| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 25.11.2004 14:49 Post subject: |
|
|
Vi kommer sterkere tilbake neste år. Og forhåpentligvis (kanskje ikke neste år) vil vår gang til å gjør det bra i mesterligaen komme igjen, en dag. En dag kan vi forhåpentligvis komme til kvartfinale igjen.
De har nok godt av et par måneders pause. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 25.11.2004 14:50 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Jeg synes det var en ok kamp. Visst er vi av de dårligste lagene i CL, det er knapt noen overraskelse. Men, for å sette det i perspektiv: Vi har like mange poeng som Deportivo la Coruña, og flere enn Roma, Sparta Praha og Anderlecht.
Vi har slitt i hele år, da er det litt utopisk å forvente at vi skal dominere i CL ... |
Hear, hear!
Meget fornuftig haavarl, viktig å sette ting i perspektiv. |
|
| Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 25.11.2004 14:56 Post subject: |
|
|
Haavarl - du mener vel at Dorsin egentlig er venstre back. Men hva så? Her snakker vi om plasseringsevne og spilleforståelse - disse egenskapene bør vel gjelde over hele banen? Og det at han ikke klarer å posisjonere seg i forhold til motspilleren sin har jo overhodet ingenting med hvilken side han spiller på (han sliter jo med dette når han spiller på venstre side også).
Og hvis du kan forklare meg hva du synes gjorde dette til en OK kamp ville det vært fint. Dessuten, jeg har aldri snakket om å DOMINERE i Champions League, jeg snakker om at det må jobbes for at man skal klare å prestere. Rosenborg vinner ingen kamper i Champions League uten å yte litt ekstra i forhold til i tippeligaen.
Når det gjelder Blixt så blingsa jeg vel litt (han er vel meldt på til Royal League). |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 25.11.2004 15:01 Post subject: |
|
|
| jenssenc wrote: | | Haavarl - du mener vel at Dorsin egentlig er venstre back. Men hva så? Her snakker vi om plasseringsevne og spilleforståelse - disse egenskapene bør vel gjelde over hele banen? Og det at han ikke klarer å posisjonere seg i forhold til motspilleren sin har jo overhodet ingenting med hvilken side han spiller på (han sliter jo med dette når han spiller på venstre side også).) |
Har du spilt fotball utover miniputt selv? Å si at posisjon ikke har noe å si for spilleforståelse og plasseringsevne er sprøyt. Å kunne spille sideback er en undervurdert rolle, som krever mye tilvenning,. For en venstrebent spiller å bli kastet over til høyreback i CL etter å ha spilt på venstre i alle år, er omtrent like krevende som deter for en spiss å bli satt til å spille midstopper.
Greit nok at Dorsin har slitt på venstre også, men å ikke forstå at det er krevende for en back å skifte side er på trynet.  |
|
| Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 25.11.2004 15:13 Post subject: |
|
|
Jeg har jo riktig nok ikke spilt høyere enn i 3.divisjon, men jeg har spilt både høyre og venstre back. Det å tilpasse seg i forhold til posisjonering bør være en enkel sak dersom du har generell fotballforståelse. Det blir selvsagt mye motsatte bevegelser hvis du spiller på høyre side i stedet for venstre, men bør ikke Dorsin være klar over dette? Og om han bruker høyrefoten bare til å stå på, så bør det vel kanskje vurderes om andre spillere kan overta.
Og mener du virkelig at spilleforståelse og plasseringsevne er egenskaper som er avhengig av om du spiller på høyre- eller venstreback? Spilleforståelse er vel heller en variabel som fører til god plasseringsevne, spør du meg.... |
|
| Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 25.11.2004 15:14 Post subject: |
|
|
| Men nå gidder jeg ikke klage mer, jeg er ikke irritert i mer enn noen timer på rad....... |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 25.11.2004 15:51 Post subject: |
|
|
| jenssenc wrote: | | Jeg har jo riktig nok ikke spilt høyere enn i 3.divisjon, men jeg har spilt både høyre og venstre back. |
Da har vi omtrent samme erfaringsbakgrunn, men likevel uenige...
| jenssenc wrote: | | Det å tilpasse seg i forhold til posisjonering bør være en enkel sak dersom du har generell fotballforståelse. Det blir selvsagt mye motsatte bevegelser hvis du spiller på høyre side i stedet for venstre, men bør ikke Dorsin være klar over dette? Og om han bruker høyrefoten bare til å stå på, så bør det vel kanskje vurderes om andre spillere kan overta. |
Er fortsatt uenig i at god fotballforståelse skal gjøre deg skikket til å spille på andre posisjoner enn det du er best på. Jeg mener dette spesielt blir feil når man snakker om forsvarsspillere. Å være forsvarsspiller går mye på å føle seg trygg og ha intuisjon for hvordan man skal ligge i forhold til spillet. Dersom man kommer i uvante situasjoner har man derfor ikke den tryggheten og den intuitive forståelsen i like stor grad som om man har spilt på sin faste plass. Det hjelper heller ikke at man ikke har en potetåker å spille i..... Hvilken skadefri spiller i CL troppen til Rosenborg ville løst høyreback jobben bedre i går?
| jenssenc wrote: | | Og mener du virkelig at spilleforståelse og plasseringsevne er egenskaper som er avhengig av om du spiller på høyre- eller venstreback? Spilleforståelse er vel heller en variabel som fører til god plasseringsevne, spør du meg... |
Poenget mitt er at Dorsin kan ha meget god forståelse for hvordan man spiller venstreback, men kanskje mangler erfaring for å mestre å overføre denne forståelsen til høyre side. Fotballforståelse er ikke noe man er født med eller uten. Den øves opp, og etter min mening spiller det en rolle HVOR på banen denne er øvd opp. Ingen vil vel si at Erik Hoftun har dårlig spilleforståelse, men jeg ville likt å se hvordan plasseringsevnen hans som venstre ving er..........
Jeg er igrunnen mest forbanna på folka som har ansvaret for matta, jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 25.11.2004 16:46 Post subject: |
|
|
Greit nok at regnet tok oss alle litt på senga, men hvem sitt sjakktrekk var det å la vær å legge plastikk over banen? Det må da være en fordel med plastikk på banen, enten det regner eller snør, om så bare for å lette arbeidet til de som skal rydde banen før kampen? _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 25.11.2004 17:56 Post subject: |
|
|
haavarl skrev:
| Quote: | ^Mirth skrev:
Ærlig talt da... Dette er det DÅRLIGSTE jeg har sett av RBK SÅ langt i år...
Da er det en del kamper du ikke har sett gitt. 2-2 mot Panathinaikos er et sterkt resultat, isolert sett.
Nei, vi er ikke like gode som lagene i det europeiske midtsjiktet lenger, men -- dårligst??? Halvparten av kampene i år har vært dårligere, spør du meg. Selv en del av seirene. 2-1 mot FFK i Fredrikstad var for eksempel en dårligere prestasjon i mine øyne. |
Haavarl, jeg ønsker bare å gjøre oppmerksom på dette med innlegget mitt: | Quote: | Skrevet: 24.11.2004 22:42 Tittel:
|
Innlegget ble skrevet etter RBK's 1.omgang... Og den VAR faktisk noe av det dårligste jeg har sett av RBK i hele år, det være seg CL eller ikke... I mine øyne hadde ikke RBK EN sjanse i denne omgangen på hjemmebane, mot et i utgangspunktet jevngodt lag... Det er IKKE bra!
-Men klart spillet bedret seg ganske mye utover i 2.omgang, skjønt det var bare i korte perioder det lignet på noe... Og 2-2 mot Panathinaikos er ikke noe svakt sluttresultat nei... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2004 13:12 Post subject: |
|
|
| Chriz wrote: | | Neida men ærlig talt så må fyren få hvile seg litt på benken, Espen er Jamtfall perioden på nytt igjen, en gud på strek men en vinglete kjærring i feltarbeidet.. |
Hmmm.... Hadde ventet meg at fyren bak halvdistanse.tk hadde mye å skrive om for tida, men den gang ei.
Sida er for øvrig omtalt i VG i dag:
«Likevel er det flere som har uttrykt seg kritisk til Johnsens keeperarbeid. Blant annet er det oppstått et eget Johnsen-kritisk nettsted.» |
|
| Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 26.11.2004 13:26 Post subject: |
|
|
Hehe patetisk side, har absolutt tro på at Johnsen er en mann for fremtiden, så lenge han klarer å jobbe med sine svake punkter.. Men mener fortsatt mange av klasseredningene hans er som følge av dårlig plassering. Rønningen gir kanskje ikke nok konkurranse, vist han blir satt ut av laget for en liten periode så begynner han kanskje å jobbe litt mer med seg selv..
Synest også han er litt lite ydmyk i forhold til sin rolle, ta litt mer ansvar for ting han gjør, som oftes ser man en offansiv Johnsen som ikke tar selvkritikk.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2004 17:58 Post subject: |
|
|
SkySports har tatt med Helstad på ukas CL-lag! RBK-spissen har selskap av bl.a. Nedved, Puyol, Makaay og van Bommel.
Les mer: Team of the week
...men engelskmennene er ikke så flinke med tryner og sånt. Her er Thorstein Helstad ifølge dem:
Grunn nok til injuriesøksmål, spør du meg!  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 29.11.2004 00:35 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | SkySports har tatt med Helstad på ukas CL-lag! RBK-spissen har selskap av bl.a. Nedved, Puyol, Makaay og van Bommel.
Les mer: Team of the week
...men engelskmennene er ikke så flinke med tryner og sånt. Her er Thorstein Helstad ifølge dem:
Grunn nok til injuriesøksmål, spør du meg!  |
Det synes jeg var veldig fortjent. Han var den eneste som kjempet for laget. Jobbet hard og ga ikke opp, og var på vakt etter returer. Moro å se en fra Rosenborg på laget  |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 29.11.2004 15:21 Post subject: |
|
|
Desto mer forunderlig er det om han ikke får tillit fra start som spiss i neste kamp.
Men det skulle ikke forundre meg om Brattbakk blir valgt foran Helstad nok en gang.... |
|
| Back to top |
|
 |
Sondre Senior
|
Posted: 29.11.2004 18:10 Post subject: |
|
|
Oh, stakkars Helstad. Om jeg ikke tar helt feil, er kjerringa på bildet magnhild? Helstad sitter vel og fordøyer skuffelsen, vil nok tro at det og komme på ukens lag, blir ikke det helt store når du er avbildet som Magnhild.
Såså Helstad, selv om dette kanskje var en grose nedtur, så får vi håpe at du kommer på rundens cl-lag en annen gang, med rett bilde! _________________ -RBK |
|
| Back to top |
|
 |
|