English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 27.02.2023 10:37    Post subject: Reply with quote

Først må han begynne å spille bra.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 11:00    Post subject: Reply with quote

Vecchia hadde en dårlig sesonavslutning i fjor høst og spilte mest for seg selv, og startet enda dårligere i år. Flere av våre spillere ser friske og pigge ut men Vecchia er en av de kanskje lateste. Men skal sies at han startet like dårlig i fjor etter skadeavbrekket og før han begynte å spille for laget og ta målpoeng.

Sist trening jeg kikket på hadde han riktig nok noen gode avslutninger men mistet ballen altfor ofte i spillsekvensen og ble et irritasjonsmoment for de andre.

Jeg tror klubben håper Holse er raskt tilbake i form til serienstart, og vil være en av 2 spisser på topp og evt. ren ving. Holse som indreløper har jeg mine tvil på at vi får se dersom vi ikke får tak i en bra spiss.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 11:17    Post subject: Reply with quote

Vi kan virkelig ikke være så avhengige av enkeltspillere som vi er nå. Laget som helhet må fungere mye, mye bedre. Jeg tror dette blir en kjip sesong. Det var helt riktig å selge Tengstedt, men uten han blir det fort veldig grått.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.02.2023 11:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi er helt avhengige av det tilfeldigvis oppstår relasjoner mellom de få spillerne vi har som kan skape noe offensivt. Tenker da på Pereira, Holse, Nelson og Vecchia. Disse spillerne har kreativtitet og x-faktor. Hvis disse ikke fungerer eller er skadet så kommer vi til å slite veldig.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 27.02.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

"Tilfeldigvis"? For hvis det skjer så er det ikke spillernes eller trenernes fortjeneste? Hvem sin skyld er det hvis det ikke tilfeldigvis oppstår?
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 11:57    Post subject: Reply with quote

Ja enig. Han løftet hele laget, men greia med Tengstedt er at han er svært fotballsmart i tillegg til gode ferdigheter.
Tør å påstå at vi har mange spillere med bra fysikk og basisferdigheter, men vi har et lag bestående av altfor mange (unnskyld uttrykket) fotballdumme spillere.
Ser med en gang når Bjørlo spiller, spesielt med Santeri så klarer de å spille frem og tilbake og starte angrep på nytt uten at de på død og liv må avslutte eller ha den geniale pasningen som løser opp alt. Av og til kan det være lurt å holde ballen i laget og spille av presset uten å måtte tenke angrep, alltid.

Vet ikke hvordan KR og GF er i detaljer på sitt direkte-orienterte spill, men håper at spillerne forstår at de får lov til å ha noe possession... Jeg mener GF er litt for dårlig her under spillekvensene. Har vært på totalt tre treninger i år, og et par trening i fjor våres, og alt handlet om intensitetsøkter med direkteorientert five-a-side og six-a-side fotball. Av og til spill mot 2x små mål hvor man må vende spillet hurtig for å få rom til å score.

Når de spiller 11-er så er det gjerne vært skyggetrening og "trege" formasjonsøkter.

Min mening og den store mangelen i treningshverdagen er at laget må spille 11 mot 11 på mindre enn en 11-bane og øve på å holde ballen i laget i "fullt kjør". Vi ser jo det i treningskampene at vi ikke evner å holde ballen i laget, evt. tar lang tid før vi klarer det.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 12:16    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
men vi har et lag bestående av altfor mange (unnskyld uttrykket) fotballdumme spillere.

Enig!
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Vi har jo noen fotballkloke stjerner vi også- får vi igang Holse vil han dominere i eliteserien.
Samme med Vecchia- skadefri og pigg vil han være toppspiller.
Vi kan også håpe at Nelson blir en hit og at finnen Venteri blir god som sentral bak indreløperne.
Jeg tror det er for tidlig for Nypan og han andre juniorspilleren med tanke på å dominere. For Skjelbred kan det være litt for seint.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Men altså, skal vi virkelig være så avhengige av å ha 2-3 spillere tilgjengelige for å kunne fungere noen lunde som et lag? Jeg syntes det er trenerens ansvar å sørge for at laget spiller som et lag, og det gjør vi enda ikke godt nok.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 14:28    Post subject: Reply with quote

Målet for alle trenere også Rekdal må jo være at laget og spillere skal kjenne sine posisjoner og hva de andre rundt gjør. Slik at man kan bytte spillere i forskjellige posisjoner men at det fortsatt ser likt ut. At man får dårligere spill pga kvaliteten på spilleren er ikke noe å gjøre med, men det skal framstå likt i bevegelser, innsats osv.

Det gjør det jo ikke hos oss. Her varierer laget enormt hvordan vi framstår basert på hvem vi har på banen.
Den "vi skal toppe laget nå" liker jeg ikke, spesielt når de starter kampene framstår dårligst. Er markant høyrere kvalitet med ballen, med Santari, Nypan og Per på banen kontra Børkeeiet og Bjørlo. Er enorme forskjeller på pasningskvalitet, posisjonering og avgjørelser de tar.

Flere spillere virker å ha dårlig fotballforståelse. Pereira er spennende framover i banen, men som forsvarer er det nesten krise
martibs
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 14:29    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Holse som indreløper har jeg mine tvil på at vi får se dersom vi ikke får tak i en bra spiss.

Holse som indreløper var jo en av våre to beste spillere i forrige sesong. Og så mener du at han vil bli flyttet vekk fra den posisjonen?
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 15:26    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror det, evt. ving i 343. Fordi vi har fått inn flere gode midtbanespillere, og det er krise på topp.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 15:40    Post subject: Reply with quote

Nelson - RWP - Vecchia( til Holse er tilbake)

Pereira - Santeri - Skjelbred - Cornic

Ulrik - Henriksen - Rogers

Hansen

343

Føler dette er det beste laget vi kan stille opp med pdd.
Back to top
gnU .S
Junior

PostPosted: 27.02.2023 18:03    Post subject: Reply with quote

Enig. Kanskje tatt Reitan fremfor Rogers, men veldig jevnt. Vil generelt si at denne troppen er mer egnet for 343 enn 352 for øyeblikket. Vi har en del midtbanespillere som har intensitet som sin største styrke og en del «spissvinger». Eneste er kanskje at Holse har vist seg å være bedre som indreløper enn ving, men ving i 343 er vel litt mer sentralt i banen enn i 433? ideelt sett bør de mestre begge da 352 er best mot lag som har fire bak og 343 er best mot lag med tre bak
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 18:10    Post subject: Reply with quote

Dersom cornic ikke viser tegn til bedring bør han erstattes med pcs kortsiktig og få Bjørlo inn sentralt.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 18:35    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
"Tilfeldigvis"? For hvis det skjer så er det ikke spillernes eller trenernes fortjeneste? Hvem sin skyld er det hvis det ikke tilfeldigvis oppstår?

Det er Rekdal&co sitt ansvar at de relasjonene ikke er til stede. Om vi skal fordele skyld så tror jeg egentllig vi kan legge den på Bratseth og Koteng for du skal ha bodd under en stein de siste par tiårene for å tro at Rekdal var rett mann til å sette fyr på samspillet vårt.
tigerbart
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 21:46    Post subject: Reply with quote

Ja, tapet av Tengstedt (og Jensen) er en betydelig svekkelse av stallen. Som du sier så må i alle fall Vecchia ha en god (og nær skadefri) sesong. Han har i alle fall X-faktor. Holse er vel jevnt over den beste spilleren vi har. Utover disse er det få spillere som alene kan løfte oss. Skjelbred har sine kvaliteter men er nok for gammel og skadeutsatt til at han være en bærebjelke. Henriksen har sine begrensninger som stopper, med mindre han får noen sterke og raske rundt seg. Hansen har tapt seg gradvis over de seneste sesongene, og må gjenskape sine gullår om han skal berge medaljene våre. Resten av laget er enten for ungt eller for variabelt til å skulle løfte oss fram til en høy plassering.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.02.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ærlig talt vi mistet for mye ved å flytte Henriksen ned i forsvaret, han og Holse som indreløpere ville vært tilnærmet perfekt.

Hjelper ikke så mye på den stoppersituasjonen vi hadde og fremdeles har da.
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 28.02.2023 10:17    Post subject: Reply with quote

Kan Henriksen spille sentral midt og Sam spille sentral stopper?
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 15:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Henriksen er god nok som sentral, det går for seint med ball i beina.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 17:53    Post subject: Reply with quote

Det ville uansett blitt kronglete, med dagens stall så ville jeg satt opp følgende foretrukne ellever, litt synsing fra hofta på et par plasser:

Hansen

Cornic-Rogers-Jensen-Pereira

Henriksen-Skjeldbred-Holse

Nelson-Sæter-Vecchia

Så har vi en del alternativer, særlig på midtbanen, heller tynt der framme. Sånn passe grei dekning i bakre firer. Jeg tar lett denne elleveren ledet av Trond Henriksen eller annen trøndervikar foran 5-3-2'en til Rekdal.

Erfaringsmessig så må vi sikkert sette vår lit til vår finske venn sentralt mens Skjelbred er mer joker.
Carl
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 19:48    Post subject: Reply with quote

Det vi mangler er enere. Stallen består av mange jevne, ganske gode spillere, men få helt soleklare kandidater når elleveren skal tas ut. Det synes jeg er et svakhetstegn.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 20:11    Post subject: Reply with quote

Syns Holse er soleklar på laget når vi tar ut en elver, men når han er ute blir det for mange middelmådigheter.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 20:14    Post subject: Reply with quote

Enig at vi sannsynligvis blir sterkere med Henriksen på midtbanen. Henriksen har vært god som stopper men ingen åpenbaring.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.02.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Det vi mangler er enere. Stallen består av mange jevne, ganske gode spillere, men få helt soleklare kandidater når elleveren skal tas ut. Det synes jeg er et svakhetstegn.

Ja, en ting er ferdighetsmessig, en annen er lederskap, peke og dirigere, være signalspillere, ta iniativ, sette preg på den rollen i laget du blir tildelt eventuelt skape den.

Du ser det på en Skjeldbred i form, hvordan han tydeligvis viser med bevegelsene sine hvor han vil ha ball og gjør det enkelt for medspillere å utføre, hvordan han hele tiden har en mening med bevegelsene sine. Henriksen i form, på midtbanen, kan gjøre mye av det samme. Holse og Tengstedt beveger seg klokt og klarer å bruke ferdighetene sine, tildels Vecchia også. Sæter har det lille ekstra innstinktet og viljen når det er muligheter for målsjanse som Noah og Dino ikke hadde mye av.

Er en del uforløst, Pereira, Tagseth, Nypan, Broholm, kanskje islendingene. UYJ kan være den forsvarsjefen vi trenger der bak. Vi kan nok få til ganske mye med det vi har, sannsynligvis må vi enten hente eller dyrke fram et klart førstevalg i hvert ledd (og skifte trener) for å ha noe som helst i en gulldiskusjon å gjøre. Er lov å håpe at vi har emnene til å klare 2 av 3 fra de som allerede er her.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 68, 69, 70  Next
Page 9 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb