English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
uptherosens
Junior

PostPosted: 15.11.2022 21:58    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvor på Gran Canaria de skal trene i januar?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 15.11.2022 23:13    Post subject: Reply with quote

Hmmm, jeg burde absolutt ha spurt Rekdal i stad eller på søndag om dette samt evt. treningskamper på øya.

Men lav odds på samme strøk som i år, hvorenn det var?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 17.11.2022 17:17    Post subject: Reply with quote

Mener det er i Salobre, i fjellene mellom Maspalomas og Arguineguin..
Vegard2711
Legende

PostPosted: 20.11.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

Man bør satse i vinter. Få inn Selnæs og en solig forsvarsspiller. Kanskje mer også. Men mulig man bør se an situasjonen først.

Glimt møter Lech Poznan 16 og 23 Februar. Tar Glimt en seier der vil Norge trolig ende topp 15 på ligarankingen. Det vil i så fall bety at kommende sesong vil gi CL kvalik plass til både nr 1 og nr 2. Det vil gi veldig gode muligheter for gruppespill i Europa høsten 2024 for de som tar gull og sølv i ES neste sesong.

I og med at sesongoppkjøringen er lang og ikke noe ligastart før i april, så har man jo halvannen måned fra Glimt møter Lech Poznan til ligastart. Hvilket betyr at om Glimt gjør jobben, så bør RBK sterkt vurdere å bruke litt ekstra penger på å forsterke laget frem mot sesongstart.
Back to top
Rob Koren
Senior

PostPosted: 10.12.2022 13:56    Post subject: Reply with quote

For de som er interessert: Transfermarkt har kommet med en oppdatert verdivurdering på en rekke spillere i Eliteserien, deriblant en del RBK'ere.

Ny verdi (gammel i parentes):

Tengstedt - 3,5M (0,45M)
Holse - 2,5M (1,6M)
Vecchia - 1,2M (1,1M)
Sæter - 1M (0,4M)
Eddie - 0,9M (0,6M)
Cornic - 0,85M (0,3M)
Rodgers - 0,8M (0,2M)

Det er flere endringer, men gidder ikke å ramse de opp.
Nye verdier hos andre klubber som er interessante:

Fofana - 7M
Mannsverk - 4,5M
Vetlesen - 4,5M
Brynhildsen - 3M
Grønbæk - 2,3M
Ogbu - 2,2M
Zafeiris - 1,5M
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 10.12.2022 15:03    Post subject: Reply with quote

På høy tid at de oppgraderer enkelte eliteseriespillere. Mye mer realistisk enn det de har køddet rundt med tidligere.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tigerbart
Veteran

PostPosted: 11.12.2022 00:13    Post subject: Reply with quote

Interessant. Når jeg har sett på EL- spillere inne på TM, har jeg blitt litt sjokkert. Ikke at EL er noen toppliga eller at spillerne holder godt europeiske nivå - men prisene har likevel ligget komisk lavt, og jeg tviler på at særlig mange EL-lag hadde godtatt tilsvarende bud. Vi får se hvordan det fortsetter.
Back to top
veiviseren
Junior

PostPosted: 11.12.2022 23:26    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk gjort et stort arbeid for å oppdatere verdiene på spillerne på Transfermarket.com.

Kan lese mer om det her:

https://fridiskusjon.no/v...php?t=4438
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.12.2022 20:05    Post subject: Reply with quote

Jeg trur 2023 vil by på mye av det samme som i år under forutsetning av at C&C ikke blir solgt Mye opp og ned. Gode omganger og dårligere omganger. Banespillet og måten vi fremstår vil nok være helt likt, late 2022.
I 2023 tror jeg Glimt vinner foran Molde. Med RBK og VIF kjempende om 3dje plassen.
Kanskje brann kan lage litt trøbbel for de 3-4 beste!.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 00:09    Post subject: Reply with quote

Altså, det er VIF og Brann vi snakker om, de kommer mest sannsynlig bak i alle fall LSK, tilsvarende prestasjoner fra oss som vi fikk se etter at Tengstedt kom inn holder nok til en komfortabel medalje, men vi må hente ut et toppnivå iallefall tre hakk over det vi har vist under Rekdal, og bunnivået må ti hakk opp skal det bli noe mer enn det, inkludert gruppespill (men der må vi vel også ha litt flaks med trekninga, treffer vi på et lag som Rennes så blir det nok bråstopp, mens FCSB som Viking møtte skal være overkommelig).

Nå kan vel Glimt få en resultatmessig smell (igjen) og Molde har gjerne fulgt opp knallsesonger med flopp (dog gjerne under udugeligheter som Skullerud og Solskjær, Moe er nok et sikrere kort), men det er rimelig å anta at de de begge bikker 60+ poeng, og vi må nok opp kraftig prestasjonsmessig for å opprettholde årets resultater, da vi fikk veldig godt betalt.
rail
Rutinert

PostPosted: 15.12.2022 05:55    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Altså, det er VIF og Brann vi snakker om, de kommer mest sannsynlig bak i alle fall LSK, tilsvarende prestasjoner fra oss som vi fikk se etter at Tengstedt kom inn holder nok til en komfortabel medalje, men vi må hente ut et toppnivå iallefall tre hakk over det vi har vist under Rekdal, og bunnivået må ti hakk opp skal det bli noe mer enn det, inkludert gruppespill (men der må vi vel også ha litt flaks med trekninga, treffer vi på et lag som Rennes så blir det nok bråstopp, mens FCSB som Viking møtte skal være overkommelig).

Nå kan vel Glimt få en resultatmessig smell (igjen) og Molde har gjerne fulgt opp knallsesonger med flopp (dog gjerne under udugeligheter som Skullerud og Solskjær, Moe er nok et sikrere kort), men det er rimelig å anta at de de begge bikker 60+ poeng, og vi må nok opp kraftig prestasjonsmessig for å opprettholde årets resultater, da vi fikk veldig godt betalt.

Disse hakkene blir svært lite konkrete. Hva innebærer ett hakk? To hakk? Ti hakk? Hvor mange hakk mener du det eksisterer i Eliteserien?

Og vi må altså kraftig opp prestasjonsmessig fra i fjor for å klare 56 poeng og 3. plass neste år?

Har opplevd mange surmaga pessimister og "negativister" her inne. Du er i ferd med å gå noe av disse i næringa.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 10:25    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi med årets prestasjoner kunne ha forventet ca. 50 poeng, mindre hvis Tengstedt bare var god og ikke enorm, og det er heller ikke gitt at 56 poeng holder til medalje neste år.

Nå tror jeg at vi får se den nødvendige forbedringen til at 55-60 poeng er omtrent der vi normalt vil havne fordi vi gjennom 2023 antakelig får spilt med omtrent samme mannskap og oppstilling som vi hadde i høst. Så har jeg mine tvil til at Rekdal&co vet hvordan de skal få ut den biten som kan ta oss godt over 60 poeng som vi vet at Glimt og Molde er absolutt kapable til å gjøre.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 10:53    Post subject: Reply with quote

Viktigste neste år er å fortsette utviklingen, spille bedre og mer stabilt enn i år. B/G og Molde er såpass mange hakk over oss at jeg tror det er for ambisiøst å skulle ta igjen og passere dem allerede neste år. Mye avgjøres dog av både vår og deres spilleroverganger. Vi har har ikke vært stabile nok til å takle mange utskiftninger denne vinteren, mens Molde og B/G takler nok flere nye fjes. Jeg håper vi klatrer både prestasjonsmessig og på tabellen, men spådommen er 3 plass, dog nærmere toppen enn i år. Håper vi som supportere er tålmodige også neste sesong og måler laget på fremgang og prestasjon fremfor tabellplassering. Fortsetter vi utviklingen havner vi på topp, men kanskje ikke før om et par år. Rom ble ikke bygget på en dag sies det. Jeg vil heller ha stabil og bra utvikling over tid enn å kaste masse bensin på bålet for resultatmessig gjøre det bra i ett år, for så å falle sammen igjen.
Kent23
Rutinert

PostPosted: 15.12.2022 12:08    Post subject: Reply with quote

Jeg også håper på utvikling. Rekdal har fått til en del og spillerlogistikken har tatt mange steg. Det jobbes godt rundt. Det er bra. Vinnerkultur er tilbake.

Samtidig er jeg skeptisk. Det tar ikke flere år å unngå poling av ball fra Reitan uten adresse i hver bidige kamp når man får press i mot seg. Dette har vi sett gjennom hele sesongen. Når Kåre tok over så vi hva de prøvde på etter 14 dager og ting ble stadig bedre helt til Kåre ble lat.

Jensen og Børkeide holder ikke mål i tospann. Altfor temposvakt og vi blir overspilt mot nedre halvdel i ligaen. Her må det oppgraderes kraftig og han finnen synes å være spennende. Vi kan ikke ha trege gampere og svake spillere som jukser defensivt, eks Jensen. Han kommer fra Ajax og har ikke stått frem.

Vi bør også ha en erstatning for amerikanern i forsvar. Det er for mye feilpasninger. Reitan må for all del ikke spille stopper. Markeringsvikt hver gang.
Back to top
JBH
Senior

PostPosted: 15.12.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

I Trondheim finnes det ingen tålmodighet blant en del supportere til å la den nye RBK-generasjonen få vokse seg store og sterke. Det kreves medaljer, og aller helst gull umiddelbart. Om det ikke innfris, kommer kravet om trenersparking, og folk begynner å rakke ned på enkeltspillere. Det finnes nok av eksempler her på forumbrukere som gjennom hele 2022-sesongen benyttet enhver anledning til å svartmale og trolle, når alt ikke gikk på skinner. Det var navngitte RBK-spillere som ble trakkasert på det aller groveste av flere forumbrukere her inne, og både trenere, styret og ledelsen i klubben har fått passet påskrevet.
RBK har etter mye prøving og feiling på trenersiden siden Kåre forsvant , omsider funnet en trener som har baller nok til å ta tak i som har vært problemet i Trondheim. Rekdal hadde utvilsomt sett hvor skoen trykket, og startet umiddelbart en omstrukturering og fornyelse av klubben vår.
Pga vår skrantne økonomi, har han vært nødt til å lete i et annet marked enn det RBK normalt ville lett, og han satset bevisst på yngre spillere. Likevel klarte Rekdal , Frigård , Roar , og resten av trenerteamet å løfte laget opp til medalje på første forsøk. Bare det, er faktisk intet mindre enn en sensasjon, sett med tanke på alle de nye spillere, og hvordan oppkjøringen før sesongen 2022 utartet seg.
Nå er vi på vei inn i 2023 , og optimismen som bredde seg utover sesongen 22 , vil forhåpentligvis bringe laget enda lengre fram og opp i den kommende sesongen. Jeg håper inderlig at Rekdal får den roen, tilliten, og tiden han trenger (også fra alle her på forumet) til å gjennomføre fornyelsen som kommer til å bringe nye gull til Trondheim.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.12.2022 13:28    Post subject: Reply with quote

Vi kan si opp Dorsin og noen flere ressurser i hvert fall, om det er slik at det er Rekdal som står for spillerlogistikken.

Rolling Eyes
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 13:36    Post subject: Reply with quote

Det er trenerteamet som kommer med behov og potensiell "kravspek" for en ny spiller og i tillegg vurderer hvem som bør selges/leies ut. Dorsin utfører. Så ja, trenerteamet er veldig involvert i spillerlogistikken.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.12.2022 14:34    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at det er et samspill i sportslig avdeling. Det er nok i RBK som det er de fleste steder med en sportslig ledelse - at trenerteamet spiller inn et behov og man i samspill kommer frem til hvilke alternativer på markedet som kan løse behovet.

Tviler på at Kjetil Rekdal sitter hver eneste natt å surfer Internet for å finne spillere mens Dorsin sitter og tvinner tommeltotter hele dagen på kontoret.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg håper jo å bli motbevist (selv om jeg liker å si "hva var det jeg sa").

Men jeg synes ikke det er urimelig å være utålmodig når man selv etter et år med Rekdal er like ræva på å forsvare oss mot innlegg som både før og under Hareide, dette og andre detaljer tyder sterkt på at håndverket som utøves på feltet ikke er i nærheten av å ha den kvaliteten vi bør kunne kreve av noen som får meget godt betalt til å utøve sin hobby.

Men Rekdal skal ha honnør for at han i motsetning til Hareide skjønner at du må ta risiko for å vinne kamper og at du skal etterstrebe å ha de samme spillerne i de samme posisjonene i kamp etter kamp. Først og fremst de to tingene som har gitt framgang sammenlignet med 2021. Det og to spisser som er på plass i scoringsposisjon når det blir tilløp til farligheter.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.12.2022 15:24    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
I Trondheim finnes det ingen tålmodighet blant en del supportere til å la den nye RBK-generasjonen få vokse seg store og sterke. Det kreves medaljer, og aller helst gull umiddelbart. Om det ikke innfris, kommer kravet om trenersparking, og folk begynner å rakke ned på enkeltspillere. Det finnes nok av eksempler her på forumbrukere som gjennom hele 2022-sesongen benyttet enhver anledning til å svartmale og trolle, når alt ikke gikk på skinner. Det var navngitte RBK-spillere som ble trakkasert på det aller groveste av flere forumbrukere her inne, og både trenere, styret og ledelsen i klubben har fått passet påskrevet.
RBK har etter mye prøving og feiling på trenersiden siden Kåre forsvant , omsider funnet en trener som har baller nok til å ta tak i som har vært problemet i Trondheim. Rekdal hadde utvilsomt sett hvor skoen trykket, og startet umiddelbart en omstrukturering og fornyelse av klubben vår.
Pga vår skrantne økonomi, har han vært nødt til å lete i et annet marked enn det RBK normalt ville lett, og han satset bevisst på yngre spillere. Likevel klarte Rekdal , Frigård , Roar , og resten av trenerteamet å løfte laget opp til medalje på første forsøk. Bare det, er faktisk intet mindre enn en sensasjon, sett med tanke på alle de nye spillere, og hvordan oppkjøringen før sesongen 2022 utartet seg.
Nå er vi på vei inn i 2023 , og optimismen som bredde seg utover sesongen 22 , vil forhåpentligvis bringe laget enda lengre fram og opp i den kommende sesongen. Jeg håper inderlig at Rekdal får den roen, tilliten, og tiden han trenger (også fra alle her på forumet) til å gjennomføre fornyelsen som kommer til å bringe nye gull til Trondheim.

At det finnes en utålmodighet i Trondheim/Trøndelag kan jeg si meg helt enig i. Men den utålmodigheten føler jeg blant mange handler like mye om hva man ser av prestasjoner på banen som resultater. Kravet om gull og medaljer ligger absolutt der, men tålmodigheten til å vente på dette er også tilstede om man ser utvikling på banen og i spillet. Man synes det man ser er underholdende, og at man ser noe som er gjenkjennbart og ikke minst hva som ønskes å oppnås. Også ser man at når dette sitter så er det godt nok til gull. For et Rosenborg som spiller bra fotball, skal alltid være gode nok til å ta gull.

Mange her inne er kritiske til Rekdal, og legger all skyld på han når de går dårlig. Men det er jaggu meg mange her inne som jeg føler fritar Rekdal for all skyld også, og skylde på andre omstendigheter. Sannheten er nok som regel midt i mellom, og skylden ligger nok litt på "alle". Jeg synes bronsen i år var pari og godkjent. Hverken mer eller mindre. Jeg har sett utvikling i laget, men jeg vil se enda mer gjenkjennbart offensivt spill neste år og mindre avhengighet av enkeltspillere på egenhånd. Føler det i høst har vært en liten blanding til tider, mens i vår var det enda mindre gjenkjenbart offensivt spill som lag så det har vært en utvikling.

Omstendigheten som "fritar" Rekdal er tross alt ikke verre enn at man har tilgang på en keeper som har vært ganske fast inventar på landslaget når han har vært tilgjengelig og i tidligere sesonger vært blant de beste i ligaen. Det er også mye ES-rutine og bedre i forsvaret, inkludert at han fikk en stopper fra hans forrige klubb. På midten fikk vi inn Jensen og Børkeeiet, en som har blitt sett på som et lovende talent og har erfaring fra Superligaen. Den andre har prestert godt nok i ligaen tidligere til å bli solgt for en brukbar sum. Begge også med en bra mengde landskamper for aldersbestemt hele veien. I tillegg til en av ligaens beste spillere i Holse. Offensivt så har vi Vecchia, som dessverre er skadetplaget. Sæter kom inn som overraskelse, og Tengstedt har vist sin klasse etter at han kom i sommer. Holm underpresterte i vår før han ble skadet og etterhvert solgt, men også han har vært sett på som et spennende talent over lengre tid.

Poenget mitt er ikke at stallen har vært så himla dårlig at bronse er en voldsomt bra prestasjon, hvis vi sammenligner med lagene bak oss. At vi ikke slo Molde og Glimt denne sesongen er greit nok. Prestasjoner og resultater i sesongoppkjøringa senket nok forventingene, men det handler jo også om at trenerteamet ikke klarte å bruke den godt nok til at spillerne fikk til det trenerne ønsket før det ble gjort noen endringer som fikk laget til å prestere bedre. Og det skal selvsagt trenerteamet ha skryt for.

Jeg synes ikke bronsemedalje i år er en voldsom sensasjon uavhengig av sesongoppkjøring. Vi har 4. og 5. plasser de foregående sesongene også. Jeg mener å kalle årets prestasjon en sensasjon er en voldsom nedsnakking av hva Rosenborg er og skal være. Det er lov å være fornøyd med en bronsemedalje, jeg er det selv. Men klubben fortjener all kritikk den har fått om vi havner der at å ta bronse er en sensasjon. Da har man sviktet over lang tid.

Jeg kan også si at mitt syn nok er litt farget av at jeg var sterkt imot Rekdal som trener før han ble ansatt og når han ble ansatt. Jeg kan også si at jeg ikke er overbevist om at Rekdal er riktig mann på lengre sikt enda. Men jeg er heller ikke der at jeg mener klubben bør sparke han, denne sesongen har vært god nok til at han fortjener neste sesong også. Jeg er ikke overbevist om at Rekdal er i stand til å ta gull med oss, men det er egentlig litt irrelevant for min del. Det relevante er om Rekdal klarer å utvikle prestasjonene og spillet. Da kommer også resultatene på den måten. Det jeg ikke er i tvil om er at Rekdal er i stand til å levere medaljer, og et og annet cupgull all den tid han er veldig god til å finne riktig taktikk til enkeltkamper og gjøre taktiske grep som gir bedre resultater underveis i kamper. Det er grunnspillet jeg er skeptisk til om han er i stand til å utvikle slik som jeg ønsker at Rosenborg skal fremstå på banen. Det er minst like viktig for meg som å se at vi tar noen flere seiere eller færre tap neste sesong.
Back to top
aalen
Proff

PostPosted: 18.12.2022 09:14    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne kommer inn noen meldinger om salg av spillere snart også. Feks Hoff, Rwp og Andersson.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 18.12.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

I 2021 var vi 12p bak Molde og i 2022 var vi hele 22p bak.
Alt står på hvor gode spillere vi kan stille med. Glimt,Molde,Vif har bedre trener enn oss. Vi har større ressurser en Vif så 3dje plass er mest sannsynlig hvis ikke trener forskjellen bikker det i favør Vif.
Nr 3 eller 4 ?.
Rekdal/Frigård har vel kontrakt ut 2023 eller?
Håper den nye ledelsen allerede begynner jobben med å ha erstattere klare som kan få ut vårt potensiale videre
rail
Rutinert

PostPosted: 18.12.2022 23:12    Post subject: Reply with quote

Så du finner det mest naturlig å vurdere evt utvikling i eget lag opp mot hvor mange poeng vi avslutter sesongen bak Molde? Nettopp. Heller det enn å se på egen poengfangst eller faktisk hvordan vi opptrer på banen. Men det er kanskje det som er problemet? At du faktisk ikke ser laget spille, men kun leser om kampene på nettet? Forøvrig var vi "bare" 10 poeng bak Molde i 2020. Så da var vi nok bedre under Horneland (og Hareide), tross alt. Bedre spillere og færre poeng bak Molde.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.12.2022 20:20    Post subject: Reply with quote

Rail.
Skulle jeg vurdert muligheten etter hvordan vi opptrer på banen som du ønsker så ville jeg vurdert oss til en plass mellom 6-8 på tabellen.
Men vi har 3dje mest penge r og bør da på tross av det kunne bli blant de 3-4. Men da må vi få beholde Casper og Carlo.
Jeg har sett det meste av våre hjemmekamper siden 1973.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.12.2022 20:39    Post subject: Reply with quote

Vi tapte fortjent for Sarpsborg hjemme på Lerkendal i sølvkampen så det lover ikke godt for 2023. Ihvertfall ikke hvis frelseren og flaksen forlater oss.
Har ingen tro på noe mere enn 3-4 plass i 2023. Ingenting i Rekdals histore eller Frigårds CV tyder på det. Slik vi fremsto i 2023,uten flaks,holder ikke til medalje
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 68, 69, 70  Next
Page 2 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb