English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2023
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 15:51    Post subject: Reply with quote

Godt gjort av Molde å klare å mjølke ut så mye penger på relativt sett så lite "briljering". Skal man plukke ut Moldespillere som har skint de siste to årene er det vel mer naturlig å se på Eikrem og Brynhildsen. Men kudos for godt salg. Nå betyr ikke 100 mill fra eller til noenting for den klubben, så jeg gir nå bæng
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.12.2022 18:13    Post subject: Reply with quote

Ser at Engelsk media er litt mer beskjeden når det kommer til overgangssum.

Mens VG melder 12.5 millioner euro, så melder Matt Law på twitter at summen er 8 millioner pund. Han er en av de nærmeste Chelsea-journalistene.

- Torgeir Børven
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 15.12.2022 18:35    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Godt gjort av Molde å klare å mjølke ut så mye penger på relativt sett så lite "briljering". Skal man plukke ut Moldespillere som har skint de siste to årene er det vel mer naturlig å se på Eikrem og Brynhildsen. Men kudos for godt salg. Nå betyr ikke 100 mill fra eller til noenting for den klubben, så jeg gir nå bæng

Enig i Eikrem, men Brynhildsen har vel strengt tatt slått skikkelig til først i høst, etter skadeavbrekket sitt. Bortsett fra å imponere mot Trabzonspor, var han vel tidligere mest forbundet med å brenne enorme sjanser.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Fofana har prestert ute i Europa med Molde.

Casper er fra Danmark og har prestert for oss, så han har da vitterlig også prestert ute i Europa Razz
Hulken
Rutinert

PostPosted: 16.12.2022 10:04    Post subject: Reply with quote

Vi var best på 90-tallet, på 00-tallet, på 01-tallet og i dette årtiet har B/G vært best enn så lenge.
Molde har startet bedre enn oss men det vil nok ALDRI være et tiår som det står "Molde" bak..
Man kan alltid velge x antall år for at det best mulig skal passe sin egen agenda, men det er selve tiåret som bestemmer(fordi jeg har sagt det).

I "01-tiåret"(om det kan kalles det?)

Rosenborg: 5 Gull, 2 Sølv og 3 Bronse.

Molde: 4 Gull, 2 Sølv og 0 Bronse.

FASIT

Edit: Vi var også best på 80-tallet med 3 Gull, 1 Sølv og 1 Bronse mot Vif's 3 Gull, 0 Sølv og 1 Bronse.

Så de 4 siste tiårene står det "ROSENBORG" bak med gullskrift. Tommel'n opp!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 16.12.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Ja, vi er flinke til å se bakover.

Ikk kritikk av deg Hulken, en generell betraktning
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 16.12.2022 14:29    Post subject: Reply with quote

8 mill GBP er 9.2 mill euro, men er jo vanlig at det oppgis med klausuler.

Virker jo mest som at Chelsea ser for seg at han skal lånes ut for så å bli videresolgt for 2-3 ganger så mye om et par år, de driver jo slik som Molde gjorde med alle krim-Jim talentene, ta inn noen dusin, satse på at nok slår til for å betale for alle som går i glemmeboka. Nå var det vel mye rot med John Obi Mikel som kostet Chelsea 16 mill pund i 2006 (men 12 av de til Man U og ikke Lyn). Men han var vel også det største "altfor god for ligaen"-caset i Norge siden man gikk over til å være helprofesjonelle lag rundt 1990 eller der omkring?
Henri
Legende

PostPosted: 22.12.2022 13:20    Post subject: Reply with quote

Nettavisen skriver at Fofana går til Chelsea for 120 mill. Vanvittig bra betalt.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 28.12.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

Store penger i denne overgangen ja. Vi kan vel ha noe å lære? Både Molde og Glimt tiltrekker seg unge framvoksende stjerner både med og uten norsk pass, og flere av dem eksporteres for gode summer. Dessuten får de brukt disse spillene godt før de slippes, f eks I E-cup eller til hjemlige titler. Men kanskje kan Tengstedt være starten på en positiv trend hos oss også?
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 28.12.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

Selger vel Brynhildsen også snart for en sum på rundt 50-60 mill vil jeg tro. Kan kjøpe en kvalitetsspiss for 1/4 av pengene.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.12.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

Man får se positivt på dette. Markedet i Norge har skutt fart siste 2 årene. Før så kunne man håpe på 30-40 mill for de beste spillerne i ligaen, men nå kan man håpe på det dobbelte og til og med opp i 100 mill. Kan fort bli noen lukrative salg også på oss de neste årene. Som feks Tengstedt eller ett (eller flere) av de store talentene våres.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 29.12.2022 10:32    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Vi var best på 90-tallet, på 00-tallet, på 01-tallet og i dette årtiet har B/G vært best enn så lenge.
Molde har startet bedre enn oss men det vil nok ALDRI være et tiår som det står "Molde" bak..
Man kan alltid velge x antall år for at det best mulig skal passe sin egen agenda, men det er selve tiåret som bestemmer(fordi jeg har sagt det).

I "01-tiåret"(om det kan kalles det?)

Rosenborg: 5 Gull, 2 Sølv og 3 Bronse.

Molde: 4 Gull, 2 Sølv og 0 Bronse.

FASIT

Edit: Vi var også best på 80-tallet med 3 Gull, 1 Sølv og 1 Bronse mot Vif's 3 Gull, 0 Sølv og 1 Bronse.

Så de 4 siste tiårene står det "ROSENBORG" bak med gullskrift. Tommel'n opp!

01 -Ã¥r?
Du mener 10-20? Som da blir 10-tallet?
NÃ¥ er vi inne i 20-tallet

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 29.12.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

Mannsverk ryktes bort... nye 100 inn på konto.
Litt kjedelig at ikke det er vÃ¥re penger 🤔
Macha
Veteran

PostPosted: 29.12.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

Hvor ser du ryktet?
Back to top
Novi
Junior

PostPosted: 29.12.2022 21:56    Post subject: Reply with quote

100 mill for Mannsverk? Lukter hvitvasking.
Rob Koren
Senior

PostPosted: 29.12.2022 22:07    Post subject: Reply with quote

Leser at Manchester United, Arsenal og Ajax (!) er ute etter han, prislapp £9M. Har forstått at han har levert godt, men så godt?

https://www.hitc.com/en-g...nd-record/
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 30.12.2022 23:12    Post subject: Reply with quote

Molde har visst funnet erstatteren for Fofana.
Er i konkrete samtaler med Hammarby om å hente Veton Berisha
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2022 09:38    Post subject: Reply with quote

20 MNNOK for Berisha + en heftig lønnspakke er ikke akkurat slik Molde har pleid å gjør det de siste årene. Det skumle er at Berisha har floppet fullstendig alle andre steder enn i Viking.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 31.12.2022 11:46    Post subject: Reply with quote

Det er jo et solid stykke ned, men det holder for å vinne mot rbk og vinne TL. Berisha er perfekt for å stresse Reitan og co slik at ballen måkes uten adresse fremover.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 31.12.2022 15:44    Post subject: Reply with quote

Der er du inne på et av de største svakhetene i stallen. Vi må få bedre ballspillere bak.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.01.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Det er jo et solid stykke ned, men det holder for å vinne mot rbk og vinne TL. Berisha er perfekt for å stresse Reitan og co slik at ballen måkes uten adresse fremover.

Det er mulig, men spørs hvilken versjon av Berisha de får er det Brann versjonen så er det ganske uproblematisk å håndtere for Reitan & Co.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 01.01.2023 15:31    Post subject: Reply with quote

Han kommer til en profesjonell klubb som drives godt og med bedre spillere rundt seg.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.01.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

Brukbart nivå på Greuther Fürth, Rapid Wien og Hammarby uten at han har lykkes spesielt godt der.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.01.2023 22:07    Post subject: Reply with quote

Visnes venter fortsatt på at Sarr skal komme tilbake til Norge for å gjennomføre ankesaken.

(...)

– Jeg tenker at det må være veldig slitsomt å være ham. Personlig har jeg klart å tilgi ham. Jeg måtte gjøre noe jeg aldri hadde tenkt å prøve engang. Å tilgi Sarr handler ikke om Sarr. Det handler ikke om ham. Jeg har ingen tilknytning til ham, jeg vet ingenting om ham. Det er ingenting av ham som har noe med meg å gjøre. Det at jeg tilgir Babacar Sarr var helt nødvendig for meg for at jeg skulle tilgi meg selv, sier Visnes ettertenksomt.

(...)

– Jeg har aldri bedt om noen tilgivelse for noe jeg aldri har gjort. Jeg har ikke gjort noe straffbart mot henne. Når det gjelder rettssaken har det vært naturlige forklaringer på hvorfor den ble utsatt. Til den andre berammingen i juni 2019 passet det ikke for min advokat. Til den tredje rettssaken i oktober samme år var jeg på ferie i Senegal. Jeg hadde heller ikke visum til Norge. Men jeg har hele tiden vært innstilt på å komme til Norge og få en avslutningen i retten, skriver Sarr til Nettavisen.

Les mer: Kamilla Visnes var offer i voldtektssak – nå har hun tilgitt anklagede Babacar Sarr
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 04.01.2023 19:57    Post subject: Reply with quote

Twittertråd fra Ibrahim Sannie Daara.

I følge profilen grunnlegger av Ghanasoccernet og Footballghana. Medieoffiser i det afrikanske fotballforbundet og tidl. BBC-journalist og kommunikasjonsdirektør for det ghanesiske forballforbundet.

Quote:
BREAKING: Ivorian side Abidjan City have reported English giants @ChelseaFC & @Molde_FK to FIFA claiming the latter 'stole' their player David Dattro Fofana in collusion with the striker's mother.

(THREAD)

Quote:
City President Ne Marco, an ex-Ivorian int'l, told me they have asked FIFA to suspend Fofana's transfer from Molde to Chelsea until CAS determines the case.

Abidjan City say Fofana joined them in 2016 with the authorization of his mother DATRO Mahi Valerie - a claim she denies.

Quote:
The Ivorian club say Molde stole the player from their club through a 'fictitious' transfer by colluding with the player's mother and some local FA officials which paved the way for the striker to join the Norwegian side.

Fofana joined Chelsea last week in a deal worth $13m
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb