English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Det vi mangler er enere. Stallen består av mange jevne, ganske gode spillere, men få helt soleklare kandidater når elleveren skal tas ut. Det synes jeg er et svakhetstegn.

Enig i din vurdering av spillerne, utover Holse som jeg mener har "ener-kvaliteter". Vecchia, om han bare holdt seg skadefri og i form, tilsvarende. Samtidig er det kanskje et poeng at vi har gjort oss for avhengige av enerne? Tenker da på spillere som Tengstedt, André Hansen pre-2020, Bendtner, Adegbenro (før han ble mye skada!). Det vi har mangla er det gode spillet med klare tanker og mønstre. Får vi til begge deler - både noen enere, samt et godt grunnspill med god offensiv samhandling (litt som Glimt) - så kan det bli knallgodt, men vi er nok lit bakpå både mtp. spillere og trener-filosofi nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert

PostPosted: 28.02.2023 20:34    Post subject: Reply with quote

Ingen forsterkninger og Holse er fortsatt skadet. Jeg tror dette blir en mørk sesong. Børkeie på midtbanen og da vinner vi ikke mot Tromsø og Stabæk. Det er jeg rimelig sikker på.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2023 21:58    Post subject: Reply with quote

Sjøl om Rosenborg har hele 26 spillere, er Kjetil Rekdal usikker på behovet for å redusere spillerstallen innen seriestart.

- Kanskje, kanskje ikke. Vi har jo fortsatt to midtbanespillere som er skadet i Carlo og Olaus. Selv om de nærmer seg, er de fortsatt ikke aktuelle. Hadde de vært friske, så hadde det vært enda trangere, resonnerer Rekdal overfor rbkweb.no.

Les mer: - Kanskje, kanskje ikke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 23:57    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Ingen forsterkninger og Holse er fortsatt skadet. Jeg tror dette blir en mørk sesong. Børkeie på midtbanen og da vinner vi ikke mot Tromsø og Stabæk. Det er jeg rimelig sikker på.

Det får da være måte på å være bastant pessimist Rolling Eyes

De to du nevner er ikke akkurat topplag, så med andre ord er du skråsikker på at vi skal slite for å holde oss i ligaen i år? Merkelig negativ supporterholdning...

Jeg er også pessimistisk etter salget av Tengsted og Formen/kontraktsituasjonen til Ole, men føler meg såpass i vater at jeg avventer pittelitt siden jeg har sett klubben slite masse i pre season i Eggen tida også.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
JBH
Senior

PostPosted: 01.03.2023 04:55    Post subject: Reply with quote

Dette gjenspeiler den gjennomgående pessimistiske og negative holdningen til eget lag, klubb, og organisasjon her på forumet. Uten å nevene navn, er noen er mer konstant negative enn andre. I snitt leser du 9 negative her på forumet, før man finner 1 positiv kommentar. Det må være vondt å kalle seg selv RBK-supporter, når alt kun ses i svart-svart , og ingen ting ser ut til tenne lyset hos enkelte .
Kent23
Rutinert

PostPosted: 01.03.2023 06:33    Post subject: Reply with quote

Man håper jo selvfølgelig på at jeg tar feil. Man har alltid et håp, men fornuften sier noe annet. Ser vi på spillet på banen er det grunn til bekymring. Jeg og flere ser ikke hva rbk prøver på offensivt enda. Vi har flere spillere som ikke holder nivået som islendingene og Børken. Ingen forsterkninger/erstatninger for Tengstedt. Ingen hurtige stoppere med duellkraft og teknikk. Ingen sentral som kan tre gjennom.

Vi skal spille mange flere kamper i år og man ser jo hvor mye BG slet i påfølgende kamp i TL i fjor. Vi som ikke har et spill vil slite enda mer. Vi klarte ikke å holde tritt med Molde og BG selv om de spilte mange flere kamper enn oss. Det sier jo hvor stort forskjell det er dessverre.

Spillerne er forvirret og vet ikke hva de skal gjøre offensivt per dags dato.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 08:42    Post subject: Reply with quote

Voldsomt overdreven negativitet her. Tror laget er ganske brukbart, og tør påstå at vi hadde kjempet om gull med dagens lag med Tengstedt på topp. Ps. Vi tok 4 poeng mot Glimt i fjor med Tobias på banen.

Min negativitet er at vi ikke kommer til å kjempe om gull, og må igjen slite for en topp3 plassering. At vi får noen superkamper og oppturer er jeg ikke i tvil på, men laget blir for ustabilt.

Og det er spesielt at vi ikke investerer i en spiss som fungerer både som oppspillspunkt og true bakrom.
Vi har spart oss til fant etter Eggen-tiden med å hente mange middelmådigheter på dyre kontrakter.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 01.03.2023 09:29    Post subject: Reply with quote

Jeg spådde nedrykk i fjor. I år spår jeg 3.plass men blir ikke sjokkert om det blir 2. eller 4.plass heller. Man får seg alltid noen overraskelser.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 09:32    Post subject: Reply with quote

Tror vi tar en Vål'enga i år. 7-8-plass virker realistisk. Komplett mangel av grunnspill kommer til å bite oss enormt i rævva.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 09:50    Post subject: Reply with quote

Laget er mye bedre trent enn i fjor på samme tidspunkt. Jeg tror de er avhengig av litt flyt, for å komme i gang, da mye handler om selvtillit. Når det er sagt, bør det hentes inn et klart førstevalg på topp!
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 01.03.2023 11:01    Post subject: Reply with quote

Ja, er vi det? 02 opptak er ikke alt. Børkeie er fortsatt like treg som i fjor.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 11:28    Post subject: Reply with quote

Vi har i alle kampene i år hatt svært svake første omganger. Så har vi endret formasjon til 3-4-3 og andre 2omgang har vært bedre. Det kan jo ha noe med at motstanderen bytter ned på laget i 2omgang også.
Men da er jo spørsmålet. Skal vi øve på og spille 3-4-3 fra start av ?. Denne formasjonen var vel den Rekdal først ønsket å kjøre men som ikke fungerte.
Panikken gjordet vel til at vi stilte opp med en defensiv 5-3-2 i Bodø for å skvise ut et resultat, så fortsatte vi med det...

Da vi ikke har noe grunnspill eller noe mønster offensivt som skaper målmuligheter tror jeg at vi med fordel kan spille med 2 spisser og pumpe innlegg slik vi kjørte på i fjord.
Linken Holse/Tengsted er borte og det er nok derfor vi nå ikke fungerer i vår vante 5-3-2 formasjon og går over til denne 3-4-3 greia.
Men jeg mener vi må finne en ny link der da.. Vi vil aldri få til noe særlig farlig samhandlingsmønster med disse trenerne så en slik enkel link er avgjørende tror jeg. Holse må bli frisk ihvertfall
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 11:50    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Ja, er vi det? 02 opptak er ikke alt. Børkeie er fortsatt like treg som i fjor.

Stemmer det, men mye tilsier at man evner å utføre arbeidsoppgaver bedre når man ikke er på stålet, men har litt mer energi i kroppen. Aldri en ulempe å være godt trent fysisk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.03.2023 12:11    Post subject: Reply with quote

Men hvordan vet vi at laget er mye bedre trent enn i fjor? Med unntak av propagandaen fra RBK som sier det hvert eneste år, hvorfor tror vi de er mye bedre trent?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Er vel ingen faktisk grunn til å tro det? Rosenborg driver uansett med fotball, ikke friidrett. Bedre fysisk form er en ting, men laget skal nå faktisk fungere som et lag og.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

Nå var vel Eggen sitt lag verdens best trente, Barcelona et al hentet jo inn de samme NTNU-folkene som han sparret flittig med for å lære og kopiere.

Og akkurat på fysisk trening er det realistisk å legge seg tett opptil de aller beste i kvalitet uten at det koster skjorta, så det er det jammen på tide at vi gjør. Har dog null anelse om det blir noe mer enn praten på det punktet når det gjelder Rekdal. Men han fremstår mer troverdig enn Hareide og Horneland på det punktet.

Men så kommer samspill og alt slikt i tillegg, og ja, det er enda viktigere, men også vanskeligere, der har det enn så lenge blitt med praten fra Rekdal sin side, og her har han ikke framstått troverdig overhodet.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 13:54    Post subject: Reply with quote

Vi får veldig lite ut av å være 10 % bedre enn resten av eliteserien om vi ikke har et kollektiv som fungerer. Om Glimt og Molde spiller rundt oss vil vi uansett se ut som statister og dermed slite oss ut lenge før motstanderen.

Det er absolutt positivt å være godt trent, men om fysiske mål går på bekostning av andre former for trening som gjør oss bedre som lag hjelper det oss ingenting. For Rekdal, som mangler kompetansen til å bygge et bunnsolid kollektiv/samhandling, vil nok alltid fokuset på optimalisering av spillernes fysiske kapasitet være det viktigste, men med mindre man får en sesong der ingen lag lykkes kollektivt (alla 2005 og Vålerenga vant som det minst dårlige laget) vil vi antagelig aldri vinne eliteserien med Rekdal.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 15:00    Post subject: Reply with quote

Alle disse begrensede trenerene snakker om hvor godt trente vi er nå, Rekdal inget unntak.Noe må de vel få fokus over på når de ikke klarer skape gode lag
Har aldri hørt Eggen eller Knudsen osv ha fokus på det hverken muntlig eller i praksis. Fysisk form er det letteste å få til og krever ikke A kurs.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 15:04    Post subject: Reply with quote

Eggen, Drillo,Knudsen har jo det til felles at de har pedagogisk utdanning, type lærer osv
Det kan jo være noe å reflektere over.
De skal jo lære bort, noe de kan.....
Som Eggen sa så må du kunne det selv for å kunne lære det bort godt nok
enojado
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 15:47    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi har i alle kampene i år hatt svært svake første omganger. Så har vi endret formasjon til 3-4-3 og andre 2omgang har vært bedre. Det kan jo ha noe med at motstanderen bytter ned på laget i 2omgang også.
Men da er jo spørsmålet. Skal vi øve på og spille 3-4-3 fra start av ?.

Vi startet alle treningskampene med 343 i fjor og endret til 352 mot glimt i åpningskampen. Da var det naturlig å fortsette med tradisjonell 3-er på midten. Jeg ser hva du mener og mulig det ikke er så dumt når man har spilt 343 over lengre tid og spillerne kjenner systemet bedre. Vi ble jo direkte utspilt mot Raufoss i fjor gjennom midtbanen. Nå har vi spillere som er vant med en 4-er og 2 sentrale på midten og bør utnytte det. Derfor, av det jeg har sett live på trening og i treningskamper vanskelig for å se at Børkeeiet forsvarer plassen sin. Mulig han kan fungere som en stopper dersom vi møter lag vi dominerer.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 01.03.2023 15:49    Post subject: Reply with quote

Det handler om personen. Vi alle vet hvor mange elendige lærere som finnes, men som har utdanning.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Knutsen brukt "ikke i god nok fysisk form" som forklaring på hvorfor en spiller ikke brukes mer, særlig gjelder det nyinnkjøp som kommer fra en dårligere treningshverdag. Guardiola tidvis også, men stort sett så henter City fra klubber som holder seg til samme opplegg på fysisk trening som omtrent alle andre i det sjiktet. I første halvdel av Kåre-perioden da han fulgte treningsdagboka til Eggen så fikk vi jo rapporter om nysigneringer fra andre norske klubber som fikk treningsjokk og gjerne trengte et halvår på å ta igjen resten av gruppa, det var ikke såvidt jeg husker noe Kåre&co snakket så mye om utad. Litt det samme når Eggen kom inn etter Hamrèn og gikk tilbake til de treningsmetodene han brukte sånn ca 8-9 år tidligere, spillerne fikk sjokk over hvor hardt det var. Eggen snakket ikke høyt om det, for han var det naturlig at det skulle trenes med høy intensitet.

Standarden er vel 2x90 minutter i uka hvor en trener på maks styrke, kapasitet, hurtighet etc. Resten av treningene gå på taktikk og samspill. I alle fall slik er husken min. Og det gjør de overalt i Europa. I Norge virker det som om en kjører 30 minutter ekstra joggetur hver dag og tror det får spillerne i form.

Det blir litt slik at fysisk form er et grunnkrav som ikke er diskusjonstema, det kan måles og det er maler som kan følges, trenger ikke prate noe særlig om det, man følger programmet eller settes på tribunen, selv jeg kunne sannsynligvis lese meg opp til å kunne planlegge og organisere de to øktene sånn halveis tilfredstillende. Så må tiden og energien brukes på den vanskelige biten som heter samspill.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.03.2023 16:16    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Det handler om personen. Vi alle vet hvor mange elendige lærere som finnes, men som har utdanning.

Har jobbet som lærer i snart 20 år, så er godt vant til at alt er lærerens feil.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 01.03.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Er ikke det, men det er mange lærere som aldri burde blitt det.
Back to top
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 01.03.2023 23:33    Post subject: Reply with quote

Off topic, men problemet i skolen er vel at alt for mange ikke burde ha blitt foreldre, ikke at folk ikke burde ha blitt lærere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 68, 69, 70  Next
Page 10 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb