English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 1 ]
Henriksen
10%
 10%  [ 7 ]
Giampaoli
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
10%
 10%  [ 7 ]
Børkeeiet
2%
 2%  [ 2 ]
Holse
25%
 25%  [ 18 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
44%
 44%  [ 31 ]
Tengstedt
4%
 4%  [ 3 ]
Total Votes : 70

Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
EspN wrote:
vi må være det laget med mest pasningfeil i eliteserien.

Vil si vi har toppen den tabellen i mange år nå! aaaalt for mange pasningsfeil.

Kampen her var jo ekstrem,spilte vi oss ut i et eneste angrep? Hansen slo langt hver gang.
Når vi først har ball så går det så treigt,stopperne kan gå fram og lage overtal.
Børkeide mistet også ved stå tenke i 5 mimutt,istedet for og spille hurtig.
Vi hadde muligheten til vende spill flere ganger,men istedet slår de støtte eller bruker alt for lang tid.
Det finnes ikke flyt i spillet.

Vi baserer alt spill på slå langt og håpe på vinne duell og score.
Skjønner ikke hvordan spillere som trener hver dag,kan være så dårlige til slå pasning.
I bodø terpes det,de jobber faktisk med få spillerne opp på et bra nivå.
Tror jeg aldri sett et så lavtliggende,lite ballsikkert lag før.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballbingen
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 21:29    Post subject: Reply with quote

Herregud, det er noen sytpeiser her inne som istedet burde komme seg på Lerkendal - der er kampopplevelsen x100 bedre enn den tydeligvis er når man sitter foran PC-skjermen!
Back to top
View user's profile Send private message
hamilton
Junior

PostPosted: 18.09.2022 21:31    Post subject: Reply with quote

Hadde gitt mer enn en 10er for høyoppløselig bilde av den TIFOen! (Ja, har støttet via Vipps)
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 21:31    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Alt i alt en arti' fotballkamp. Det er bra innsats og bra tempo også innimellom, men så er det noen pasningsfeil og unødvendige ballmist også til tider. Veldig fortjent 3-poenger dette, som jo er gøy. Så var litt småsurt (igjen - nok en gang) å ikke klare å holde 0-en.

Rart at det er så mye mer trøblete på bortebane... Må få tak i en psykolog som kan hjelpe dem litt foran neste bortekamp.

På tide å gi Sæter BB-stemmen - to meget pene mål på Løven i kveld Smile

Noen pasningsfeil?😅 var bare langballer som var vellykket.
Spillerne slår også bare langt på første løp etter spissene..
Vi vant for vi hadde mer innsats i kampen,vi ble ikke utduellert.
Og så har vi kvalitet spillere i holse,sæther og casper..

Skarsem var bra idag,men det er det minste man kan forvente av han.men han å er forferdelig lat,slutter helt og presse..virker ikke som en spiller som blir bedre.
Midtsjø er flere mil over han.

Og rekdal sier at spissene ble tomme,men laget skal stå høyere,så har de mindre rom og dekke.

Laget er også dårlige til gå på løp backe opp ballfører,førte ofte til at backeme våre mistet ballen.

Vi har blitt stoke city.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

Merkelig at folk kan være så negative, og bare fokusere på hvor dårlig alt er, etter en kamp på Lerkendal der vi har slått Lillestrøm både lett, underholdende og fortjent. Ikke ett sekund i løpet av kampen var jeg bekymret for at vi skulle tape. Lillestrøm ble kjempet ut av stilen. Holse og Henriksen var strålende. Generelt var det mye bra fra de fleste i dag. Vi passerte Glimt på tabellen, et lag som beskrives som fantastisk av mange her inne. Nyt seieren! Sitter man igjen med å se på feilpasninger etter denne kampen, så har man feil fokus i mine øyne!
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 21:40    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
skien88 wrote:
EspN wrote:
vi må være det laget med mest pasningfeil i eliteserien.

Vil si vi har toppen den tabellen i mange år nå! aaaalt for mange pasningsfeil.

Kampen her var jo ekstrem,spilte vi oss ut i et eneste angrep? Hansen slo langt hver gang.
Når vi først har ball så går det så treigt,stopperne kan gå fram og lage overtal.
Børkeide mistet også ved stå tenke i 5 mimutt,istedet for og spille hurtig.
Vi hadde muligheten til vende spill flere ganger,men istedet slår de støtte eller bruker alt for lang tid.
Det finnes ikke flyt i spillet.

Vi baserer alt spill på slå langt og håpe på vinne duell og score.
Skjønner ikke hvordan spillere som trener hver dag,kan være så dårlige til slå pasning.
I bodø terpes det,de jobber faktisk med få spillerne opp på et bra nivå.
Tror jeg aldri sett et så lavtliggende,lite ballsikkert lag før.

Sånn er det blitt når vi har Reka og Frigård som trenere. Men vi må bare glede oss over seier i dag. forhåpentligvis E-cup plass til slutt.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 18.09.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Vi passerte Glimt på tabellen, et lag som beskrives som fantastisk av mange her inne.

Du vet at underholdende og offensiv fotball nødvendigvis ikke korrelerer med gode resultater? Jeg tror de aller aller fleste vil mene at Glimt spiller bedre og morsommere fotball enn oss, selv om vi ligger over dem på tabellen. Jeg tror ikke vi hadde gjort det hvis de ikke var med i Europa. De rullerer alt for lite på laget. Jeg mener de har tabbet seg ut der.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Merkelig at folk kan være så negative, og bare fokusere på hvor dårlig alt er, etter en kamp på Lerkendal der vi har slått Lillestrøm både lett, underholdende og fortjent. Ikke ett sekund i løpet av kampen var jeg bekymret for at vi skulle tape. Lillestrøm ble kjempet ut av stilen. Holse og Henriksen var strålende. Generelt var det mye bra fra de fleste i dag. Vi passerte Glimt på tabellen, et lag som beskrives som fantastisk av mange her inne. Nyt seieren! Sitter man igjen med å se på feilpasninger etter denne kampen, så har man feil fokus i mine øyne!

Enig

Smile
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 22:23    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Ratatosk wrote:
Vi passerte Glimt på tabellen, et lag som beskrives som fantastisk av mange her inne.

Du vet at underholdende og offensiv fotball nødvendigvis ikke korrelerer med gode resultater? .

Resultater er viktigst, hver dag i uka. Finspillet kommer. I dag er det meget underholdende. Knutsen brukte vel to sesonger på å få Glimt i posisjon. Rekdal blir «idioterklært» etter 8 måneder. Generasjonsskifte og ny spillestil. Blir bra dette etterhvert. Ikke fornøyd med alt jeg heller, men blir fryktelig mye svartmaling til tider. Skulle tro vi holdt på å rykke ned!
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 22:28    Post subject: Reply with quote

Klart det er en del å sette fingeren på. Vi ligger lavt, tar null risiko, slår mye langt, har lite ball og er ikke spillende sånn jeg helst ønsker å se oss. Vi har en vei å gå, ja. Men at vi vinner fortjent ut fra sjanser, herlig stemning på stadion og endelig opp på medaljeplass gjør at uka får en deilig start.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 18.09.2022 22:32    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
trøndergutten wrote:
Ratatosk wrote:

Du vet at underholdende og offensiv fotball nødvendigvis ikke korrelerer med gode resultater? .

Resultater er viktigst, hver dag i uka. Finspillet kommer. I dag er det meget underholdende. Knutsen brukte vel to sesonger på å få Glimt i posisjon. Rekdal blir «idioterklært» etter 8 måneder. Generasjonsskifte og ny spillestil. Blir bra dette etterhvert. Ikke fornøyd med alt jeg heller, men blir fryktelig mye svartmaling til tider. Skulle tro vi holdt på å rykke ned!

Og jeg ville gitt en trener 2 år til å fått Rosenborg i posisjon hvis jeg hadde tro på denne treneren. Men jeg har ikke tro på Rekdal, siden han i over 20 år har vist at han ikke har evnene til det.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 18.09.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

Hundre prosent støtte til ratatosk.

Hjemme sitter grinebitere på forum og klager. "Jeg vil ikke komme på Lerkendal for det er ikke noe grunnspill buhu". Ikke bare er det pinlig, det er også feil.

På Lerkendal er det full fest. Kanskje er stemninga så god nettop fordi dere holder dere hjemme.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 18.09.2022 22:46    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hundre prosent støtte til ratatosk.

Hjemme sitter grinebitere på forum og klager. "Jeg vil ikke komme på Lerkendal for det er ikke noe grunnspill buhu". Ikke bare er det pinlig, det er også feil.

På Lerkendal er det full fest. Kanskje er stemninga så god nettop fordi dere holder dere hjemme.

Haha! De som stort sett lager stemning på Lerkendal er jo Kjernen, og de virkelig mobilisert denne sesongen og vært strålende. Men de hadde nok stort sett møtt opp uansett. Jeg ser at det var 13500 tilskuere i dag, i en toppkamp. Det til tross for at det i alle fall på Twitter har blitt mobilisert kraftig. Det bør jo si noe om at den vanlige mannen på gata fortsatt ikke er imponert og/eller ikke har troen på dette prosjektet.

Men jeg skal gi deg rett i en ting. Fotball er vanligvis morsommere live, akkurat som konserter er.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 22:54    Post subject: Reply with quote

Rosenborg: RBK øvde på hvordan press-spillet defensivt og grunnmønsteret offensivt skulle utføres på fredagens økt, men kvaliteten ble så dårlig at Rekdal måtte trekke opp retningslinjene på nytt lørdag og på oppvarmingen femten minutter før kampstart. Hadde som kamp-plan å spille sitt spill langs bakken, hindre dødballer imot og unngå at kampen ble en duellkamp lik Haugesund sist. Da er beste våpen å smelle ut av startblokkene med å angripe så dødball imot blir vanskelig. Smalt også inn både 1-0 selv om Tengstedt var i klar offside og 2-0 da Holse sitt kontraløp og pasning ble løvemat for Sæter som lagde kremmerhus av øvre nettmasker.

Da skjønne æ koffer dem slo bærre langt ja..men håpe no det e høg kvalitet ellers da.
Back to top
OlsenfraBuran
Senior

PostPosted: 18.09.2022 22:59    Post subject: Reply with quote

Det er to spillere som slår langt. Det er Renzo og Hansen. Renzo kommer til å få kjeft for det i morra, mens Hansen virker å få gjøre litt son han vil.

Forøvrig merkelig å komme inn her å lese om hvor dårlig rbk er etter å ha slått en rival 3-1 hjemme med mye kok, god underholdning og medaljeplass. Selvfølgelig kunne det vært bedre, men herregud. Nyt seieren og se på framgangen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2022 23:00    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Knutsen brukte vel to sesonger på å få Glimt i posisjon.

Alt annet til side; jeg ser dette argumentet brukes med jevne mellomrom, og å bruke Knutsens karriere i Glimt til inntekt for Rekdal i Rosenborg blir god dag mann økseskaft. Joda, argumentet om to år for å komme i posisjon holder forsåvidt stikk, men kun om man legger lista for "i posisjon" på å leke med alle andre lag i ligaen. Knutsen tok da også over en pengelens og mer eller mindre merittløs klubb som nettopp hadde rykket opp og mistet sine største profiler ved hver eneste korsvei.

Det er heller ikke til å stikke under stol at selv i Knutsens første sesong, hvor Glimt endte på 11. plass var de mye nærmere et kollektivt finspill (med utgangspunkt i Eggens epoke) enn hva vi er nå. Det lykkes ikke alltid, noe som understrekes av historisk mange uavgjort, men det var i det minste svært tydelig hva de forsøkte å få til.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 18.09.2022 23:24    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Alt annet til side; jeg ser dette argumentet brukes med jevne mellomrom, og å bruke Knutsens karriere i Glimt til inntekt for Rekdal i Rosenborg blir god dag mann økseskaft. Joda, argumentet om to år for å komme i posisjon holder forsåvidt stikk, men kun om man legger lista for "i posisjon" på å leke med alle andre lag i ligaen. Knutsen tok da også over en pengelens og mer eller mindre merittløs klubb som nettopp hadde rykket opp og mistet sine største profiler ved hver eneste korsvei.

Det er heller ikke til å stikke under stol at selv i Knutsens første sesong, hvor Glimt endte på 11. plass var de mye nærmere et kollektivt finspill (med utgangspunkt i Eggens epoke) enn hva vi er nå. Det lykkes ikke alltid, noe som understrekes av historisk mange uavgjort, men det var i det minste svært tydelig hva de forsøkte å få til.

Kollektivt finspill med nedrykksstrid og ett scoret mål i snitt pr kamp der altså.

Herlig med supportere som aldri skriver noe bortsett fra å genierklære andre lags trenere.
katalogen
Senior

PostPosted: 18.09.2022 23:35    Post subject: Reply with quote

5 - Hansen. Helt ok.
5 - Renzo. Helt ok.
3 - Henriksen. Synes det er utrolig svakt i forkant av 2-1. Setter ikke ut beinet engang? Grei ellers, men ser han mangler midtstoppergenet med den labre blokkeringsforsøket i forkant av 2-1. Landslaget? Laughing Laughing
4 - Dahl Reitan. Tja, gjør vel ikke seg bort.
3 - Leo Cornic. Middelmådig spiller uten noen gode ferdigheter.
5 - Børkeeiet. Bidrar til mer stabiltet, og gir gode arbeidsvilkår for sine to indreløpere.
6 - Skarsem. Veldig god i førsteomgang, men svak i forkant av 2-1 og dårlig i andreomgang.
8 - Holse. Helt der oppe nok en gang. Gøy å se han levere etter en elendig start på sesongen!
7 - Tagseth. Noen feilpasninger (som resten), men kanskje hans beste kamp på venstreflanken. Nydelig assist.
9 - Sæter. Mannen er en målscorer. Går helt fint for meg at han suger i grunnleggende ferdigheter. Første målet med høyre er ikke enkelt.
6 - Tengstedt. Leverer målpoeng i alle kamper han spiller, uavhengig av om han er på sitt beste eller ikke.

----
5 - Ciljan. God når han kommer inn.
3 - Jensen. Virker å ha mistet selvtilliten. Spørs om han reiser på et fly til Ajax også videre til et middelmådig lag i Danmark etter sesongen. Oppskrytt x oppskrytt.
8 - Rekdal. Traff virkelig på laguttaket i dag. Kunne selvfølgelig gått galt med en riktig annullering på 1-0, men får laget til å respondere bra på 2-1. Lillestrøm ikke i nærheten siste 30.
10 - Øvre Øst. Var bra i vår på noen kamper, men synes Øvre Øst leverte til 10er i dag. Deilig!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2022 23:44    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at det er at Knutsen er fryktelig dårlig eksempel for å illustrere at ting tar tid, for nettopp han har i grunnen aldri trengt det.

Og "aldri skriver noe"? Jeg har drøyt tusen innlegg i året i snitt over 17 år, fjerdeplass av samtlige brukere her inne. Eksempelvis åtte ganger mer som deg som har vært medlem lenger. Mange av disse er positive til ting i klubben, og svært få handler om andre lags trenereOg tro det eller ei, men jeg er skrudd sammen slik at jeg roser når noe er bra og kritiserer når noe er dårlig.

Joda, jeg har blitt vesentlig mindre aktiv det siste året eller så, men det henger sammen med det generelle ordskiftet som har utviklet seg her inne den senere tid. Sic transit gloria mundi.

EDIT: @Nåsåladden
enojado
Veteran

PostPosted: 19.09.2022 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg begriper ikke hvordan folk kan si at Sæter har elendige grunnferdigheter?? Han er til tider meget bra. Ja, svært opp og ned, men lykkes svært mye med "grunnferdighetene" i dag. Mottak, medtak, gode pasninger, noen pasningsfeil, skled et par ganger. Viser oftere at han har brukbar tekniske ferdigheter. Godt fotballhode, gjør andre gode. osv. Han er en attityde-spiller vi har manglet i flere år. Passe god på alt, og til tide svært gode avslutningsferdigheter. Elendig? Nei...
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 19.09.2022 06:49    Post subject: Reply with quote

Lykkes meget bra med presset i første omgang. Gode brudd! Tagseth, Holse, Cornic og Skarsem meget bra her, sammen med Tengstedt.
Henri
Legende

PostPosted: 19.09.2022 07:04    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Merkelig at folk kan være så negative, og bare fokusere på hvor dårlig alt er, etter en kamp på Lerkendal der vi har slått Lillestrøm både lett, underholdende og fortjent.

Nei, det er viktig å ikke glede seg, men heller irritere seg over pasningsfeil og at stamfoten til Tagseth er helt feilplassert når han tar innkast.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.09.2022 07:09    Post subject: Reply with quote

Hva med å irritere seg over den komplette mangelen på et angrepsspill som gang etter gang gir oss gode målsjanser? Er det lov? At det kælkes langballer opp på spissene kontinuerlig, uansett om de heter Sæter, Tengstedt eller Holse?
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 19.09.2022 07:30    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hva med å irritere seg over den komplette mangelen på et angrepsspill som gang etter gang gir oss gode målsjanser? Er det lov? At det kælkes langballer opp på spissene kontinuerlig, uansett om de heter Sæter, Tengstedt eller Holse?

Totalt mangel på angrepsspill? Fikk du med deg det tredje målet i går? Imponerende å score såpass som vii gjør, med totalt manglende angrepsspill.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 19.09.2022 07:34    Post subject: Reply with quote

Noen er så forutintatte at de har sluttet å faktisk se kampene før de logger inn her for å syte...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb