.2023 16:34 Post subject: |
|
|
Er vel litt der at vi skal (helst) ha mye penger for Holse og Nypan, men ellers så ville det nesten vært fint om det tikker inn brukbare bud på et halvt dusin av resten iløpet av måneden, uansett hvem. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 06.07.2023 17:21 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | Folk: troppen er for svak! Vi holder på å rykke ned!
Gjerne samme folk: selg en av de få spillerne som er gammel nok til å kjøpe sprit på polet og har mer enn ti kamper i Eliteserien, fordi han ikke har forpliktet seg til å spille NESTE SESONG! Pluss jeg liker ikke at han klover litt i media eller vurderer å bytte klubb, makan til frekkhet!
Hvordan får dere det til.
Maalen bør og kommer til å spille de beste spillerne han har tilgjengelig til hver eneste kamp fremover. Spesielt med tanke på at Sæter er bortimot den eneste spisstypen som passer i 4-3-3. |
Troppen er for svak, men du ser ut til å misforstå dynamikken rundt hvorfor man ønsker eldre og mer etablerte spillere. Min personlige mening er at Noah ikke er noen nedgradering fra Sæter, i tillegg til at han har et langt større potensial. Er vell få folk som har god oversikt til forhandlingene av ny kontrakt, så den er det bare å skrinlegge. Forstår fullt ut at han ønsker mer penger - noe han også har fortjent seg til. Han er derimot et uromoment, og har bevist gang på gang hvor umoden han er. Dersom du vil bagatellisere alt dette til «litt klovning», så får det så være.
Gleder meg forøvrig til å høre hvordan 2001-modellen Noah er skrinlagt i debatten din, og hvorfor Sæter er et langt bedre valg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.07.2023 19:49 Post subject: |
|
|
Problemet til Sæter er at hans fysiske grunntrening er altfor dårlig fordi han spilte på amatørlag fram til han var 24, så mye skader og skavanker pga av dette, taktisk skolering er det vel også litt så som så med, mangler sikkert litt på styrke og slikt også.
Så har han begrenset med erfaring til å være 27 år, 23 kamper for oss og 19 for Ranheim, altså omtrent like erfaren som 5+ år yngre Holm og Väananen. Sammenlign med like gamle UJY som har nesten 150 kamper i øverste nivå i Norge, Danmark og Nederland og 50 for andrelaget til Lyon. Eller fem år yngre Tagseth som ikke er veldig langt unna RBK-kamp nummer 100. Reitan som er født året etter har 150 kamper for RBK og Glimt.
Hadde han vært 20-22 så ville han hatt karrieren framfor seg, men han har helsen og kroppen til en 30-åring og erfaringen (både som fotballspiller og menneske) til en 20-åring. For all del, han er målfarlig i et lag som mangler spillere med målpoeng i seg, men det er også mye som trekker ned verdien hans. Passer kanskje bra til å kastes inn mot slutten i kamper der hvor det skal jages mål hos en klubb som har råd til å betale ham for å ha det kortet på benken og samtidig har råd til å bruke ham relativt lite slik at helsa holder. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Rutinert
|
Posted: 06.07.2023 20:03 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Hadde han vært målgarantist så hadde vi ikke tapt i Aalesund. Han er veldig begrenset som fotballspiller. Er bra til å skyte, men det er stort sett det han har å komme med. Fikk ufattelig mye drahjelp av Tengstedt i fjor. |
Alvor til forventninger etter 123 minutter hittil i sesongen etter ett lengre skadeavbrekk. Forøvrig er 98 % av spillerne i Eliteserien brgrensede fotballspillere. Det er derfor de spiller her. Den klart beste målgarantisten de siste år Pellegrino, er også en meget begrenser fotballspiller. Ja, han gikk godt sammen med Tengstedt, men ingen snakker om hvor mye Casper satte pris på drahjelpen til Sæter for de prestasjonene han leverte for oss… |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.07.2023 20:10 Post subject: |
|
|
Da vet du ikke mye..
Sæter trente knallhardt i alle ungdomsår for å kompansere for sin puslete fysikk.
Han har vell trent mere enn de aller fleste på dagens RBK vil jeg tippe.
Selv om man ikke tilhører en toppklubb fra ungdomsårene betyr ikke det automatisk at man ikke er gjennomtrent.
Rett skal være rett
Men vi trenger definetivt en ny target spiss. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.07.2023 07:29 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | | . Forøvrig er 98 % av spillerne i Eliteserien brgrensede fotballspillere. |
Hvem er de 2% som er ubegrensede? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.07.2023 10:52 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | | Sløvsekken wrote: | | Hadde han vært målgarantist så hadde vi ikke tapt i Aalesund. Han er veldig begrenset som fotballspiller. Er bra til å skyte, men det er stort sett det han har å komme med. Fikk ufattelig mye drahjelp av Tengstedt i fjor. |
Alvor til forventninger etter 123 minutter hittil i sesongen etter ett lengre skadeavbrekk. Forøvrig er 98 % av spillerne i Eliteserien brgrensede fotballspillere. Det er derfor de spiller her. Den klart beste målgarantisten de siste år Pellegrino, er også en meget begrenser fotballspiller. Ja, han gikk godt sammen med Tengstedt, men ingen snakker om hvor mye Casper satte pris på drahjelpen til Sæter for de prestasjonene han leverte for oss… |
Klart når du velger å ta deler av innlegget ut av kontekst så blir det jo som det blir. Poenget med Sæter er jo at han ofte ER skadet. Selv i den beste perioden sin i fjor så trente han jo knapt, fordi kroppen ikke tålte det. Man kan ikke satse på spillere som er ute halvparten av kampene gjennom en sesong. Da ender man jo opp med å spille 2. og 3. valg halve sesongen likevel. Faktisk en av de tingene hvor Rekdal hadde gode poeng. Man trenger trenbare spillere. Spillere som tåler 2 kamper i uka, og ikke stadig er ute med skader. Ikke bare mangler man da førstevalg mye av tiden, men samhandlingen blir også skadelidende når en skadeplaget spiller skal rett inn på laget igjen når han greier å gå på dass for egen maskin. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 07.07.2023 16:26 Post subject: |
|
|
| Hvorfor driver RBK å gir han nye kontraktsforslag som er lik de han har avslått før? Amatørmessig |
|
| Back to top |
|
 |
Maggie Junior

|
Posted: 07.07.2023 16:52 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | | Hvorfor driver RBK å gir han nye kontraktsforslag som er lik de han har avslått før? Amatørmessig |
Enig! Han har jo bare vært skada og prestert nada siden sist forslag. Kontraktsforslaget burde vært dårligere. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.07.2023 16:58 Post subject: |
|
|
Hvorfor får han kontraktsforslag at all?
Burde vært persona non grata for lenge siden.
FÃ¥ det bort |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 07.07.2023 17:54 Post subject: |
|
|
Sæter stjelt dama di eller noe? _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 07.07.2023 19:02 Post subject: |
|
|
Nå har vel ikke Rbk flust av spisser som scorer mål. Helt riktig av klubben å være i dialog med Sæter om ny kontrakt.
Følelser skal en ta alvorlig, men vi kan la det styre alt. Er Ole god nok er det helt fair å gi ham et kontraktsforslag. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 09.07.2023 16:12 Post subject: |
|
|
 _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.07.2023 17:02 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Hvorfor får han kontraktsforslag at all?
Burde vært persona non grata for lenge siden.
FÃ¥ det bort |
Trenerbytte kan kanskje hjelpe med å få hans signatur.
La oss håpe vi kan komme frem til et kompromiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 10.07.2023 08:54 Post subject: |
|
|
Denne re-signeringen klarte vi fucke opp. Vår beste spiss klarte vi ikke holde på. Nå sitter vi igjen med en haug spisser som ikke evner å sette ballen i mål. _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.07.2023 09:32 Post subject: |
|
|
Sæter fucket dette opp selv ved å kreve voldsomme summer fra klubben som ga ham sjansen på øverste nivå i Norge samt alliere seg med skurk skurkesen himself.
At han scorer et mål i ny og ne endrer ikke at den type oppførsel han har hatt mot klubben ikke kan godtas.
Fotball skal såklart være om å være best i en posisjon, men et sted må grensen settes, Sæter har passert den for meg.
Om dama di er utro og så kommer hun hjem og lager en sykt god middag til deg - er det greit?
Klubben er større enn enkeltspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 10.07.2023 14:33 Post subject: |
|
|
| Så lenge Sæter ikke har ligget med Solbakken, så er det greit for meg. Trenger typen i laget, og de vokser ikke på trær. |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 10.07.2023 17:02 Post subject: |
|
|
| Er så bra at RBK ikke evner å signere en klassisk trøndersk 433 midtspiss, men heller kjøper ikke en men faktisk 3 middelmådigheter fra Island, obos og Finland med overgangssummer pluss lønnskostnad som sikkert kunne betalt mer en. Det Sæther skulle hatt. Er så dårlig klubbskifte at det er sjokkerende |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Rutinert
|
Posted: 10.07.2023 17:57 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | ErdoganLomas wrote: | | . Forøvrig er 98 % av spillerne i Eliteserien brgrensede fotballspillere. |
Hvem er de 2% som er ubegrensede? |
Det blir vi vel aldri enig om her på forumet i alle fall. Skal det kveruleres har vel de fleste fotballspillere uansett nivå en eller flere ferdigheter som gjør at de kan tituleres begrenset. Så spørs det bare hvor godt de behersker andre ferdigheter som veier opp. Men at 6-8 stk i Eliteserien ut fra alder og/ eller ferdighetsnivå ikke er å betrakte som begrenset er vel et godt estimat. |
|
| Back to top |
|
 |
|