View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 02.05.2023 10:12 Post subject: |
|
|
Vi kunne stått med fire uavgjort og fremdeles ikke hatt en god sak på at vi er blitt "dårlig betalt", tre uavgjort pluss tap i Molde og fremdeles ikke hatt god sak på at vi er blitt "dårlig betalt".
Ikke i noen av kampene våre så har noen av lagene vært allverdens farligere enn det andre, og bortsett fra mot Molde så har det vært såpass lite sjanser begge veier at 0-0 ville ikke vært feil. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.05.2023 11:00 Post subject: |
|
|
Alle ser jo hvor vi er hen og hva vi holder på med. Også styret og sportslig ledelse. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 02.05.2023 11:11 Post subject: |
|
|
Relativt enig med deg @ODN men synes at Odd var ekstremt kjedelig/grå også, de har ikke akkurat festfotball og 4-3-3 som gir en halvkram en de heller...
Vi får vel selve testen på hvor vi står på onsdag... frykter det kan bli en kjedelig affære for vår del der et heltent Brann lag kommer for å kjøre over en av deres store rivaler.
At Horneland har en historie her er vel også med på å gi både de og han tenning til å levere.
Så er jo spørsmålet om vi klarer å heve oss ekstremt, og fighte for poeng. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.05.2023 11:40 Post subject: |
|
|
Man har veldig fargede øyne i negativ retning om man hevder at RBK har fått veldig godt betalt i innledningen. Ikke at det hadde vært noe å si på at RBK stod med tre poeng, men samtidig hadde det heller ikke vært veldig mye å si på om RBK hadde stått med sju-åtte poeng.
Vi ligger sånn midt i mellom dårlig og god uttelling.
Om vi er heldige som ikke ligger under mot Molde, så er vi uheldige som ikke avgjør den kampen i andre omgang.
Det er kun mot Viking at det opplagt føles som i overkant med tre poeng ut fra hvordan kampen så ut.
Ifølge NTB, som ikke var så raus med sjansetellingen i Molde med 1-1 i sjanser og 1-1 i mål, så har vi hatt åtte for og ti i mot til nå. Uansett er det forholdsvis jevnt i sjansestatistikken totalt sett.
Avslutningen til Pereira i Molde har både riktig retning og rett høyde, i motsetning til Jevtovic sin i Skien, og det er mange flere spillere inne foran mål på sistnevnte. Så de som mener den er en stor sjanse og ikke Pereira sin har jo en helt annen oppfatning enn meg i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.05.2023 11:43 Post subject: |
|
|
MÃ¥ jo tydeligvis gjentas ofte:
10.plass av 16 xG
14. Plass av 16 xGa
16. Plass av 16 i antall avslutninger på mål.
Vi har 6 avslutninger på mål på 4 kamper |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.05.2023 12:24 Post subject: |
|
|
men! men!! men!!!
Unge spillere; samhandling; tøft å være fotballspiller i krevende trondheim; det regner mye; kjip mat på brakka; treningene har for dårlig lydanlegg; grasset er for grønt; capsen isolerer ikke nok; alle andre enn de som jobber 5 dager i uka på brakka har null peiling på fotball; resultater, spill, sjanser og skudd betyr ingenting, bare hva vi sier!!
Vi burde ha unnskyldning-bingo for de neste tre kampene. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 02.05.2023 12:29 Post subject: |
|
|
Krysser av for Holse-unnskyldning på bingobrettet mitt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.05.2023 13:12 Post subject: |
|
|
Ja, RBK er nummer 14 av 16 på xga, bare Molde og Glimt har bedre enn oss der. Vi har 1,03 xga og 0,95 xg per kamp, som tilsier at vi skulle scoret noenlunde like mange som vi slipper inn. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 02.05.2023 13:45 Post subject: |
|
|
Vi har to alternativer. Enten senke forventningene våre litt - eller så må vi få inn noen som kan få oss opp på det nivået forventningene våre er.
Alternativ 2 har vist seg å være ganske mye vanskeligere enn hva vi har trodd. Men, med et styre uten Koteng tenker jeg at vi har større muligheter til å klare å få til noe bra. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 02.05.2023 13:47 Post subject: |
|
|
Må si jeg begynner å bli lei av Rekdals evinnelige «må bygges nytt» unnskyldning, senest i dag i VG.
Rekdal har i dag vært hovedtrener for laget i 498 dager.
Man skulle tro det var mulig å bygge iallefall en grunnmur på den tiden? |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 02.05.2023 13:48 Post subject: |
|
|
Noen har jo allerede senket forventningene noe voldsomt sammenlignet med få år siden. Rekdal har fått folk til å tro at RBK er et middelmådig lag med middelmådige spiller. Han er et geni. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 02.05.2023 14:04 Post subject: |
|
|
Var det noe håp for Ole Sæther i denne kampen eller neste? |
|
Back to top |
|
 |
PekeFortsattMotFærøyan Senior
|
Posted: 02.05.2023 14:08 Post subject: |
|
|
Hahaha, kun vår eneste seier er den eneste kampen som oppleves som i overkant betalt i år. Smak litt på den. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.05.2023 14:24 Post subject: |
|
|
Hvis du plukker tilfeldige supportere i Nordre så tror jeg du finner overraskende mange som deler Rekdals syn på hvor Rosenborg står. Det er ganske rart hvor mange som går med på at vi plutselig har blitt en slags hjelpesløs lillebror som ikke har forutsetninger til å en gang prøve å vinne fotballkamper. Jeg er (dessverre) med på Ivers-siden til Adressa på Facebook, og der handler samtlige kommentarer om at media visstnok har så negative vinklinger på Rosenborg for tida. Som om alt er rosenrødt og deilig? Rekdals klart største suksess er måten han har snakka ned Rosenborg på. Hadde han lagt like mye å skape et fungerende lag kan det faktisk hende det hadde vært litt gøy å se på for tida.
Det har vist seg de siste årene at noe av det viktigste for at jeg skal fenges av Rosenborg er ideen om å tørre å være offensiv i tankegangen. Nøyaktig hvordan man spiller offensiv fotball er ikke så farlig for min del, men ønsket om å slå motstanderene gjennom å spille de ut med godt innøvd angrepsfotball og gjenkjennbare spillemønstre står sentralt for meg, og i teorien skal det stå helt sentralt for klubben. At Bratseth og Koteng ga blankt faen i det har vi lært.
Det er jo synd å innrømme det, men når Holse utligna på overtid mot Sandefjord kjente jeg veldig lite. Apatien tar meg. For meg skal Rosenborg være underholdning. Jeg skal trekke på smilebåndet av måten fotballen spilles på. Nå for tiden ser jeg de kampene jeg får sett på grunn av pliktfølelse framfor lyst. Jeg følger med på vane. Det er godt å ha et sted hvor mange kan få uttrykk for frustrasjonene. Den dagen Rekdal får sparken vil bli en potensiell ny vår for min interesse. Hvis klubben da viser et ønske om å finne seg selv igjen er jeg ikke vond å be. Alt jeg ønsker meg er et Rosenborglag som underholder, fenger og engasjerer. Nå gjør det ingen av delene.
/rant |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 02.05.2023 16:55 Post subject: |
|
|
Rekdal og Frigård viste meget gode resultater i fjor.
I skrivende stund har vi spilt fire kamper, og det er mange som har tatt frem høygaffelen allerede. Etter resultatene Rekdal og Frigård leverte i fjor, både økonomisk og sportslig, så mener jeg de har fortjent å fortsette i en god stund til. Også når det butter kraftig i mot (som det kan gjøre de neste månedene). For at klubben skal lykkes må vi bygge positivitet rundt den. Vi er der vi er, og det er det mange grunner til. Rekdal og Frigård er ikke grunnen, tvert i mot(ref fjorårets resultater).
Vi er vanskelig å slå, i år som i fjor. Vi har mistet alle poengspillere bortsett fra Holse, som nå er ute i 4 uker. Det gjør ikke livet lettere. Det er ikke, isolert sett, trenerne sin feil at laget ikke scorer målpoeng. Hvis vi har troa på systemet så vil dette ordne seg. Men vi må ha litt mer is i magen!
En eventuell løsning kan være å bytte ut et par av spissene i sommer, men da må vi bla opp for en bra spiss, eller forsøke å låne en. Vi kan også se etter gode wingbacker med god innleggskvalitet. I tillegg kanskje få hjem Selnæs eller en annen kreativ midtbanegeneral. Løsningen ligger ikke i å sparke trenerne. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.05.2023 17:22 Post subject: |
|
|
EsseFjes wrote: | Hvis vi har troa på systemet så vil dette ordne seg. |
Må nok også supplere med noen sterke, reseptbelagte opiater for å virkelig kjøpe inn seg på dette opplegget her, er jeg redd. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.05.2023 17:23 Post subject: |
|
|
Nei, Rekdal og Frigård viste på ingen måte "meget gode resultater" i fjor.
De leverte en prestasjonsmessig grusom vårsesong dert vi hadde mye flaks som fikk så mye poeng.
De karret seg inn til en 3.plass, hvilket er akkurat laveste del av par - minimum av hva man skal forvente av Norges desidert største klubb.
De får resultatmessig godkjent i år 1. ikke mer. Ikke noe "meget godt", de får ståkarakter.
Sesongen i år starter akkurat like dårlig som fjorårets og det finnes ikke tegn til bedring av offensiv samhandling eller spillsystem. Det er altså all grunn til å tro at Rekdal og Frigård ikke har klart å forbedre seg fra år 1, og nå blir det spennende å se hva som skjer uten Tengstedt og sannsynligvis uten å få like godt betalt sesongen gjennom.
Rekdal og Frigård leverte marginalt bedre enn forgjengerne sine - som alle fikk sparken fordi de underpresterte så stort at de måtte sparkes. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.05.2023 17:38 Post subject: |
|
|
EsseFjes wrote: | Det er ikke, isolert sett, trenerne sin feil at laget ikke scorer målpoeng. Hvis vi har troa på systemet så vil dette ordne seg. Men vi må ha litt mer is i magen! |
Jeg innrømmer at jeg ikke har tro på systemet til Rekdal. Har for lite tro på hans kompetanse innen strukturert, offensiv fotball. Lar meg slett ikke sjarmere av hans tekst-TV-optimaliserte fotballfilosofi.
Det jeg elsker er klubben Rosenborg. Derfor støtter jeg klubben både ved kjøp av sesongkort, nye drakter, kauking på Øvre Øst og en sjelden gang litt velment, tastaturbasert skepsis til denne Rekdal-fyren som er så inkompatibel med klubben Rosenborg at bare tanken på mer is i magen og Rekdal-ball i hele mai nærmest kan gi blindtarmbetennelse.
Så er jo det med sparking en annen sak. Skal redselen for omdømmetap ved sparking være høyere enn redselen for større og alvorligere omdømmetap ved å la ham gjøre Rosenborg til et lag som tar seg best ut på tekst-TV?
I en erkjennelse av at Rekdal er underkompetent/feilkompetent på offensiv fotball, alle har jo sine blindfelt og svake sider, så bør jo klubben da sørge for å få inn kompetanse på offensiv fotball slik at klubben kan terpe inn et eget offensivt grunnspill. Så kan Rekdal sikkert sysle med det han kan: Analysere tabellen og gjette hvordan andre lag vil stille og opptre. Bedre at han gjør noe han kan, så lenge vi må slite med ham her, enn at han blir satt til noe han slett ikke mestrer og at klubben dermed får banesår. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.05.2023 17:42 Post subject: |
|
|
EsseFjes wrote: | For at klubben skal lykkes må vi bygge positivitet rundt den. |
Jeg mener derimot at vi må legge bort positiviteten rundt klubben og heller se på harde fakta, for en gangs skyld. Denne naive og overdrevne troa på at det er riktig bare det er RBK-logo på det er grunnen til at vi er der vi er i dag. Det er ikke mer enn fem-seks år siden vi lekte med all Eliteserie-motstand, mens vi nå sannsynligvis er den dårligste utgaven av Rosenborg siden 80-tallet både i tall og opplevd underholdningsverdi.
Rekdal har aldri vært, er ikke, og vil aldri bli rett mann for oss. Det finnes knapt en mann som er mer diametral motsetning til hva klubben er bygget på enn nettopp han. For ordens skyld har jeg ikke noe problem med Rekdal, jeg har problemer med Rekdal som Rosenborg-trener.
Det bortforklares mye med at vi har mistet poengspillere. Sågar nevnes urealistiske forventninger. Absolutt ingen jeg har hørt fra mener at vi skal gå uhemmet gjennom tapet av eksempelvis Vecchia og Tengstedt, og like fraværende er folk som mener vi skal ta gullet i år. Allikevel: Vi har fortsatt spillere utpå der, erstatterne til de nevnte er attpåtil håndplukket av Rekdal. Allikevel har vi altså prestert null og niks hittil i år. Knapt en ordentlig målsjanse, i overkant av ett skudd på mål per 90-minutter pluss tillegg, og underholdningsverdi som får Ham-Kam under Erlandsen til å se ut som Cirque du Soleil.
Vi har ingenting å by på, ikke en gang for pragmatiske statistikknusere, og vi har nok en gang tatt et retningsvalg som er svakere enn det forrige. Det er ikke gøy å se Rosenborg-kamper, og det er det verste. Kun plikt.
Jo før vi stikker fingeren i jorda og innser hvor pinlige vi fremstår, jo bedre. Perry III hadde sannsynlig vært et løft. Vi må tilbake til tegnebrettet, og for én gangs skyld med en idé om hva som skal tegnes. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.05.2023 17:53 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Det er ikke mer enn fem-seks år siden vi lekte med all Eliteserie-motstand, mens vi nå sannsynligvis er den dårligste utgaven av Rosenborg siden 80-tallet både i tall og opplevd underholdningsverdi.
|
Du mener når Bendtner med flere lekte med Ranheim på Lerkendal? Vi scorte faktisk over tjue færre mål den siste hele sesongen med Ingebrigtsen (2017) målt mot i fjor. Og med yngre og langt mindre kostbare og meriterte spillere i fjor.
Jeg er ingen Rekdal-fan og ser mye som kan bli bedre. Men la oss nå være litt objektive. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
9kB Junior
|
Posted: 02.05.2023 18:01 Post subject: |
|
|
Når er det folk skal forstå at Rekdal kommer aldri til å spille noe underholdende fotball? Eneste mannen kan er å skylde på alle andre, å fortelle hva man burde gjort.
https://www.nettavisen.no...95-1592906
FÃ¥ det bort! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.05.2023 18:17 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: |
Du mener når Bendtner med flere lekte med Ranheim på Lerkendal? Vi scorte faktisk over tjue færre mål den siste hele sesongen med Ingebrigtsen (2017) målt mot i fjor. Og med yngre og langt mindre kostbare og meriterte spillere i fjor.
Jeg er ingen Rekdal-fan og ser mye som kan bli bedre. Men la oss nå være litt objektive. |
Å ja, så vi velger objektivitet ved å håndplukke enkeltkamper fra den svake avslutningen under Ingebrigtsen og sammenligner med den beste perioden i fjor? Logisk.
Uansett spilte vi adskillig mer underholdende selv i Ingebrigtsens svake periode enn vi har gjort hittil i år. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.05.2023 19:40 Post subject: |
|
|
Under Ingebrigtsens svake periode lå alle lag med 11 spillere på egen 16 livredde for RBK. De forsto at de var sjanseløs hvis de prøvde å spille mot oss. Ergo mindre scorede mål men nok poeng til å vinne serien til slutt.
Ganske likt det vi selv gjorde mot Glimt i fjor
Jeg vil være det RBK laget hver dag i uka kontra det vi er nå under dagens amatører. Et høkkert lag som kun ødelegger for de andre og klinker langt for å kjempe om 2 baller og skvise ut en uavgjort mot pyggme lag som Sandefjord på Lerkendal
RBK døde under Rekdal Frigård for min del. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.05.2023 19:50 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Under Ingebrigtsens svake periode lå alle lag med 11 spillere på egen 16 livredde for RBK. |
Du mener Ingebrigtsen som mislyktes i tre klubber etter oss, rykket ned med B/G og tok sju poeng på fjorten kamper med Brann? Det er omtrent like mange poeng som vi har nå etter fire kamper.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.05.2023 19:52 Post subject: |
|
|
Neeskens: Dette er jo bare tull. Om du leser trådene her inne fra våren 2018 for eksempel, så handler de om mye av det samme som i dag. Null samhandling og null underholdning. Du kan lese avisartikler om det samme også. |
|
Back to top |
|
 |
|