| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
2% |
[ 2 ] |
| Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Cornic |
|
8% |
[ 8 ] |
| Bjørlo |
|
0% |
[ 0 ] |
| Henriksen |
|
25% |
[ 24 ] |
| Holse |
|
3% |
[ 3 ] |
| Pereira |
|
10% |
[ 10 ] |
| Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
| Thorvaldsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelbred |
|
48% |
[ 46 ] |
| Sadiku |
|
1% |
[ 1 ] |
| Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 95 |
|
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 02.04.2023 20:51 Post subject: |
|
|
Det er høyst tvilsomt at Tobias Børkeeiet starter mot Viking. Markus Henriksen er tilsynelatende mer aktuell enn Santeri Väänänen som vikar på sentral midtbane.
(...)
- Markus var god der sist mot Haugesund. Vi får se hvordan det ligger an med Tobias, kommenterer Rekdal.
- Men akkurat nå er det tvilsomt at Børkeeiet er klar for starte mot Viking?
- Ja, det tror jeg blir knapt. Det er ikke veldig sannsynlig. Men vi får se gjennom uka. Ofte blir det ikke sånn som du trodde eller tenkte. Og da kan det bli litt endringer på noen ting.
- Du åpner uansett for at Henriksen fortsetter på midtbanen?
- Ja. Over tid skal han spille bak, der han er innkjørt og viktig for oss. Men nå i starten kan det være at vi flytter ham et hakk fram. Det handler litt om balansen på laget og alt det der.
Les mer: - Det handler om balansen på laget
I grevens tid har nevnte Thorvaldsson og Carlo Holse blitt kampklare til seriestart mot Viking.
- Begge to kom velberget gjennom, og det er utrolig viktig for oss. Han ene er en tankspiss, mens Carlo vet vi at både er arbeidsom og kreativ, kommenterer Rekdal.
- Er terskelen for å starte med den ene eller begge to mot Viking litt lavere enn "i gamle dager" - nå som det er mulig med fem innbyttere?
- Det kan hende, men vi får se gjennom uka hvordan det er på trening. Det er klart at du vinner ikke kamper i elitserien hvis du skal spille folk i form. Du må ha full gass fra alle elleve utpå banen hele veien hvis du skal vinne.
Les mer: - Det er kjempepositivt for ham
- Jeg var borte i et sekund, så vi tok ikke noen risiko etterpå, forteller Jenssen.
(...)
- Akkurat nå er du optimist med tanke på å spille seriekamp 2. påskedag?
- Ja, det tror jeg skal gå fint. Jeg får noen rolige dager nå.
Les mer: - Jeg var borte i et sekund
Jeg tror det er rimelig klart at Väänänen blir vraket så lenge Jenssen er i stand til å spille.
Virker som om både Ingason og Thorvaldsson er foran Aga i køa. Dermed blir spørsmålet om Sadiku i det hele tatt er aktuell fra start? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.04.2023 21:44 Post subject: |
|
|
- Før Haugesund-kampen ønsket de å ha meg på midtbanen. Jeg har fått beskjed om at det kan godt hende at det blir et par kamper der. Så får vi se. Etter hvert så ønsker jeg meg tilbake som stopper, men i fotball så vet man jo aldri, innrømmer Henriksen overfor rbkweb.no.
(...)
- Jeg må være ærlig og si at det blir deilig å begynne å spille kamper som betyr noe hver eneste helg, få spille på gress, få spille på Lærkendal, og at det kommer en del folk. Det gleder jeg meg til!
- Jeg har ingenting mot Koteng arena, men jeg begynner å bli litt lei av å dra dit. Nå ønsker vi å spille på vårt eget stadion. Og når våren forhåpentligvis kommer med sol og litt mer varmegrader - nå skal jeg ikke "jinxe" noe her i Trondheim, så kan vi begynne å trene på Skoglunden igjen. Bare det vil være en del prosent opp!
Les mer: - I fotball vet man aldri
Planen er å trene på gress fra og med i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.04.2023 13:13 Post subject: |
|
|
| Nå er nivået her lavt. Bare på 6 måneder har Ingason tatt flere steg. Blitt mer delaktig i spillet og søker ballen i større grad enn for noen måneder siden. Det eneste jeg savner fra Ingason er bedre touch og mer presist små-pasningsspill i pressede situasjoner. For å si det på en annen måte så er det ikke mange 21-åringer i eliteserien jeg ville ha byttet Ingason med. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 05.04.2023 13:18 Post subject: |
|
|
| Synes også han virker større. Tror det er trent godt i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.04.2023 13:30 Post subject: |
|
|
| stemmer. "rykter" rundt 3-4 kg, men sannsynligvis fordelt pÃ¥ bein og overkropp. MÃ¥ ikke bli for stor heller 😅 . Det er vist ogsÃ¥ et "knepp" opp pÃ¥ akselerasjonen pÃ¥ spurter. Men det gjelder flere. Flere av gutta som har trent mye spenst og eksplosivitet i beina i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.04.2023 14:23 Post subject: |
|
|
| Kan ikke stemme. Trenes ikke godt i RBK etter hva jeg har hørt her på forumet. Ryktes om OBOS trenere med OBOS nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 05.04.2023 14:34 Post subject: |
|
|
Hjelper ikke hvor godt trent vi er, når spillerne ikke vet hvor de selv eller de andre på laget skal bevege seg.
Men alt her inne går på repeat nå og når man er uenig på det grunnleggene, som f.eks. om det er spillerne eller trener som har skylda, også om vi spilte "artig og underholdende fotball" i fjor eller ikke, så kommer man ikke videre.
Jeg TROR de som mener dette er Rekdal sin feil kan si "told you so" nå sommeren kommer, men håper jeg tar feil og at vi spiller nydelig fotball innen den tid. Men jeg håper også på verdensfred så. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 05.04.2023 14:35 Post subject: |
|
|
| Det var gledelig. De fleste av oss vet at laget har mange spennende unggutter, og at vi har god grunn til å forvente at de vokse, både i fysikk og mentale evner, framover. Så må vi nok påregne noen år uten gullsjanser før de slår ut i blomst. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.04.2023 16:10 Post subject: |
|
|
Tror ikke det skal stå på fysikken nå. Greia er at andre lag trener som bare f også. Tidligere var fysikk og grunntrening et konkurransefortrinn, nå er det bare en nødvendighet. Har fått med meg noen treninger fra Godset og LSK i vinter og kan vel forsiktig kalle det for toppidrett det også.
Treningskampene i år er samme greia som vi så i hele fjor. Ferdighetene i en kamp kan veksle mellom natt og dag. Det er helt nødvendig å heve bunnivået, og jeg tror dette bunnivået er noe både KR og GF er smertelig klar over, men samtidig har mange av spillerne blitt eldre, og forhåpentligvis er fotballhodene enda skarpere.
Synes ikke det var så natta i fjor, og mulig man kan tildele Tengstedt noe av æren for tredjeplassen, men samtidig hadde vi også noen dårlige kamper med Tengstedt, og tilsvarende gode kamper/omganger før Tengstedt kom. |
|
| Back to top |
|
 |
Marv Junior
|
Posted: 05.04.2023 16:17 Post subject: |
|
|
| Noen med oversikt over antall solgte billetter? |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 05.04.2023 16:29 Post subject: |
|
|
| Noen som vet når laget trener disse dagene? |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 05.04.2023 17:40 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Kan ikke stemme. Trenes ikke godt i RBK etter hva jeg har hørt her på forumet. Ryktes om OBOS trenere med OBOS nivå. |
Kan få hjelp av en slaskete PT til å gå opp 3 kg i løpet av et år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2023 20:54 Post subject: |
|
|
Ulrik Yttergård Jenssen fikk en trøkk i hodet under kampen mot KIL, og måtte gå av mot slutten av økta onsdag.
– Han blir mest sannsynlig kampklar, sier Rekdal - og forklarer at grepet var planlagt på forhånd.
(...)
Med forbehold om at det er fem dager igjen - og også Rekdals «100 prosent sikkert at laget ikke er tatt ut» - går det i hvert fall an å nevne de 11 som virker å være nærmest akkurat nå:
Andre Hansen - Erlend Dahl Reitan, Sam rogers, Ulrik Yttergård Jenssen - Leo Cornic, Morten Bjørlo, Markus Henriksen, Carlo Holse, Adrian Pereira, Isak Snær Thorvaldsson, Kristall Mani Ingason.
Les mer: Fem dager igjen: Her er spørsmålene i RBK
Altså samme lag som mot Kongsvinger. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 06.04.2023 03:38 Post subject: |
|
|
| Det har vært publisert forskningsartikler som hevder at det kan være mulig å øke vekten med 3 og i løpet av et år helt uten trening også. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 06.04.2023 12:01 Post subject: |
|
|
| Marv wrote: | | Noen med oversikt over antall solgte billetter? |
Klubben meldte 10.000 solgte billetter på twitter på tirsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 06.04.2023 21:26 Post subject: |
|
|
... og meldt et meget bra vær!  |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 07.04.2023 01:29 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Kan ikke stemme. Trenes ikke godt i RBK etter hva jeg har hørt her på forumet. Ryktes om OBOS trenere med OBOS nivå. |
...høres ut som noe du kunne sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 07.04.2023 12:17 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: | | https://www.rbk.no/lag/treningstider |
Takk, jeg fikk med meg deler av ei trening. Alt i alt: god innsats, godt defensivt arbeid, de slet litt med gjennombrudd offensivt.. virker som det er god stemning i gruppa! Det gir et visst håp foran seriestart!! |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 07.04.2023 12:51 Post subject: |
|
|
| Noen som har peiling på solgte billetter? Fy faen som jeg savner Staut! |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 07.04.2023 13:11 Post subject: |
|
|
| rail wrote: | | Ratatosk wrote: | | Kan ikke stemme. Trenes ikke godt i RBK etter hva jeg har hørt her på forumet. Ryktes om OBOS trenere med OBOS nivå. |
...høres ut som noe du kunne sagt. |
Da tror jeg du må lese mine innlegg litt grundigere. Er vel en av de som har tro på trenerduoen i klubben. I den situasjonen vi er i nå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2023 22:27 Post subject: |
|
|
- Kampbildet mot Viking vil nok avhenge litt av banens forfatning vil jeg tro. Med all respekt for banemannskapet, kan de ikke gjøre noe med vinter, kulde og snø i Trondheim by. Banen er som den er og jeg legger inn en liten note at fotball skal spilles på gress. Det blir noen utfordrende spilleforhold og det handler om hvem som takler det best. Det blir en intens kamp vil jeg tro, sier Hansen.
Les mer: - Vil se vinnervilje og offervilje |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 08.04.2023 13:45 Post subject: |
|
|
| Noen som var på treningen i dag? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.04.2023 14:41 Post subject: |
|
|
- Det blir deilig! Det har vært mye treningskamper og en lang vinter, så det skal bli godt å komme i gang, smiler Jenssen til rbkweb.no.
Den nye sidestopperen har trent bortimot som normalt denne uka etter å ha blitt svimmel etter hard heading mot Kongsvinger. Alt tyder derfor på RBK 2. påskedag starter med samme lag i generalprøven.
Les mer: - Det begynner å se bedre ut
Børkeeiet trener som normalt, så han blir nok reserve.
PS! Jeg flyttet innlegget ditt hti, BDESupermanStrand, ettersom jeg antok du lurte på laget på mandag. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 08.04.2023 16:50 Post subject: |
|
|
| Whoppa wrote: | | Marv wrote: | | Noen med oversikt over antall solgte billetter? |
Klubben meldte 10.000 solgte billetter på twitter på tirsdag. |
Meldte 11000 nå for noen timer siden. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
|