View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.08.2022 00:31 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Tengstedt er, basert kun på de to første kampene, så god som Victor Jensen var oppskrytt til å være. |
Hahaha, kunne ikke vært sagt bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Paldan Junior
|
Posted: 13.08.2022 11:45 Post subject: |
|
|
Spennende spiller dette, selv om det er alt for tidlig til å konkludere. Vi trodde jo en stund at Dylan Macallister skulle bli en hit etter han scoret 2 mål på 10 minutter..
Tengstedt virker uansett å ha en del kvaliteter RBK har manglet siden de "ødela" Børven.
Det kan se ut som dere omsider har truffet bra pÃ¥ denne scoutingen. "Blind høne finner ogsÃ¥ korn" 😊 |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 13.08.2022 11:49 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | Han får i alle fall gode tilbakemeldinger på nett. Beskrives som den desidert beste spilleren på lang tid i klubben. Etter de slo FCK blir han hyllet. Så er jo lov å håpe det er en signalspiller som kan dra med seg resten..
«Hvis det var hans reelle niveau, så er alt under 10 millioner en forrygende handel for Rosenborg»
« Mindst 25 millioner. Klart bedste spiller vi har haft i mange år, hvis han ryger er vores chancer for at blive i Superligaen minimale.» |
Det viste seg å stemme. Deilig. Dette hadde faen meg ikke dinosaurene Bjørneby, Horneland og Hareide fått til. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 13.08.2022 15:08 Post subject: |
|
|
Fikk gullgutten lang kontrakt da, sånn at vi får en god penge for ham når han hentes i vinter? Voldsomt imponerende så langt. Kan løfte oss til gamle høyder. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 13.08.2022 15:36 Post subject: |
|
|
Kontrakt ut 2026 ifølge transfermarkt |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.08.2022 16:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror jeg har mancrush for første gangen i livet, han virker så sinnsykt trivelig, har et sånn gutteaktig glimt i øyet og han gjør så langt ALT jeg har savnet i en RBK spiss i årtier <3
Håper vi nyter veldig godt av ham og så får vi huske at Glimt (Tusen takk!) har løftet salgsprisene ut i verden for spillere i TL.
Kan ikke vente til neste kamp! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 13.08.2022 16:57 Post subject: |
|
|
TV-pengene dobles også neste sesong så blir nok høyere salgspriser da klubbene har råd til å takke nei. |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 13.08.2022 20:51 Post subject: |
|
|
Paldan wrote: | Spennende spiller dette, selv om det er alt for tidlig til å konkludere. Vi trodde jo en stund at Dylan Macallister skulle bli en hit etter han scoret 2 mål på 10 minutter..
Tengstedt virker uansett å ha en del kvaliteter RBK har manglet siden de "ødela" Børven.
Det kan se ut som dere omsider har truffet bra pÃ¥ denne scoutingen. "Blind høne finner ogsÃ¥ korn" 😊 |
Hvis du sammenligner Tengstedt med Macallister og samtidig mener at vi ødela Børven, anbefales du å finne deg en annen idrett å se på. Hva med boccia? Det tror jeg passer deg bedre  _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.08.2022 21:11 Post subject: |
|
|
Ser B/G betaler 33 mill kroner for dansk 21-åring. Det er over 3 ganger så mye som vi angivelig skal ha betalt for Tengstedt. Den danske midtbanemannen bør være ekstremt god, eller så har vi gjort en mye bedre handel! |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 13.08.2022 21:26 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | dags wrote: | Tengstedt er, basert kun på de to første kampene, så god som Victor Jensen var oppskrytt til å være. |
Hahaha, kunne ikke vært sagt bedre. |
det er jo to vidt forskellige spillere med helt forskellige kompetencer. Men du skal ikke være i tvivl om at Victor Jensen i Danmark og fodboldeuropa er set som et langt langt større talent end Tengstedt. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.08.2022 21:28 Post subject: |
|
|
Paldan wrote: |
Vel, heller en slik «blind høne» strategi, enn den «hønestrategien» som har vært i fokus på Brann stadion det siste året! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.08.2022 21:42 Post subject: |
|
|
Ibejnar. Det er jeg seriøst i tvil om. Mulig det du sier stemte for fem år siden, men i en alder av 22 år og det Jensen har vist denne sesongen kan det ikke være mange store klubber i Europa som er desperate etter å slå kloa i han. Ikke før sesongen og ikke så mange flere etter det han har prestert hittil i Rosenborg. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.08.2022 22:08 Post subject: |
|
|
Jeg er mer redd for at Jensen skal havne i Glimt til neste år enn at han stikker på en permanent overgang i en mer attraktiv liga. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 13.08.2022 22:30 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Jeg er mer redd for at Jensen skal havne i Glimt til neste år enn at han stikker på en permanent overgang i en mer attraktiv liga. |
Jeg synes ikke han får kredit nok - han er ved at finde sin plads på holdet og det er klart klart bedre med ham på den defensive midt end Børkiet som vi startede ud med - vi får langt mere fodboldspil og han er bedre til at sætte sine medspillere op. Jeg håber faktisk at vi kan lykkes med at købe ham fri. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 13.08.2022 22:49 Post subject: |
|
|
Jensen har jo virkelig spilt seg bedre og bedre ila sesongen. Kritikken mot han virker malplassert. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 13.08.2022 23:16 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Jensen har jo virkelig spilt seg bedre og bedre ila sesongen. Kritikken mot han virker malplassert. |
jeg er helt på linje her - dem der har skuffet mig så langt på trods af oceaner af spilletid er Adrian, Børkieet og Olaus. Den trio kan vi udskifte til det bedre.
Adrian spiller med hovedet under armen og det er som om han altid laver det mest besværlige og meget sjældent lykkes med det.
Børkieet er bare langsom og træg. Det er dog blevet bedre efter han har fået Markus ved sin side. Brøndby så jo rigtigt.
Olaus spiller sit eget spil og ser ikke andre omkring sig - han ser ikke løb og indgår jo ikke i nogen relationer. Det duer altså ikke på det her niveau. Energien er god - men det er jo ikke nok. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.08.2022 23:18 Post subject: |
|
|
Malplassert? Kritikken går på at han ikke er veldig rask i forflytningen defensivt og dekker for lite rom, ligger ute av posisjon og ikke dypt nok sentralt, mister ballen i farlige situasjoner med laget på vei framover. Alt dette er ren faktisk beskrivelse av virkeligheten.
Hovedpoenget mitt har uansett hele veien vært at Victor Jensen ikke er en dårlig fotballspiller, bare enormt skuffende i forhold til det Ibejnar beskrev (og fortsatt beskriver) spilleren som. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.08.2022 23:26 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: |
Olaus spiller sit eget spil og ser ikke andre omkring sig - han ser ikke løb og indgår jo ikke i nogen relationer. Det duer altså ikke på det her niveau. Energien er god - men det er jo ikke nok. |
Igjen ignorerer du glatt den defensive biten, dueller og ballgjenvinning. Her er han meget viktig.
Jeg er helt enig i at Skarsem ofte går for langt med ballen, med skylapper på, men det er progresjon i hans spill også. Hvis du f.eks. ser litt tilbake på kampen mot Ham-Kam, så spiller han i gjennom Tengstedt til to store sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.08.2022 00:17 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Malplassert? Kritikken går på at han ikke er veldig rask i forflytningen defensivt og dekker for lite rom, ligger ute av posisjon og ikke dypt nok sentralt, mister ballen i farlige situasjoner med laget på vei framover. Alt dette er ren faktisk beskrivelse av virkeligheten. |
Den kritikken bør jo da snarere rettes mot trenerteamet, som setter han til å spille i en rolle han aldri har spilt i før. At en spiller som har spilt kant og i offensive midtbaneroller hele livet ikke dekker rom som Annan når han blir satt som sentral i en 3'er på midten er vel ganske opplagt ?
Utfordringen er at de spillerne vi har/har hatt med de defensive ferdighetene er så begrenset offensivt at det går utover angrepsspillet. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 14.08.2022 00:44 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig må en spiller selv være ansvarlig for å forbedre sitt defensive bidrag. Å utnevne seg selv til en fanatisk Jensen-apologet virker meget snodig. Både mot Odd og Sandefjord måtte man ta grep på sentral midt for ikke å bli for sårbare bakover.
Nå er på ingen måte dette bare Jensen sin feil (Pereira og Rogers sliter voldsomt) og forhåpentligvis vil han forbedre denne delen av spillet sitt med mer erfaring fra rollen. Men han som andre må tåle rettmessig kritikk for det som ikke fungerer.
Jeg er helt sikker på at han får veiledning fra trenerteamet på hvordan han skal løse dette bedre.
Jensen er god til å gjøre seg spillbar for sine medspillere og til å drive opp balltempoet. Fortsetter han med det og utvikler sine svakheter kan han bli meget bra. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.08.2022 00:57 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig har spillerne et medansvar for sine prestasjoner, men når du setter en spiller inn i en rolle han aldri har spilt i før, så må man ta høyde for at det vil ta tid å beherske den rollen. Og de defensive problemene skyldes i vel så stor grad sidestopperne, som begge har vært direkte svak på det meste i lang tid nå. Rogers er jo direkte krise.
Uansett, dette er Tengstedt tråden, så vi får skifte inn på riktig spor igjen. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 14.08.2022 08:05 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | ibejnar wrote: |
Igjen ignorerer du glatt den defensive biten, dueller og ballgjenvinning. Her er han meget viktig.
Jeg er helt enig i at Skarsem ofte går for langt med ballen, med skylapper på, men det er progresjon i hans spill også. Hvis du f.eks. ser litt tilbake på kampen mot Ham-Kam, så spiller han i gjennom Tengstedt til to store sjanser. |
Man kan få rigtig mange spillere der er gode til genvinding dueller og pres - du kan få dem smidt i nakken. Der hvor det bliver dyrt er hvis du skal have dem, der OGSÅ kan være en forskel i det offensive. Jeg forventer meget af et kommende Rosenborg som mesterhold og tilbage til fordums styrke. Jeg forventer meget mere end en spiller der kan forsvare og genvinde bolde. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.08.2022 09:28 Post subject: |
|
|
Vi har ikke hatt noen god DM siden Selnæs, og før det Annan. Annan var utpreget best i det defensive. Selnæs både defensivt og offensivt. Nå har vi en som er best i det offensive. Han får læres opp, eller få hjelp fra medspillerne på det defensive. Men jeg føler vi endelig har en god DM igjen, ballsikkerhet og pasningssikkerhet som Selnæs. Veldig god nærteknikk. La han få mer enn 2/3 sesong på å spille seg varm i en ny posisjon. Han blir utmerket.
Synes konturene av et nytt mesterlag er i ferd med å ta form. Veldig mange unge og gode spillere. Litt som i 2014. Vi trenger ikke å erstatte Jensen med en ny Lundemo da. For det er det vi får hvis vi går på leting, og de beste alternativene er for dyre. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.08.2022 10:19 Post subject: |
|
|
Nå vil ikke Tengstedt klare og opprettholde dette målsnittet på 2.0. Om han fortsetter med det snittet, er han borte i neste overgangsvindu. Kanskje «danskeklubben» Brentford vil øse litt PL penger til oss for å få en erstatter til Toney, når han blir solgt! Bør vel da koste noe av det samme som Palace betalte for Sørloth. 100 mill?! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 14.08.2022 10:53 Post subject: |
|
|
Det som gjør meg optimistisk med Tengstedt er at han i motsetning til mange andre spisser som har hatt en god start er at han han har fart og ferdigheter til å skape noe på egen hånd. Ellers mye enig i kommentarene verd Adrian, Børkeeiet og Skarsem, Tagseth også for den del. Sammen med Sam Rogers utgjør de en defensiv risiko nesten uansett motstander. Dårlig i posisjonering og duellspill. |
|
Back to top |
|
 |
|