View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ODN Veteran
|
Posted: 08.01.2023 18:38 Post subject: |
|
|
Betryggende å lese. Kommer nok ikke til å bli noe salg til en lavere pris enn hva mange på forumet har vært inne på. Da spørs det om noen tar sjansen på han allerede, eller om vi får melket ut enda mer penger - etter en forhåpentligvis bedre sesong i et større utstillingsvindu. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 08.01.2023 22:28 Post subject: |
|
|
Du skriver «bedre sesong». Det var jo helt uvirkelig det han presterte i fjor.
Nok om det. Dersom han presterer, la oss si, rett under fjoråret, vil han være toppscorer og selges dyrt. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 08.01.2023 23:08 Post subject: |
|
|
Vi bør ha det slik at klubber som Celtic ikke har råd til våre beste spillere. Skikkelig skuffende om han skulle gått dit. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.01.2023 00:19 Post subject: |
|
|
Mulig at Fofana-salget hjelper oss i så måte, men spillerne må være gode nok også.
Så må nivået i Norge opp og vi må inn i gruppespill og bite godt fra oss der. Hjelper ikke allverden med all plastikken i ES, men der har vi jo fordelen av at vi får cirka 20 kamper på gress hvor det vanlige er 5. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 09.01.2023 00:35 Post subject: |
|
|
Er vel en fare for at Tengstedt ikke leverer samme kanonsesong igjen, med mindre Rekdal får enda mer fart på laget. Da kan han sikkert ta videre steg. Sånn sett kan det være greit å selge nå, men kun til latterlig mye penger... |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 09.01.2023 00:37 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Du skriver «bedre sesong». Det var jo helt uvirkelig det han presterte i fjor.
Nok om det. Dersom han presterer, la oss si, rett under fjoråret, vil han være toppscorer og selges dyrt. |
Mulig det var uklart skrevet fra min side, men her er det snakk om laget. Ser fort mye bedre ut om vi eksempelvis tar oss til minimum gruppespill, og han også får til å levere bra der. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 09.01.2023 00:39 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Er vel en fare for at Tengstedt ikke leverer samme kanonsesong igjen, med mindre Rekdal får enda mer fart på laget. Da kan han sikkert ta videre steg. Sånn sett kan det være greit å selge nå, men kun til latterlig mye penger... |
Med en slik innstilling, så kunne vi likeså droppet alt som heter ambisjoner. Tengstedt er ligaens beste spiller, og da må man nesten ta «risikoen» med at han fortsetter å være delaktig i lagets suksess. Slikt kan vi få langt mer penger, både i spillersalg og inntekter fra sportslig suksess. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 09.01.2023 01:24 Post subject: |
|
|
Vanskelig, men jeg håper vi kan spille han litt mer inn på 22m slik at han får laddet det tunge skuddet sitt.
Så kan han andre og tredje gå på retur eller cornerflagg medan Kjernen koser seg med en av småsjokkoladdene.
Men først&fremst ja bedre innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 09.01.2023 09:47 Post subject: |
|
|
Når vi endelig treffer blink på overgansmarkedet og kjøper en spiller som slår gjennom så er det jo heller ikke slik at vi på død og liv må selge med en gang. Vi har sikra oss en lang kontrakt og prisen blir ikke all verdens justert om vi selger nå eller om et eller to år. Det eneste vi må passe oss for er å ikke la han gå gratis, men det er mange vinduer til vi kommer dit. Fofana har også prestert lenge men Molde beholdt han allikevel og tjente vel ganske godt på det. Vi er ikke så nede i gørra at vi ikke kan beholde gode spillere. Kommer det fantasibud, ja da kanskje vi må vurdere litt, men all innsats bør nå være å få Casper til å prestere et par år til, det tjener vi mer på i lengden. Å være med å få skuta på rett kjør er verdt mye mer enn å få inn noen millioner på bok akkurat nå. Får vi inn 60 mill er det langt fra sikkert vi greier å finne en like god erstatter, selv om vi har økonomien til det er vi ikke der sportslig at vi er attraktive nok enda. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.01.2023 20:15 Post subject: |
|
|
– Jula har vært stille og rolig, jeg har kost meg med familie og venner. Men selvfølgelig er folk nysgjerrig på hva som skjer. Det har vært noen som har spurt, men jeg er RBK-spiller og er glad for det. Jeg trives her, sier Tengstedt.
(...)
– Telles Celtic som «ekstraordinært»?
– Hehe, det vet jeg ikke. Celtic er en fin klubb, men mer vil jeg ikke si, sier Tengstedt.
– Det er ikke så mye mer å si enn at agenten tar seg av de tingene. Jeg forholder meg ikke så mye til det før det er konkret. Jeg tar det stille og rolig, som jeg alltid sier så trives jeg i Rosenborg, fortsetter han.
Les mer: Han var formidabel for RBK i høst. Nå har Tengstedt fått klar Rekdal-beskjed: – Det må bli bedre |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 09.01.2023 21:04 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Med en slik innstilling, så kunne vi likeså droppet alt som heter ambisjoner. Tengstedt er ligaens beste spiller, og da må man nesten ta «risikoen» med at han fortsetter å være delaktig i lagets suksess. Slikt kan vi få langt mer penger, både i spillersalg og inntekter fra sportslig suksess. |
Nja, jeg tenker på "latterlig mye penger". Men selvfølgelig må vi ta noe risiko, så skal ikke bli altfor defensiv her. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 09.01.2023 21:31 Post subject: |
|
|
Det er vel egentlig så enkelt at Tengstedt har lang kontrakt hos RBK. Han er fornøyd og klubben er fornøyd. Tikker det inn et bud i størrelsen 100 mill, så spiller han ikke i RBK mer. Fram til det skjer, er det bare å fryde seg over en god RBK-spiss som genererer mer og mer interesse fra utlandet. Det er bare positivt for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.01.2023 13:57 Post subject: |
|
|
TV2 melder at Benfica er på vei til Gran Canaria for å fullføre forhandlingene om et kjøp av Casper Tengstedt  |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 10.01.2023 14:01 Post subject: |
|
|
TV 2 erfarer: RBKs stjernespiss på vei til Champions League-klubb
Quote: | Ifølge TV 2s opplysninger har en delegasjon fra den portugisiske storklubben planer om å reise til Gran Canaria, der RBK er på treningsleir, for å sluttforhandle om et kjøp av dansken.
Deretter er det ventet at Tengstedt setter seg på et fly i retning Portugal.
Tengstedt var ikke til stede på Rosenborgs trening tirsdag. Den offisielle forklaringen var sykdom. |
|
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 10.01.2023 14:04 Post subject: |
|
|
Er så fullstendig krise å selge han allerede. Tresifret antall millioner kan være jævlig bra det, men tenk på all inntekten vi også kan miste uten han. Når vi gjør et salg i en situasjon der spilleren har en lang kontrakt, og har gitt uttrykk for at han liker seg her - så bør vi snakke stor kompensasjon. Da snakker vi minst tresifret antall millioner, og en grei slant med prosenter på et videresalg. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.01.2023 14:06 Post subject: |
|
|
Inni !"#!"%#@
Dette gjør bare vondt selv om vi eventuelt skulle få 100m pluss...
Benfica er vell heller ikke kjent for å betale gedigene summer for spillere så nå kan vi ha en saga gående igjen....
Kan vi ikke lure på dem "Ole Tengstedt" i stede? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 10.01.2023 14:06 Post subject: |
|
|
Faen faen faen _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.01.2023 14:09 Post subject: |
|
|
Hvis vi selger nå er det fordi det har kommet et tilbud det ikke går an å si nei til. Klubben sitter med gode kort på hånda, og spilleren selv har ikke uttrykt noe behov for å dra videre i vinter. Selges han nå forventer jeg at han ikke går for under 100 millioner, spesielt med Fofanas overgang. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.01.2023 14:11 Post subject: |
|
|
De hentet vel Nunez for 30m euro, men normalt så er det 10-15m euro de dyreste kjøpene deres ligger på kan det se ut som. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.01.2023 14:12 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Kan vi ikke lure på dem "Ole Tengstedt" i stede? |
"Oh, You want to buy our striker yes. We have striker for You, Very good quality. Very good price too, just for You my friend. Only 15 millioner kroner. If he is from denmark? Almost danish yes. He is Very good, he is a lion. You want lion in your team yes? If We have another striker? We can sell You a lion, much better with lion yes? 10 millioner kroner. Special price just for You my friend." |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.01.2023 14:14 Post subject: |
|
|
Dette er så klart nitrist mtp 2023-sesongen, men bør gi oss så mye penger at vi igjen har et økonomisk pusterom. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.01.2023 14:15 Post subject: |
|
|
Jeg velger å se halvpositivt på det. Ingen som tør å si det høyt, men Tengstedt presterte langt over noe han har gjort tidligere i karrieren nå i høst. Jeg nekter rett og slett å tro at han hadde klart å opprettholde poengsnitt og prestasjon utover våren, og en "normalsesong" vil kanskje gi han 10-15 mål og en verdi på 25 millioner istedet for 125 millioner.
Innlegget er preget av copium. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.01.2023 14:17 Post subject: |
|
|
Ja, at han skulle holdt måltempoet fra ifjor er det nok ikke snakk om. Man kan jo velge å tenke at det er en betydelig risiko for at verdien hans synker betraktelig i løpet av neste sesong, og at det kan lønne seg å cashe inn nå om man får et saftig tilbud. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 10.01.2023 14:18 Post subject: |
|
|
Dollah dollah bills, y'all. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 10.01.2023 14:20 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Benfica er vell heller ikke kjent for å betale gedigene summer for spillere så nå kan vi ha en saga gående igjen.... |
De betalte vel 15 m euro for Aursnes? |
|
Back to top |
|
 |
|