View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 31.07.2022 09:46 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Komisk, rett og slett komisk. |
Søtvatten wrote: | Må da være mulig for Dorsin å stoppe dette. En spiller som aldri ville vært aktuell om ikke vi hadde hentet treneren fra samme klubb. |
Flabbergast wrote: | Dette er pinlig. Hva er det Dorsin holder på med? Han er sjefen for den overordnede spillerlogistikken og skal ta imot innspill fra trenerteamet, ikke hoppe på alle ønsker ny trener har. |
RBKSandvika wrote: | Herregud da….
Må være billigere å be kamma bytte navn til RBK?
Kan noen klype meg så jeg kan våkne opp fra dette marerittet |
zaphod81 wrote: |
Fins det overhodet gode eksempler på at Glimt har hentet gode, 'middelaldrende' spillere fra lavere nivå som har blomstret hos dem? Det nærmeste jeg kommer er Vegard Leikvoll Moberg, han var 25 da han ble hentet til OBOS-laget Bodø/Glimt fra konkurrenten Sogndal, og er vel for å si det forsiktig ikke den største stjernen eller viktigste spilleren de noen gang har hatt.
|
_________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.07.2022 13:08 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg har aldri latet som jeg viste noe som helst om Eriksen, det var bare veldig komisk at vi skulle hente alle fra HamKam. Og med det jeg vet om Eriksen i dag så tror jeg tross alt det er (for oss) verre måter Molde kan bruke 13 mill på. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 31.07.2022 13:09 Post subject: |
|
|
Er vel noe tidlig å komme med dette "i told you so"-greiene foreløbig er det ikke det da? Nå har ikke jeg sett noe særlig med Kamma-kamper i år, men en titt på statistikken han viser ikke mye å hoppe i taket over, bl.a. lavere treffsikkerhet på passningene enn Reitan, og mye balltap. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 31.07.2022 13:47 Post subject: |
|
|
Med tanke på alder og pris, så er det helt greit at han ikke ender opp hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 31.07.2022 13:55 Post subject: |
|
|
Med tanke på pris, ja, men 27 er da ingen høy alder. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 31.07.2022 17:12 Post subject: |
|
|
Bedre å hente en spiller som blir god om 3-4 år enn å hente en som er god nå, så kan vi leke farmerlag og være utviklingsarena er vel det ODN forsøker å si her. For er det noen som kan spillerutvikling så er det vel.... meh.. oss...? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 31.07.2022 17:27 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett han i OBOS-ligaen i fjor, følte jeg meg rimelig trygg på at Eriksen ville klare seg bra i Eliteserien. Men jeg er faktisk litt overrasket over at han har så god som han faktisk har vært, for et Ham-Kam lag som var ventet å slite i den øverste divisjonen.
Men prisnivået både internt i - og ut av - Eliteserien er ekstremt høyt for spillere som har vist veldig lite på øverste nivå. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 31.07.2022 17:46 Post subject: |
|
|
Wiseblood wrote: | Bedre å hente en spiller som blir god om 3-4 år enn å hente en som er god nå, så kan vi leke farmerlag og være utviklingsarena er vel det ODN forsøker å si her. For er det noen som kan spillerutvikling så er det vel.... meh.. oss...? |
Nå er vell sammensetningen av pris og alder noe som gjør overgangen idiotisk for oss, da vi ikke har økonomi til å punge ut for spillere uten særlig potensial for videresalg.
Så kan jeg jo også spørre deg, hvor legger du listen som god? Mener du virkelig at Eriksen har vært så fryktelig god i år? Det finnes nyanser i det meningsløse argumentet ditt - vi kan hente yngre spillere som ikke trenger å bruke 3-4 år på å bli «gode». |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.07.2022 18:02 Post subject: |
|
|
De andre klubbene i landet tjener veldig gode penger på at Molde og Bodø/Glimt ønsker de samme spillerne. Først Salvesen og nå Eriksen. 13 millioner for han er jo spinnvilt. Glad vi holder oss unna. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 31.07.2022 18:05 Post subject: |
|
|
Han har vært fryktelig god i forhold til folk som er for gode for ligaen ihvertfall.
Han er ikke en glimrende teknisk fotballspiller, men har er veldig god på sine styrker som er løpskraft og intensitet. Også veldige bra til å time løpene sine og overraskende god avslutter til å være såpass begrenset teknisk med ballen i beina. Vond spiller å få tak på.
Selv om han ikke er helt samme type kan man sammenligne han med Roar Strand eller Gennaro Ivan Gattuso. Ekstremt god på det han er god på og relativt god til å skjule svakhetene sine, gitt at han spiller i et lag og formasjon som er tilpasset hans ferdigheter. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 31.07.2022 18:07 Post subject: |
|
|
13 millioner er alt for mye for oss, men Eriksen har vært en drivende kraft for Ham-Kam. Han har virkelig stått fram, med kraft, fart, driv og tæl, og har vel 4 mål og 4 assist så langt. Et rent helvete å spille mot. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.07.2022 23:28 Post subject: |
|
|
Betale, hva er det ? 25 mill ? For Salvesen og Eriksen ? Galskap. Minner om Bjørnebye-logistikk. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.08.2022 00:31 Post subject: |
|
|
Tja, Bjørnebye hentet Adegbenro og Trondsen i ett og samme vindu for litt over det Glimt ga for disse to. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.08.2022 00:50 Post subject: |
|
|
Joda, var jo forsåvidt gode kjøp det, i allefall på papiret. Så fikk jo begge mye av RBK-karrieren ødelagt av skader da, men Adegbenro betalte i allefall for seg i de 2 Ajax kampene  |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.08.2022 01:51 Post subject: |
|
|
Adegbenro er 3 måneder eldre enn Salvesen, og Trondsen er 2 måneder eldre enn Eriksen. Og disse spillerne ble hentet for drøye 5 år siden. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 01.08.2022 04:00 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | De andre klubbene i landet tjener veldig gode penger på at Molde og Bodø/Glimt ønsker de samme spillerne. Først Salvesen og nå Eriksen. 13 millioner for han er jo spinnvilt. Glad vi holder oss unna. |
Ja, for det er jo ingen tvil om at Molde og Glimt har bevist gang på gang at de er langt svakere på spillerlogistikk enn oss. At nettopp disse lagene kniver om spilleren er således dokumentasjon nok om at Eriksen slett ikke holder mål. På noe vis. De selvutnevnte ekspertene på dette forumet holder skyhøyt nivå. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.08.2022 11:27 Post subject: |
|
|
Vi kan trøste oss med at Eriksen neppe blir bedre med årene, noe som våre unggutter vil bli. Reka får inn spennende spillere inn til klubben nå og så har vi et akademi som leverer noe herlige typer som Broholm, Nypan mfl.
Eriksen har neppe særlig videresalgspotensiale som dekker opp de 12 mill kr når han skal skifte klubb om noen år. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.08.2022 11:39 Post subject: |
|
|
Men han er vel typen som kan putte det målet som fører Molde videre i Europa og millioner i ekstra inntekt. Litt Zac stil..
Men greit at vi ikke fikk han forda ville det blitt enda mere Ham Kam fotball på RBK _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.08.2022 12:15 Post subject: |
|
|
Det hadde vært totalt høl i hue for oss nå å bruke 13 millioner på Eriksen. Vi så jo med originalen Zachariassen at markedsprisen på videresalg til utlandet ikke engang er særlig høyere enn dette, og han er altså bare året eldre enn Eriksen. Vi kan ikke drive og bruke 13 millioner på en spiller vi ikke får solgt med fortjeneste selv om han skulle slå til omtrent maksimalt på direkten.
Om det funker for Molde og Bodø/Glimt får nå stå for deres regning, men vi snakker jo om en spiller som til og med får litt trekk fra sine egne fans for å være upresis med ball. I Ham/Kam, altså. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 01.08.2022 12:31 Post subject: |
|
|
Eriksen er en kompromissløs innsatsspiller med gode basisferdigheter og er en type spiller som mest sannynligvis vil spille godt for alle lag i eliteserien.
Om vi skal ha en slik type med tanke på alder og kostnad, usikker.
Jeg var mer på at han er personen vi burde få tak i etter å ha sett alle treningskampene i vinter.
Glimt er i ferd med å gå vekk fra sin opprinnelige strategi som gjorde de så gode og har nå startet med å hente allerede etablerte gode spillere for relativt høy kost. Dersom de havner utenfor topp 3 i år og neste sesong så er nok de tilbake som en fast middelshavsfarer igjen.
Mener fortsatt vi burde hente minst en stjerne på sentral midt for en høy kost, og fremdeles er sulten. Antar at mye vil løsne for oss om vi får en stabil ballfordeler som kan bidra til å diktere tempo i vårt etablerte angrepsspill. En som leser spillet både offensivt, ved gjenvinning og er relativt hurtig og sikker med og uten ball. Jeg trodde Jensen var løsningen, men synes han nesten har blitt verre enn bedre i rollen... |
|
Back to top |
|
 |
Kameratene Junior
|
Posted: 01.08.2022 14:36 Post subject: |
|
|
Eriksen er god asså, men 13 millioner god er han ikke. Det mener jeg er galskap selv som Hamkam-supporter. Han har 200% innsats og syk kondis, minner om Vegar Bjerke for de av dere som husker han fra Kamma. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 01.08.2022 14:57 Post subject: |
|
|
Bjerke var lik på mange måter, men Eriksen påvirker kampene mer med offensive involveringer, scoringer og assists.
Men Salvesen og Eriksen må inn og prestere umiddelbart for de lagene som kjøper dem når prisnivået ligger så astronomisk høyt. |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 01.08.2022 17:51 Post subject: |
|
|
Arilas Ould-Saada (TV2) på Twitter nå:
Quote: | 🚨 Kilder til TV 2: Nær enighet mellom Molde og HamKam om et salg av Kristian Eriksen verdt rundt 15 mill. etter det som beskrives som en «helt vill» dag med budkrig mellom Molde og Bodø/Glimt. NÃ¥ mÃ¥ han registreres hos UEFA innen onsdag. |
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.08.2022 17:53 Post subject: |
|
|
Fullstendig galskap, sjeleglad for at vi ikke er med på det der. |
|