View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
2% |
[ 2 ] |
Rogers |
|
1% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
Cornic |
|
1% |
[ 1 ] |
Bjørlo |
|
1% |
[ 1 ] |
Henriksen |
|
26% |
[ 19 ] |
Holse |
|
16% |
[ 12 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Ingason |
|
1% |
[ 1 ] |
Thorvaldsson |
|
1% |
[ 1 ] |
Børkeeiet |
|
9% |
[ 7 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Nelson |
|
33% |
[ 24 ] |
Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 71 |
|
Author |
Message |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:06 Post subject: |
|
|
Kan vise seg å bli et viktig poeng mot en tabellrival dette her. |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 23.04.2023 19:07 Post subject: |
|
|
Klar bedring etter pause, men alt i alt skapes det meget lite.
Vi må slutte med lange baller opp på små angrepsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:08 Post subject: |
|
|
Hjemme mot Sandefjord må vi tørre å gå ut å bestemme og feie på. Utrolig feigt i 1 omg og Reka stilte med feil lag og feil formasjon. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.04.2023 19:08 Post subject: |
|
|
Hjelper ikke når trenerteamet før kamp alltid prater om at banen er vanskelig og at det må en ta hensyn til, blir ikke akkurat oppfordret til å spille ballen langs bakken. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:09 Post subject: |
|
|
Positivt er at vi ikke gav opp.
Jeg måtte tenke lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 23.04.2023 19:10 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Churchill wrote: | Ett skudd på mål hjemme mot Sandefjord. IMPONERENDE! |
Er gulløllet under produksjon? |
Ikke noe gull til Brann i år, men de spiller i hvert fall god fotball. Dette var jo bare nitrist. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 23.04.2023 19:11 Post subject: |
|
|
Det dummeste Rekdal hører er de som sier at de ikke har en plan for angrepsspillet. Det skjønner jeg godt, for den planen er jo kjempelett å se.
Rekdal UT! |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2136 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 23.04.2023 19:13 Post subject: |
|
|
Klassisk svak første omgang. Bedre i andre, men synes vi gjør mange svake taktiske vurderinger. Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke har lyst til å spille ut Sandefjord, men istedenfor velger å duellere med dem, og det i luftrommet stopperne deres kontrollerer hele veien. Skjønner det ikke. Vi har ballspillere, men setter de ikke inn.
+++ Ingen
++Henriksen
+Nelson - Tagseth - Holse(for scoringa)
-Mange
--Pereira - Sadiku
---Bjørlo _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.04.2023 19:15 Post subject: |
|
|
Hva med å bestemme seg for en måte å spille på og holde seg til den. En fast formasjon og et fast spillemønster og spille med de beste spillerne i sine beste roller. Denne Sandefjord kampen var håpløst dårlig. Der man syntes å se en viss plan mot Molde var den komplett vraket til denne kampen gitt. Løp rundt som gale høner der ute og den offansive planen de mener å ha var ikke å se. Utrolig skuffa og skjønner ikke hva vi prøvde på. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:16 Post subject: |
|
|
Teller mitt 36år som Rosenborg-supporter, der jeg har set 99% av alle kamper. Og kan ikke huske noe gnag at jeg har sett et mer håpløst tafatt Rosenborg lag. Vi er ikke i nærheten av å skape en målsjanse engang.
Når man ser på kjøpene vi har fort i vinter er det faen ikke rart heller!
Bjørlo?!?! Aga????? Tvorlaldson!?!? Er det her vi har kommet??? _________________ Alfredbørs 1-10: 9 |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:16 Post subject: |
|
|
Teller mitt 36år som Rosenborg-supporter, der jeg har sett 99% av alle kamper. Og kan ikke huske noe gang at jeg har sett et mer håpløst tafatt Rosenborg lag. Vi er ikke i nærheten av å skape en målsjanse engang.
Når man ser på kjøpene vi har fort i vinter er det faen ikke rart heller!
Bjørlo?!?! Aga????? Tvorlaldson!?!? Er det her vi har kommet??? _________________ Alfredbørs 1-10: 9 |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:19 Post subject: |
|
|
Mot Sandefjord av alle lag? Hva er dette??
Vi er jo superheldige som får med oss ett poeng. _________________ Alfredbørs 1-10: 9 |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:23 Post subject: |
|
|
Vi blir mer og mer lik Ifk gøteborg! Vi kommer til og kave midt på tabellen i framtiden!
Hadde vært bedre med ola bye riise og maalen som trenere. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:25 Post subject: |
|
|
Hvis det er slik at Rekdal har en annen angrepsplan enn lange baller opp mot spissene våre, eller hundre innlegg fra "umulige" posisjoner mot 0-1 spiller i boksen, så har han mislykkes noe så enormt i å få det frem.
Men når man velger å starte med en duellspiller fra Ham-Kam fremfor tekniske ballspilere, på hjemmebane mot et horribelt svakt Sandefjord-lag, så har jeg vanskelig for å se at han har noen annen plan. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.04.2023 19:26 Post subject: |
|
|
Det er så grenseløst liten vits i å kapre poeng borte mot Molde når man følger opp med å såvidt elge til seg ett flaksepoeng hjemme mot Sandefjord. Bedritent. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:29 Post subject: |
|
|
Vi har fått vel godt betalt i de to første kampene i sesongen. I dag hadde vi litt dårlig betalt, men det er ikke ufortjent at vi kun scorer ett mål, som vel var deflection i tillegg? Nei, kjipe tider i vente. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 23.04.2023 19:30 Post subject: |
|
|
Det som trengs er; i) sparke Rekdal og assistent umiddelbart. ii) ansette ny trener som får ansvar for å slanke stallen. Bort med flesket i krokene og inn med unge kvalitetsspillere. RBK har en stall full av middelmådigheter. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.04.2023 19:30 Post subject: |
|
|
Fra fake optimisme underveis til ærlig avmelding etter kamp.
Enig i at Nelson bør være i første 11 da han har xfaktor nok til å åpne for andre og ferdigheter til å skape noe ut av ingenting.
Bjørlo ser ut mere som Navlelo foreløpig (skjønner ikke at han starter)
Tobias har ingenting i RBK å gjøre.
Det ville gledet hjertet å se en treer med Broholm, Henrix/per, Sverre og så kunne vi bygd rundt det istede.
Kan godt spille med Holse forran og to spisser og faktisk bruke wingbackene for det de er istede for å si vi har vingbacker og egentlig er de vanlige backer som virrer rundt.
Kort oppsummert, dette er for dårlig og om det er dette Rekdal skal motivere/Fronte og spille med laget så blir det forferdelig lite høydepunkter iløpet av en sesong :/
Svært skuffa og spent på hvordan Rekdal forklarer hvordan dette kan skje.
Til alle "i told you so" plebs så har man aldri ikke validert poengene deres, men man prøver jo å se langsiktig og for meg var dette kampen vi skulle få se hva vi har å by på offensivt, og det var på godt norsk, RÆVVA! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Bagwell Rutinert
Joined: 05 Jul 2010 Posts: 514 Location: Hatet og foraktens høyborg.
|
Posted: 23.04.2023 19:32 Post subject: |
|
|
Nei dette her det var skrekkelig dårlig. Tenkte å ramse opp litt for en gangs skyld, men hva faen er vitsen. Alt er jo sagt fra før.
 _________________ sur feskak! |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 23.04.2023 19:33 Post subject: |
|
|
Den evindelige gnaginga om hvor vi står og hvor vanskelig alt er har KR lykkes bra med. Det har etset seg inn under huden til de fleste ser det ut som. Og Dorsin lukker tydeligvis øya og kjøper inn second hand fra Kamma, De tusen sjøers land, Hafnarjøkul, og Groruddalen uten å kny. |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 23.04.2023 19:36 Post subject: |
|
|
Vanvittig skuffet. Ikke bare av resultatet, men først og fremst grunnet presentasjon. Dette er en utilgivelig tilnærming til en hjemmekamp mot Sandefjord, og skylden er helt og holdent på trenerteamet. Fullstendig feilaktige taktiske tilnærminger, spillestil som går på poling opp mot to spisser som ikke holder nivået, samt uforståelige spillervalg. Vi spiller mer Haugesund- og Aalesundfotball enn Haugesund og Ålesund. Det er ikke holdbart å skylde på at vi har en ung spillerstall eller at vi har for lite innsats eller at spillerne vil for lite. Det er en soleklar mangel på GOD offensiv planlegging, samt samhandling og relasjoner. I tillegg spiller vi svært lite på styrkene til spillerne våre. Dette er trenerstabens ansvar. Jeg hadde ingen forventning om at vi skulle kjempe om gull i år, men jeg hadde en forventning om utvikling og artig, angrepsvillig fotball. Status idag er at det er fullstendig fraværende.
Legger til ved en spillerbørs:
Andre Hansen 5 - Trygg og god. Gjør ingen feil.
Leo Cornic 4 - Spiller fullstendig uten hjerne i førsteomgang og leverer tilnærmet stolpe på børsen. Sliter helt åpenbart med stressnivå tidlig i kampene (ref. Molde), men redder seg mye inn i andreomgang.
Erlend Reitan 5 - Få feil og forsøker spille fremover. Tar mye ansvar i organiseringen bakover.
Sam Rogers 5 - Grei prestasjon, men har ikke fryktelig mye å gjøre. Burde være mer aggressiv som den midterste av 3. Mange skumle feilpasninger midt i banen.
Ulrik Yttergård-Jenssen 5 - God kontroll i likhet med resten av sine midtstopperkollegaer. Mer aggressiv idag enn tidligere, men kan være enda mer progressiv i pasningsspillet sitt.
Adrian Pereira 1 - Katastrofe. Til å være et offensivt alibi så er han fryktelig endimensjonal og leses konstant av forsvarsspillerne.
Morten Bjørlo 1 - Katastrofe og gjør INGENTING av verdi. Helt åpenbart en spiller som ikke holder nivået, og fullstendig uforståelig at han får spille fra start.
Markus Henriksen 6 - Kaptein og sjef med store bokstaver. I dag er han bokstavelig overalt på banen. Kriger, kjemper og løfter laget betraktelig. Soleklart vår beste spiller, både idag og ellers.
Carlo Holse 5 - Pluss for målet. Ikke i matchform, men løper og kriger MYE til å være vårt kreative alibi. Minus for mye svake feilpasninger.
Kristall Ingason 3 - Vil mye, men får det ikke til. Fungerer ikke i et lag der taktikken er å pole ballen langt opp mot spisser.
Isak Thorvaldsson 4 - Frisk og får pluss for å ha mye innsats og trøkk. Ingen venn med ballen.
Edvald Tagseth 6 - Bra prestasjon etter en stund ute. Kommer inn med samhandlingsferdigheter og innsats. Gjør det enkelt og spiller medspillerne gode.
Tobias Børkeeiet 4 - Grei prestasjon og skaper balanse i laget. Trefot som sentrer utelukkende med leggen.
Jayden Nelson 6 - Kommer inn med ro og tekniske ferdigheter. Gjør at vi klarer å holde ballen i laget og løfter oss umiddelbart. God relasjon med Tagseth. God oversikt og pasning på scoringen til Holse.
Oscar Aga 5 - Her er det en potensielt god spiss. Beveger seg riktig, får med seg ballen og går i dueller. Må starte neste match.
Sadiku - For kort til en rettferdig vurdering. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:37 Post subject: |
|
|
@moomoo Var vi ikke klart best de første 10?
Er oppgitt jeg og, men det vi så i dag er på ingen måte noen overraskelse. Det er en fortsettelse av treningskampene og jeg frykter treningene er lik også. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.04.2023 19:48 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | @moomoo Var vi ikke klart best de første 10?
Er oppgitt jeg og, men det vi så i dag er på ingen måte noen overraskelse. Det er en fortsettelse av treningskampene og jeg frykter treningene er lik også. |
Nei  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 23.04.2023 19:52 Post subject: |
|
|
Etter andre omgang mot Molde så gikk jeg til kampen i godt mot.
Første forvarsel om hva som kom var 3-5-2 med samme spillere som slet stort mot Molde. Kjempebom, den første omgangen var nok ett horror show mot svake Sandefjord. Noe bedre i andre , men vi klarer ikke å legge kontinuerlig press mot Samdefjord.
Det som generelt går galt er at vi ikke evner å holde ballen i laget og flytte på Sandefjord-spillerne til åpningene kommer. Det blir 2-3 trekk, duell , gjerne på siden, innkast og brudd i spill. Eller spille oss i 50/50 dueller på midten og frispark til ett av lagene , brudd i spill. Legge til at Sandefjord var gode til å hale ut tid så blir det vanskelig å skape åpne sjanser.
Hvorfor ? Vi har for få gode ballspillere i laget. På dette nivået må man forvente at spillerne har god ballkontroll,spesielt i første var det svakt.
Deretter feige spillere spm ikke vil /tør oppsøke rom og kreve ball. For mange som gjemmer seg i pasningsskygge og fir få alternativer ,spesielt sentralt i banen.
Innkjøpene til Dorsin har sålangt vært katastrofalt dårlige, en spiller som Bjørlo virker helt hjelpesløs på banen, rasjonalet bak å hente en obos spiss som slet benken i Allsvenskan er uforståelig.
Ville vært mye bedre å hente en afrikaner med ferdigheter enn å fylle stallen med skandinaviske middelmådigheter. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 23.04.2023 19:53 Post subject: |
|
|
Til dere som har så troen og mener vi er så gode, kan dere forklare hva som er så bra med Rekdals spill? Hvilken progresjon har vi etter 1,5 år?
Rail, kanskje du kan svare på dette?
Last edited by Kent23 on 23.04.2023 19:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|