English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Skottland
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

Syens egentlig Solbakken får vell mye ufortjent pes her nå.
Greit nok så har vi ikke spilt så sinnsykt bra, men han har komponert en midtbane som fungerer veldig godt og det har jo vært kanskje et av de største problemene våre.

Slik jeg ser det så bør vi ha inn en keeper som faktisk spiller kamper, Gå for hardtarbeidende hurtige backer og kjøre et samspilt midtforsvar som er i form.

Ergo da mest logisk som påpekt å bruke begge stopperne til Glimt selv om vi egentlig har bedre spillere tilgejngelig. Strandberg kan godt være med i troppen men ute på banen har han vell utspilt sin rolle.

I Front bør vi erkjenne at vi har verdens beste spiss og sette spillere rundt ham som klarer å utnytte hans spisskompetanse.

Solbakken er jo helt totalt feil i så måte. En spiller som prøver på mye for seg selv er ikke der Erlig trenger for å lykkes. Hadde MYE heller sett Finne ute på kant, eller kanskej til og med Gulliksen eller Tangen. Kanskje ikke de beste vi har men spilelre som har godt overblikk og er flinke til å spille opp andre.

Sir Loth kan være reserve for Haaland eller joker sammen med Solbakken for å forandre kampbildet.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 20:40    Post subject: Reply with quote

Merkelige bytter. Hvorfor ta ut Berg, som er den defensive «proppen» på midtbanen? Er også i sesong, så burde kunne stå kampen. Østigård har minst kamptrening av alle, og burde nok blitt erstattet, eller fått en ekstra midtstopper ved sin side mot slutten. Både Sørloth og Haaland skapte frykt i forsvarsleddet til Skottland. Så setter man inn Moi, som er helt utav form, før en Finne i sin livs form. Retting slett dårlig coaching i dag.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 17.06.2023 21:27    Post subject: Reply with quote

Tenk å være så tidstaper at man følger med på Nürsk "fotball"

Jeg ser heller en Nicolas Cage film
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 22:38    Post subject: Reply with quote

Følger kanskje ikke sÃ¥ godt med pÃ¥ filmen heller da, siden du tar deg tid til Ã¥ skrive pÃ¥ et norsk fotballforum😉
Back to top
elaberg
Senior

PostPosted: 17.06.2023 22:47    Post subject: Reply with quote

At Sørloth vart bytta ut er nok OK. Han sleit vel med ein liten skade. Men verre at ein byttar ut Haaland.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 23:45    Post subject: Reply with quote

Må si dette virker helt komisk. Klovneri. Men det er jo ikke første gang.

Spillerne gjør naturligvis noen store feil, men Solbakkens valg om å ta av de beste og sette inn noen av klippekortene, ødelegger strukturen.

Det er noen "favoritter" som alltid skal få spille uansett hvor lite de spiller på klubblaget sitt, og uansett for tafatte de ofte er for Norge.

Er det sånn på alle lag og landslag, eller er dette en norsk greie? "Alle skal med".. i stedet for uttak basert på prestasjon og trend?
Back to top
Ellepo
Proff

PostPosted: 18.06.2023 07:50    Post subject: Reply with quote

Ser at det er mange intervjuer og kommentatorer mener at Norge må bli "bedre når det gjelder" og at de må bli mer rutinerte og kyniske for å ro det i land. Men Norge er jo ikke gode når det ikke gjelder heller. Problemet her er jo at Norge kun skaper ca. 2 sjanser på hjemmebane mot et veldig tafatt Skottland, der en av dem er et litt heldig straffespark. De burde heller ha gjort mer for å punktere kampen, snarere enn å satse på å ri inn flaksen. Gitt de spillerne de har så bør det være mulig å forvente mer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Like fullt er "verst når det gjelder" en grei beskrivelse på Norge i kvaliker i dette årtusenet.

Og uansett hvor dårlige Norge var de første 89 minuttene i går, så ledet vi tross alt på hjemmebane mot et tilsynelatende ufarlig bortelag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 18.06.2023 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg skylder her på spillerne - både kollektivt og individuelt.

1. Drep tempoet i kampen. Drøy og hal ut tiden. Bruk tid!
2. Kjenner du murring til krampe - legg deg ned. Støtteapparatet kan spraye litt behagelig is-spray på leggene og tøye de lett ut. En liten timeout kan gjøre at du kan stå 10-15 min lengre.
3. Repeat.

Vi taper pga. manglende klokskap. I denne temperaturen må vi senke tempoet når vi leder og hvile med ballen i laget.

Vi oppfører oss som en gjeng G14-spillere.

Jeg undres også over om det ikke kan hentes mer ut av sportsernæringen. Påfallende hvor mange som er helt sluttkjørt. Manglende hydrering og stort tap av elektrolytter har veldig mye å si.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 18.06.2023 12:24    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Er egentlig helt absurd å forlenge kontrakten, han har ikke akkurat levert som forventet.

Det er akkurat dette. De burde jo ventet til etter disse kampene. Klaveness gjorde jo akkurat samme tabben med han svenske kvinnelandslagstreneren for litt siden. Forlenget kontrakten hans like før han fikk sparken og måtte betale millioner i fallskjerm.

Ikke at jeg tror de sparker Solbakken uansett, om de så skulle tape mot Kypros, men forbundet har nok engang levert til stryk.
Liam Brady
Junior

PostPosted: 18.06.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

Ståle Solbakken er ganske så overvurdert som lagleder. Ja, han tok København til Champions League noen ganger, og fikk også noen "hederlige" resultater, men spillet evnet ikke å begeistre for nøytrale tilskuere, og han bygde ikke noe spillestilsmessig som kunne ta laget særlig mye lengre enn hva de gjorde.

Noe spesielt stort bakrom var det aldri snakk om mot Skottland. Allikevel blir spesielt midtstopperne satt opp til å spille stikkere i bakrom. Når de ikke behersker en slik rolle, betyr det at det blir utspill fra Skottlands mål gang på gang. Dette er det motsatte av godfoten. De er duellstoppere, ikke ballspillende i det hele tatt.

Oppskriften i går ville vært å fått frispilt midtbanespillere med mål om å sette opp Ola Solbakken en mot en på kanten. Han lyktes bra i går, men fikk så altfor sjelden ballen der han burde ha den. Med hans rykk og innlegg kunne både Sørloth og Haaland fått brukt målscoreregenskapene sine inne i feltet.

Få spillet over på høyresiden, kort pasning bakover til Patrick Berg som sender en langpasning på motsatt side til Solbakken som holder bredden.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 18.06.2023 17:21    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg skvatt litt da jeg så vårt første trekk etter avspark i denne kampen: ballen ned til venstreback (venstre stopper?), og en høy ball opp på Sørloth på høyrevingen. Selveste Flo-pasningen, altså.
tigerbart
Veteran

PostPosted: 18.06.2023 20:23    Post subject: Reply with quote

Synes Solbakken har vært en skuffelse, særlig sett i lys av alt maset om ham i flere år, og han Norge "mista" ham for noen år siden. Så sparka vi etterhvert Lagerbäck (en annen debatt), og så fikk vei "endelig" Solbakken. Men hva har han egentlig vist siden da?

For ordens skyld: jeg mener Norge må stå med Solbakken i noen år til. Det vil være unfair å ikke gi ham like mye tid som enkelte andre har fått, men det er jo først og fremst EM som er realistisk for Norge. VM har halvparten så mange europeiske plasser, så det er nok praktisk umulig. Det betyr at EM 2028 er neste realistiske mulighet for mesterskap. I så fall må vi satse langsiktig med Solbakken.

Tre år med langsom og seriøs lagbygging rundt Haaland og Ødegaard, som i 2028 vil være 27 og 28 år gamle, altså på topp i karrieren. Jeg tror det er realistisk å bygge et slagkraftig lag rundt dem, og så må vi håpe at andre spillere også utvikler seg videre, og at vi kan få bedre kandidater på keeperplass og i forsvaret.

Samtidig er det jo litt synd at vi nå får fem år uten synlig suksess. Nations League kan kanskje være en trøst som gir en bakvei inn i mesterskap... Men ett eller annet sier meg at det blir minst like tøft, særlig pga. vår evne til å feile i det avgjørende øyeblikkene. I første omgang er det vel snakk om en plass i 2024 via Nations League...
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 18.06.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Fortsetter vi med de dårlige resultatene så blir veien til neste VM bare vanskeligere og vanskeligere mtp seeding-plass til gruppespillet. Fortsetter vi å tape som vi gjør nå, da blir vi fort fjerdeseedet og da er det bare å gi opp før første kamp er spilt.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 19.06.2023 11:54    Post subject: Reply with quote

Må jo være den dårligste landslagstreneren på lang lang tid. Med tanke på kvaliteten han har til rådighet så er det sjokkerende resultater.
Bør får sparken ASAP og inn med ny som kan bruke resterende kampene i EM kvalikken til å terpe lag mot evt viktige sluttspillet i Nations league
tigerbart
Veteran

PostPosted: 19.06.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

Resultatene har ikke vært gode nok nei, men jeg tenker at vi må la ham få tillit over tid, slik andre har fått. Ellers ender vi fort opp i et evig jag etter raske resultater med stadige utskiftinger, som vi har sett i RBK de siste årene, og det har ikke gitt mye suksess. Jeg regner med at fotballtoppene hadde langsiktighet i bakhodet da de ansatte ham, og de har forsøkt seg på ham tidligere også.

Men om vi mot formodning har sjanse på å få tak i en betydelig bedre trener, så kan det nok være riktig å gå inn for landing med Solbakken snarest. Men hvem skulle det i så fall være? Alle kan være enige i at Solbakken ikke har lyktes helt, men vi må jo ha et bedre alternativ. Så vidt jeg vet ble Kjetil Rekdal nylig ledig på markedet..
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 19.06.2023 23:07    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Så vidt jeg vet ble Kjetil Rekdal nylig ledig på markedet..
Reka i tospann med Fagermo, kanskje? Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb