View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trolle Proff
|
Posted: 10.01.2023 15:47 Post subject: |
|
|
TV 2 har kommet tettere på Tengstedt-avtalen:
• Umiddelbar sum litt under 100 millioner kroner, men med delbetalinger er RBK garantert over 100 mill.
• Totalpakken inkludert bonuser er på rundt 120 mill.
• RBK får over 15 prosent (!) i videresalg. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 10.01.2023 15:48 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg har ikke snakket ned noe som helst, jeg sier bare at han leverte bedre i høst enn han har gjort tidligere. Du må gjerne være uenig, men da tar du feil. Han er 22 år og har 5 U21-landskamper. Han står med 3 mål på 27 opptredened i Superligaen. 15 mål på 14 kamper for oss. Er vel ikke spesielt kontroversielt å mene at han presterte "over evne" i høst. |
Kommentaren er jo heller ingen henvisning til deg, før en del av siste avsnitt. Du er flink til å tilegne deg statistikk som passer dine argument, men skal du diskutere mot mitt argument - så kan det være greit å ta med all statistikk.
Han har uttak og kamper på både U17, U19 og U21-landslaget. Ikke fult av mål eller kamper, men ganske greit i forhold til antall spilte minutter - i tillegg til at det i alle fall understreker at han har vært betraktet som en lovende spiller over lengre tid.
Første registrerte sesong var i 2018, og han leverte 6 mål og 3 målgivende på 21 kamper (dog med 826 minutter). Dette var i den danske eliteserien for U19-lagene. Neste sesong under samme liga, leverte han 20 mål og 7 målgivende på 22 kamper. Leverte også 6 mål på 7 kamper i Youth League.
Deretter går han på utlån og spiller 10 kamper for Nüremberg II, der det blir 5 mål og 1 målgivende. (546 minutter). Tilbake i Superligaen blir det kun én målgivende. på 15 kamper (458 minutter). I nedrykksstriden blir det 9 kamper (521 minutter), med 3 mål og 2 målgivende.
Følger opp nedrykk med 14 mål og 5 målgivende på 19 kamper, før hans elleville sesong her. Kjapt oppsummert, så synes jeg det blir helt feil å si at han overpresterer i en negativ setting. Da er det som skrevet tidligere, ikke rettet direkte mot deg. Ser man i dybden på tallene hans, så har han levert godt i tidligere år. Blir for meg helt feil dersom noen skal kritisere en 19 år gammel spiss for å ikke klare å prestere bedre for et nedrykkslag.
Vi kan alle si at han overpresterte, noe som er så enkelt forklart at han ville vært i et langt bedre lag om han hadde levert samme tall i tidligere klubber. Var en av få som var positiv til overgangen før han kom, og det er nettopp på grunn av tallene som graves opp - spesielt når man ser på ulike klubbsituasjoner og minutter. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 10.01.2023 15:50 Post subject: |
|
|
Dersom det var et realistisk håp om å ta seriegull i år, så forsvinner det nå. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.01.2023 15:54 Post subject: |
|
|
Og noen her inne mente vi som verdsatte han til 100 mill i dagens marked var altfor optimistiske... Men det er nå slik markedet har blitt.
Synd å skulle miste han, men heldigvis så får man solid betalt. Men trodde faktisk ikke det kom til å skje nå etter de sakene som har omhandlet han i det siste, trodde vi skulle få ha han minst til sommeren.
Om salget nå går igjennom så må det gjøres en god jobb med å finne en erstatter. Kan umulig finne noen som slår til like bra men forhåpentligvis kan man finne noen som kan ha et målsnitt rundt det Sæter hadde utover sesongen i fjor. Sånn sett enda mer synd at Sæter har slått seg vrang nå. For hadde vært fint å hatt han samtidig som man investerer i en ny spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 10.01.2023 15:59 Post subject: |
|
|
Håper det stemmer at vi er garantert 100mill +. Alt annet blir tøys. Casper er årlig verdt 10 mill for oss slik han presenterer nå x 5 år, pluss salg. Selvfølgelig bra for klubbkassa men uansett litt blandede følelser her. Antar 30 mill går til Victor kjøp nå og resten på bok. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.01.2023 16:01 Post subject: |
|
|
Aldri i verden om vi kjøper Victor til 30 mill. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 10.01.2023 16:03 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Horsens har krav på noen prosenter? |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.01.2023 16:03 Post subject: |
|
|
Må si jeg er skuffet, men forstår at det er fristende å dra til en klubb som Benfica. 100+ mill er en rettferdig pris. Nå har klubben råd til å gi Sæter en forbedret kontrakt. Men jeg mener vi må ha inn en ny spiss, og håper Dorsin har noen spennende navn på blokka. |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.01.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Sier ikke nei takk til å kjøpe Jensen fra Ajax heller |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 10.01.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Greit å huske at Horsens skal ha 10 % i videresalg også, ifølge Bold.dk, så der går jo 10 mill ut igjen med en gang. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.01.2023 16:08 Post subject: |
|
|
Micmac wrote: | Må si jeg er skuffet, men forstår at det er fristende å dra til en klubb som Benfica. 100+ mill er en rettferdig pris. Nå har klubben råd til å gi Sæter en forbedret kontrakt. Men jeg mener vi må ha inn en ny spiss, og håper Dorsin har noen spennende navn på blokka. |
Håper ikke vi gjør det. Vi har ikke vært så blakke at ikke har hatt råd til å gi Sæter masse penger. Vi har valgt en økonomisk lønnslinje som sikrer at klubben ikke går i underskudd. Det skal vi selvsagt ikke slutte med fordi vi har solgt en spiller. |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 10.01.2023 16:16 Post subject: |
|
|
Må bare si at dette gjør vondt. Nesten så jeg heller hadde tatt en ny tredjeplass i bytte for å beholde Tengstedt. Tror ikke det hadde hjulpet uansett hvem det var eller hvor mye de hadde betalt. Hadde Barcelona hostet opp en milliard hadde det fortsatt vært like ille. Skjønt, da kunne man kanskje kjøpt seg litt lykke.. |
|
Back to top |
|
 |
hatemolde Senior
|
Posted: 10.01.2023 16:19 Post subject: |
|
|
Bold.DK melde over 60 mill.
Husk vi er inneværende verdensmester i billigsalg
Faen , glemte valuta kursen  |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 10.01.2023 16:29 Post subject: |
|
|
trolle wrote: | TV 2 har kommet tettere på Tengstedt-avtalen:
• Umiddelbar sum litt under 100 millioner kroner, men med delbetalinger er RBK garantert over 100 mill.
• Totalpakken inkludert bonuser er på rundt 120 mill.
• RBK får over 15 prosent (!) i videresalg. |
God deal i så fall  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.01.2023 16:31 Post subject: |
|
|
ODN wrote: |
Han har uttak og kamper på både U17, U19 og U21-landslaget. Ikke fult av mål eller kamper, men ganske greit i forhold til antall spilte minutter - i tillegg til at det i alle fall understreker at han har vært betraktet som en lovende spiller over lengre tid.
Første registrerte sesong var i 2018, og han leverte 6 mål og 3 målgivende på 21 kamper (dog med 826 minutter). Dette var i den danske eliteserien for U19-lagene. Neste sesong under samme liga, leverte han 20 mål og 7 målgivende på 22 kamper. Leverte også 6 mål på 7 kamper i Youth League.
Deretter går han på utlån og spiller 10 kamper for Nüremberg II, der det blir 5 mål og 1 målgivende. (546 minutter). Tilbake i Superligaen blir det kun én målgivende. på 15 kamper (458 minutter). I nedrykksstriden blir det 9 kamper (521 minutter), med 3 mål og 2 målgivende.
Følger opp nedrykk med 14 mål og 5 målgivende på 19 kamper, før hans elleville sesong her. Kjapt oppsummert, så synes jeg det blir helt feil å si at han overpresterer i en negativ setting. Da er det som skrevet tidligere, ikke rettet direkte mot deg. Ser man i dybden på tallene hans, så har han levert godt i tidligere år. Blir for meg helt feil dersom noen skal kritisere en 19 år gammel spiss for å ikke klare å prestere bedre for et nedrykkslag.
|
Du kunne bare linket til Transfermarkt-profilen hans om du skal gjengi all statistikk. Jeg fokuserte på seniorfotball på øverste nivå, fordi det er mer relevant statistikk enn tre-fire år gamle tall fra Youth League. Tallene han hadde i Rosenborg overgår, med god margin, alt han har prestert på høyeste seniornivå tidligere. Hvorvidt dette er å si at han "overpresterte i negativ setting" får være dine ord. Jeg konstaterer det bare. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.01.2023 16:44 Post subject: |
|
|
Hedon har selvsagt helt rett. Kanskje ville Tengstedt scoret 35 neste sesong, men kanskje hadde han endt opp med 12-15 mål på 30 kamper også.
Det er trist om han drar allerede nå, men når er det er snakk om 100 millioner pluss, ville det vært ekstremt uansvarlig å takke nei til et slik tilbud.
Man bør ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men Rosenborg trenger et salg i denne størrelsesordenen nu. |
|
Back to top |
|
 |
IDKFA Junior
|
Posted: 10.01.2023 16:48 Post subject: |
|
|
100 mill + 20 mill + 15% videresalg er bra jobba av Micke, men er 15% egentlig så mye? Mulig jeg er skada av FM. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.01.2023 16:49 Post subject: |
|
|
Ja. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 10.01.2023 16:53 Post subject: |
|
|
Ryktes til 85 mill umiddelbart, pluss garantert minst 100 mill med delbetalinger og oppimot 120 med bonuser. 15 % vidersalgsklausul er også nødvendig. Vil generere for eks 30 mill ved salg på 200 mill. Bare å håpe på suksess. Prosenter til Horsens blir vel bare regnet fra umiddelbar sum vil jeg tro. Så er det store spørsmålet, klarer man å finne en erstatter på lignende nivå? Håper trenerteamet og Dorsin har like god teft og oversikt en gang til. Høyere lønn til Sæter bør ikke være tema. Det vil sette klubben i en dårlig posisjon senere, der man viser at det lønner seg å syte. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 10.01.2023 16:58 Post subject: |
|
|
Nei, prosentene Horsens skal ha inkluderer beløp fra et fremtidig videresalg også. Hvis Rosenborg gjennom videresalgsprosenten de avtaler med Benfica nå får nye 30 mill ved en senere overgang skal Horsens ha 3 mill av dette (om de har en videresalgsklausul på 10% mot oss).
Videresalget til Rosenborg er vitterlig en del av vederlaget for spilleren. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 10.01.2023 17:00 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Dersom det var et realistisk håp om å ta seriegull i år, så forsvinner det nå. |
Han kom ikke hit å bydde seg frem.
Dette blir særs spennende dager! |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 10.01.2023 17:03 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Du kunne bare linket til Transfermarkt-profilen hans om du skal gjengi all statistikk. Jeg fokuserte på seniorfotball på øverste nivå, fordi det er mer relevant statistikk enn tre-fire år gamle tall fra Youth League. Tallene han hadde i Rosenborg overgår, med god margin, alt han har prestert på høyeste seniornivå tidligere. Hvorvidt dette er å si at han "overpresterte i negativ setting" får være dine ord. Jeg konstaterer det bare. |
Forstår jo hva du mener. Det er jo veldig relevant å se på én sesong der en 19/20-åring skal prøve å redde ett nedrykkslag, med 20-30 minutter her og der. Ser man deretter helhetlig på karrieren hans, så er det vell ikke til å legge skjul på at han har målteft. Kan forresten omformulere «ikke direkte rettet mot deg», til noe så enkelt som at «kommentaren ikke var skrevet for deg», så slipper vi en ny omgang med forvirring. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 10.01.2023 17:12 Post subject: |
|
|
Her kan man fort handle inn 2-3 spillere av meget god kvalitet til langt over prisen vi vanligvis handler for og fremdeles har vi igjen kroner. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Og her er det bedre med den fuglen i hånda enn de 10 på taket tenker nå jeg. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 10.01.2023 17:37 Post subject: |
|
|
Om det først skal gå dit at det blir et salg… så trenger vi en klubb som kommer inn i siste liten å pusher Benfica litt. Blir fort noen kroner ekstra av sånt
Med det sagt så er det også trist for man ville jo gjerne sett hva Tengstedt hadde klart i en hel sesong også i RBK.
Men ståa er som den er så 100mill + kan ikke klubben si nei til |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 10.01.2023 17:43 Post subject: |
|
|
Dette salget sender også et viktig signal til andre unge talenter. Signerer du for rbk og lykkes, så får du sjansen til å gå til en stor klubb i Europa. Kanskje spillere som Mikkelsen og Hove skjønne at vi er et godt alternativ til en middels klubb i Belgia eller Nederland. Gir oss også bedre muligheter til å kjempe om danske talenter fremover |
|
Back to top |
|
 |
|