| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 30.04.2023 10:31 Post subject: |
|
|
Horneland i Rosenborg var feil sted til feil tid. Han ville i utgangspunktet ikke bli vår hovedtrener, så det er jo en dårlig start. Han tok over et aldrende og mett lag, brukte en formasjon og en spillestil som åpenbart ikke passet oss, og dermed ble både resultatene og spillet ikke godt nok. Det kunne ikke fortsette, så for alle parter var det best at han fikk sparken.
Men i motsetning til Rekdal var og er Horneland og lærevillig og ydmyk person. Han har fått mer erfaring og kunnskap nå. Og i motsetning til da han tok over Rosenborg, kom han inn i Brann til mer rett tid. Ja, han tok over et Brann i kaos da Kåre fikk sparken, men han fikk 1 år i OBOS som åpenbart har gjort Brann godt.
Jeg synes ikke at vi gav Horneland for lite tid i Rosenborg. Det var åpenbart at det ikke fungerte, og at det ikke ville fungere selv om han hadde fått mer tid. Akkurat som det er med Rekdal nå. Men Horneland var i det minste enda mer likanes, ydmyk og lærevillig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.04.2023 11:51 Post subject: |
|
|
Eller for å si det slik:
Rekdal var totalt feil ansettelse, var ikke god nok, sto ikke for en fotball som fungerer i RBK og det kommer aldri til å endre på seg.
Horneland var totalt feil ansettelse, var ikke god nok, sto ikke for en fotball som fungerer i RBK, men det begge deler kan endre på seg.
Så er Horneland en likandes kar der hvor Rekdal er en ufyselig person som setter seg selv først og skylder på alle andre enn seg selv for at han ikke får til ting. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.04.2023 12:21 Post subject: |
|
|
| trøndergutten wrote: | | Horneland i Rosenborg var feil sted til feil tid. Han ville i utgangspunktet ikke bli vår hovedtrener, så det er jo en dårlig start. Han tok over et aldrende og mett lag, brukte en formasjon og en spillestil som åpenbart ikke passet oss, og dermed ble både resultatene og spillet ikke godt nok. Det kunne ikke fortsette, så for alle parter var det best at han fikk sparken... |
Horneland fikk ikke sparken i Rosenborg! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 30.04.2023 16:02 Post subject: |
|
|
| Korrekt. "Gikk av" skulle det stått. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.04.2023 16:55 Post subject: |
|
|
Måten Rekdal roterer på dette laget er fullstendig krise.! _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 30.04.2023 17:42 Post subject: |
|
|
| Klager på manglende relasjoner offensivt, men trekker navn ut av hatten for å finne ut hvem som skal starte. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.04.2023 23:51 Post subject: |
|
|
| 6 skudd på mål etter 4 kamper, soleklart minst av alle lagene i ligaen. Kjempeprosjekt det her. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.04.2023 23:59 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal vi akseptere at de endrer hele vårt DNA som klubb?
Hvis de ikke klarer å bygge et spillende offensivt lag så får de gå av .
Alle trenere i verden klarer det de holder på med nå. Et middels ES med fokus på det defensive og null offensiv samhandling hvor inlegg fra en Ving back på 30m er eneste angreps våpen
De ødelegger Klubben _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.05.2023 20:05 Post subject: |
|
|
Byttene til Rekdal idag gir kun mening dersom han VIL ha lang sommerferie med 1. års etterlønn.
La han få det. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.05.2023 20:19 Post subject: |
|
|
Hoff  |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 04.05.2023 09:45 Post subject: |
|
|
| trøndergutten wrote: |
Jeg synes ikke at vi gav Horneland for lite tid i Rosenborg. Det var åpenbart at det ikke fungerte, og at det ikke ville fungere selv om han hadde fått mer tid. Akkurat som det er med Rekdal nå. Men Horneland var i det minste enda mer likanes, ydmyk og lærevillig. |
Horneland trengte litt tid i plaskebassenget for å finne ut hvordan han skulle gjøre sine ting som hovedtrener.
Det vi gjorde var å tilby han svømmetime, før vi ombestemte oss og dyttet ham ut i dypenden av pirajabassenget med blylodd rundt foten.
Last edited by Saltfjellet on 04.05.2023 12:04; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.05.2023 10:33 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Hoff  |
Han har vel stort sett bare trent lag ned, han.... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.05.2023 12:44 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Byttene til Rekdal idag gir kun mening dersom han VIL ha lang sommerferie med 1. års etterlønn.
|
Måten vi legger om til 3-5-2 og byttene som gjøres er det verste jeg har sett av Rekdal og Frigård i år. Vi hadde fortsatt muligheter til å ta denne kampen. Men ikke når vi går ut i andre omgang som vi gjør. Vi VET denne formasjonen ikke fører til målsjanser. Er som å parkere bussen. Vi fungerer ikke i 3-5-2, det har vi ikke gjort i hele år.
Og ikke bare det at formasjonen er helt feil valg, like stort problem er det at han legger om i det hele tatt. Blir han for påvirket av pipekonserten fra tribunen? Jeg kan leve med førsteomgangen vi leverte mot Brann, selv om vi slapp de til for mye sjanser. Det gjorde BG også i første omgang. Men i andre omgang går de ut og spiller sitt spill og sliter ned Brann. Vi legger oss ned for å dø. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 04.05.2023 12:54 Post subject: |
|
|
| Det er ille, elendig taktisk igjen. Få disse bort fra Lerkendal nå. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2023 14:22 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om denne tråden gikk sånn som trådstarter hadde håpet. De fleste er her inne nå  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 04.05.2023 14:27 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | Jeg lurer på om denne tråden gikk sånn som trådstarter hadde håpet. De fleste er her inne nå  |
Burde vel omdøpes til "RealitetsLigaen" evt. "Realistene" _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 04.05.2023 17:48 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | Jeg lurer på om denne tråden gikk sånn som trådstarter hadde håpet. De fleste er her inne nå  |
Kalles Ã¥ mÃ¥tte spise egne ord 😂 |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 04.05.2023 17:58 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Måten vi legger om til 3-5-2 og byttene som gjøres er det verste jeg har sett av Rekdal og Frigård i år.
Jeg kan leve med førsteomgangen vi leverte mot Brann, selv om vi slapp de til for mye sjanser. Det gjorde BG også i første omgang. Men i andre omgang går de ut og spiller sitt spill og sliter ned Brann. Vi legger oss ned for å dø. |
Mulig det er etterpåklokskap men at han kaster en sekstenåring som ikke har vært på banen før i år til ulvene etter pause er ganske oppsiktsvekkende. Særlig med tanke på at han har Skjelbred som kunne bidratt med erfaring i slike oppgjør. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 04.05.2023 20:36 Post subject: |
|
|
| +1 Nåssa. Reagerte på det sekundet jeg så det, og det gikk omtrent som forventet. Ciljan > talent 10/10 ganger i den situasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.05.2023 00:18 Post subject: |
|
|
| Nåssåladden wrote: | | Hedning wrote: | Måten vi legger om til 3-5-2 og byttene som gjøres er det verste jeg har sett av Rekdal og Frigård i år.
Jeg kan leve med førsteomgangen vi leverte mot Brann, selv om vi slapp de til for mye sjanser. Det gjorde BG også i første omgang. Men i andre omgang går de ut og spiller sitt spill og sliter ned Brann. Vi legger oss ned for å dø. |
Mulig det er etterpåklokskap men at han kaster en sekstenåring som ikke har vært på banen før i år til ulvene etter pause er ganske oppsiktsvekkende. Særlig med tanke på at han har Skjelbred som kunne bidratt med erfaring i slike oppgjør. |
Kan jo også være at han har briljert på trening og tenkte at han kunne komme inn med litt x-faktor og skape noe. Så er jo fasiten noe annet selvfølgelig.
Spørsmålet er jo også hvor mye fotball Ciljan tåler. Gitt at han tydeligvis fikk seg en solid smell mot Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 05.05.2023 01:25 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerer mest på, er at han velger å skifte to av de offensive spillerne til Pause. Det er et tydelig signal og bygger ikke akkurat selvtillit hos unge spillere. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2023 08:50 Post subject: |
|
|
Attpåtil med tanke på at førsteomgangen mot Brann vel må ha vært den omgangen hvor vi har produsert flest målsjanser? Vi så jo ikke ut i andreomgangen, så traff ikke akkurat med pausebyttene Rekdal. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
PekeFortsattMotFærøyan Senior
|
Posted: 06.05.2023 19:57 Post subject: |
|
|
| Det er ikke så dårlig å score et mål på én sjanse! Velger å se positivt på det! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.05.2023 20:03 Post subject: |
|
|
Jeg har lyst til å denge løs med slegge på alle som prøver å se det positive i ting fordi det avleder fra det faktum at Rekdal bør være ferdig. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 06.05.2023 20:11 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Jeg har lyst til å denge løs med slegge på alle som prøver å se det positive i ting fordi det avleder fra det faktum at Rekdal bør være ferdig. |
Definisjonen på toxic positivity |
|
| Back to top |
|
 |
|