English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pawel Chrupalla
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 18.02.2022 15:40    Post subject: Reply with quote

Burde da være noen med spesielt ansvar for å følge opp de spillerne som ikke har etablert seg på laget enda.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 18.02.2022 15:45    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Macha wrote:
Hvilke flere tilfeller er det?


Kulego og Tørset Johnsen var vel også ganske kritiske til mangelen på tilbakemeldinger og dialog. Begge sa jo at de ikke hadde hørt noen verdens ting fra noen som helst i sportslig avdeling.

Er ikke alle omtrent byttet ut siden de to var her, var ikke det i hovedsak mens nederlenderne var her de to klaget på feedback? Ikke at det trenger å ha blitt noe bedre/verre siden da.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 18.02.2022 16:10    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes det er svært spesielt at en 17-18-åring som blir tatt opp i a-stallen "mister motivasjonen" etter kun noen måneder, "føler seg ikke sett på trening" og forventer tydeligvis at Dorsin (!) skal gi han masse tilbakemeldinger.

Ekstra spesielt siden han aldri ble tatt opp i A-stallen. Han hospiterte en periode, det er ikke normalt at hospitanter får spilletid på A-laget, de er med for å fylle opp med nok folk på treningene (og kjenne på nivået). Vet ikke om dette skyldes dumskap eller en total mangel på selvinnsikt, men Pawel driter seg rett ut her og har sikret seg kort karriere i klubben. Blir ikke overrasket om han er instruert fra en agent om å plumpe uti slik at han blir løst fra kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1071

PostPosted: 20.02.2022 16:01    Post subject: Reply with quote

Uten innsikt i hverdagen hans, så er dette saklige tilbakemeldinger til en leder på en arbeidsplass. Spesielt de sitatene er graverende.

Men her burde noe noen ha stoppet spilleren fra å ta ting som burde være håndtert internt til media. Ung gutt på 18 år som sikkert ikke skjønner de mulige konsekvensene av å si slikt til media.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.02.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

Velkommen til den nye fotballhverdagen i Norge. Der 12 åringer kommer med krav om sponsorkontrakter og førster i alt.


FÃ¥. Det. Bort.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.02.2022 22:26    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Synes også det er spesielt at han tackler så dårlig å få beskjed om at de ikke synes han har prestert bra nok (ja da, det er alltid noe med tonen, "kunne sagt det i en annen tone").
.

Men tonen går jaggu begge veier. Lite smart å gå ut og slakte treneren etter at denne er borte, spesielt når det var denne som tok ham inn i varmen. Og det er snakk om en statistrolle, basicly.

Dette blir litt som en fyr som står oppført som ringrvikar i et friår etter videregående, og klager på at han ikke får stillinga som teamleder når den åpner seg. Utrulig dumt av Pawel, og noen burde definitivt stoppet dette intervjuet. Fremstår som en type som starter med handicap når han vurderes av klubber, og må kompensere for manglende mentalitet ved å være så god at han blir vanskelig å si nei til.

Sexy å være luksusspiller når man så vidt er konfirmert og aldri spilt en A-lagskamp.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2884

PostPosted: 20.02.2022 22:42    Post subject: Reply with quote

Tror dette er et mer og mer vanlig problem som er skapt av urealistiske forventninger. Mange av de unge spillerne som kommer opp, tror de kan kreve spilletid uten å ha prestert noe som helst. Om de ikke får det, så er gresset helt sikkert grønnere en annen plass. Man skal ikke snakke, eller true, seg inn på et fotballag. Man skal gjøre seg fortjent til det. Nå vet ikke jeg hvor god denne unggutten er, men tviler sterkt på at han er i stand til å forsvare en plass på Rosenborg hverken i fjor, i år eller neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.02.2022 23:24    Post subject: Reply with quote

Det handler jo også om å se litt realistisk i forhold til klubbvalg. Få tar steget opp her (på godt og vondt, forsåvidt), og enda færre får førstelagskamper før de får førerkort. Veien til Rosenborg Herrer A er lang, tung og bratt i de aller fleste tilfeller. Vi er ikke Stabæk, og har heller aldri påstått å være det.

Det er fryktelig lite sjarmerende med spillere som mener at verden skylder dem noe. Vi har jo hatt noen sånne.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3600

PostPosted: 21.02.2022 18:47    Post subject: Reply with quote

Mange tror vel at de skal bli den nye Botheim. Se på meg, Rosenborg vet ikke hva for et talent de sitter på.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.02.2022 19:50    Post subject: Reply with quote

Botheim sa for ordens skyld i et intervju at han forsto hvorfor Rosenborg ga ham bort/hev ham ut, da han "ikke hadde bevist en dritt".
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3600

PostPosted: 21.02.2022 21:37    Post subject: Reply with quote

Det er nok riktig, men jeg tror "gratis fra Rosenborg via Bodø til 100 millioner salgssum" har brent seg bedre fast hos unge spillere enn Botheims innrømmelse om egne prestasjoner hos oss. Dessverre blir det litt som å forvente å vinne 100 millioner i Eurojackpot fordi naboen din gjorde det forrige uke.

Ikke sikkert Chrupalla har hørt om Botheim engang, det var bare en spekulasjon fra min side.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2022 15:20    Post subject: Reply with quote

Chrupalla kom inn som spiss mot Kristiansund. Hva har jeg ikke fått med meg? Ser han står oppført som midtbanespiller i Fotmob, venstreback hos transfermarkt, forsvarsspiller hos RBK.no.

Noe som har skjedd med foretrukket posisjon for ham? Litt uvant at en venstreback kommer inn som spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 27.06.2022 15:24    Post subject: Reply with quote

Han var vel opprinnelig høyreving, men som alle andre venstrebente i Rosenborg-systemet noensinne har han blitt omskolert til venstreback. Hvor han er best tør jeg ikke å uttale meg om.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 27.06.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Forteller i et intervju med Nidaros i dag at han sees på som «hovedsakelig angrepsspiller», men at han er et alternativ både som spiss og vingback
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.06.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

- På Rosenborg 2 har jeg prøvd å kose meg med fotballen. Det ser ut som om det lønner seg for min del; at jeg bare gjør tingene mine.

- Belønninga er at du får trene med førstelaget igjen.

- Det var en glede. Du stepper et hakk opp fra det å trene med folk på sin egen alder og yngre. Det gir motivasjon, for det viser at folk ser deg og hva du gjør.

Les mer: - Nå trives jeg og er sulten på mer!

Til tross for to kamper for A-laget de siste dagene, er det ikke usannsynlig at Chrupalla likevel forlater Rosenborg om kort tid. Etter det Nidaros kjenner til eksisterer det konkret interesse på Chrupalla, deriblant fra Polen.

Han er samtidig veldig glad for at han nå har fått muligheten.

– Det viser at jeg har gjort ting riktig da og at jeg kanskje har en framtid på A-laget, som jeg håper på. Jeg skal bare fortsette å jobbe på og prøve å få enda mer spilletid, sier han.

– Hva tenker du om kontraktssituasjonen din?

– Agentene mine og Rosenborg snakker sammen om det, så det har jeg ikke så mange svar på ennå. Jeg vet egentlig ingenting, sier han.

Les mer: Går en usikker framtid i møte: Nå kan det gå mot exit til tross for RBK-debut
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2022 22:59    Post subject: Reply with quote

– Det er litt opp til RBK. Jeg trives her. Det er rådgiverne mine som snakker med klubben, så de skal snart finne ut av. Jeg har lyst til å bli værende.

(...)

Overfor Adresseavisen sier Rekdal at han kommer til å snakke med Chrupalla om ny kontrakt utover høsten. Han er interessert i å beholde 2003-modellen.

Les mer: Ciljan er klar om framtida. NÃ¥ er det opp til Rekdal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.07.2022 12:24    Post subject: Reply with quote

– De prøvde å gjøre meg om til venstreback i fjor, men det fungerte ikke så bra. Så nå ser Geir og Kjetil potensial hos meg som spiss.

(...)

Kontrakten hans varer ut sesongen, og det er usikkert om han vil fortsette å spille for RBK.

– Jeg er veldig åpen for å bli her. Jeg har ikke hørt noe nytt om hva som skjer med kontrakten min etter sesongen, men håper jeg gjør det snart.

Les mer: Han kan bli redningen for et skadeutsatt RBK: – Har kraft, fart og frekkhet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 17.07.2022 13:04    Post subject: Reply with quote

Dette kan da ikke være noe å spekulere på. Gi han ny kontrakt. Det er noe i denne gutten. Det har vi sett.
Få fingern ut av ræva dorsin!
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 305
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.07.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Bagwell wrote:
Det er noe i denne gutten. Det har vi sett.
Få fingern ut av ræva dorsin!


Man kan sikkert ta Dorsin for litt av hvert om man vil, men dette var kanskje litt over streken. Eller skal man si under beltestedet?
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 17.07.2022 13:14    Post subject: Reply with quote

Haha! Om du tenkte sånn jeg tror du tenkte så ser jeg at jeg kanskje kunne formulert meg noe annerledes Very Happy

Det jeg prøvde å si var: Kjære Dorsin, det hadde behaget meg meget om de kunne tenke dem å tilby denne spilleren ny kontrakt.
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18529

PostPosted: 22.07.2022 13:11    Post subject: Reply with quote

Har fått kontraktstilbud, men kan ikke love at han signerer

Havner sikkert i Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18529

PostPosted: 04.08.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

Fortsatt ikke signert...
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 05.08.2022 02:33    Post subject: Reply with quote

Jeg kan egentlig ikke forstå at Chrupalla kun vurderes som ren spiss. Jeg har ikke sett mye som tilsier at det er den posisjonen som passer han best.
Kanskje som en tilrettelegger litt bak spissene, eller ving/kant.

Han sier sjøl at back-prosjektet var dødfødt, men jeg ser kvaliteter i han som jeg mener kunne kommet godt til sin rett på venstre vingback. Det virker uaktuelt å prøve, ser det ut til.
Venstrefoten hans burde få lov til å skinne litt oftere enn bare på frispark.

Som spiss stiller han nok dessverre langt bak i køen nå, og da blir det fort til at han ikke signerer ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2022 08:58    Post subject: Reply with quote

Ja, det skal jo kanskje sies at den kampen da han dunka inn et frispark så var vel akkurat dét bortimot hans eneste vellykkede touch på ballen i hele innhoppet. Som spiss har han sett litt ut som et omskoleringsprosjekt.

Høyre innoverkant/en av to tiere tror jeg kanskje ville vært mest kledelig, pluss vingback hvis han har farta til det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 05.08.2022 09:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig - alle hans indhop har han lignet en spiller der ikke er god nok - hverken teknisk eller i tanke og handling. Men ja det var et voldsomt flot mål han bankede ind.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb