English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 03:12    Post subject: Reply with quote

Skal vi spille som igår, og ikke har en spiss med nok duellstyrke til å være oppspillspunkt så tror jeg vi trenger Nelson på topp slik at vi i det minste kan slå ut på siden hvor han kan vinne løpsduellen og ta ballen langt inn på deres halvdel så vi kan flytte laget etter.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 08:48    Post subject: Reply with quote

Vi spiller helt likt som i fjor uten farlig offensiv samhandling. Mange så forbi det da Tengsted på egen hånd scoret målene og var fornøyd med det. Men det er ikke bærekraftig over tid som jeg sai fjor. Vi vil ikke kunne få tak i nok gode spillere til det. Det ser vi nå i dag.
Denne måten å spille på vil bli bedre når Holse og Sæter er på banen da de på egenhånd kan skape muligheter. Men vi vil aldri kunne dominere over tid og ha noen spill styrke over tid.
Mot god europeisk motstand vil vi ikke kunne skape målsjanser i det hele tatt. Vi hadde null muligheter mot Viking også og det kan ikke ambisjonene være for oss slik mange her mener.

Dette er det Maalen og andre ganske kompetente ytret i hele fjor.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 09:12    Post subject: Reply with quote

Vi poler jo ikke engang ballen i bakrom når vi poler, vi poler den rett i en duell med midtstopper. Det er så håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 09:44    Post subject: Reply with quote

Vi får klamre oss til håpet om at vi løfter oss i år som i fjor. I fjor tapte vi 0-3 mot Raufoss 25.03, for så å spille uavgjort mot BG en ukes tid senere. For meg teller ikke fjoråets cupkamp her enn en treningskamp. Er naturligvis mye å plukke på, og jeg liker heller ikke disse halvlange ballene. Men tror et av de største problemene er den reelle mangelen på spisser og da spesielt en naturlig oppspillspunkt/møtende spiss. Islendingen og Aga er ikke i nærheten av å kunne starte for oss enda. Selv og Ole ikke har vist all verden i år tror jeg vi kan løfte oss flere hakk med han på banen. Om vi har et mønster (usikker) så hjelper det ingenting uten en spiss. Vi må gjerne ta et panikk-lån for å bøte på dette om det trengs. Alle lag må ha minst en god spiss, og vi har for øyeblikket ingen.
ace
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 09:58    Post subject: Reply with quote

Kan berolige deg med at vi har ikke noe offensivt spillemønster utover å slå lange baller opp på spiss. Totalt dødfødt spør du meg.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 10:05    Post subject: Reply with quote

Det har vi jo helt åpenbart ikke.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.03.2023 10:31    Post subject: Reply with quote

Laget jeg kunne tenkt meg med dagens stall:

Hansen
Reitan-Rogers-YJ-Pereira
Henriksen-Väänänen-Skjelbred
Holse-Sæter-Nelson

- Torgeir Børven
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 14.03.2023 10:45    Post subject: Reply with quote

Enig Ronny. Jeg mener ta man burde terpe på både løsninger spillemessig med smale offensive mønster og brede hvor vi kan utnytte spillernes egenskaper. Nelson kan også være indreløper hvis man har noen smale mønstre feks pasning mellom back, spiss og indreløper på løp gjennom. Her kan Nelsons fart utnyttes.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 11:30    Post subject: Reply with quote

Midtbane med 3 spillere som er bedre defensivt enn offensivt? Nei takk. Holse skal spille indreløper. Ikke malplasseres på kanten igjen. Han er eneste offensive kraften vi har på midtbanen, i tillegg til Nypan og Broholm, men det er ikke en 16 og 18 åring som skal bære RBK.
Back to top
Howie
Junior

PostPosted: 14.03.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Laget jeg kunne tenkt meg med dagens stall:

Hansen
Reitan-Rogers-YJ-Pereira
Henriksen-Väänänen-Skjelbred
Holse-Sæter-Nelson

Tror du er inne på noe her og det laget du skisserer kan virke som noe av det mer slagferdige vi kan stille med per dags dato.

Jeg for min del er møkklei 352 og lange baller med snø på som bare Duncan Ferguson og Ian Dowie kunne elsket. Mulig jeg er gammel og lite endringsvillig, men jeg ser gjerne en omlegging til klassisk 433 hvor det for all del må være 'trøkk' men som har litt flere elementer i seg enn 'kælk og løp'. Kall det gjerne inspirert av det Klopp og Liverpool har holdt på med, det har vært/er jo i tiden, men jeg er veldig usikker på om Reka har interesse for eller kunnskap til å utføre denne typen fotball.

Forsvarsrekka ser ikke fantastisk ut, men solid nok i ES sammenheng. Den står vel ikke voldsomt tilbake for andre enn Molde og særlig B/G. Den skal vel dog få trøbbel mot noe som helst av anstendig kvalitet utenfor bjerget. Et annet spørsmål er dekningen her? Cornic dekker høyre, men er Tagseth interessert i å spille klassisk venstre back? Og hva hvis det ryker en stopper? Røsten? Eller Henriksen ned?

Midtbanen. Er vel flere enn meg som får seriøs nostalgi-tripp av å se Henriksen og Ciljan som indreløpere sammen? Per i dag er de vel også de beste vi har når Holse må spille i fremste ledd? Inn med Ole nå, så får vi kanskje se en RBK-midtbane som er bra samtidig som Kjernen kan synge på seg kollektiv heshet i ren patriotisme. Nå er jo ikke Ole her, så da blir det valget mellom hipp og happ i Santeri og Tobias. Kanskje burde man vurdere Hoff i DM-rollen? Han gjorde etter sigende bra i Odd i samme rolle i fjor. Eller har han og Rekdal røket helt i klinsj? Unggutta Nypan og Broholm vil sikkert få sine minutter da gamlekara uansett ikke vil spille alt.

Angrepet. Holse på høyre og Sæter i midten er, slik jeg ser det, ganske udiskutable. Nelson på venstre kjenner jeg nada til enda, men ryktene skal ha det til at han er en spennende type med x-faktor som kan passe i en slik rolle. La oss håpe det! Veldig mange reelle konkurrenter har han vel heller ikke... Aga, RWP og Ingason gir en form for dekning, men kvaliteten er jo forløpig høyst usikker... Da har jeg vel ikke nevnt islending nr.2 enda, men han har vel til gode å sparke en ball i RBK-skjorte.

Hansen
(Tangvik)

Reitan (Cornic) - Rogers (Røsten) - YJ (Henriksen) - Pereira (Tagseth..?)

Henriksen (Nypan) - Santeri (Tobias/Hoff) - Ciljan (Broholm)

Holse (Ingason) - Sæter (Aga/Thorvaldson) - Nelson (RWP)
Hedning
Legende

PostPosted: 14.03.2023 11:57    Post subject: Reply with quote

Vennen og Nelson har ikke vist noen ting enda. Ellers stort sett enig.

4-3-3
Hansen (Tangvik)

Reitan (Cornic) - Rogers (Røsten) - YJ (Henriksen) - Pereira (Tagseth)

Henriksen (Nypan) - Børkeiet (Vennen/Hoff) - Ciljan (Tagseth)

Holse (Ingason) - Sæter (Aga/Thorvaldson) - Broholm (Nelson)

Last edited by Hedning on 14.03.2023 13:05; edited 1 time in total
Back to top
hamilton
Junior

PostPosted: 14.03.2023 12:15    Post subject: Reply with quote

Flotte tanker om 433, men det kommer ikke til å skje under Rekdal.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Vi får klamre oss til håpet om at vi løfter oss i år som i fjor. I fjor tapte vi 0-3 mot Raufoss 25.03, for så å spille uavgjort mot BG en ukes tid senere. For meg teller ikke fjoråets cupkamp her enn en treningskamp. Er naturligvis mye å plukke på, og jeg liker heller ikke disse halvlange ballene. Men tror et av de største problemene er den reelle mangelen på spisser og da spesielt en naturlig oppspillspunkt/møtende spiss. Islendingen og Aga er ikke i nærheten av å kunne starte for oss enda. Selv og Ole ikke har vist all verden i år tror jeg vi kan løfte oss flere hakk med han på banen. Om vi har et mønster (usikker) så hjelper det ingenting uten en spiss. Vi må gjerne ta et panikk-lån for å bøte på dette om det trengs. Alle lag må ha minst en god spiss, og vi har for øyeblikket ingen.

Den store forskjellen er at vi i den ene kampen møtte ett lag hvor vi skulle dominere, og i den andre kampen spilte vi destruktivt motspill for å straffe motstanderen på kontringer. Det skulle bare mangle at laget skal klare å skyve og bruke soneforsvar til å kunne stoppe lag som B/G, men de evner ikke å etablere noe spill selv.

Hovedproblemet til at vi sliter med å etablere noe spill selv, er at vi er for utålmodige. Passive spillere uten en plan for å holde på ballen og spille av det første leddet til motstanderen fører til at vi slår lange baller til spillere som ikke er påkoblet, i tillegg til at vi ikke får noen effekt av de brede spillerne. Glansbildet på det er feilpasningen til Hoff mot Cornic om noen husker den, da sistnevnte ikke hadde nok tid til å komme seg på plass - da omstillingen skjer for hurtig. Vi har heller ikke nok kreative spillere på banen til å enten skape noe, eller til å spille mer dynamisk. En spillertype som Holse kan med rette taktiske valg fra treneren, brukes til å skape langt mer kaos enn hva som er gjort;

1. Legge seg som spiss, og derav dytte spissene lengre ut for å skape kombinasjonsspill og flertall ute på siden med midtbanen og vingbackene. Dette kan gjennomføres i både 343 og 3412.
2. Foreta posisjonsbytter der han selv legger seg ut som kant, og øvrig kommentar gjentas.

Formasjoner er ikke formasjoner lengre, men hvordan de brukes. Se eksempelvis mot B/G som ikke spiller 433 offensivt, men i etablert oppbygging 2323 og 235 i siste fase dersom de klarer å spille motstanderen lavt nok. Her mener jeg at vi blir for statiske og lite villig til å eksempelvis skape rom for hverandre. Med andre ord, så blir vi fryktelig enkle å forsvare seg mot.

Problemet ligger heller ikke i at spissene våre ikke er naturlige oppspillspunkt, men hvordan vi bruker de. Finnes mange lag med lignende startformasjon, som ikke har noen fysisk sterke oppspillspunkt. Forskjellen er at de klarer å bruke deres angrepsspillere etter styrkene sine. Altfor tidlig å si om vi har gode nok spisser enda. Sæter kan plutselig fortsette som han gjorde i fjor, Aga kan få det store gjennombruddet og Isak/Nelson er det for tidlig å si noe om enda.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Holse må spille indreløper, og Skjeldbred blir antakelig mer rotasjon/avlastning uansett, så jeg ville tenkt:

Hanse(Tangvik)

Reitan(Cornic)-Rogers(Reitan)-Jensen(Røsten)-Pereira(Tagseth)

Henriksen(Nypan)-Skjeldbred(Sande)-Holse(Broholm)

Ingasson(Aga)-Sæter(Thorvaldsson)-Nelson(RWP)

Litt manko på kantalternativer.

Transferliste (i god FM ånd):
Hoff
Børkeiet
Skarsem (til sommeren, kommer aldri bud på skadde spillere)
RWP (jeg spilte ikke noe siden FM 09, så her ville jeg bare tilbudt ham til klubber uten å sette på transferlista i det håp om at han ikke blir så sur at dersom ingen vil ha ham så kan han fortsatt brukes på banen).
Howie
Junior

PostPosted: 14.03.2023 13:02    Post subject: Reply with quote

Olaus, ja. Sier vel sitt at jeg ikke hadde han med i tankespinnet mitt her i sted en gang.

Får håpe en frisk og rask Skarsem gjør meg flau over å ha glemt ham. Enn så lenge lever jeg godt...
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 14.03.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Man blir jo nærmest melankolsk av å se på disse mulige 433-oppsettene. Se hva vi kunne ha hatt hvis klubben hadde en identitet og selvrespekten til å gå for en ordentlig 433-trener. I stedet er vi i overskuelig framtid dømt til å overvære den trauste 352-formasjonen som ikke får det beste ut av noen av spillerne våre.
Back to top
Howie
Junior

PostPosted: 14.03.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Holse må spille indreløper, og Skjeldbred blir antakelig mer rotasjon/avlastning uansett, så jeg ville tenkt:

Hanse(Tangvik)

Blir ikke dette litt tynt fremover? Jeg tenker Holse på høyre for å få hans kreativitet frem i banen. Han hadde periodevis noen veldig gode kamper i den posisjonen sist han frekventerte den. Tenker også at dekningen er bedre på midtbanen kvalitetsmessig slik at Holse samlet sett er best brukt i fremste ledd.

Ellers så er det ikke så dumt å tenke Ciljan sentralt. Santeri og Tobias havner da fort på benken, for jeg ser ikke for meg noen av dem som indreløpere enn så lenge.

Henriksen - Ciljan - Nypan

Denne komboen på midten ser jo unektelig litt spennende ut og virker å være en god blanding av en veteran, en med pondus og rutine og en kommende stjerne.

Last edited by Howie on 14.03.2023 13:38; edited 1 time in total
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 14.03.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Hanse(Tangvik)

Den elleveren der kunne, med et ving-kjøp og en ordentlig trener, kjempet om seriegull i år. 433 ville faktisk løst mange av problemene laget har nå: vingbacker uten sluttprodukt, skralt spiss-utvalg og Henriksen som stopper.

Jaja, vi kan sitte her og drømme oss bort til alternative virkeligheter der Rosenborg faktisk føles som Rosenborg, men det hjelper ikke dessverre. Kan trøste meg med å spille 433 med Rosenborg på FIFA, og demonstrativt sette Henriksen som indreløper selv om han er midtstopper på spillet.
Back to top
binocu
Junior

PostPosted: 14.03.2023 14:43    Post subject: Reply with quote

Bare for å ha tørre fakta på det rene her: Viking startet med to debutanter (D'Agostino, Yazbek), Rosenborg med fire (jeg regner da med Tangvik, selv om han fikk to minutter mot Jerv i fjor). Begge lag hadde også to debutanter blant de som kom inn fra benk (dog fikk Rosenborg sine to mer spilletid til sammen enn Viking sine to).

Eggen-statuen peker verken på Briskeby eller Bodø, men i en nordvestlig retning (kanskje litt mer vest enn nord). Følger du den luftlinja passerer du omtrentlig Trolla, Rissa, Brekstad, havet, Grønland.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 14.03.2023 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg ser argumentet for å flytte opp Holse fordi det er mye tynnere på topp enn på midten, men samtidig så vi jo ifjor (og også under Hareide) at Holse på indreløper er seriens udiskutabelt beste midtbanespiller, så vi mister veldig mye ved å flytte ham ut av midtbaneleddet.

Så da ville jeg heller tatt en sjanse på at Nelson kan gjøre mye av det samme som Holse der framme og heller ha en skjev formasjon med en sidespiss på motsatt kant, men et stykk innkjøp av en mer utpreget ving ville jo gjort den kabalen enklere, kan også se på variant med Broholm.
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 14.03.2023 18:54    Post subject: Reply with quote

Berdal melder på Rasmus&Saga at vi solgte Vecchia blant annet fordi Rekdal vil ha 11 arbeidsjern på banen.

Herregud, vi blir faktisk forvandlet til et sjarmløst søppel-lag med vilje.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 15.03.2023 09:04    Post subject: Reply with quote

Ja det der er bare skremmende. Om dette stemmer så må Rekdal ut av denne klubben. Hvorfor er det slik at vi i RBK kan liksom ikke ha spillere som har ferdigheter men også er villige til å jobbe. Er liksom enten eller her.
Fotball i dag har nesten ikke plass til "diva" spilleren lenger.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 15.03.2023 10:07    Post subject: Reply with quote

Vecchia jobber da faktisk ganske samvittighetsfullt når motstander har ball. Mulig han ikke løper så mye som Skarsem f eks, men han løper mye, mye klokere enn Skarsem.

Tror det veier tyngre at han er skadeplaget uten at de ønsker å si det rett ut.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 15.03.2023 11:03    Post subject: Reply with quote

Vi får se hva sesongen bringer av resultater. Spillemessig ser det ut som vi fortsetter som i fjor. Sånn helt hva planen er og om den er god nok er tvilsomt, men vi får se hva de klarer å skvise ut.
Hittil så har det vært skrale greier men de vil bli bedre med Holse/Sæter og når de nye kommer mer igang.

For oss som håper på et lag som ligner noe på Glimt på sitt beste blir fortsatt skuffet. For de som er kun opptatt av resultater kan det jo bli noen gode opplevelser også i år. Men RBK er det ikke slik jeg ser det. Det blir litt som at Barcelona vinner kampene sine med Flo pasninger.

Rekdal Frigård slutter jo en gang de også, så da håper nå jeg at vi får tak i en spillende trener som tenker prestasjon og egen dyktighet.

Vi får støtte gjengen og møte opp på kamp. Klubben skal også eksitere etter dette prosjektet.
Kent23
Rutinert

PostPosted: 15.03.2023 12:48    Post subject: Reply with quote

Hvis Rekdal får holde på å ødelegge nok en sesong vil klubben bli ganske langt bak. Økonomisk vil det bli enda verre også. Så langt bak at vi er avhengig av noen som kommer med penger og forlanger noe nytt.

Slik jeg ser det er rbk ferdig som et respektert topplag i Norge.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 68, 69, 70  Next
Page 17 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb