View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 04.05.2023 17:45 Post subject: |
|
|
Her bør vi jo være proaktive siden dette er framtidige trenerkandidater-tråden, så hvem skal overta når Maalen får sparken om ett år?
Når resultatene fortsatt er så som så og spillere og publikum ønsker en trener med autoritet. Og Løfaldli krever en trener som har resultater å vise til på eliteserienivå i alle fall? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 04.05.2023 19:32 Post subject: |
|
|
chroma wrote: | Knutsen bør jo egentlig se på RBK som et prestisjeprosjekt nå. Det har stagnert seg i Bodø/Glimt, altså i den grad at de spiller på pari (det som nå forventes av de), og det er vanskelig å imponere stort utover det. Har vel hatt noen tilbud fra store utenlandske klubber, men tydeligvis ikke store nok. Klarer han å ta RBK opp til gamle høyder nå så er det 1) en bekreftelse på egen evne, og 2) legges STORT merke til der ute.
For Knutsen sin egen del er risikoen godt og vel til stede for at han ender opp som en Fagermo, som jeg mener å huske var nevnt som frelser her inne en gang for 10 år siden. Han har ikke akkurat fått til stort siden. |
Det mange tenker både i Norge og i utlandet er at Knutsen kan lokkes bare tilbudet er godt nok og det er "rett" klubb. Men sannheten er at han trives veldig godt sammen med resten av trenerapparatet, administrasjon og spillergruppen i Bodø. Han skjønner at det ikke bare er han selv som er grunnen til Glimts suksess, men at veldig mange mennesker samarbeider godt og drar i samme retning.
Utfordringer er det nok av i Glimt, hvert år bringer nye utfordringer og mange nye ting som ingen i klubben fra før av har erfaring med. Og som dere vet, det er mye utfordring i å forsøke å gjenskape suksess, og i tillegg ta et skritt videre. Som for eksempel å kvalifisere seg til Champions League.
Knutsen skjønner at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden. Slik situasjonen er nå er det jo egentlig helt meningsløst for Knutsen å forlate Glimt for å heller dra til Rosenborg. Jeg tror den eneste klubben i Norge som på et senere tidspunkt kanskje kan få Knutsen som trener er Brann. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.05.2023 19:42 Post subject: |
|
|
For å si det enkelt er Knutsen på mange måter deres NAE, ikke bare i form av type fotball og suksess men også at han setter trygghet høyt og trigges av å utvikle Glimt til nye høyder. Forskjellen er at Glimt ikke er "hans" klubb opprinnelig, der NAE var trønder og ikke minst RBKer.
Når det er sagt så er det jo ingen tvil om at NAE var større enn det Knutsen er nå, men det er mange likheter utenfor banen også. Knutsen er nok ikke realistisk så lenge han har jobb i Bodø i alle fall, men skulle han en dag være arbeidsledig så skal man jo aldri si aldri om timingen er riktig eller han plutselig har hatt et mislykket opphold utenlands og må opp på hesten igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 04.05.2023 20:03 Post subject: |
|
|
Kommer nok aldri noen ny Nils Arne igjen, han var helt unik. Knutsen har forøvrig NAE som en av sine store forbilder. Det er noen likheter, begge har f.eks lærerutdanning. Som også landslagssjef Ståle Solbakken har.
Ja man skal være forsiktig med å spå fremtiden, men en av de tingene Knutsen har forsaket de siste årene er sin egen familie som fremdeles bor i Bergen. Derfor har jeg en mistanke om at når han på et tidspunkt flytter fra Bodø så kan kanskje Bergen være neste destinasjon.
Når det gjelder klubbtilhørlighet så vokser jo den parallelt med de opplevelsene man har på veien. Jeg tror Kjetil er blitt veldig glad i Bodø/Glimt.
Han kunne nok sikkert ønsket seg litt bedre vær da, men de reiser jo uansett til Syden hver vinter så da går det vel greit  |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.05.2023 20:18 Post subject: |
|
|
Ja, Knutsen er klar over hva han går glipp av som trener i Bodø men samtidig er det enklere å treffe familien en sjelden gang så lenge han er trener i Norge kontra utlandet og det er også en av grunnene tror jeg til at det skal svært mye til for at han flytter på seg. Samtidig skal man ikke utelukke at det til slutt dukker opp et tilbud han ikke klarer å si nei til. Men jeg føler meg trygg på at han ikke tenker ambisjoner på en slik måte at han ser på det å lykkes med Rosenborg som et bedre springbrett til bedre tilbud utenlands.
A det er større sjanse for at han tar over Brann enn Rosenborg er jeg også helt enig i, men samtidig mistenker jeg at den dagen han flytter tilbake til Bergen så ser han for seg å være ferdig med fotballen og prioritere livet utenom. Hadde han bodd i Bergen så er spørsmålet om han hadde klart å ofre familielivet og vært så dedikert som han kan være oppe i Bodø hvor han er alene og ikke minst hadde familien akseptert det på samme måte? Det er jo nesten verre å ha han hjemme men allikevel svært utilgjengelig kontra det å at han er utilgjengelig langt unna om du skjønner hva jeg mener?
Han er også utvilsomt blitt glad i Glimt, det tviler jeg ikke på men det er noe med den opprinnelige tilhørigheten som har en tendens til å trumfe det meste allikevel. Det er noe spesielt der liksom, derfor jeg sier at Glimt ikke er hans klubb opprinnelig. Uansett så er ikke Knutsen noe som ser ut til å være en aktuell kandidat som fremtidig trener i Rosenborg per dags dato (dessverre). |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.05.2023 20:24 Post subject: |
|
|
Det er helt utrolig at klubbens trener utvikler og på sett å vise førende for alt i akademiet står å holder kurs i en fotball diametralt forskjellige fra hvordan A laget spillet.
Hans prinsipper er helt motsatt av Rekdals uavhengig av formasjon.
De må jo velge en vei å gå som stemmer med hverandre uavhengig av hvilken vei det blir.
Så får man finne nytt trener par som får den valgte vei til å fungere å gjøre oss dominerende igjen _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 04.05.2023 21:02 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Ja, Knutsen er klar over hva han går glipp av som trener i Bodø men samtidig er det enklere å treffe familien en sjelden gang så lenge han er trener i Norge kontra utlandet og det er også en av grunnene tror jeg til at det skal svært mye til for at han flytter på seg. Samtidig skal man ikke utelukke at det til slutt dukker opp et tilbud han ikke klarer å si nei til. Men jeg føler meg trygg på at han ikke tenker ambisjoner på en slik måte at han ser på det å lykkes med Rosenborg som et bedre springbrett til bedre tilbud utenlands.
A det er større sjanse for at han tar over Brann enn Rosenborg er jeg også helt enig i, men samtidig mistenker jeg at den dagen han flytter tilbake til Bergen så ser han for seg å være ferdig med fotballen og prioritere livet utenom. Hadde han bodd i Bergen så er spørsmålet om han hadde klart å ofre familielivet og vært så dedikert som han kan være oppe i Bodø hvor han er alene og ikke minst hadde familien akseptert det på samme måte? Det er jo nesten verre å ha han hjemme men allikevel svært utilgjengelig kontra det å at han er utilgjengelig langt unna om du skjønner hva jeg mener?
Han er også utvilsomt blitt glad i Glimt, det tviler jeg ikke på men det er noe med den opprinnelige tilhørigheten som har en tendens til å trumfe det meste allikevel. Det er noe spesielt der liksom, derfor jeg sier at Glimt ikke er hans klubb opprinnelig. Uansett så er ikke Knutsen noe som ser ut til å være en aktuell kandidat som fremtidig trener i Rosenborg per dags dato (dessverre). |
Ja jeg skjønner hva du mener. Nei det er ikke godt å si. Klarer han å gi seg da? Tror man blir litt junkie av det fotballivet. Mulig han tar seg ett eller to friår og så kommer han tilbake. Man vet aldri i fotballen, så og spå fremtiden er veldig vanskelig.
Jeg føler meg imidlertid veldig trygg på at han kommer til å bli i Glimt minst ut inneværende kontraktstid som vel er ved utgangen av 2024 tar jeg ikke feil. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.05.2023 21:13 Post subject: |
|
|
Om han klarer å gi seg er et helt annet spørsmål ja, men virker til å ha såpass selvinnsikt at han vet at det å ta over Brann kan endre dynamikken i hjemmet selv om egentlig er det lite som forandrer seg kontra nå. Spørsmålet er jo om han til tross for dette er i stand til å si nei om Brann banker på døra.
Men tror jeg gir meg med Knutsen for denne gang. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 04.05.2023 22:28 Post subject: |
|
|
Jeg tror at Svein Maalen kommer til å bli trener i RBK når Rekdal er ferdig en gang i løpet av 2023. Han er allerede ansatt i klubben så da er det enklere og sannsynligvis billigere enn å få inn en utenfra.
Når han gir seg / får sparken igjen om 1-3 år. Tipper jeg at det fort kan bli en ny runde med Kåre jeg. Spesielt om han gjør det brukbart i Ranheim. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.05.2023 22:46 Post subject: |
|
|
Maalen bør kun være et midlertidig alternativ, hvis ikke gir jeg opp. Maalen bør absolutt ikke være en permanent kandidat! |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 04.05.2023 23:13 Post subject: |
|
|
LAN er nå ledig. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 05.05.2023 08:38 Post subject: |
|
|
Willoch wrote: | LAN er nå ledig. |
Grøss. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2023 08:52 Post subject: |
|
|
For de som har vært nærmere Maalen og Ranheim, hva er det som er galt med Maalen? Han sier alle de riktige tingene, står for riktig type fotball, og fikk til utrolige resultater med et veldig begrenset Ranheim med fokus på lokale spillere. Ser tidligere i tråden at noen snakker om dårlige treninger. Noen som har lyst til å utdype litt for meg som ikke har vært veldig nær verken Ranheim eller Maalen? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 05.05.2023 08:57 Post subject: |
|
|
Det var dårlige treninger i Ranheim under ham sier folk. Det samme problemet var under Ola By Riise, Perry, Tørum, Jønsson, Hareide 2.0, Kåre etter 2015, Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.05.2023 09:18 Post subject: |
|
|
De treningene må jo ha vært veldig gode og effektive i en lang periode!!
De spillte jo oss ut på Lerkendal så våre spillere lå med krampe.
Kan hende det var slitasje som ikke er unormalt.
Kan hende de ble lei av de samme øvelsene og terping på det samme! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.05.2023 09:32 Post subject: |
|
|
Maalen med Frigård som assistent da. Frigård klarer nok å skjønne ny tankegang og pushe gutta. Har ikke råd til å sparke begge to. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.05.2023 10:12 Post subject: |
|
|
Henning Berg skal være arbeidsledig |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 05.05.2023 10:26 Post subject: |
|
|
Fremstår som veldig klart hva som er NAE fotball og hvor han fikk inspirasjonen til denne.
Dette er dypt forankret i klubben. Virker derfor som en "no brainer" at alle trenere som kommer etter Rekdal i fremtiden har denne type fotball i ryggmargen og sin fotball filosofi.
Oppsummert - hovedtrener sin fotballfaglige bakgrunn og filosofi må være i tråd med klubbens kultur og fotball filosofi. Dette burde være åpenbart!  |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 05.05.2023 12:17 Post subject: |
|
|
Tar gjerne en fra "Cruyf-skolen" jeg da, som blir en annen gren på Michels-treet enn Eggen, da kan vi utvide universet av trenere som passer inn i RBK mens det fremdeles blir likt nok til at trenerskifter ikke betyr at man må gjøre vesentlige utskiftninger i stall og kaste alt av eksisterende relasjoner og spillemønstre i Trondheimsfjorden.
Det jeg ikke vil ha er mer av slikt fra Semb-skolen (Rekdal, Horneland) Hodgson/Houghton-skolen (Mjanne, Hamrèn, forsvåvidt kanskje også Hareide) eller trenere som så dårlige at vi er bedre tjent med midlertidige løsninger fra egne rekker (Rekdal, Mjanne, Perry). _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 05.05.2023 12:55 Post subject: |
|
|
Tror det fort er nøkkelen hvis man RBK skal være bærekraftig over tid. Kultur spillmønsterfotballfilosofi det må være en lang linje uavhengig av hvem som er trener eller hvem som spiller på laget. Alt henger sammen med alt.
Det er også lettere finner både spillere og trenere som passer inn når man vet hva man skal se etter.
I Trondheim har vi en suksessoppskrift. Vi vet hvordan vi ønsker å spille og har hatt eventyrlig suksess med det. I tillegg kan vi med egne øyne se lillebror i bodø ha suksess i en årrekke med samme oppskrift.
Det har ikke så mye med Reka og gjøre, men dessverre er han og hans fotballfilosofi ikke sammenfallende med RBK sin. Da blir det krøll over tid til tross for om resultatene skulle komme |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.05.2023 14:44 Post subject: |
|
|
mirar wrote: | Henning Berg skal være arbeidsledig |
Litt merkelig at han ikke nevnes oftere, når vi først har startet å resirkulere gamle Drillos-elever som trenere. Kanskje den norske treneren som har hatt mest stabil suksess over tid. Forsåvidt også som spiller...
Startet trenerkarrieren i Lyn i 2005. De ble nummer tre i Tippeligaen det året, men Berg overtok først i slutten av april og under hans periode var de det beste laget i serien den sesongen. Gikk deretter litt tråere; 7. plass i 2006, 9. plass i 2007 før han gikk til LSK i midten av 2008-sesongen. Som en kuriositet rykket Lyn ned så det sang i 2009 med to seiere på 30 kamper og kun 16 poeng.
Middelhavsfarer med LSK i 2008-11 før han startet på utenlandsopphold i det jeg vil betegne som ganske eksotiske og krevende strøk.
La oss hoppe bukk over det indiske eventyret i Blackburn.
Overtok Legia Warszawa i slutten av 2013 og vant serien i 2013/14-sesongen på første forsøk. Vant også grunnserien påfølgende sesong i 2014/15. Vant cupen i 2014/15. Sparken i oktober 2015.
Turen gikk til Videoton i Ungarn. Sparken etter 2. plass i første sesong.
Omonia Nikosia i Kypros fra 2019, seriemester på første forsøk. Vant også påfølgende sesong. Deltok i både EL og ECL.
Overtok kypriotiske Pafos sommeren 2022. Startet med 12 kamper uten tap, endte til slutt på 4. plass og fikk sparken. |
|
Back to top |
|
 |
hamilton Junior
|
Posted: 05.05.2023 17:21 Post subject: |
|
|
Henning Berg er sikkert flink, men virker å være helt uten humor og glimt i øyet, men det er vel ikke en del av stillingsinstruksen heller  |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 05.05.2023 17:48 Post subject: |
|
|
hamilton wrote: | Henning Berg er sikkert flink, men virker å være helt uten humor og glimt i øyet, men det er vel ikke en del av stillingsinstruksen heller  |
Nok en trener som ikke spiller RBK fotball… |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 05.05.2023 17:51 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Det er helt utrolig at klubbens trener utvikler og på sett å vise førende for alt i akademiet står å holder kurs i en fotball diametralt forskjellige fra hvordan A laget spillet.
Hans prinsipper er helt motsatt av Rekdals uavhengig av formasjon.
De må jo velge en vei å gå som stemmer med hverandre uavhengig av hvilken vei det blir.
Så får man finne nytt trener par som får den valgte vei til å fungere å gjøre oss dominerende igjen |
godt skrevet! I de fleste organisasjoner sier man at man må velge en retning også må alle dra i samme retning etterpå.. synes det er merkelig valg av Rekdal som trener og at folk her på tråden fortsetter og nevne trenere som ikke står for vår fotball feks Henning Berg  |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.05.2023 18:27 Post subject: |
|
|
Like merkelig at folk nevner Kåre Ingebrigtsen som potensiell trener. Etter å ha tatt RBK til retten, og skvist ut sårt trengte millioner i kompensasjon, da han fikk sparken. Var under Kåre det for alvor begynte å gå nedover. |
|
Back to top |
|
 |
|