English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 147, 148, 149 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.05.2023 19:57    Post subject: Reply with quote

Ja jeg vil ikke være med å sminke siste periode fra Kåre, det var ikke bra. Men vi vant ligaen i 2018.

Poenget her er vel at selv de som ønsker god, underholdende angrepsfotball stort sett er villig til å selge prinsippene sine så lenge vi vinner, såpass enkle er jo de fleste av oss. Så bitcher vi litt om kjedelig fotball allikevel.

Men Rekdal leverer bedriten fotball som ikke ender i seriegull. Klart det er uholdbart om man verken er i stand til å oppnå sportslig suksess eller underholdning.

Kan for livet av meg ikke skjønne hvorfor det er såpass andel som ønsker å forsvare, støtte og/eller rasjonalisere Rekdal og hans RBK. Det er bare altfor dårlig. Ikke underholdende, ikke utviklende, ikke vinnende.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 02.05.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er i tvil om vi hadde vunnet ligaen uten trenerbyttet. Coolens grep med å få indreløperne dypere i banen igjen var i mine øyne helt avgjørende for både balansen defensivt og ikke minst spillet gjennom midtbanen.

Så er det jo ikke sånn at folk er fornøyd med det som er levert i år. Men Rekdal og Frigård lyktes nok i fjor med å selge inn lavere forventninger hos en del av oss.

Særlig vi som så en meget sterk stall med masser av rutine bli misbrukt under både Horneland og Hareide, med svakere resultater enn fjorårets yngre og langt mindre meritterte oppstilling.

Utviklingen så langt i 2023 har ikke vært spesielt bra.

Men hold nå argumentasjonen til det da, ikke driv med usannheter, feil fakta og forestillinger om hvordan ting var som ikke har rot i virkeligheten.

Rekdal-fotball kan ende i seriegull. Det gjorde Hamrén-fotball også, selv om enkelte var kritisk til underholdningsverdien. Men mange kjøpte det den gangen, fordi RBK hadde vært et stykke unna toppen i årene forut.

Men over tid så må selvsagt også underholdningsverdien ligge til grunn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 02.05.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

Hamren vant seriegull med Rosenborg for 14 år siden. På samme tid som Mourinho var verdens beste trener. Fotballen har forandret seg LITT siden Hamren var trener hos oss. Det går faktisk ikke an å være et stabilt vinnerlag ved å spille defensiv kontringsfotball i dagens moderne fotball (ikke at Hamren heller spilte defensiv kontringsfotball).

Man vinner ikke lenger ligaen med den typen fotball Rekdal står for. Til det er poengsnittet som kreves for seriegull for høyt. For å vinne ligaen MÅ man dominere alle kamper man spiller og spille offensiv fotball. ALLE stabile topplag spiller sånn type fotball. Ja, du kan hvert tiår få en situasjon der Leicester eller noe vinner ligaen med kontringsfotball. Men hvis man skal være et lag som skal kjempe om seriegull hvert år, MÅ man spille offensiv og ballbesittende fotball.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 02.05.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at Hamrèn sitt RBK var langt bedre enn gullaget til VIF uten at Rekdal hadde spesielt dårligere spillermateriale.

Og det sier jo litt mtp at Eggen trengte noen uker på å få Hamrèn sitt lag til å endre seg fra type VW Golf til Porsche 911, kanskje en litt aldrende doning, men fremdeles rått parti ute på banen, og definitivt mer sexy.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.05.2023 21:49    Post subject: Reply with quote

Rekdal fotball kan aldri ende med seriegull. Men det kan fort ende med et tomt Lerkendal.
11k nå solgt mot Brann. Med normalt oppmøte fra sesong kort blir det faktisk ca 8-9k på banen.
En nedadgående trend.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.05.2023 22:02    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Men hvis man skal være et lag som skal kjempe om seriegull hvert år, MÅ man spille offensiv og ballbesittende fotball.

Eggen ønsket aldri å spille ballbesittende fotball. Det er en misforståelse som gjentas hele tiden her inne. Eggen ønsket å spille hurtig, direkte fotball i lengderetningen. Eggens lag fra tidlig nittitallet kunne se litt ut som Brann gjorde mot B/G.
Rallepus
Veteran

PostPosted: 02.05.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

Bare å se kampene fra Eggen-tiden i opptak. Fotballspillet har endret seg enormt. Helt andre og mindre rom nå enn da. Eggen i dag hadde ikke spilt ala Eggen 1995.
Henri
Legende

PostPosted: 02.05.2023 22:13    Post subject: Reply with quote

Javel? Hvorfor ikke? Glimt har jo spilt Eggen-fotball i flere år med stor suksess. Det er jo blåkopi.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.05.2023 22:14    Post subject: Reply with quote

Rallepus wrote:
Helt andre og mindre rom nå enn da. Eggen i dag hadde ikke spilt ala Eggen 1995.

Veldig bra poeng. Men essens i Eggens fotball var raske angrep i lengderetning.
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 02.05.2023 22:26    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Eggen ønsket aldri å spille ballbesittende fotball. Det er en misforståelse som gjentas hele tiden her inne. Eggen ønsket å spille hurtig, direkte fotball i lengderetningen. Eggens lag fra tidlig nittitallet kunne se litt ut som Brann gjorde mot B/G.

Hvor har jeg sagt at Eggen ønsket å spille ballbesittende fotball? Kanskje var ikke målet hans å ha mest mulig ball, men konsekvensen av å spille fotball der fokus er på å utvikle eget angrepsspill, er at man har mye ball. Det henger sammen. Tro meg, Rosenborg hadde nok godt over 50 % ballbesittelse på 90-tallet også. Brann hadde også faktisk høyere ballbesittelse enn Bodø/Glimt i den kampen du henviser til. Brann har gjennomsnittlig hatt 62 % ballbesittelse i år.

Uansett var ikke dette en diskusjon om hva Eggen mente eller ikke, men hva som skal til for å være et topplag i dagens moderne fotball. Eggen er, bokstavelig talt, død.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 03.05.2023 00:43    Post subject: Reply with quote

Rekdal har over tid vært flink til å snakke ned forventningene man kan ha til klubben Rosenborg samt å skylde på unge og urutinerte spillere som angivelig ikke har nok erfaring. Underforstått at Rosenborg derfor ikke kan forventes å få noen offensiv struktur eller målteft.
Det han imidlertid stadig glemmer å nevne er at Rekdal selv historisk aldri har stått for hverken underholdning i form av offensiv fotball og faktisk heller ikke har noen track record på hverken høyt scoringssnitt eller poeng pr kamp. Unntaket som skiller seg kraftig ut er HamKam i Obosligaen fra august 2020 og ut 2021-sesongen.

Code:

Klubb              Ã…r fra - til    MÃ¥lsnitt   PPK (poeng pr kamp)
HamKam             2020-2021       1,83-0,93  2,06
Start              2018-2019       1,43-1,62  1,33
VÃ¥lerenga          2013-2016       1,80-1,52  1,46
Aalesund           2008-2012       1,43-1,29  1,49
Kaiserslautern     2007-2008       1,14-1,24  0,90
Lierse             2006-2007       1,38-2,06  1,06
VÃ¥lerenga          2005-2006       1,46-1,29  1,50
VÃ¥lerenga          2001-2004       1,40-1,10  1,43

*Statistikken omfatter offisielle kamper, både cup og serie.

Målt opp mot sine egne tidligere bravader som trener, også toppnivået fra HamKam i Obos, så har Rekdal hittil faktisk heller overprestert i RBK, i den grad han skal måles på mål- og poengsnitt pr kamp.

På 38 offisielle kamper som RBK-trener har han levert til seg å være det usedvanlig høye målsnittet 2,16-1,29 og poengsnitt på 1,87.
Tar vi bort de fire cupkampene (10 scorede mål, 3 innslupne, tre seire og et tap) ender målsnittet på 2,12-1,35 og poengsnittet på 1,82.

Gamblingteori skulle tilsi at det lønner seg å sette pengene på at Rekdals lag over tid også i Rosenborg vil få et scoringssnitt som er litt lavere enn hva Tengstedt, Vecchia, Sæter og Holse klarte å trylle frem i fjorårssesongen.

Poengsnittet på lag han trener hører heller ikke hjemme på det nivået spillerne klarte å levere i fjor, men la oss være naive og tro at Rekdals versjon av Jönssons ljuskraft plutselig skulle oppstå blant spillerne han har valgt å kjøpe og har trent. Da er å kjempe om bronse maksnivået hans planverk og kompetanse, pluss ljuskraft, har inne.

Så vil jo manglende sportslig måloppnåelse og Rekdals for dårlige kompetanse på offensiv fotball, enten man vil det eller ikke, måtte føre til at Rosenborgs ambisjoner om høye publikumsinntekter, attraktivitet etc, skapt via offensiv og underholdende fotball, vil falle ned i en stor budsjettsprekk.

Vi har ikke råd til å la Rekdals underkompetanse ødelegge det som ennå er igjen av klubbens "goodwill". Så lenge det ikke er realistisk å kjøpe ham ut av kontrakten, må han få støttehjul. Offensiv kompetanse inn i trenerteamet. Rekdal kan analysere tekst-TV-fremstillingen av RBK. Den har han latterlig høy kompetanse på å snakke opp.
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 03.05.2023 08:04    Post subject: Reply with quote

Rekdal i gang med å forsvare sesongåpningen med at de var enda mer rævva i sesongåpningen i fjor. Han bruker det faktum at de ble overkjørt av Sarpsborg i fjor til å snakke om at de har tatt steg i år. Målet i år, som i fjor, og alle andre år rekdal har vært trener er selvfølgelig "utvikling".
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 03.05.2023 10:24    Post subject: Reply with quote

Rekdal er jo full av selvmotsigelser når han sier han er opptatt av utvikling. Det er Knutsen og Horneland som er opptatt av det. Rekdal er bare opptatt av resultat og poeng. Hadde han vært opptatt av utvikling så hadde vi spilt på vår måte uansett motstander, om vi så måtte gå på flere tap.

Det siste han sier før kampene er "gå ut på der og ta de 3 poenga". Det er ord som aldri ville kommet ut av Horneland eller Knutsens munn.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 03.05.2023 10:41    Post subject: Reply with quote

Noen ganger lurer jeg på om dere egentlig ser kampene våre under Rekdal ?
Ser dere kamper ? Reflekterer dere over hva som blir gjort før og under og etter kampene ?

Jeg nekter å tro at dere ser kampene.
Kent23
Rutinert

PostPosted: 03.05.2023 10:52    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Noen ganger lurer jeg på om dere egentlig ser kampene våre under Rekdal ?
Ser dere kamper ? Reflekterer dere over hva som blir gjort før og under og etter kampene ?

Jeg nekter å tro at dere ser kampene.

Mange gjør ikke det. De er bare så lei av det negative at de vil prøve å være positiv uansett.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.05.2023 11:00    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:

Det siste han sier før kampene er "gå ut på der og ta de 3 poenga". Det er ord som aldri ville kommet ut av Horneland eller Knutsens munn.

Nidarosballklubb etter at Horneland ble sparket wrote:
Her er ideene Horneland presenterte for styret:

- å vinne fotballkamper.
- å få positive opplevelser

Så nå er de inne i en prosess som innebærer å trene på dette.
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 03.05.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har nå sett igjennom alle målene fra 2022-sesongen på nytt (totalt 69 mål). Jeg ble noe overrasket over hvor mange mål som kom fra etablerte angrep gjennom flere trekk, og som ikke kan defineres som sterke solo-prestasjoner.

Jeg telte totalt 24 mål som ble til via etablerte angrep med flere trekk og hvor motstander var i balanse. Av disse kom 7 mål gjennom innlegg fra kant. I tillegg hadde vi 4 langskudd og 3 rene soloprestasjoner som resulterte i mål. Vi scoret altså flest mål (31) gjennom etablerte angrep.
Nest flest mål (17) kom gjennom gjenvinninger høyt i banen. Vi hadde i tillegg 9 mål på kontringer lenger bak i banen, hvor 5 resulterte i alene med keeper-situasjoner og 4 via innlegg fra kant.

Øvrige mål kom fra dødballer.

Det er følgelig ikke riktig at de fleste målene kom på rene tilfeldigheter eller solo-prestasjoner i fjor. De fleste kom faktisk i etablert angrep via treffsikre pasninger som åpnet motstander, enten sentralt i banen eller via flanken.

Jeg tror oppriktig at spillerne har rett når de sier at det ikke er så mye som skal til før det løsner i år også. For eksempel så var angrepet som endte med at Tagseth blåste innlegget høyt over alle i forrige kamp, et typisk angrep fra fjoråret, som vil gi mål med litt bedre presisjon.

Det sagt, så mener jeg at Rekdal aldri burde fått jobben. Jeg mener ledelsen i Rosenborg har vært tragisk ute av stand til å forstå egne suksesskriterier og filosofi som denne klubben (i Eggen-perioden) er tuftet på. Jeg sitter med et håp om at dagens ledelse er bedre på dette, og at vi ved neste treneransettelse vil tenke mer helhetlig enn noen gang.

Jeg tror likevel at det beste vil være om Rekdal og Frigård fullfører kontrakten. Dette fordi jeg tror at resultatene vil bli bedre enn at det forsvarer en ny sparkingsprosess og elendighetene det fører med seg. Arbeidet med åpenheten, «team buildingen», og foryngelsen av laget har for øvrig imponert meg siden de tok over. Selv om vi aldri vil få klassisk Rosenborg-fotball med Rekdal, så kan det bli artig læll. Jeg synes for eksempel høsten i fjor var artig. Jeg tror også at Rekdal fort kan få oss inn i et gruppespill eller to i perioden han har igjen av kontrakten. Jeg tror at dette fort kan bli litt sånn man så for seg med Hareide 2, altså at laget oppnår ok resultater, med en defensiv trygghet og en godt trent stall som ligger der som en grunnmur og godt til rette for en trener med mer avansert tilnærming til offensiv fotball etter kontraktens utløp.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.05.2023 12:10    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet, så må naturligvis ståa vurderes kontinuerlig. Det er begrenset hvor lenge vi skal vente hvis det ikke skjer noe. Men jeg tror egentlig også at vi kan få gode resultater og noe ala hvordan Hamrén skapte dem.

Han var riktignok aller mest opptatt av ballbesittelse for ballbesittelsens skyld og terpet mye på pasningsspill på treningene. Likevel scoret RBK ganske greit med mål under ham - riktignok klart flest i andreomgangene som kan tyde på at RBK måtte slite ut motstanderne for å få åpningene.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 03.05.2023 12:42    Post subject: Reply with quote

Setter pris på analysen, Habilo. Godt innlegg!
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 03.05.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Jeg setter pris på alle svarene til mitt innlegg. Jeg forstår hvor dere kommer fra, og har ingen problemer med å se det fra deres vinkel. Jeg deler skuffelsen rundt manglende angrepsmønster, men samtidig synes jeg altfor få skryter av det defensive. Det vi driver med defensivt er tidvis av internasjonal klasse. Hvis vi i første omgang klarer å forbedre innleggskvaliteten og i tillegg fylle på i boks så har vi løst første steg. Hvis vi vinner noen kamper på rad så kommer selvtilliten rimelig kjapt. Å ha troa på seg selv og det en driver med er nøkkelen i å lykkes. Det er veljdig viktig for å tørre å slippe seg løs i angrepsfasen for å få til noe som helst. Stole på egne ferdigheter. Hvis dette skjer vil vi se flere av de unge blomstre! Noe vi er utelukkende avhengig av i år. Spørsmålet her kan være; Har spilleren virkelig troa på trenerteamet? Har trenerteamet troa på det de holder på med?

Det blir spennende å se hvordan gutta løser kampen i dag. De kjenner nok på presset som aldri før, og vet de må gå ut i hundre, og i tillegg underholde. I dag skal vi skille gutter fra menn, og skulle vi mislykkes stort er jeg redd Rekdal fort kan ryke innen få kamper. Dessverre. Å miste treneren innen de 10 første kampene i sesongen er mest sannsynlig den dårligste løsningen uansett hvordan man vrir å vender på det. Men samtidig tror jeg flere tenker at det er bedre å rive opp rota med engang, selv hvor ødeleggende det kan være for sesongen.

Og nei, jeg er absolutt ingen Rekdal fan. Jeg mener signeringen var feil. Alle vet at Rekdal ikke er det vi leter etter. Rekdal liker å vinne 1-0 fremfor 4-3. Det gjør ikke vi. Vi skal ikke være best uten ball, men når vi er i den situasjonen vi er må vi gjøre det beste ut av det. Slik fotball så altfor ofte er. For fremtiden ser jeg helst at det nye styret hører på resten av byen, og ansetter en trener som vil spille på godfot-teorien og angrepsvillig fotball. Det har vært nok vondfot og pragmatisk tilnærming i etter-Eggen tiden. Summa summarum sårer det et trønder-hjerte å se at andre lykkes på det vi ønsker å være. Spesielt når vi samtidig ikke engang prøver å være det vi vil være.

Fra tribunen blir dette i dag et titteskapsteater hvor antagonisten står på vår trenerbenk og protagonisten står på bortebenk. Helt enkelt ironisk. Som katalysator har vi kjernen som kommer til å avgjøre dette karakterforholdet, og taper vi 4-0 i dag er jeg redd det er mer enn parabolkabler som ryker, og tiden fremfor oss ser heller stormfull ut. Det er den kommende stormen jeg ikke ønsker velkommen, og maner derfor heller til ro. Hvis vi får bygget videre på steinen vi la i fjor, kan vi bytte ut trener når sesongen er over. Bare da kan vi bytte til en trener som vi alle vil ha.
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
PekeFortsattMotFærøyan
Senior

PostPosted: 03.05.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

"Etablert angrep gjennom flere trekk". Ja hva trodde du da, at de kom fra raid fra eget forsvar? De fleste av disse målene har likevel kommet fra individuelle prestasjoner hvor spesielt Vecchia drar av en eller to mann og får til noe på egenhånd, eller et eller annet langskudd. Det er en overvekt av dødballmål, langskudd, mål etter brudd avsluttet av en enkeltprestasjon av Vecchia, Tengset eller Sæter. Rosenborg står for en primitiv pissfotball helt uten underholdningsverdi.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 03.05.2023 14:08    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Som katalysator har vi kjernen som kommer til å avgjøre dette karakterforholdet, og taper vi 4-0 i dag er jeg redd det er mer enn parabolkabler som ryker, og tiden fremfor oss ser heller stormfull ut. Det er den kommende stormen jeg ikke ønsker velkommen, og maner derfor heller til ro. Hvis vi får bygget videre på steinen vi la i fjor, kan vi bytte ut trener når sesongen er over. Bare da kan vi bytte til en trener som vi alle vil ha.

Poenget er jo at vi som supportere må legge press på klubben for å vise at vi ikke ønsker at klubben skal fortsette i denne retningen. Vi på utsiden må hele tiden legge press på klubben for at de skal etterleve sine idealer. Hvis vi ikke legger press kan de finne på å la Rekdal fortsette ett år til, selv med sjuendeplass i år. Hvis vi ikke legger press på klubben kan de finne på å ansette sin fjerde defensive trener på rad den dagen Rekdal ikke lenger er trener.

Det folk må forstå er at når vi fra utsiden klager og legger press, er dette fordi vi mener det er det beste for klubben. Det farligste for Rosenborg er jo hvis alle bare sier seg fornøyd med middelmådighet og ikke pusher hverandre framover.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 03.05.2023 14:11    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
"Etablert angrep gjennom flere trekk". Ja hva trodde du da, at de kom fra raid fra eget forsvar? De fleste av disse målene har likevel kommet fra individuelle prestasjoner hvor spesielt Vecchia drar av en eller to mann og får til noe på egenhånd, eller et eller annet langskudd. Det er en overvekt av dødballmål, langskudd, mål etter brudd avsluttet av en enkeltprestasjon av Vecchia, Tengset eller Sæter. Rosenborg står for en primitiv pissfotball helt uten underholdningsverdi.

Definisjonen din av "individuell prestasjon" virker noe liberal. Er det en individell prestasjon når de knyter skoene sine selv også?
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 03.05.2023 14:19    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:

Det jeg mente med etablerte angrep med flere trekk, er at hovedvekten av målene kom fra oppbyggende pasningsspill gjennom ledd, og ikke store enkeltmannsprestasjoner som du skriver, og som veldig mange har gjentatt så mange ganger at det har etablert seg som en sannhet. Derfor ble jeg også noe overrasket selv.
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 03.05.2023 14:27    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
EsseFjes wrote:
Som katalysator har vi kjernen som kommer til å avgjøre dette karakterforholdet, og taper vi 4-0 i dag er jeg redd det er mer enn parabolkabler som ryker, og tiden fremfor oss ser heller stormfull ut. Det er den kommende stormen jeg ikke ønsker velkommen, og maner derfor heller til ro. Hvis vi får bygget videre på steinen vi la i fjor, kan vi bytte ut trener når sesongen er over. Bare da kan vi bytte til en trener som vi alle vil ha.

Poenget er jo at vi som supportere må legge press på klubben for å vise at vi ikke ønsker at klubben skal fortsette i denne retningen. Vi på utsiden må hele tiden legge press på klubben for at de skal etterleve sine idealer. Hvis vi ikke legger press kan de finne på å la Rekdal fortsette ett år til, selv med sjuendeplass i år. Hvis vi ikke legger press på klubben kan de finne på å ansette sin fjerde defensive trener på rad den dagen Rekdal ikke lenger er trener.

Det folk må forstå er at når vi fra utsiden klager og legger press, er dette fordi vi mener det er det beste for klubben. Det farligste for Rosenborg er jo hvis alle bare sier seg fornøyd med middelmådighet og ikke pusher hverandre framover.

Jeg forstår veldig godt hva du mener, og er ikke nødvendigvis helt uenig.

Kjernen har vært den aller viktigste støttespiller i Rosenborgfamilien, og vil alltid bestå av brorparten av de som elsker klubben mest. Spesielt har de vist karakter ved å stå opp for klubben når den trenger det som mest de siste årene. Jeg håper bare vi ikke dunker til med anti-trener-filosofi akkurat nå. Taper vi i dag, så taper vi for et lag som er meget godt kollektivt og som kanskje ender opp topp 2-3. Vi må være veldig nøye på, og argumentere riktig for det å legge press på trenerbytte i dagens situasjon. Jeg tror ikke det er det smarteste, men det er kun min mening.

Hvis over halvparten vil ha trenerbytte så blir det mest sannsynlig det innen få uker.
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 147, 148, 149 ... 203, 204, 205  Next
Page 148 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb