View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.07.2023 13:11 Post subject: |
|
|
Kortere vei inn til start-elleverne hos oss pdd. Vi MÃ… jo ha inn kanter i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.07.2023 14:21 Post subject: |
|
|
Vi MÅ ha inn midtstoppere! 2 stk "for gode for ligaen", dette laget får ikke selvtillit før vi faktisk får kontroll bak der. Selg Rodgers, hold Bjørkeiet og Henriksen på midten og la Røsten og Jenssen rullere.
Signer Selnæs og la indreløper være indreløpere - eksempelvis Holse.
Så får vi løse angrepstrioen som best vi kan. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.07.2023 07:25 Post subject: |
|
|
Kan være interessert i Anders Hiim, venstreback fra Sandnes Ulf.
https://twitter.com/OssRe...7140970496 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 07.07.2023 14:27 Post subject: |
|
|
Enda en OBOS-spiller, ja... |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 07.07.2023 14:33 Post subject: |
|
|
Backup for Pereira? |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 07.07.2023 15:09 Post subject: |
|
|
Kan umulig være noe dårligere enn Tagseth. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.07.2023 15:40 Post subject: |
|
|
Havner ikke RBK denne Hiim. Forøvrig ganske lik Wolfe på godt og vondt. Fortsetter karrieren i Brann eller Viking. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 07.07.2023 16:07 Post subject: |
|
|
Drar nok til Belgia/Nederland innen 3 år. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 07.07.2023 16:37 Post subject: |
|
|
Fra OBOS bil jeg ha Alte og Langås. Tror Alte vil tilføre energi. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.07.2023 18:56 Post subject: |
|
|
Langås til dels en grei løsning. Lokal, blir ikke for dyr og har potensiale men Alte? Alte har virkelig skuffet!
Vært tidvis helt usynelig på midtbanen til Ranheim og knapt stått bak noen av de scoreingene de har så langt i år.
Mulig han bare føler på pressett etter å ha trent med RBK, men hadde ventet MYE mere av ham i år! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.07.2023 21:00 Post subject: |
|
|
RBK går for Langås, Alte ikke aktuell i år, har vel noe med at vi har så mange midtbanespillere i stallen. Adam Andersson veldig svak på trening, må få solgt ham så det kan bli litt penger i kassen, Spørs om Røsten kan lånes ut til RIL? |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 08.07.2023 11:40 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Våre konkurrenter henter mye fra OBOS som på kort tid funkler i ES. Samuel Pedro med fotballutdannelsen sin fra bla Benfica som i februar kom til Jerv er en som garantert blir henta av noen andre viss vi ikke er på banen nå.
Rask, teknisk, sterk, skyter veldig bra, god på hodet(180 cm lang), godt blikk og god på posisjonering. Kontrakt ut 2024, 22 år, blir neppe veldig dyr. Scorer bra med mål og har også noen assist. Pedro kan spille både spiss og ving.
Pedro er bedre enn de vi har, noe som er naturlig når han er alet opp i portugisiske storklubber som Benfica, Boavista og Braga med dyktige trenere og et tøft konkurransemiljø. Ingen av våre angrepsspiller kan vise noe i nærheten av en slik fotballutdannelse. Derfor bør RBK være på banen her før LSK, Stabæk, Sarp osv henter Pedro.
Sjekk scoringene:
https://www.altomfotball....lUrl=false
og litt historikk:
https://www.transfermarkt...ler/685806
https://en.wikipedia.org/...muel_Pedro |
Boti Goa 2.0 ?
Minner om beskrivelsen av Boti Goa: https://www.rbkweb.no/spiller/goa |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.07.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Temmelig ulik Boti Goa, bla sterk fysisk, både power og feeling i tilslaget. Er på et høyere nivå enn Aga og Sadiku vil du oppdage viss du orker å studere spilleren litt. Men det er vel enklere å være usaklig…. |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 08.07.2023 21:54 Post subject: |
|
|
Minner om Agas 24 mål i OBOS på en sesong. Dersom Goa 2.0 passerer 24 mål i år så skal jeg være enig med deg. Gjenstår å se. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.07.2023 22:41 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Til salgs i sommer:
- Rogers (og augustinsson om noen har lyst til å betale kostnaden for sykesenga for oss)
- Børkeeidet, Bjørlo, Skarsem
- Sæter, Ingason, Holm, Thorvaldsson og Paul
Trenger:
- To stoppere
- Venstreback (backup)
- Midtbaneanker
- 2 vinger
- 1 spiss
Hansen (Tangvik)
Cornic (Reitan) - Ny (UYJ) - Ny (Røsten) - Pereira (Ny)
Ny (Santi)
Nypan (Skjelbred) - Holse (Tagseth)
Ny (Aga) - Ny (Sadiku) - Ny (Nelson)
Ut med rasket/vondfot, få på plass en stall for 4-3-3.
Prio i bold. Vi trenger rett og slett en helt ny sentrallinje.  |
Quoted for truth. Byttet ut Broholm med Aga siden vi ikke hentet ham hjem fra lån..
Utfordringen er at vi kanskje får en 20-30 MNOK (MAX!) for å selge absolutt alt av rask vi har, og vi trenger trolig å bruke den summen på bare 1-2 spillere for å få rett kvalitet.. Her må det trolig enten hentes inn investorer eller signes noe på free contract eller lån.
Håper vi fokuserer på en klassestopper og angrepsrekka. LAget lider veldig av å nesten ikke ha en eneste ordentlig ving i øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.07.2023 22:44 Post subject: |
|
|
Laff1 wrote: | Minner om Agas 24 mÃ¥l i OBOS pÃ¥ en sesong. Dersom Goa 2.0 passerer 24 mÃ¥l i Ã¥r sÃ¥ skal jeg være enig med deg. GjenstÃ¥r Ã¥ se. | Fotball er bestandig matematikk😝 |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 10.07.2023 19:46 Post subject: |
|
|
Et interessant sted å begynne spillerjakten er å blinke seg ut hvilke spillere som skal ut portene og hvor mye man kan få betalt for hver enkelt. Klubben trenger å selge før man kan kjøpe og man må frigi lønnsmidler. Jeg tror RBK må kvitte seg med en seks til syv spillere i dette vinduet. Noen av dem får ikke klubben betalt for, som for eksempel Per Ciljan. Andre får man lommerusk for mens andre igjen kan man oppnå greie priser for, om enn en god del mindre enn de ble kjøpt for, så som Aga og Sadiku.
Klubben bør i denne situasjonen bare motvillig og til en svært god pris selge sine beste spillere. Dette gjelder etter mitt syn bare to, nemlig Holse og Sæter.
Hvilke spillere mener dere bør selges/gis bort/sendes på dør, og hvor mye tror dere at man realistisk kan få for dem i dagens marked? _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.07.2023 20:17 Post subject: |
|
|
Daglig leder sier noen må ut før andre kommer inn, vi har mistet tilgangen til SharePoint-området til HamKam over potensielle signeringer, Dorsin sin NordicSky-liste er tom og spillere i kategorien «kan kanskje ta steget» i Skandinavia inneholder Aga og Sadiku. Ser enkelte lister opp to nye midtstoppere, ny sentral og to nye vinger, som om det er realistisk å hente inn. Overhode ikke. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.07.2023 21:03 Post subject: |
|
|
Vi MÅ være edruelige nå. Målet må være kortsiktig å berge plassen i TL og jeg mener bestemt det er bedre å scoute og planlegge for neste sesong samtidig som man ser på mulighetene til å hente 1-3 spillere på lån selv om det ikke er det mest gunstige.
Hadde vi klart å hente en stopper, en kant og kanskje en spiss avhengig av Ole sin situasjon) så hadde det sett ok ut. Så kunne vi kanskje ha opsjoner og sett mot hvilke andre klubber som har spillere som kanskje kan være aktuelle.
Og da mener jeg ikke FCK eller Malmø, jeg tenker Godset, Sogndal etc. VI må bygge ramma først og det vil ta et par år før vi er det våre våte drømmer insinuerer.
Enersen på Godset kan kanskje være en spiller vi kan ha bruk for?
Erlien i Tromsø kan kanskje bli for dyr.
Hva med å se mot Odd?
Amundsen på Glimt er nevnt tidligere.
Hvem er misfornøyd i stavanger?
Det er pisse kjipt å innse at det er der vi er, men det er der vi må begynne nå og så får X factor cases spilles inn i mixen.
Jeg er fremdeles gald for at vi spiller en helt annen type fotball nå enn under Rekdal, og det vil koste før det betaler seg og derfor maner jeg til tålmodighet!
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.07.2023 22:01 Post subject: |
|
|
Vel, om vi bruker transfermarkt siden trolig ingen av oss har et godt og realistisk forhold til hva markedet faktisk vil gi:
Sæter - 1m eur (tvilsomt med så lite tid igjen, kanskje halve)
Rogers - 750k eur
Adamson - 700k
Holm - 700k
Børkeide - 600k
Bjørlo - 500k
(Tviler på at vi vil så kjapt, men 400k for ingason, 350k for isak er også der)
Det er totalt ca 4,25-4,5m eur eller 45-50mill
Så kjøpe:
- 1 ok stopper - 15 mnok
- denne billige, raske obosstopperen 1-3 mnok(?)
- 1 ok ving - 15 mnok
- 1 ok spiss - 15 mnok
Hansen
Cornic, ny stopper ok, ny stopper obos, pereira
Nypan, Santi, Holse
Ny ving, ny spiss, nelson
Backup11
Tangvik
Reitan, uyj, røsten, xxx
Skjelbred, tagseth, skarsem
Sadiku, aga, broholm |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.07.2023 22:06 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Vi MÅ være edruelige nå. Målet må være kortsiktig å berge plassen i TL og jeg mener bestemt det er bedre å scoute og planlegge for neste sesong samtidig som man ser på mulighetene til å hente 1-3 spillere på lån selv om det ikke er det mest gunstige.
Hadde vi klart å hente en stopper, en kant og kanskje en spiss avhengig av Ole sin situasjon) så hadde det sett ok ut. Så kunne vi kanskje ha opsjoner og sett mot hvilke andre klubber som har spillere som kanskje kan være aktuelle.
Og da mener jeg ikke FCK eller Malmø, jeg tenker Godset, Sogndal etc. VI må bygge ramma først og det vil ta et par år før vi er det våre våte drømmer insinuerer.
Enersen på Godset kan kanskje være en spiller vi kan ha bruk for?
Erlien i Tromsø kan kanskje bli for dyr.
Hva med å se mot Odd?
Amundsen på Glimt er nevnt tidligere.
Hvem er misfornøyd i stavanger?
Det er pisse kjipt å innse at det er der vi er, men det er der vi må begynne nå og så får X factor cases spilles inn i mixen.
Jeg er fremdeles gald for at vi spiller en helt annen type fotball nå enn under Rekdal, og det vil koste før det betaler seg og derfor maner jeg til tålmodighet!
 |
Vi blir ikke bedre av å hente reservene til Viking, Odd, etc. og de som spiller er altfor dyr. Da er det mye mer realistisk å tenke at vi kan låne noen av FCK, Midtjylland, Malmø, osv. som ikke får spilletid som vi kan trenge nå i høst selv om det betyr at vi utvikler andre sine spillere istedenfor våre egne. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 11.07.2023 09:37 Post subject: |
|
|
RBK kan på kort sikt bli bedre ved å låne spillere fra overskuddsstallene til Glimt og Molde. Surt, men det er kanskje den billigste måten å Berge plassen på. At man klarer å selge eget daukjøtt for opp mot 40 mill. har jeg absolutt ingen tro på. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.07.2023 09:50 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | moomoo wrote: | Vi MÅ være edruelige nå. |
Vi blir ikke bedre av å hente reservene til Viking, Odd, etc. og de som spiller er altfor dyr. Da er det mye mer realistisk å tenke at vi kan låne noen av FCK, Midtjylland, Malmø, osv. som ikke får spilletid som vi kan trenge nå i høst selv om det betyr at vi utvikler andre sine spillere istedenfor våre egne. |
Vi har ikke venstreback så får vi lånt oss en venstreback er det mye bedre enn i dag allerede.
Jeg mener ikke vi skal raide reservebenken til Sandefjord, Odd eller Stabæk, men vi mangler rollespillere i troppen til et par meget viktige posisjoner (back og ving) og da tror jeg Vilsvik f.eks hadde vært ei forsterkning på kort sikt, nettopp fordi han kan den rollen. Det betyr ikke at det ikke finnes bedre alternativer, men det er her vi er. Vi må få på plass spillere i riktige roller og f.eks Tagseth er ikke venstreback. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 11.07.2023 19:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.07.2023 10:59 Post subject: |
|
|
Vi har Pereira. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.07.2023 12:55 Post subject: |
|
|
Vi mangler først og fremst selvtillit. Det er vanskelig å kjøpe. Trenger vinnermentalitet. Attityd som Hamren hadde som postulat. Husker Ørjan Bergs rolige kommentar da Start tok ledelsen mot RBK rundt 80. minutt. «Ta det med ro folkens, det er fortsatt 10 minutter igjen». |
|
Back to top |
|
 |
|