English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - HamKam
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Holse
6%
 6%  [ 5 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Tengstedt
88%
 88%  [ 71 ]
Total Votes : 80

Author Message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 03.08.2022 22:39    Post subject: Reply with quote

Bare å bruke begge nysigneringene med en gang, tradisjonelt vil de jo være best i starten, og deretter bli gradvis dårligere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran

PostPosted: 03.08.2022 22:39    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Islendingen er (kanskje) ikke der nå, men har absolutt potensial.
Tror ikke han står noe tilbake for flankene til BG i dag..
-spent på om vi legger på han 3kg muskler.

set ham spille en kamp mod voksne mænd ? hvad bygger du det på ?
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 03.08.2022 23:04    Post subject: Reply with quote

Vel, han blir jo ikke yngre med dagene.

Jeg ser touchnIsteget, timing, gode valg spille/gåselv og ureddheten.
-også ryKKer han når han har spillt ball..

Såfårvise på resten, men helt klart et korrekt kjøp!

Han bør dog bruke mest krefter på det offensive og dertil ha disse siste 15 (!)
-her må vi rett&slett tørre å ta litt risiko med en slik spiller og vise hvem som skal bestemme. Spille han raskest mulig opp i bredden høyt.
SÃ¥ vil de nok etterhvert ta mer hensyn..
Back to top
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 04.08.2022 00:57    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Sæther var ikke i nærheden af spilletid da alle var klar i starten. Nu spiller han (i min optik kun pga. skader) Men altså han mangler også basis teknik

Ettersom jeg har ferie, har jeg hatt mulighet til å overvære noen treninger nå (som gir anledning til å studere utallig flere touch og involveringer - på nært hold - enn hva som er tilfelle i kamp) og dette med at Ole Sæter liksom skal være så svak teknisk er jo bare tull. Ole har tvert i mot helt grei, effektiv teknikk, og viser også en del teknisk glimrende ting innimellom.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 07:09    Post subject: Reply with quote

E.C. Dahls wrote:
ibejnar wrote:
Sæther var ikke i nærheden af spilletid da alle var klar i starten. Nu spiller han (i min optik kun pga. skader) Men altså han mangler også basis teknik

Ettersom jeg har ferie, har jeg hatt mulighet til å overvære noen treninger nå (som gir anledning til å studere utallig flere touch og involveringer - på nært hold - enn hva som er tilfelle i kamp) og dette med at Ole Sæter liksom skal være så svak teknisk er jo bare tull. Ole har tvert i mot helt grei, effektiv teknikk, og viser også en del teknisk glimrende ting innimellom.

Ja det er meget underligt ingen storklubber har hentet ham nu eller før. Jeg synes det er så tydeligt at han alt for ofte vælger forkerte løsninger i kampene når det går stærkt i kampene og han er jo på ingen måde en afslutter man kan kalde kynisk. I alle interviews nævner Rekdal da også at han har mangler pga. manglende kampe på højt niveau i hele karrieren. Synes man kan se lidt at de samme hos Olaus. Mange vil mene det er super fine spillere, MEN man kan altså godt få bedre indenfor rimelige midler. Hvis vi skal tilbage til toppen og ud i Europa og gøre det godt - så duer det ikke vi har de mangler. Det kan formentlig godt fungere på et middelmådigt Eliteseriehold - men det er slet ikke der mit fokus ligger.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 07:12    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke undlade at sammenligne med FC.København som mange betegner som Nordens største klub pt. Ikke mange af vores spillere ville være i deres start 11,er - men Andre, Markus og Holse ville presse på sikkert. Ingen udover de 3 ville bare komme i deres 30 mands trup. Synes godt vi kan forsøge at måle os med dem på vores vej tilbage til storhed.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.08.2022 07:14    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
håpløs wrote:
Jeg ville kjørt en 100%Jesus med Ingasson.
Et par kamper så er han klar fra start.
-men det går jo på følelser.

Også kjørt han 100% på flanken med færrest mulig motstandere å forholde seg til. -enkel linje def arbeid.
HÃ¥per han kan utnytte noen hodestusser fra Ole med steget der..

En spiller FCK har ladet gå tilbage til Island GRATIS uden en eneste 1. holdskamp. Han har aldrig spillet på noget niveau som senior. Og så tror folk han kommer til at gøre en forskel for Rosenborg.

Enig i at man ikke skal skru forventningene for mye opp, men Ingasson har sagt at han var back "da han kom tilbake til Island", så FCK kan jo ha brukt han feil? FCK er dessuten et stykke foran oss så spillere som ikke lykkes der kan likevel være nyttige for oss.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 09:10    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jeg kan ikke undlade at sammenligne med FC.København som mange betegner som Nordens største klub pt. Ikke mange af vores spillere ville være i deres start 11,er - men Andre, Markus og Holse ville presse på sikkert. Ingen udover de 3 ville bare komme i deres 30 mands trup. Synes godt vi kan forsøge at måle os med dem på vores vej tilbage til storhed.

Hvor mange Bodø/Glimt-spillere kan du single ut som vil gå inn i troppen til FCK? Ikke så veldig mange det heller? Allikevel tok de seg lenger i Europacup i fjor.

Hvis du allikevel insisterer på å sammenligne med FCK, må du også ta med forskjellen i spillerkjøpbudsjettet også.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 10:03    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
ibejnar wrote:

Hvor mange Bodø/Glimt-spillere kan du single ut som vil gå inn i troppen til FCK? Ikke så veldig mange det heller? Allikevel tok de seg lenger i Europacup i fjor.

Hvis du allikevel insisterer på å sammenligne med FCK, må du også ta med forskjellen i spillerkjøpbudsjettet også.

Enig med dig i at man selvfølgelig skal se på budgettet. Men så kan man sige at hvis vi skal kunne måle os og feks. slå et hold som FC København så skal vi have en klar defineret spillestil og vi skal spille hurtigt - og det kræver dygtige spillere, der tænker fodbold i hovedet inden bolden rammer fødderne. Vi har for mange spillere der ikke aner hvad deres plan er - udover at de starter med at løbe med bolden og så ser hvad det bringer. Af og til er det faktisk en fordel at spille en hurtig 1-2 eller lægge bolden af simplet og selv tage en ny position. Evt. også spille på 3. mand. Offensivt på vores hold har vi pt. kun Victor og Holse der evner det. Vi skal have flere ind i start 11, er der tænker fodbold. Og det er som nogen også nævner herinde ikke noget du kan lære en voksen spiller der aldrig har kunnet det på et forventet niveau hvis man skal spille for et godt Rosenborg hold.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2022 10:17    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Offensivt på vores hold har vi pt. kun Victor og Holse der evner det.

Regner med det bare er en forglemmelse at du ikke nevnte Tengstedt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ibejnar
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
ibejnar wrote:
Offensivt på vores hold har vi pt. kun Victor og Holse der evner det.

Regner med det bare er en forglemmelse at du ikke nevnte Tengstedt.

Det var bestemt ingen forglemmelse. Han må bevise sig først. Det var heller ikke ikke forglemmelse at jeg ikke nævnte Sæther. Very Happy
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 04.08.2022 10:23    Post subject: Reply with quote

Du har ikke peiling ibejNARR
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 04.08.2022 10:28    Post subject: Reply with quote

Tengstedt inne i elleveren på trening ifølge Steffen Stenersen på Twitter. Umulig å tolke særlig mye ut av det bildet, men kanskje nærliggende å tro at det blir 352 med Sæter og Tengstedt på topp?

Link: https://twitter.com/Stenr...7391749122
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
En spiller FCK har ladet gå tilbage til Island GRATIS uden en eneste 1. holdskamp. Han har aldrig spillet på noget niveau som senior. Og så tror folk han kommer til at gøre en forskel for Rosenborg. Sammen lign med Victor Jensen som Ajax købte dyrt fra FCK.

Kan vi ikke heller sammenligne med Holse, som også ble vraket fra FCK? Det siste vi skal gjøre er å bruke FCK som rettesnor for hva som er riktige valg. Selvsagt gir de ikke en 19 år gammel islending spilletid når de har 30 spillere som koster flere titalls millioner stykke i stallen. Hvordan de kan bruke så mye penger, ha så mange gode spillere og samtidig være så bang average - det er bra tragisk, det! Deres spillerpolitikk har ingenting med vår virkelighet å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 10:34    Post subject: Reply with quote

Spilles det med 343 mot Kamma antar jeg at keeper og de tre bak sier seg selv viss det ikke er skader. De fire på midtbanen blir vel Jensen og Holse sentralt og Reitan og Pereira på sidene. Så kan det bli en trøndertrio på topp: Broholm og Skarsem på sidene og Sæther i midten. De to nye kommer vel trolig inn i andreomgangen. Viss Jensen ikke skjerper seg kan både Eddie og Per komme inn. Fiabema er vel snart overflødig men bør kanskje beholdes ut sesongen eller evt få gå i slutten av august før overgangsvinduet stenges.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 10:52    Post subject: Reply with quote

E.C. Dahls wrote:
..og dette med at Ole Sæter liksom skal være så svak teknisk er jo bare tull. Ole har tvert i mot helt grei, effektiv teknikk, og viser også en del teknisk glimrende ting innimellom.

-å se mottaket med hans langepeneben på 1-2 sist er nydelig.
https://youtu.be/wrwsDnVu5p0?t=93

Men denne lengden har også både plusser&minuser, spesiellt i boks.
Den tuppen i mål mot Enga viser at han er leken og lur.
Det er bra å være kald, men noen ganger kan han ha litt større vinnervilje foran kassa.

Jeg er enig med Reka; Ole er en type som nå trenger erfaring.
Så får vi se.

Jeg ville trent litt 'eksplosivitet' i vinter.
Ikke at han er treg i blokka eller huet, men like mye for å få han mer bevisst på det.
-både med og uten ball synes jeg det er litt småsløvt til tider.
Keeperretur.
Men; erfaring med tempo etc..

Last edited by håpløs on 04.08.2022 11:05; edited 2 times in total
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
håpløs wrote:
Jeg ville kjørt en 100%Jesus med Ingasson.
Et par kamper så er han klar fra start.
-men det går jo på følelser.

Også kjørt han 100% på flanken med færrest mulig motstandere å forholde seg til. -enkel linje def arbeid.
HÃ¥per han kan utnytte noen hodestusser fra Ole med steget der..

En spiller FCK har ladet gå tilbage til Island GRATIS uden en eneste 1. holdskamp. Han har aldrig spillet på noget niveau som senior. Og så tror folk han kommer til at gøre en forskel for Rosenborg.

Vet ikke hvem du mener med 'folk', men jeg ser bare etter potensialet i spillermaterialet vi har.
Så gjenstår det å se.
Som skrevet, så mangler det litt muskler, men samtidig så har han noe med seg.
-Dertil; færrest mulig motstandere å forholde seg til i det 'åpne' landskap.
Og "håper han kan utnytte..".
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2022 11:33    Post subject: Reply with quote

Det er vel naturlig å kjøre Tengstedt fra start dersom vi velger 3-5-2, da vi ikke har vist noe sånn kjempebra med Sæter+Fiabema. Skal vi først bytte på midtspissplass er det jo bare han som kan komme inn, og det er kanskje ikke så fryktelig mye nytt å venne seg til.

Kanskje ikke så avgjørende med presspillet til spissene mot Kamma heller, når de nok vil foretrekke å spille ballen opp i duell framfor å ta risiko på egen halvdel.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 04.08.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Tengstedt kommer til å bli Rosenborgs Chicharito Very Happy RBK
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 13:12    Post subject: Reply with quote

På det bildet er Holse skjult bak en lilla vest til høyre for Tengstedt. Jeg synes det like gjerne kan se ut som en treer på topp med følgende lagoppstilling:

Hansen
Børkeeiet - Henriksen - Rogers
Reitan - Skarsem - Jensen - Pereira
Tengstedt - Sæter - Holse
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
ibejnar wrote:
En spiller FCK har ladet gå tilbage til Island GRATIS uden en eneste 1. holdskamp. Han har aldrig spillet på noget niveau som senior. Og så tror folk han kommer til at gøre en forskel for Rosenborg. Sammen lign med Victor Jensen som Ajax købte dyrt fra FCK.

Kan vi ikke heller sammenligne med Holse, som også ble vraket fra FCK? Det siste vi skal gjøre er å bruke FCK som rettesnor for hva som er riktige valg. Selvsagt gir de ikke en 19 år gammel islending spilletid når de har 30 spillere som koster flere titalls millioner stykke i stallen. Hvordan de kan bruke så mye penger, ha så mange gode spillere og samtidig være så bang average - det er bra tragisk, det! Deres spillerpolitikk har ingenting med vår virkelighet å gjøre.

Nej det er en umanerlig dårlig sammenligning. Holse fik en 4 årig kontrakt med FCK og den ville klubben sidenhen gerne forlænge - men han ville spille fra start - så da man gav 5 mill Euro for Pep Biel til højre kanten meddelte Holse at han ville væk for fast spilletid. Han har spillet omkring 40 kampe for FCK herunder en del Europa Cup kampe og har også spillet Superliga kontinuerligt for Esbjerg i en halvsæson. Læg dertil at han har spillet stort set alle mulige U landskampe for Danmark fra U16 og til U21. Også slutrunder.
FCK ønskede ikke at skrive senior kontrakt med Islændingen og han har som jeg er informeret kun spillet seniorfodbold i den Islandske liga.
Men jeg medgiver at Rosenborg er i en situation hvor det er sådanne spillere de skal finde og få det bedste ud af. Uforløst potentiale - og jeg håber afgjort det lykkes - man skal bare passe på med at udråbe en så ung spiller til at være en afgørende spiller for os. Det skal komme med tiden.
Var der nogen der så formationstræning i dag ? Opstilling ?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2022 15:49    Post subject: Reply with quote

Samtidig kan både tid og miljøskifte utgjøre enorm forskjell. Det finnes plenty med eksempler på spillere som har floppet i én klubb for så å bli profil og stjerne i en annen sammenlignbar klubb på et senere tidspunkt. Og motsatt, naturligvis.
dags
Veteran

PostPosted: 04.08.2022 21:59    Post subject: Reply with quote

Hvis vi vinner denne kampen har vi tre på rad og begynner kanskje for alvor å bygge litt selvtillit som dette laget sårt trenger. Vi går fra veldig bra til sjokkerende dårlig i nesten hver eneste kamp. Nå er det på tide å få hevet og stabilisert det laveste nivået vårt. Forhåpentligvis kan de nye spillerne også bidra med ferdigheter og ikke minst bredde i troppen som vi har manglet i store deler av sesongen.

Som en vis mann sa. Selvtillit er ikke noe du har, men noe du får som et resultat av gjentatte gode prestasjoner.
henrifei
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

3-0. Tengstedt med hat-trick. begynner å lukte gull
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 17:36    Post subject: Reply with quote

Jeg spør meg om&om og om igjen hva vi gjør hvis det står U etter 83min.

Tid for å krydre kampen med noen lure korte dødballtrekk.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb