View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Pinne69 Proff
|
Posted: 06.08.2022 18:50 Post subject: |
|
|
Trenger ikke se mer enn første omgang mot Kamma for å se at dette er en soleklar forsterkning for oss. Meget bra spill og kunne lett stått med 2 mål og 1 assist. Ingen bombe at en dansk u21 spiller holder eliteserienivå forøvrig. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 06.08.2022 18:51 Post subject: |
|
|
Ser meget god ut! _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 06.08.2022 19:54 Post subject: |
|
|
Må si meg imponert _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.08.2022 20:19 Post subject: |
|
|
Et enormt steg opp fra Fiabema. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 06.08.2022 20:32 Post subject: |
|
|
Sjøl 20 mill ville vært et røverkjøp hvis dette er nivået.
Herrefred for en spæller. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 06.08.2022 20:40 Post subject: |
|
|
Meget god debut. Jeg liker best måten han beveger seg på, det har vi manglet på topp. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 06.08.2022 21:27 Post subject: |
|
|
Imponerte meget i dag! Innsats, bevegelse, avslutninger, posisjonering og så ut som han hadde trent med laget i en halv sesong. Klasse! |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.08.2022 21:32 Post subject: |
|
|
Virker å være en meget god fotballspiller. God i alle spillets faser i dag. Håper på at dette er nivået, og at det ikke blir en Besart Berisha historie! |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 06.08.2022 21:58 Post subject: |
|
|
Var skeptisk til signeringen av Tengstedt som jeg skrev langt tilbake i denne tråden. Men i dag var det fantastisk å se en spiss som er så ”på”. Involverer seg mye i spillet i begge ender, søker bakrom, god posisjonering og vinner dueller. Nå er håpet at det fortsetter slik, da har vi virkelig fått en god spiller inn. En god link mellom Løven og Tengstedt er jo garantert dødelig. Spennende tider! _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 06.08.2022 22:09 Post subject: |
|
|
Håper det ikke blir en ny Holm historie, men lover bra. Virker bra på "alt", både som møtende og som gjennombruddspiller. God til å sette opp andre og i kombinasjonsspillet. Kjempestart! _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.08.2022 22:27 Post subject: |
|
|
Virker som nøyaktig den type angrepspiller som vi trenger, så er Ham Kam muligens ikke en ordentlig test på hvor god han egentlig er, men ser ut som en klar oppgradering. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 06.08.2022 22:30 Post subject: |
|
|
Han er jo en helt anden type end Holm - meget mere direkte og meget mere truende i dybden - og ja så har han også blikket for medspillerne. Det her kan blive en virkelig god signing - ville så gerne se ham sammen med Vecchia fremme. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 06.08.2022 23:28 Post subject: |
|
|
Strålende debut. Nesten merkelig å se 2 spisser for Rbk med så stor nivå forskjell. Ønsker Ole alt godt men enn førstelags spiss for Rbk er han desverre ikke pr. dags dato. Tengseth gjorde alle rundt seg bedre samtidig som å være målfarlig selv. Fått inn en skafefri Vecchia eller en annen med tilsvarende kvalitet så kan dette bli meget bra. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 06.08.2022 23:36 Post subject: |
|
|
Vecchia og Tengstedt på topp 👌 |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 06.08.2022 23:38 Post subject: |
|
|
Veldig god debut av Tenstedt. Hvis han fortsetter på dette nivået, vil han ha like høyt målpoengsnitt som Sæter. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.08.2022 23:50 Post subject: |
|
|
Gofoten wrote: | Ønsker Ole alt godt men enn førstelags spiss for Rbk er han desverre ikke pr. dags dato. |
Jeg er uenig. Han er en utrolig frustrerende spiller med store begrensninger, men han scorer mål jevnt og trutt og det er heller ikke tap-ins han scorer. Jeg håper vi tilbyr han ny kontrakt i løpet av høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.08.2022 00:07 Post subject: |
|
|
Sæther og Tengstedt spilte seg ikke ut av laget som spissmakkere i dag ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 07.08.2022 02:49 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Gofoten wrote: | Ønsker Ole alt godt men enn førstelags spiss for Rbk er han desverre ikke pr. dags dato. |
Jeg er uenig. Han er en utrolig frustrerende spiller med store begrensninger, men han scorer mål jevnt og trutt og det er heller ikke tap-ins han scorer. Jeg håper vi tilbyr han ny kontrakt i løpet av høsten. |
Enig med deg her Henning. Ole minner meg om Brattbakk. Jeg klarte aldri å se han var spesielt god på noe, bortsett fra den lille fryktelige viktige tingen å score mål. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 07.08.2022 11:19 Post subject: |
|
|
Gofoten wrote: | Ønsker Ole alt godt men enn førstelags spiss for Rbk er han desverre ikke pr. dags dato. |
Å score mål er den største måloppnåelsen i fotball sies det. Mål vinner fotballkamper. Og Rekdal som den gambleren har er kjenner nok til Oles poeng- og målstatistikk for å si det sånn.
VI startet sesongen frustrerende med Holm som ikke scorer mål og ble reddet av Vecchia som scorer jevnt og trutt. Med Vecchia ute og med en midtbane som ikke scorer mål behøver vi de målscorerne vi har på banen.
Og skal vi holde følge med Molde og glimt så må vi hente en naturlig målscorer på midtbanen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 07.08.2022 15:04 Post subject: |
|
|
Skal vi virkelig sammenligne Brattbak og Sæter? Brattbak som bak Solskjær kanskje er den mest kliniske avslutteren i norsk fotballs historie. Sæter scorer jevnt og trutt, men det brennes sjanser og gjøres rare valg som nok koster et par mål per kamp. De fleste kampene han scorer 1 mål har han 1-3 supermisser enten på avslutning eller på håpløs involvering som gjør at vi går glipp av en stor sjanse.
Tipper de fleste toppspissene Molde og Glimt har hatt siste 3 år hadde gitt mange flere målpoeng for oss i år enn Sæter gitt samme spilletid. Poenget er ikke at Sæter er dårlig. Poenget er at vi må sammenligne oss med Molde og Glimt. De er to av Skandinavias klart beste lag og skal vi ha noen sjanse må vi ha to gode spisser. Nå håper jeg Casper er den første. Om Noah eller Ole skal bli nr 2 må de begynne å ta steg raskt _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.08.2022 16:52 Post subject: |
|
|
Brattbakk var effektiv og scoret på det som var av sjanser samtidig var han en bra lagspiller.
Ole er mange hakk bak brattbakk, men likevel en fantastisk spiss. Scorer, uredd, og er ganske smart. Selv om han burde hatt en assist mot Odd er han en lagspiller og kan fungere som et oppspillpunkt. Det her er hans første ordentlig sesong og ser ut til å lære fort, og blir nok mer klinisk. Å ha en slik gærning som Ole i tospand med Tengstedt kan være smart. Tengstedt og Vecchia kan fort bli for like selv om det høres svært attraktivt ut. |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 07.08.2022 17:16 Post subject: |
|
|
Problemet er bare at han ikke er et oppspillspunkt. Han er ikke duellsterk nok. Om det er hva man ønsker er Noah god på dette. Islendingen er klart ikke et alternativ om oppspillspunkt er det vi ønsker oss. Jeg har litt troa på comboen Noah og Casper etter hvert her. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 07.08.2022 17:21 Post subject: |
|
|
Jeg er sikker på at Noah kommer tilbake og blir farlig for oss når laget er/blir dertil bedre.
Han skal dog ikke byttes med Tengstedt stortsett.
Ole skårer mål, men Holm har noe mer råskap over seg som kommer til å løsne en dag. |
|
Back to top |
|
 |
E.C. Dahls Junior
|
Posted: 07.08.2022 17:52 Post subject: |
|
|
Pinne69 wrote: | Problemet er bare at han ikke er et oppspillspunkt. Han er ikke duellsterk nok. |
?
Se f.eks. hva han gjør her i forkant av Vecchias mål mot VIF: https://youtube.com/clip/...LNVUDwDLTZ
Eller her mot Odd:
https://youtu.be/wrwsDnVu5p0?t=93
...men skal være enig i at han tapte uvanlig mange dueller akkurat i går. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 07.08.2022 19:38 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: |
Og skal vi holde følge med Molde og glimt så må vi hente en naturlig målscorer på midtbanen. |
Kan jo skje at midtbanen scorer mer mål med to fotballsmarte og tekniske spillere på topp i Vecchia og Tengseth men jeg er enig. En ny Zachariassen hadde gjort seg. |
|
Back to top |
|
 |
|