| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
frank Proff
|
Posted: 04.05.2023 10:16 Post subject: |
|
|
Har KÃ¥re blitt den nye Sollied?
En trener som fungerte veldig godt en gang, en trener som alltid blir nevnt av noen, men som av mange grunner reelt sett er helt uaktuell?
Selv kan jeg aldri se for meg at Kåre noen gang blir rbk trener igjen, til det er bruene for nedbrente. Men hva vet jeg, jeg trodde aldri Reka skulle trener rbk heller. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.05.2023 10:16 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | Savner faktisk de ærlige intervjuene med Koteng etter en kamp som denne jeg  |
Det gjør virkelig ikke jeg, og det er vel en av de få tingene som er bra nå. Styret holder avstand og jobber i det stille heller enn å ønske å være i media etter hver kamp. Personlig er jeg glad for at vi ikke har en mediekåt nisse som styreleder lengre. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 04.05.2023 10:19 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Kan garantere deg at når vi bytter trener vil vi etter noen uker få høre hvor UTROLIG mye bedre vi gjør det på fysiske tester igjen.
Blir aldri gammel den der. |
Haha, det er faktisk den eneste tingen man kan være 100% sikker på når det kommer til RBK Var sagt med et glimt i øyet da  _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.05.2023 10:20 Post subject: |
|
|
Enig i at vi ikke kan forvente at en ny trener er messias, den viktigste jobben fremover er å få på plass en plan og strategi som styrer klubben i riktig retning. I denne klubben har dessverre treneren alt for mye makt virker det som, og da blir det vanskelig å ha suksess over tid hver gang man bytter trener fordi det blir for store endringer. Häcken er et eksempel som har jobbet etter samme strategi i 15 år. I Nederland ser man at det er Ajax, PSV, Feyenoord og AZ som går igjen i toppen.
Det er nå det nye styret og den nye ledelsen har muligheten til å vise at de riktige personer til å ta klubben dit den hører hjemme. De er mindre synlige enn sine forgjengere i media (særlig Gotaas Johnsen) uten at det er utelukkende negativt forsåvidt. |
|
| Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 04.05.2023 10:20 Post subject: |
|
|
Knutsen bør jo egentlig se på RBK som et prestisjeprosjekt nå. Det har stagnert seg i Bodø/Glimt, altså i den grad at de spiller på pari (det som nå forventes av de), og det er vanskelig å imponere stort utover det. Har vel hatt noen tilbud fra store utenlandske klubber, men tydeligvis ikke store nok. Klarer han å ta RBK opp til gamle høyder nå så er det 1) en bekreftelse på egen evne, og 2) legges STORT merke til der ute.
For Knutsen sin egen del er risikoen godt og vel til stede for at han ender opp som en Fagermo, som jeg mener å huske var nevnt som frelser her inne en gang for 10 år siden. Han har ikke akkurat fått til stort siden. _________________ begynner vel å bli gammel |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 04.05.2023 10:31 Post subject: |
|
|
| Bodø Glimt har fortsatt rom til å imponere ved å vinne serien og spille i CL. Tror sannsynligheten for Knutsen til RBK er like stor som at jeg vinner i lotto. Begge deler hadde vært kjempeflott forøvrig som jeg gjerne tar imot med åpne armer. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2023 10:32 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk i økende grad tilbøyelig til å ønske Maalen inn.
1) Han står for offensiv, gjenkjennelig 4-3-3 fotball
2) Han kan og kjenner klubben
3) Han er sannsynligvis tilgjengelig (allerede i klubben) på kort varsel
4) Han kan helt sikkert utvikle seg videre/har utviklet seg siden Ranheim
5) Er relativt ung til trener å være, og kan sannsynligvis være her lenge om han lykkes
Tiden hvor vi kan drømme om å hente en "storfisk" tror jeg er forbi. Selv norske trenere er skeptiske til å komme hit, og omtrent ingen etablerte trenere fra Norge har fått det til hos oss de siste tiårene (Kan sikkert diskutere om Kåre var etablert). Vi har dårlig økonomi, og må få det beste ut av et relativt begrenset spillemateriale. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 04.05.2023 10:38 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig, egentlig. Maalen kunne fått jobben ut året. Angående det å hente en storfisk - I mitt hode bør rekruttering til trenerjobben gjøres i stor grad på samme prinsipper som man bør hente spillere etter. Det er typen som er viktig, ikke navn, meritter etc. Kjetil Knutsen ble til i B/G. Rammene rundt B/G og Rosenborg er så klart ikke sammenlignbare, men det å tro at det først og fremst er navnet som skal gjøre jobben er mildt sagt naivt. En trener som får laget, supporterne, Trondheim og Trøndelag med seg vil være det viktigste. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2023 10:48 Post subject: |
|
|
For øvrig interessante sitater fra Maalen i Adressa i dag:
| Adressa wrote: | Maalen trakk frem noen vesentlige punkter for hva han mener må til, uavhengig av egen klubbtilhørighet, for å skape et godt fotballag:
– Jeg vil ha et offensivt spillemønster med samtidige, rytmiske bevegelser – som det må øves mye på. Hvis du skal skape et lag som har bærekraft over tid, altså som utvikler seg og fortsetter å utvikle seg i år etter år, så må du ha et offensivt spillemønster.
Maalen poengterte at dette trumfer mye av fokuset i dagens fotball med mottrekk og motspill.
- Jeg er opptatt av prestasjonsfokus, ikke hvordan det ble dømt eller hvordan det gikk i den forrige kampen. Vinner du 1-0 på hjemmebane etter en svak forestilling, så er det ikke all verden, fortsatte han.
Han sa at dette krever mye øving og forståelse i laget av at det er prinsippene som rår. |
_________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.05.2023 10:49 Post subject: |
|
|
Tiden med Rekdal og Frigård har vel vist at ikke noe kan bli værre nå 17mnd etter oppstart.
Maalen er en fagmann og pedagog.
Han sammen med hvem som helst ville løftet spillet vårt markant på veldig kort tid. Han kan sin greie godt.
Samtidig så har han et helt annet tankegods hvor prestasjon og egen dyktighet er tema.
Nå har vi to FM amatører som kjøper og bytter spillere over en lav sko i håp om at noe vil føre til heldig mål.
Det vil overraske meg hvis ikke OLA B allerede er i dialog med Maalen som må være klar når/hvis byttet kommer. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.05.2023 10:54 Post subject: |
|
|
Adressa i dag:
LERKENDAL: Tirsdag kveld ble det gjennomført en såkalt «fagtirsdag» for fotballtrenere på Lerkendal. Tidligere Ranheim-trener Svein Maalen var innleder. Temaet var: «Hvordan spille 4-3-3».
Maalen er i dag ansatt i Rosenborg Ballklub. Der jobber han med det faglige innholdet og metodikken som brukes for å utvikle fremtidige toppspillere.
Jeg vil ha et offensivt spillemønster med samtidige, rytmiske bevegelser – som det må øves mye på. Hvis du skal skape et lag som har bærekraft over tid, altså som utvikler seg og fortsetter å utvikle seg i år etter år, så må du ha et offensivt spillemønster.
Maalen poengterte at dette trumfer mye av fokuset i dagens fotball med mottrekk og motspill. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 04.05.2023 10:58 Post subject: |
|
|
Har stått med Rekdal lenge, men nå kjenner jeg St det er nok. Bedre å tape 2-0 mot Brann i et offensivt 433 enn å tape med et lag som vektlegger defensiv trygghet. Jeg tror også vi har materiell til 433,
Hansen - Cornic, Reitan, YJenssen, Perrira - Holse, Henriksen, Skjelbred - Nelson, Sadiku, Broholm _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2023 11:03 Post subject: |
|
|
En ting er formasjon og spillesystem, men det virker jo som gleden med fotballen er helt borte fra laget. Bare sure miner, misnøye og frustrasjon utad. Spillet på banen virker også forknytt og låst, som om spillerne er redde for å gjøre feil. Tipper selv Steffen Iversen kunne kommet inn og fått mer ut av spillerne, bare ved å få opp humøret. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.05.2023 11:07 Post subject: |
|
|
Det er åpenbart at spillerne er usikre på hva de skal gjøre og om det virker.
Samtidig så kommer de ut med høye skuldre da de også ikke vet om de blir tatt av ved pause og satt på tribunen.
Hele klubbens underdrift er lagt opp til det motsatte av hva alaget holder på med.
God kommentar av Løfaldi i dag som jeg mener er spot on. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 04.05.2023 11:08 Post subject: |
|
|
| Nå har vi VIF på lørdag, så Glimt påfølgende lørdag. Det lukter 0p lang vei. Skjer det er nok Reka ute. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 04.05.2023 11:09 Post subject: |
|
|
| jojojo wrote: | | Jeg tror også vi har materiell til 433 |
Helt klart. Mangler kanskje en ordentlig ving til, men ellers har vi uten tvil spillermaterialet til 433. Fram til overgangsvinduet kan helt fint Broholm eller eventuelt Kristall/Sadiku/Aga spille ving. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.05.2023 11:12 Post subject: |
|
|
Vi har spiller materialet til å feie over et nyopprykket Brann på Lerkendal. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2023 11:24 Post subject: |
|
|
Ser også for meg at Pereira kunne vært en habil venstreving. Rimelig godt teknisk repertoar, og en av de eneste i Rosenborg med innleggsfot.
Om jeg var trener på lørdag tror jeg at ville vurdert denne oppstillingen:
Hansen
Cornic - Henriksen - Jensen - Tagseth
Holse - Skjelbred/Väänänen - Nypan
Nelson - Sadiku/Isak - Pereira _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.05.2023 11:33 Post subject: |
|
|
Majoriteten av spissene vi har nå hadde ikke vært optimale i 4-3-3.
Sadiku/aga/ingasson måtte samtlige spilt ving'ish. Isak er vel eneste som hadde funket sånn tålelig. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 04.05.2023 11:35 Post subject: |
|
|
| Sæter er da perfekt som midtspiss i 433 når han blir skadefri. Sikker på at Sadiku også kunne løst den rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.05.2023 11:39 Post subject: |
|
|
Sæter ser jeg ikke på som RBKer.
Han og krimjim kan luske ut sammen med Reka |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 04.05.2023 15:05 Post subject: |
|
|
nå er LAN ledig da, og han henger jo godt sammen med styrets ønske om en forsvarsvillig trener, så er vel naturlig å ta inn han?
Last edited by Nidarosballklubb on 04.05.2023 18:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.05.2023 15:08 Post subject: |
|
|
Koteng og Bratseth kunne vel vært troende til å finne på noe sånt  _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 04.05.2023 16:19 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | Jeg er faktisk i økende grad tilbøyelig til å ønske Maalen inn.
1) Han står for offensiv, gjenkjennelig 4-3-3 fotball
2) Han kan og kjenner klubben
3) Han er sannsynligvis tilgjengelig (allerede i klubben) på kort varsel
4) Han kan helt sikkert utvikle seg videre/har utviklet seg siden Ranheim
5) Er relativt ung til trener å være, og kan sannsynligvis være her lenge om han lykkes
Tiden hvor vi kan drømme om å hente en "storfisk" tror jeg er forbi. Selv norske trenere er skeptiske til å komme hit, og omtrent ingen etablerte trenere fra Norge har fått det til hos oss de siste tiårene (Kan sikkert diskutere om Kåre var etablert). Vi har dårlig økonomi, og må få det beste ut av et relativt begrenset spillemateriale. |
Blablabla. Sorry. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 04.05.2023 17:26 Post subject: |
|
|
| Korriger meg gjerne, men mener det ble sagt at treningene til Maalen ikke holdt spesielt høyt nivå. Noen tett på Ranheim som hevdet det, iallfall. |
|
| Back to top |
|
 |
|