| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 31.05.2023 19:49 Post subject: |
|
|
Vi vil slå Stjørdal og ham/kam og så er det nok tilbake til den nye normalen. Dette skulle hvert over i kveld..... _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 19:49 Post subject: |
|
|
| Ikke så sikker på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 31.05.2023 19:51 Post subject: |
|
|
| Nådestøtet for Rosenborg som toppklubb det her. Får finne seg en annen hobby enn fotball. Den internasjonale er ødelagt av korrupsjon og menneskerettighets-brytere og Rosenborg er ødelagt av inkompetanse. For en skam. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 31.05.2023 19:52 Post subject: |
|
|
Synes CGJ svarte godt for seg. Kunne vel egentlig ikke gitt mye andre svar heller. Spørsmålet er nå om Rekdal og co evner å gjøre endringer som gjør laget bedre i stand til å plukke poeng fremover.
Kanskje det kommer noe godt ut av dette, en slags styrking av indre samhold og gir mer guts og mindre filming på banen? |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 31.05.2023 19:53 Post subject: |
|
|
| Bra at Rekdal får fortsette, ikke hans skyld at stallen er kraftig svekket. Sier seg selv at Tengstedt ikke kan erstattes så fort. I tillegg dro Vecchia og Sæter har ikke spilt denne sesongen. Men de nye kjøp har virkelig ikke slått til, og det er det vel et delt ansvar for. Kvalifiserer vi oss og spiller i Europa til høsten kan mye av sesongen være vellykket til tross for om vi ikke tar medalje i serien. Gleder meg alltid til Europa |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 19:55 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Synes CGJ svarte godt for seg. Kunne vel egentlig ikke gitt mye andre svar heller. Spørsmålet er nå om Rekdal og co evner å gjøre endringer som gjør laget bedre i stand til å plukke poeng fremover.
Kanskje det kommer noe godt ut av dette, en slags styrking av indre samhold og gir mer guts og mindre filming på banen? |
Faen jeg er lei av "guts, og fighting" det er ikke problemet i det heletatt.
Dette som skjer nå er direkte skremmende, og det vil nok tilskuertallet på Lerkendal fort bli også. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.05.2023 19:56 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Bekrefter bare mistanken om at vi har et handlingslammet styre. Står knapt til stryk det de har utrettet så langt, så presterer de å la dette makkverket fortsette....hjelpe meg. |
Rosenborg har ikke råd til å sparke trenere. Hvis du hørte pressekonferansen, så er det å kjøpe ungt og uforløst et bevisst valg, et økonomisk valg.Så var den budsjetterte 2.plassen, noe som ble satt før spillersalg. Men med spillersalgene, så er RBK bortimot i budsjett, nesten uannsett resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 20:01 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: |
Rosenborg har ikke råd til å sparke trenere. Hvis du hørte pressekonferansen, så er det å kjøpe ungt og uforløst et bevisst valg, et økonomisk valg.Så var den budsjetterte 2.plassen, noe som ble satt før spillersalg. Men med spillersalgene, så er RBK bortimot i budsjett, nesten uannsett resultat. |
Det å ryke tidlig ut av Europa, Cupen og ikke få Europa neste år har vi råd til da eller? Det er EKSTREMT my dyrere enn å sparke Voldemort.
Er så lei av de forferdelige unnskyldningene også:
"Vi har solgt mange og de vi har er rævva" Vi har solgt 2stk og laget vårt er på INGEN måte NOE dårligere enn de andre forran oss (sett bort fra Glimt og Molde)
Det er bare piss, og elendige unnskyldninger. Rekdal som spyr ut, og kjøtthau kjøper det for fullt. Inkludert de i RBK tydeligvis.
Blir artig i OBOS da sikkert, forventer gapestokk på torget med de som ikke ville bli kvitt Rekdal i dag. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 20:01 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: |
Men man hadde visst råd til å kaste bort ufattelige midler på middelmådige Henriksen og Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 20:04 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: | | Messi wrote: |
Men man hadde visst råd til å kaste bort ufattelige midler på middelmådige Henriksen og Skjelbred. |
De er jo ofte lagets beste spillere når de spiller, men de også lider jo under ingen system og vondfot. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 31.05.2023 20:05 Post subject: |
|
|
| tombur wrote: | | Vi vil slå Stjørdal og ham/kam og så er det nok tilbake til den nye normalen. Dette skulle hvert over i kveld..... |
Tja vil vi det?
Jeg må si at jeg tror ikke jeg føler meg 100% sikker på noen av de faktisk.
Og hva da om vi ikke vinner begge? Skal man da fortsette seigpiningen? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 31.05.2023 20:05 Post subject: |
|
|
Dette var et forventet utfall egentlig, hadde egentlig ikke gitt mening å sparke de kveld all den tid dette var et ordinært styremøte som var fastsatt for en lengre stund siden og det var heller ikke slik at de ble hasteinnkalt, tvertimot var deres deltakelse planlagt for flere uker siden. Møtet ble nok brukt slik som de sier til at trenerteamet beskrev sin side av saken, hvordan de jobber og hvordan de skal bli bedre mens de ble utfordret av styret på div spørsmål. Synes Gotaas Johnsen på ingen måte freder Rekdal men sier det hun må si så lenge styret har valgt å ikke sparke trenerne.
Hadde gitt mer mening å fremskynde møtet skulle de fått sparken. Nå har de nok fått klar beskjed om å vise forbedring i prestasjoner fremover, og jeg vil tro styret foretar fortløpende evalueringer om de ser fremgang eller ikke. Jeg tror de sitter frem til etter kampen mot Stabæk 11/6 nesten uansett, og har det ikke vært forbedring i hverken resultater eller prestasjoner i den perioden så kan styret si at de har vært tålmodige og gitt trenerteamet tid til å få ut det de har forsøkt men at de nå ser at dette ikke lengre er mulig.
Leder uansett laget mot Ham-Kam selv om man taper i morgen (noe jeg tviler på skjer) da det ser bare dumt ut å "frede" trenere onsdag kveld, snakke om prestasjoner og utvikling for å si la et tap 24 timer senere være utslagsgivende.
Det er også tilfeldigvis rundt 10/6 styret visstnok skal legge frem den strategiplanen de har jobbet med. |
|
| Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 31.05.2023 20:09 Post subject: |
|
|
| Da RBK gjør det dårligst mot dårlige lag i ES er vi isåfall sjanseløse i OBOS. Kan kanskje dominere PostNord da. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.05.2023 20:11 Post subject: |
|
|
| Å utvikle eget spillermateriale er god økonomi. Nypan og Broholm vil være verdt mye om 2-3 år. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 31.05.2023 20:11 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | | tombur wrote: | | Vi vil slå Stjørdal og ham/kam og så er det nok tilbake til den nye normalen. Dette skulle hvert over i kveld..... |
Tja vil vi det?
Jeg må si at jeg tror ikke jeg føler meg 100% sikker på noen av de faktisk.
Og hva da om vi ikke vinner begge? Skal man da fortsette seigpiningen? |
Nei. Prosjekt Rekdal burde hvert avsluttet før sesongen startet. Egentlig burde prosjektet aldri startet i det hele tatt. Jeg lurer selv på hvorfor han ikke ble sparket nå. Og jeg påpeker bare at dette er to kamper han vil vinne. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.05.2023 20:19 Post subject: |
|
|
Faen heller...
nå kan vi fort rykke ut av cupen i tillegg.
Hva er det de tror skal skje? Er så lei av udugelige styrer i RBK, kan da ikke være så forbainna vanskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 31.05.2023 20:21 Post subject: |
|
|
Altså - hvordan skal vi forvente eller se forbedring innen få kamper, når vi ikke har sett forbedring siden Reka ankom Lerkendal? Det faller på sin egen urimelighet.
"Heisann, nå har du vært her i 2 år uten forbedring, men NÅ forventer vi forbedring de neste 3 kampene ellers er du ute" |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.05.2023 20:23 Post subject: |
|
|
Ok da har Styret mista meg oxo. _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 31.05.2023 20:32 Post subject: |
|
|
| Inkompetent styre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 31.05.2023 20:33 Post subject: |
|
|
Når man endelig trodde man hadde fått ett handlekraftig styre  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.05.2023 20:33 Post subject: |
|
|
| Kommandør wrote: |
"Heisann, nå har du vært her i 2 år uten forbedring, men NÅ forventer vi forbedring de neste 3 kampene ellers er du ute" |
Se litt på spillermaterialet, som er tilgjengelig, og spillmaterialet som har vært. Se på salg (alle hyllet salget av Tengstedt) og skader. Tabellen lyver aldri, men se bak tabellen.
Alle vil ha Røsten, Nypan og Broholm på banen til enhver tid, fordi de er unge, spennende og trøndere. Men det har en kostnad å utvikle et ungt lag, det ser vi nå. Hadde vært mer bekymret om dagens tabellplassering hadde vært med Vechia, Sæther og Tengstedt på laget.. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 31.05.2023 20:34 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Nådestøtet for Rosenborg som toppklubb det her. |
Trist men sant. RBK-styret har nå vedtatt at klubbens ambisjoner ikke er å kjempe om seriegull, men bare se an litt hvordan det går og kanskje håpe det blir litt artig fotball og noen seire her og der. Ingen resultatkrav, ingen tidsfrist for tegn på utvikling.
Når man slutter å prøve å vinne så blir man en taper. |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 31.05.2023 20:34 Post subject: |
|
|
Jeg tror dette var en klok beslutning av styret og til beste for RBK. Klubben er ikke i en posisjon der man har økonomi til å betale for at Rekdal og Frgård sparkes. Man må bruke de pengene man har til å bygge seg opp nedenfra. Klubben kommer ikke til å rykke ned i OBOS hverken i år eller til neste år, men det kan gå noen år før man igjen kan begynne å kjempe om titler og spill i Europa. På sikt er dette til det beste for klubben. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 31.05.2023 20:37 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | | Bra at Rekdal får fortsette, ikke hans skyld at stallen er kraftig svekket. Sier seg selv at Tengstedt ikke kan erstattes så fort. I tillegg dro Vecchia og Sæter har ikke spilt denne sesongen. Men de nye kjøp har virkelig ikke slått til, og det er det vel et delt ansvar for. Kvalifiserer vi oss og spiller i Europa til høsten kan mye av sesongen være vellykket til tross for om vi ikke tar medalje i serien. Gleder meg alltid til Europa |
Rekdal er ansvarlig for hver eneste spiller som kommer inn døra på hans vakt. Han har kjøpt spillere for 40+ mill og knapt en eneste en av de forsvarer en plass på laget to kamper på rad. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 31.05.2023 20:38 Post subject: |
|
|
| Lista er tydeligvis lagt så lavt at det ikke er mulig å snuble. To mål mot Stjørdals/Blink og Reka vil uten å mukke stolt proklamere at vi er på rett vei. Stuck med møkka til minst august nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|