View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.05.2023 16:07 Post subject: |
|
|
Det var Start som fant Tengsted,men ville ikke ha ham.
Dorsin er ikke speider. Ingen spiller blir kjøpt uten at Rekdal vil ha dem
Slik som Rogers og Bjørlo . _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Lamagu Senior
|
Posted: 16.05.2023 16:11 Post subject: Sparking av trenere fungerer dårlig |
|
|
Nå har vel Rosenborg Norges-rekord i å sparke trenere, uten at det har ført til bedre resultater. Hva med å gi nåværende trener litt bedre tid? Kanskje la Rekdal fullføre kontrakten? Kanskje klubben kan få mer kontinuitet i arbeidet. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 16.05.2023 16:23 Post subject: Re: Sparking av trenere fungerer dårlig |
|
|
Lamagu wrote: | Nå har vel Rosenborg Norges-rekord i å sparke trenere, uten at det har ført til bedre resultater. Hva med å gi nåværende trener litt bedre tid? Kanskje la Rekdal fullføre kontrakten? Kanskje klubben kan få mer kontinuitet i arbeidet. |
Det er lett å ha Norges rekord i å sparke trenere når man ansetter feil
Alle fans viste at JJ, Perry, KI, Horneland, Ã…ge, Rekdal var feilansettelser.
Hadde RBK f.eks. nå ansatt KK, og likevel fått sparken om ett år, ja da er det grunn til bekymring. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 16.05.2023 16:28 Post subject: |
|
|
Miami, nei ikke alle andres skyld. Tror ingen er uenig i at Rekdal har skyld. Men det legges litt vel mye skyld over på treneren, mener jeg. Jeg står på det at det ikke er Rekdals skyld at spissene våre støtt og stadig bommer på åpent mål. Med enkeltes retorikk her, kunne man plassert en hvilken som helst 6.-divisjonsspiller på banen og skyldt på Rekdal for at de presterer dårlig.
EDIT: Skrivefeil _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.05.2023 16:44 Post subject: Re: Sparking av trenere fungerer dårlig |
|
|
Mikkelsen wrote: |
Hadde RBK f.eks. nå ansatt KK, og likevel fått sparken om ett år, ja da er det grunn til bekymring. |
Men han ville ikke komme. |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 16.05.2023 16:46 Post subject: |
|
|
chroma wrote: | At Thorvaldsson bommer på 100%-sjanser hver eneste kamp, der han som en ENKELTprestasjon skal putte den i nettet, da kan man faktisk ikke skylde på treneren. |
100%-sjanser i hver kamp er vi jo ikke i nærheten av å klare å skape. Helt sinnsykt at det finnes folk som mener det er sjansebrenning som er problemet til dette laget. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.05.2023 16:57 Post subject: |
|
|
Lenwandovski har blant Europas spissers converson rate, scorer vel på rundt 1 av 3 skudd på mål/sjanser.
Frem til sist kamp hadde vi vel skapt 6 sjanser på 6 kamper, som ville bety 2 scorede mål om vi hadde blant Europas beste converson rate.
Problemet er IKKE at spissene bommet på sjansene. Problemet er at spillsystemet gjør at vi ikke skaper sjanser.
U U T T T
Det er rekka vi forsvarer her |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 16.05.2023 17:12 Post subject: |
|
|
Oppkast wrote: | chroma wrote: | At Thorvaldsson bommer på 100%-sjanser hver eneste kamp, der han som en ENKELTprestasjon skal putte den i nettet, da kan man faktisk ikke skylde på treneren. |
100%-sjanser i hver kamp er vi jo ikke i nærheten av å klare å skape. Helt sinnsykt at det finnes folk som mener det er sjansebrenning som er problemet til dette laget. |
Mulig det er noen som mener det. Jeg mener det mentale er problemet til dette laget. Det blir lite sjanser og driv fremover når midtbanespillerne spiller støttepasninger. Hva kom først, løpet eller gjennombruddspasningen. Ulv, ulv. Dere får bare fortsette å bruke masse energi på å få ut treneren. Heia RBK. _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 16.05.2023 17:16 Post subject: |
|
|
Gullalderen og forventninger som ikke står i samsvar med virkeligheten vil i mine øyne fortsette å bryte oss ned som klubb, sesong for sesong. Jeg synes det er trist å se, for det er vanskelig å se at det skal bli noen endring på dette med det første.
Vi har sløst utrolig mye penger tidligere på å forsøke å kjøpe oss raskest mulig inn i Europa igjen, og noen annet ville praktisk talt vært umulig pga. forventningene til kortsiktige resultater i klubben. Mange har etterlyst satsing på unge spillere, men hvis konsekvensen hadde vært en plass midt på tabellen ville det blitt bråk.
Nå har det vært noen kjipe år med en kombinasjon av mislykket sportslig satsing og en makroøkonomi som har preget inntektene og kostnadene våre. I tillegg har rivalene hatt noen sesonger som mildt sagt er over normalen.
Slik jeg følger klubben, så har spillerne tro på prosjektet, det er en kultur i garderoben vi ikke har sett siden KI var på topp, og trenerapparatet kommuniserer hele tiden at vi ønsker å fremstå mer offensivt enn det vi lykkes med.
Nå tror jeg omgivelsene rundt klubben er ekstra utålmodig fordi vi har akkurat Rekdal som trener og/eller fordi vi forsøker å spille en annen formasjon enn 4-3-3. Vi hadde en svak preseason, mistet nøkkelspillere, har slitt med skader på nøkkelspillere. Vi har unge/urutinerte spillere som helst skulle blitt spilt inn på laget over tid, som har måttet ta det ansvaret fra dag 1.
Noen gode opplevelser er kanskje alt som trengs, for at måten vi fremstår på endres totalt. Det mentale har så utrolig mye å si.
Selv om man skulle være mot trenerapparatet, synes jeg de burde få ut sesongen. Støtte spillerne også etter 45 og 90 min. Vi kan ikke fortsette som den kaosklubben vi har vært med trenerskifter etter Eggen. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.05.2023 17:29 Post subject: |
|
|
Basert på Andre Hansens intervju så tyder det absolutt ikke som at spillerne tror på prosjektet. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.05.2023 17:37 Post subject: |
|
|
Hvis måkene lager hakkemat av Reka i dag, så må vel vel festen være over? Eller skal det smøres enda flere smørbrød før vi når siste forbruksdag? |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.05.2023 17:44 Post subject: Re: Sparking av trenere fungerer dårlig |
|
|
Lamagu wrote: | Nå har vel Rosenborg Norges-rekord i å sparke trenere, uten at det har ført til bedre resultater. Hva med å gi nåværende trener litt bedre tid? Kanskje la Rekdal fullføre kontrakten? Kanskje klubben kan få mer kontinuitet i arbeidet. |
Jeg er prinsipielt enig i at Rosenborg må gi trenerne sine god tid, siden jeg har lite tro på kortsiktig tenkning med kun resultat* i fokus, men når det er sagt så må det være andre hensyn å ta når man skal tenke langsiktig. F eks. står treneren for det som klubben står for, med tanke på spillestil og fotballfilosofi? Kanskje må man tåle en antatt svakere trener med svakere resultater på kort sikt, for å klare å bygge klubben og laget i riktig retning på lengre sikt?
Etter å ha gitt Rekdal nokså god arbeidsro og noen ressurser over en viss tid siden han kom, er det lite klar spillemessig framgang å spore, selv om resultatene* har vært nokså gode. Det er vanskelig å se en klar og tydelig spillestil, særlig i det offensive. Nå tror jeg at spillerstallen heller ikke er fantastisk (selv om den kan være "ung og lovende"), men selv ikke dagens spillerstall trenger å spille så dårlig som de gjør for tida.
Jeg vil gjerne ha inn en trener som tenker likt som klubben om fotball, og som vil være her på lengre sikt, selv om det kan bety noen magre år resultatmessig. Vi har ikke lenger ressurser og status nok til å hente trenere som garanterer resultat på kort sikt, men som ikke er i takt med klubbens ønskede retning og profil. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.05.2023 18:09 Post subject: |
|
|
Med en ikke spesielt ektefølt unnskyldning til Rune Bratseth for ordvalget:
Kjetil Rekdal er ikke nøyaktig kreftsvulsten, han er spredningen av den kreftsvulsten som allerede var her, nå er det lov å håpe at vi tok omfattende nok inngrep når vi fikk fjernet Koteng og Bratseth, men må få gjort noe med det som ligger igjen også. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 16.05.2023 19:26 Post subject: |
|
|
Når jeg ser startelleveren i dag, er det lett å forstå at Rekdal ikke klarer å vinne kamper. Herrejæsus det ser tynt ut. For å nevne det verste:
- en treg midtstopper (Henriksen) som ikke kan spille forsvar
- en klønete usaer (Rodgers) som ser ut som han startet med soccer som 18-åring
- en medioker 27-årig (Bjørlo) med bakgrunn fra Hamkam, Strømmen og Egersund
- en 16-Ã¥rig spiss!
- en ung, uprøvd på dette nivået, islending som spiss
- et par danske-rejects (Børkeeide og Yttergård), som jeg likevel har litt troa på, men som ikke akkurat oser klasse _________________ Kebab og klyster |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 16.05.2023 19:55 Post subject: |
|
|
Nok en helt fryktelig prestasjon og kun utvisning som gjør at vi vinner. Hvis ikke denne mannen er ferdig snart skjønner jeg ingenting. Gud hjelpe meg for en jævlig fotball han står for. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.05.2023 20:06 Post subject: |
|
|
Grusom møkkafotball, håper virkelig det jobbes med en løsning i kulissene. Om Gotaas var ærlig i intervjuet idag med at vi skal ha Rekdal langsiktig og sjanse på at set til slutt løsner, da er denne klubben ferdig. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.05.2023 20:14 Post subject: |
|
|
Det som irriterer meg mest i fotball er at det er altfor ofte resultater som avgjør om en trener får sparken eller får fortsette. Ta kampen i dag som et eksempel:
Hadde vi tapt hadde Rekdal fort kunne fått sparken, men siden vi vant kommer ikke det til å skje. I stedet burde man se på prestasjonen i denne kampen, var det en fortsettelse av forrige kamp mot Glimt som var et steg i riktig retning eller var det mer likt det vi har sett i de andre kampene denne sesongen? Ved sistnevnte, hvorfor skal en litt heldig (men ikke ufortjent) seier veier så mye mer kontra et tap når nivået på det man presterer fortsatt ikke er godt nok? |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 16.05.2023 20:16 Post subject: |
|
|
Hun kan vel ikke si så mye annet da, men vi får inderlig håpe det ikke er hennes faktiske mening. Rosenborg kan rykke ned med Rekdal, så svake er vi. Vi møter et av ligaens svakeste lag hjemme og vinner kun fordi de får en utvisning.
Men han har jo fått store deler av Trøndelag og kanskje styret til å tro at vi har et lag som knapt er godt nok for Eliteserien. Det at det finnes folk som kjøper det pisset er nesten det verste. Vi har vel brukt nærmere 30 millioner på spillere han ville ha i vinter, likevel høres det ut som om han har måttet nøye seg med et par bosman-spillere fra postnord-ligaen. Han skal ha for at han er god til å overbevise folk om det, kunne sikkert fått folk til å tro på julenissen også med samme innsats. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.05.2023 21:38 Post subject: |
|
|
Det er der vi er sier Rekdal. Men det er jo ikke greit i det heletatt etter så lang tid og så mange ny spillere kjøpt og ønsket av Rekdal.
Vi er ikke HamKam eller Sandefjord.
Ten hag kan vel ikke si slikt eller noen annen i en klubb med våre resultater og historie. Det har vært fyken det nå. Heldigvis så spiller han fin fotball ikke Stoke fotball så det er håp der i gården.
Men hva er akseptabelt i det hele tatt med det vi nå holder på med. Og det gjelder både trenere og styre.
At de stillesittende kan sitte å se på og akseptere middelmådighet og forfall og sågar støtte det er det tristeste jeg har opplevd.
Det gjør meg sint og forbanna.
Dette er ikke greit og kan ikke være innenfor det akseptable.
Når ble det stuerent å snakke om oss som det er der vi er nå??
Men så gjør noe med det da og ikke bare akseptere det for klubbens skyld. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 16.05.2023 22:04 Post subject: |
|
|
Rekdal skal ha for at han er brutalt ærlig og ikke pynter på noe. Husker treneren for noen år siden som stadig fortalte hvor vanskelig det var å spille angrepsfotball. Da virket det som at "værsågod, dette er det beste vi får til i dagens moderne idrett". Nå sier han jo at laget ikke presterer godt nok etter sesongens andre seier. Veldig betryggende at han gir uttrykk for dette, selv om han helt sikkert kjenner på presset nå. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.05.2023 22:26 Post subject: |
|
|
Så lenge vi ikke ser noen forbedring på banen så blir jeg ikke særlig betrygget av at Rekdal sier vi må bli bedre all den tid vi ikke har blitt bedre til tross for at han har sagt dette over veldig lang tid nå.
Uansett så er det nok et tap mot Ham-Kam som kan føre til en endring for øyeblikket vil jeg tro. Han overlever nok en eventuell cup-fadese, tap mot Brann er jo ikke (dessverre) noen flause per dags dato mens et tap mot gamleklubben Ham-Kam tror jeg ikke han overlever hvis man taper mot Brann i tillegg. Seier mot Ham-Kam gjør nok at han garantert overlever hvis han leder laget i den kampen, og det er jeg veldig sikker på at han gjør. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 16.05.2023 22:42 Post subject: |
|
|
Ikke pynter på noe? Har du drukket maling?
Han har ikke gjort noe annet enn å bortforklare seg siden han viste snusleppa si her.
Eneste han kan er å bortforklare. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2023 22:55 Post subject: |
|
|
Rekdal er veldig flink til å infamt og litt skjult skylde på spillerne. Problemet er jo at Rekdal er underkompetent på offensiv fotball, men romsdalingen er så sleip i formuleringene at han rett som det er får det til å fremstå som om det er spillernes feil at han ikke har klart å snekre sammen en bedre offensiv plan på 16 måneder i en klubb som har ambisjoner og forventninger langt over hans evner.
Hvem er det som faller for Rekdals svadasvar "vi må skape flere sjanser og score flere mål". Det er et papegøyesvar som hvem som helst andre også kan ytre. Journalistene må gå bak det tullesvaret. Hva mener Rekdal konkret at han må lære seg, gjøre annerledes eller bedre for å få til det han hittil ikke har klart (i noen klubb).
Alle i styret som vil Rosenborgs beste må sørge for å få inn kompetanse som Rekdal ikke har. Kall det støttehjul, mentor, assistent, fotballsjaman, hva som helst, men få inn kompetanse.
Skjønner at Rekdal kommer til å klore seg fast til lønna samtidig som han stadig snakker ned klubben, historien og supporternes stadige solide støtte som også innebærer noen forventninger, men styret må ikke la seg lure av Rekdals bullshit. Idiotene rundt oss lar seg alltid lure, men man kan jo ikke vente at alle forstår. Halvparten er jo mindre smarte enn gjennomsnittet, så vi må leve med at Rekdal også har sin menighet.
Rekdal er jo ikke vant til å bli satt krav til, så det er forståelig at han surner, men han blir neppe surere av å få kompetanse og voksenopplæring.
Den som tror han er ferdig utlært er ferdig, men ikke utlært.
Rekdal fremstår som særdeles lite ydmyk, lite utviklingsorientert på egne vegne, femti, feit og ferdig.
Det er tjenesteforsømmelse av styret å ikke sørge for at arbeidslederen gir spillerne bedre utviklingsvilkår ved å tilby kompetansen Rekdal ikke har og ikke ser ut til å ha lyst til å skaffe seg heller.
Og ja, jeg sang meg hes på Lerkendal i kveld. Klappet, jublet og prøvde å være med på supporternes kollektive oppmuntring og støtte.
De gangene jeg så mot Rekdal, ristet han på hodet over episoder der tilfeldighetene ikke bikket spillernes vei når de "overraskende" havnet i trange situasjoner de neppe har drillet på.
Ellers så han vel ikke stort av bevegelser å spille på offensivt i laget sitt og det skyldes ikke at capsen snevret inn synsvinkelen, men kun feilansettelsens utilstrekkelighet på dette nivået. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 17.05.2023 08:57 Post subject: |
|
|
Tipper ny ansettelses effekten ville fått laget mye bedre etter 1-2 kamper offansivt. Bedre utvkling på trening osv |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.05.2023 10:23 Post subject: Re: Sparking av trenere fungerer dårlig |
|
|
Rekdal har hatt over 20 år. Uten å bevise. Som vi ser er det samme dritten i Rosenborg. Få ham vekk. Skulle aldri vært ansatt. Han heller. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
|