View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
2% |
[ 2 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Cornic |
|
8% |
[ 8 ] |
Bjørlo |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
25% |
[ 24 ] |
Holse |
|
3% |
[ 3 ] |
Pereira |
|
10% |
[ 10 ] |
Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
Thorvaldsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelbred |
|
48% |
[ 46 ] |
Sadiku |
|
1% |
[ 1 ] |
Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 95 |
|
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 10.04.2023 17:28 Post subject: |
|
|
Flott med tre poeng. Utover det så beviste jeg i dag at Eggen tok feil; folk som meg er faktisk dumme nok til å betale for å se folk ta innkast.  _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 10.04.2023 17:32 Post subject: |
|
|
Glimt kjører jo over sarpsborg..har ikke de en haug med nye spillere også?? Synes det er så mye unnskyldninger ut og går. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.04.2023 17:35 Post subject: |
|
|
Kan ikke stemme. De er jo stinne av trening og på dårlig gress. Umulig å spille da. Er nok kamera som lyver. Tipper de poler lange baller de også |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 10.04.2023 17:41 Post subject: |
|
|
Rekdal står med 3 poeng. dette er det eneste som betyr noe. |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 10.04.2023 18:00 Post subject: |
|
|
3 poeng, viktig! Vi har fått økonomien på rett kjøl, dette har derimot kostet for laget, og det ser vi tydelig i dag. Vi mangler mye, men det gjør vi ofte i åpningskampen. Når det er sagt, er det ingen som faktisk kommenterer på Thorvaldsson!? Han må være den dårligste fotballspilleren som har spilt en tellende kamp på Lerkendal. Mannen er god nok til en plass på førstelaget til Tiller I.L i tredje div. Alt han har er styrke. Det blir fort bilsalg på den kar'n der. Det kan jeg garantere! _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 10.04.2023 18:06 Post subject: |
|
|
Dette minnet veldig om det NAE en gang beskrev som «rævafotball». |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 10.04.2023 18:38 Post subject: |
|
|
ErdoganLomas wrote: | Trolljkar wrote: | ErdoganLomas wrote: | Noen av oss går faktisk på Lerkendal for å støtte laget i våre hjerter. Jeg kan gi beskjed til dere medgangsupportere som kun går for festfotballen når tiden er inne for det, så slipper dere å bruke tid på laget vi faktisk støtter i tykt å tynt. Ikke tenk på det. |
Gratulerer, da kan du og de 2000 andre som KUN er der for å støtte laget være der med 20k tomme plasser.
Flesteparten av supporterne er barnefamilier osv. som vil bli underholdt, og med denne kjedelige fotballen så velger de nok fort billigere underholdningsalternativer. |
Da tror jeg du undervurderer den gjengse trønder. Tar vi trepoengere uke etter uke uavhengig av prestasjon, kommer folk på stadion og støtter laget. Ikke ring meg når du trenger billetter til cupfinale da.
Du skal vel slite med å finne billigere alternativer for familien. Med sesongkort for barn betaler du vel rundt 33 kroner pr barn for en hjemmekamp. Jeg er barnefar selv jeg. Mine vil heller se sine helter vinne foran å spille 3-3 eller tape 3-4. |
Man vinner ikke fotballkamper på denne måten veldig ofte.Dette var grusomt. Spesielt pausekommentaren til Rekdal skremte meg.Vi må slå de lange ballene på Thorvaldson presist eventuelt bruke midtbanen. For meg høres det ut som det sksl spilles langt,der plan B er å.bruke midtbanen innimellom. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 10.04.2023 18:40 Post subject: |
|
|
Han sa at vi måtte få med indreløperne mer med i spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 10.04.2023 18:41 Post subject: |
|
|
EsseFjes wrote: | 3 poeng, viktig! Vi har fått økonomien på rett kjøl, dette har derimot kostet for laget, og det ser vi tydelig i dag. Vi mangler mye, men det gjør vi ofte i åpningskampen. Når det er sagt, er det ingen som faktisk kommenterer på Thorvaldsson!? Han må være den dårligste fotballspilleren som har spilt en tellende kamp på Lerkendal. Mannen er god nok til en plass på førstelaget til Tiller I.L i tredje div. Alt han har er styrke. Det blir fort bilsalg på den kar'n der. Det kan jeg garantere! |
Holse skrøt nå av Thorvaldsson, men du vet sikkert bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.04.2023 18:46 Post subject: |
|
|
På den positive siden så var det bittesmå tegn på at en har øvd på at noen skal møte feilvendt og legge igjen til en som kommer rettvendt i god fart, iallefall hvis en legger til litt godvilje. Mer av det ville vært fint, trenger flere strenger å spille på dog. Mye som tyder på at banen gikk utover presisjonen på veldig mye der ute, så tror vi tar det lille ranet og satser på at vi kan være kyniske, heldige og slue nok til å få poeng i Molde. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 10.04.2023 18:47 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Kan ikke stemme. De er jo stinne av trening og på dårlig gress. Umulig å spille da. Er nok kamera som lyver. Tipper de poler lange baller de også |
Joda, pluss skader på flere førstelagsspillere. Begge høyrebackene deres er blant annet skadet. Likevel klarer de spille meget fin fotball. Skal jo ikke gå an dette ifølge flere her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 10.04.2023 18:48 Post subject: |
|
|
For øvrig spiller Sarpsborg også meget fin fotball. Antar også de har mye bedre stall enn oss? |
|
Back to top |
|
 |
gåsjøl Junior
|
Posted: 10.04.2023 18:48 Post subject: |
|
|
Akkurat den type kamp du kan forvente med Rekdal som trener og Tengstedt, Vecchia og Jensen borte, det her. Mye feilpasninger, mye dueller og kriging, ball som humper rundt, litt heldig 1-0-seier og 3 poeng mot middelmådig motstand.
Børs:
Hansen 6. Et par solide redninger. Vanskelige forhold for å briljere med ball i beina.
Reitan 5. Helt ok. Får et typisk Reitan-gulkort.
Rogers 4. Kanskje litt strengt når laget holder nullen, men det var nå litt ymse.
Y. Jenssen 5. Noen fine pasninger. Ikke alltid helt samkjørt med resten av forsvaret.
Cornic 6. Middels 1. omg., god 2. omg. God til å få maks ut av trange situasjoner.
Bjørlo 4. Løper og jobber, men ikke utprega silkemyk ballbehandling.
Henriksen 6. Solid kapteins-kamp. BB.
Holse 5. Litt anonym, men gjør noen fine ting her og der.
Pereira 6. Sto for både dagens høydepunkt og bunnpunkt med henholdsvis mål og påfølgende feiring. Ikke feilfri, men solid.
Ingason 4. Aktiv uten å skape noe veldig farlig.
Thorvaldsson 3. Bidro først og fremst med å lage unødvendige frispark.
Innbyttere:
Skjelbred 6. Herlig innhopp.
Aga 5. Virka tent i hvert fall.
Sadiku 3. Ikke varm i RBK-trøya ennå.
Børkeeiet
Røsten |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 10.04.2023 18:55 Post subject: |
|
|
siggen1 wrote: | ErdoganLomas wrote: | Trolljkar wrote: | ErdoganLomas wrote: | Noen av oss går faktisk på Lerkendal for å støtte laget i våre hjerter. Jeg kan gi beskjed til dere medgangsupportere som kun går for festfotballen når tiden er inne for det, så slipper dere å bruke tid på laget vi faktisk støtter i tykt å tynt. Ikke tenk på det. |
Gratulerer, da kan du og de 2000 andre som KUN er der for å støtte laget være der med 20k tomme plasser.
Flesteparten av supporterne er barnefamilier osv. som vil bli underholdt, og med denne kjedelige fotballen så velger de nok fort billigere underholdningsalternativer. |
Da tror jeg du undervurderer den gjengse trønder. Tar vi trepoengere uke etter uke uavhengig av prestasjon, kommer folk på stadion og støtter laget. Ikke ring meg når du trenger billetter til cupfinale da.
Du skal vel slite med å finne billigere alternativer for familien. Med sesongkort for barn betaler du vel rundt 33 kroner pr barn for en hjemmekamp. Jeg er barnefar selv jeg. Mine vil heller se sine helter vinne foran å spille 3-3 eller tape 3-4. |
Man vinner ikke fotballkamper på denne måten veldig ofte.Dette var grusomt. Spesielt pausekommentaren til Rekdal skremte meg.Vi må slå de lange ballene på Thorvaldson presist eventuelt bruke midtbanen. For meg høres det ut som det sksl spilles langt,der plan B er å.bruke midtbanen innimellom. |
Det er greit nok. Men så lenge vi vinner fotballkamper, så kommer det folk på stadion. Det var mitt poeng.
Nå skal jeg heller ikke forsvare lange baller, men alle vet at det spilles langt på gressbaner så tidlig på året. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 10.04.2023 19:00 Post subject: |
|
|
gåsjøl wrote: | Akkurat den type kamp du kan forvente med Rekdal som trener og Tengstedt, Vecchia og Jensen borte, det her. Mye feilpasninger, mye dueller og kriging, ball som humper rundt, litt heldig 1-0-seier og 3 poeng mot middelmådig motstand. | .
Helt feil. Heldig 1-0-seier ble det bare i én kamp i fjor, i første kamp hjemme. Om Viking er middelmådig motstand, er for tidlig å si. |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 10.04.2023 19:02 Post subject: |
|
|
Valderrama wrote: | EsseFjes wrote: | 3 poeng, viktig! Vi har fått økonomien på rett kjøl, dette har derimot kostet for laget, og det ser vi tydelig i dag. Vi mangler mye, men det gjør vi ofte i åpningskampen. Når det er sagt, er det ingen som faktisk kommenterer på Thorvaldsson!? Han må være den dårligste fotballspilleren som har spilt en tellende kamp på Lerkendal. Mannen er god nok til en plass på førstelaget til Tiller I.L i tredje div. Alt han har er styrke. Det blir fort bilsalg på den kar'n der. Det kan jeg garantere! |
Holse skrøt nå av Thorvaldsson, men du vet sikkert bedre. |
Man skryter av lagkameratene sine. Alltid. He is biased Jeg skal tagge deg om noen måneder, også skal jeg si; "Hva var det jeg sa!". _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 10.04.2023 19:05 Post subject: |
|
|
Det er så mye syting og negativitet her... Selvfølgelig ser vi ikke bra ut dersom alt man ser etter er feil og mangler.
Og nei, jeg liker ikke Rekdal eller hyller alt som skjer, men man trenger ikke å male fanden på veggen hele fuckings tiden.
Vi viste positive tendenser, flere spillere overasket meg positivt, det blir gjort logiske bytter ( i motsetning til under Hareide) og vi vant kampen. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2023 19:16 Post subject: |
|
|
Heldig seier. Siden det negative er bra dekket her inne: Henriksen var svært god, Skjelbred god, Cornic ser fortsatt ut som en orienteringsløper, men svært bra innsats, Jenssen blir bra, positivt innhopp av Aga. |
|
Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 10.04.2023 19:17 Post subject: |
|
|
Trang scoring. Jeg teller 9 Viking-spillere og 6 RBK-spillere i 16-meterfeltet i skuddøyeblikket. I tillegg kommer Pereira og den ene motstanderen som står omtrent på 16-meteren. Tror han fant den ene mulige luka... _________________ Kebab og klyster |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 10.04.2023 19:19 Post subject: |
|
|
Heller en rotete kamp og 3 poeng, enn strålende fotball og 0 poeng for min del.
Høyt potensiale i dette laget. Også tre-fire unge talent som ikke fikk spille i dag. Få litt flyt nå, og gode opplevelser, så blir det bra etter hvert! |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 10.04.2023 19:20 Post subject: |
|
|
oppsummert:
plusser:
- 3p (kan være et steg mot bronsen når vi teller opp)
- ferdig med premierenerver
- brukt mange i stallen allerede, viktig at alle får kjenne på ball og kampsituasjon
- noen hadde en god dag på jobb, pereira, skjeldbred, henriksen..
minuser:
- svært ujevnt spillemessig, lite spor av tydelig spillemønster
- sjansemessig underlegne viking som er direkte konkurrent om bronsen
- rufsete fra spissene og tidvis i det defensive arbeidet, litt for enkelt å spille seg gjennom leddene våre..
terningkast: 3 |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 10.04.2023 19:27 Post subject: |
|
|
Glad for seieren. For all del. Og det er første kamp, dårlig matte (?), mye nytt og mye ungt.
Men som lag er det påfallende i hvor liten grad vi klarer å kombinere og spille oss framover i banen og til sjanser. Mye av oppskrifta er høye og lange baller, samt plukke andreballer. Det kan det ikke lenger være tvil om, selv om Rekdal muligens vil hevde noe annet. Mangelen på en trygg framoverrettet spillestil gjennom midtbanen langs bakken er påfallende. Det er ikke den måten vi skaper sjanser på, og det vises også gjennom paniske klareringer fra veldig mange av spillerne våre. En som ennå ikke er helt hjernevasket er Per Ciljan. Selv om heller ikke han alltid lykkes, er det en nytelse å se hvordan han gjennom sitt pasningsspill setter opp medspillere i gode situasjoner. Vi kan ikke være et lag som sier seg fornøyd med å ha ti utespillere som kælker og løper blindt. Rosenborgs identitet handler om noe helt annet enn det. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.04.2023 19:30 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Heldig seier. Siden det negative er bra dekket her inne: Henriksen var svært god, Skjelbred god, Cornic ser fortsatt ut som en orienteringsløper, men svært bra innsats, Jenssen blir bra, positivt innhopp av Aga. |
Jeg syns dette var bra oppsummert, men jeg klarte ikke å se så mange gode involveringer fra Yttergård Jenssen i denne kampen? Kanskje med unntak av at han kommer på en overlap og vinner igjen ballen før scoringen til Pereira.
Aga var den som overrasket meg mest positivt, ved å vinne dueller og forsøke raske kombinasjoner. Det så vi ikke mye av fra han i treningskampene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2023 19:38 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at jeg er svak for UYJs type så mulig jeg ser det jeg vil se, men synes han har en ro med ballen som vil bli nyttig. Han er i stand til å finne spillere foran seg langs bakken. Det er ikke så mye knær og legger som hos feks Rogers og Reitan. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.04.2023 19:56 Post subject: |
|
|
Også veldig positivt overrasket over Aga. Best av de fire som fikk prøve seg på topp. Sadiku mislyktes med ca alt, men ser det bor noe i han. Islendingene er jeg usikker på om det kommer til å bli noe av, men får se de i et lag som fungerer noe bedre enn i dag før man feller noen endelig dom. Utrolig synd at Per ikke holder hele kamper, han er flere hakk i nivå over alle andre vi har. God kamp av Henriksen også ja. |
|
Back to top |
|
 |
|