View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 16.06.2023 16:38 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Prosjekt Henriksen i forsvar bør selvsagt være over nå som Rekdal er borte.. |
Med kun to stoppere så er nok Henriksen å foretrekke som midtbanespiller ja. Samme gjelder vel fort for Reitan som stopper.
Dagens tropp i 4-3-3:
Ikke plass til han på bildet men Skjelbred kan spille over hele midtbanen. Har ikke tatt med de returnerende lånespillerne Holm og Andersson.
Trenger ikke nødvendigvis bli akkurat sånn men er greit å se at det sannsynligvis er mulig å spille 4-3-3 med denne troppen slik Maalen nå melder at det blir. Den absolutt mest åpenbare kandidaten til å stå frem er Nelson, som ikke passet inn i 3-5-2 i det hele tatt. Men som bildet over illustrerer er det ellers litt tynt med typiske kantspillere. Blir spennende å se hvordans Maalens 4-3-3 blir seende ut mot Sarpsborg. |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 16.06.2023 16:40 Post subject: |
|
|
Nypan da? Bør spille fast. Og få tilbake utlånet vårt fra KBK _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.06.2023 16:41 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt for meg Thorvaldsson på vingen, men bortsett fra det enig. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.06.2023 16:42 Post subject: |
|
|
Er jo sånn sett helt topp for Maalen å komme inn nå. Hvis det blir en god prestasjon mot Sarpsborg, er det hans fortjeneste. Spiller man derimot dårlig, er det Rekdals skyld. Sånn er det alltid ved trenerskifter. Vinn, vinn for Maalen. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 16.06.2023 16:45 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Nypan da? Bør spille fast. Og få tilbake utlånet vårt fra KBK |
Ren forglemmelse! Veldig usikker på hva Maalen tenker om han i 4-3-3. Er han indreløper eller er han en kantspiller? Han er nok IKKE en spiss uten en direkte makker.
RbkUrge wrote: | Ser ikke helt for meg Thorvaldsson på vingen, men bortsett fra det enig. |
Han er ingen typisk kantspiller nei, men står oppført både hos Fotmob og Transfermarkt med kamper på venstrekanten. Kan fungere i en pressende, fysisk rolle som åpner opp for overlapp fra offensiv venstreving (eksempelvis i par med Pereira). |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.06.2023 17:04 Post subject: |
|
|
Blir ekstremt interessant å se første laguttak, jeg ser ikke hvem som skal være sentralt på midtbanen og ikke hvem som skal spille spiss. Indreløpere og stoppere har vi haugevis av. Tror Maalen er kompromissløs i å velge rollespillere, så blir gøy å se hvordan han setter opp dette. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.06.2023 17:22 Post subject: |
|
|
Skal jeg gå for et kamikaze-tips så tror jeg:
Hansen-Reitan/Rogers/UJY/Tagseth-Skarsem/Henriksen/Holse-Aga/Sadiku/Nelson.
Sæter og Thorvaldsson er nok ikke klare til å starte mot Sarpsborg, er flere som kan dras inn i diskusjonen f eks Nypan, Pereira, Skjeldbred, Børkeiet og Väananen. Ingasson på kant. Sikkert aktuelt å bruke Holse på kant og/eller Henriksen i midtforsvaret fordi vi har trippel dekning på midtbanen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.06.2023 17:25 Post subject: |
|
|
Henriksen passer ikke sentralt på midten, Aga er ingen kant, Rogers er ingen fotballspiller. Ellers tror jeg du kan mye rett, tror Skarsem og Holse som indreløpere er et bra tips. Tror kanskje Maalen foretrekker Pereira. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 16.06.2023 17:44 Post subject: |
|
|
Holse har blitt mer og mer lik Skammelsrud i ferdigheter og spillestil, og gitt at Maalen vil kjøre klassisk 4-3-3 der spillet skal gjennom midtbanen og vinkles ut på kant, overlapp osv, tror jeg dette blir laget når vår beste spiss Sæter er matchfit:
Hansen
Cornic - Reitan - Henriksen - Tagseth
Skarsem - Holse - Nypan
Nelson - Sæter - Aga |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.06.2023 17:55 Post subject: |
|
|
Den bakre fireren der  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2023 18:04 Post subject: |
|
|
Jeg håper Skarsem og Holse blir indreløper. Litt Strand/Berg over dem der.
Noe alla dette.
Reitan - Henriksen - Yttergård - Tagseth
Skarsem - Børkeeiet - Holse.
Nelson - Aga / Saiduka - Perreira
Sæter spiss hvis han blir frisk _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
gnU .S Junior
|
Posted: 16.06.2023 18:11 Post subject: |
|
|
Med dagens stall må vel Nypan spille ving. Synes for så vidt han har vært best i angrep framfor midtbanen, men så spilte han jo på midtbanen i høst så kan være han bare er blitt en bedre spiller. Jeg tror Henriksen kan spille sentral midtbane. Spørsmålet er om santeri og skjelbred også kan det eller om de skal kjempe om 8-er rollen med skarsem. Tror for øvrig alle spissene med unntak av Ingasson bør forbli midtspisser. Bruk heller Broholm på vingen når han kommer tilbake. Håper vi sikrer oss Langås i sommer. Selvfølgelig håper jeg på selnæs også, men da tror jeg noen av midtbanespillerene må ut |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.06.2023 19:55 Post subject: |
|
|
Tror ikke Nypan har en fremtid som ving, vil nok være best som indreløper i 4-3-3. Tror det er der han kan bli aller best, eventuelt som offensiv midtbane bak en spiss om man spiller i en annen formasjon. Kan bli en spillertype ala De Bruyne.
Men det er jo mangel på vinger i RBK, er jo ingen rene vinger i RBK nå som følge av tiden med Rekdal. Er vel kanskje Nelson og Ingason som er nærmest å ha ferdighetene til å spille der. Holse kan jo også spille der men han vil man nok ha som indreløper. Broholm som innoverkant kunne jo vært interessant også. I likhet med Nypan kan jo Broholm spille på midtbanen og i angrep, men føler Broholm passer bedre i angrep enn Nypan. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 16.06.2023 20:49 Post subject: |
|
|
______________Hansen
Reitan/Cornic - Henrix - UYJ - Pereira/Tagseth
_____Nypan - Skjelbred/Santeri - Holse
______Aga - Sadiku/Isak - Nelson
Ingen plass til i 4-3-3 RBK: Bjørlo, Børkeeiet, Ingasson, Skarsem og selvsagt Sæter (fordi.. Sæter).
Få hjem Broholm og se an situasjonen på sentral midt. Skjelbred får spille så lenge han makter. Selv om han ikke er en naturlig sentral, er han den mest driblesterke og smarte ballfordeleren vi har pdd. Selvsagt hent Selnæs om muligheten byr seg. Om Noah Holm plutselig kommer tilbake; bra! Kan dele høyrevingen med Aga. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.06.2023 21:05 Post subject: |
|
|
Her vil nok Svein bruke mye tid på terping av back-indreløper-ving-relasjoner. Tipper det blir synlig ganske raskt.
Spørsmålet er kanskje størst på h.ving. Er skeptisk til Ingasson. Hvem skal spille h.ving?
Code: | Hansen
Cornic - Reitan - RYJ - Pereira
Holse - Skjelbred - Henriksen
??? - Sæter - Nelson |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.06.2023 22:22 Post subject: |
|
|
Sjokkerende å se så mange vil ha Henriksen som stopper.
Beste backfirer i mine øyne er:
Reitan-Røsten-YJ-Pereira
Hedley: Blir antagelig Holse. I hvert fall i starten, så blir vel Nypan indreløper. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.06.2023 22:40 Post subject: |
|
|
Spillergruppen er meget bra trent og Maalen kan fokusere på samhandling, stressmestring og spill fra dag en.
Som de lengre opp sier, blir svært interessant å se første og andre elleveren til Maalen. Har en mistanke at det blir en aldri så liten opprydning til vinters. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.06.2023 22:43 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: |
Reitan-Røsten-YJ-Pereira
|
Du skal ha de to midtstopperne som aldri passerer et ledd eller gjør noe annet enn å slå langt eller støtte? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.06.2023 22:45 Post subject: |
|
|
Eneste alternativet er Rogers, så da sier det seg selv.
Henriksen er ingen stopper, og det er stor forskjell på å spille stopper med 5 bak i stede for 4, ergo er ikke Reitan noe alternativ heller. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 16.06.2023 23:27 Post subject: |
|
|
Jeg mener Henriksen er det beste alternativet vi har på midtstopper-plassen per dags dato. Røsten er helt klart et kjempetalent og et prospekt for fremtiden, og jeg håper han får greit med spilletid fremover. Men han er for uferdig akkurat nå. Vi trenger også Henriksens hærfører-egenskaper.
Men, jeez, så digg det er å endelig han en trener som sier rett ut at vi skal spille 4-3-3 igjen. Bare det å sitte å se på konstellasjonene folk foreslår er gøy! Folk kan si at formasjon er kun tall så lenge de vil, men det er såå mye enklere å forholde seg til 4-3-3. Man liksom bare ser hvordan man kan spille! Det vi har tullet med i de siste åra har jeg ikke skjønt bæret av, og det virker ikke som spillerne har skjønt noe av det de heller.
Blir helt mo i knærne bare av å se på min drømme-11'er (med spillermaterialet vi har pdd) over her og tanken på en godt samspilt høyreside. Der Reitan/Cornic spiller til Ciljan, som trer den fram til Nypan som kombinerer med en Aga som endelig spiller i et system som funker. For ikke å snakke om venstresida! Med Pereira, Holse og Nelson som kommer til å rive motstanderen i fillebiter.
Sikker pÃ¥ at ogsÃ¥ Henriksen vil skinne mer i et system spillerne endelig forstÃ¥r! *drømme-drømme* 🤤
Jada, det er lett å ta av, men vi har ventet på denne dagen så lenge! Jeg er vanligvis en sofasupporter, tar meg kanskje én-to turer på Lerkendal i året. Men trur faen meg det blir Lerkendal tur igjen neste søndag. Ikke bare for å gi Maalen og laget støtte, men også for å vise styret at vi supportere backer avgjørelsen så til de grader! #UtsolgtMot08 |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.06.2023 23:34 Post subject: |
|
|
Hansen
Reitan Rogers Jenssen Pereira
Henriksen
Holse Tagseth
Skarsem Ingasson Nelson |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.06.2023 02:59 Post subject: |
|
|
Det er bar å hente hurtighet i forsvar, meastro og en kant.
Hansen
Reitan - !NY ->Langås? - Henrix - Pereira/Tagseth
Nypan - Selnæs - Holse
Nelson - Sæter - Broholm/Pereira
Røsten bør satses litt på nå eller lånes ut. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.06.2023 07:21 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Jeg håper Skarsem og Holse blir indreløper. Litt Strand/Berg over dem der.
Noe alla dette.
Reitan - Henriksen - Yttergård - Tagseth
Skarsem - Børkeeiet - Holse.
Nelson - Aga / Saiduka - Perreira
Sæter spiss hvis han blir frisk |
Ser kanskje ut som det mest naturlige laget i 433 det der, men hvem er denne Saiduka du stadig skriver om? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 17.06.2023 09:32 Post subject: |
|
|
Japaner det har versert rykter om i media lenge nå, følger du ikke med Nåssåladden? _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 17.06.2023 09:42 Post subject: |
|
|
Skarsem har i år tatt sjumilssteg med tanke på avleveringer og gjennombruddspasninger. |
|
Back to top |
|
 |
|