View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 20.06.2022 13:38 Post subject: |
|
|
Hvem er alle disse stjernetrenerne som er klare til å steppe inn som kaptein på det som har vært Titanic i noen år nå??
Det er ingenting med dette laget som tilsier gull. Ingen verdens ting. Det handler også en god del om klubben - en klubb i fritt fall i mange år. Det positive som har skjedd det siste året er likevel verdt å nevne - vi har et mye yngre lag. Et lag med potensial, men ikke noen gullkandidat i år.
Jada, vi er Rosenborg, vi skal alltid ha som målsetting om å vinne gull, osv - men la oss innse realiteten, kan vi ikke? Fy skam deg, Rekdal, som sier det alle ser - men som «fanatiske» (litt overdrevet) supportere ikke aksepterer.
Og misforstå meg rett; jeg er ingen fan av Rekdal, men han er ikke noe dårligere enn resten. Likevel får han skylden for enhver feilpasning. Det blir veldig tendensiøst. Men det passer inn i ekkokammeret her inne. Paradokset er at det meste som kommer inn i denne klubben blir «ræva». |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 20.06.2022 13:47 Post subject: |
|
|
Vi har en stall med mye potensiale i seg.
Men dette er også en stall som ikke er god nok til å maskere for Rekdals svakheter som trener - og da spesielt i det offensive. Når individualistene svikter, så har vi ingenting å stille opp med. Ikke noe system eller grunnspill å falle tilbake på.
Det er et trenerproblem. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.06.2022 13:51 Post subject: |
|
|
Uredelig å legge opp til at det er 2 valg - Rekdal eller "stjernetrenere".
Og "ikke noe dårligere enn resten"? Du mener da at "alle" trenere RBK har mulighet til å ansette er akkurat like gode? Det er ett kriterie å måle trenerkkvaliteter på - og der er alle like gode?
Merkverdig måte å legge frem problemstillingen på.
Problemet med Rekdal er ikke at han aldri kommer til å bli den nye internasjonale Klopp eller Guardiola. Problemet er at han står for en gammeldags filosofi med nullrisiko fotball, fokus på det defensive, hardt arbeid og løping, med tilfeldige enkeltmannsprestasjoner i angrep. På toppen av det sverger han til en svært gammeldags lederstil, en stil som er faset ut blant de fleste yngre managere og omtrent fra alle andre deler av samfunnet - fordi det er kjørt titusenvis av undersøkelser som viser at fryktbasert ledelse med skriking, banning, ydmykelser og trusler ikke fungerer særlig godt.
Vi trenger en trenger som har en idè om offensiv samhandling, som ønsker å angripe, som ønsker å legge spillmessige planer om hvordan man bryter ned lag som ligger lag med samtidige og motsatte bevegelser. En trener som spiller ut bakfra og tilpasser seg utviklingen i fotball.
Og det er en profil vi trenger selv om ikke den personen blir noen Klopp heller. Men topplag trenger en trener som skjønner at det å ta risiko er verdt det - og viktigere enn å alltid lete etter flere måter å minimere risiko på.
Tipper spillertroppen til Liverpool hadde sett bra grå og kjedelige ut etter en sesong med Roy Hogdson som manager forresten - og tviler på at de hadde klart topp 4 med han.
Til de som mener problemet her er spillermateriellet. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 20.06.2022 14:14 Post subject: |
|
|
Rekdal sa i går at han angret på at han ikke byttet før.
Det er ord som styret bør ta med seg og omforedle til forhold de råder over. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.06.2022 14:15 Post subject: |
|
|
Vi trenger ikke en stjernetrener. Vi trenger en trener som vil spille offensiv, underholdende fotball. Jeg tar med glede Svein Maalen over Rekfjes. Det er bare tull at vi må hente en Bosz eller Bielsa om vi sparker nåværende regime. Vi skal ha riktig type trener, ikke riktig navn.
Jeg kjøper heller ikke at å sparke Rekdal har så mye å si for klubbens omdømme for trenere. Det oser like mye håpløshet å la han fortsette det dødfødte prosjektet sitt. Jeg tror ærlig talt ikke mange andre trenere bryr seg veldig mye om det. Kanskje noen flere i Norge, men utenlandske trenere tror jeg driter en lang marsj i det. En påtroppende trener mener jeg uansett bør ha såpass stor tro på det hen driver med at det ikke har noe å si. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.06.2022 14:34 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Uredelig å legge opp til at det er 2 valg - Rekdal eller "stjernetrenere".
Og "ikke noe dårligere enn resten"? Du mener da at "alle" trenere RBK har mulighet til å ansette er akkurat like gode? Det er ett kriterie å måle trenerkkvaliteter på - og der er alle like gode?
Merkverdig måte å legge frem problemstillingen på.
Problemet med Rekdal er ikke at han aldri kommer til å bli den nye internasjonale Klopp eller Guardiola. Problemet er at han står for en gammeldags filosofi med nullrisiko fotball, fokus på det defensive, hardt arbeid og løping, med tilfeldige enkeltmannsprestasjoner i angrep. På toppen av det sverger han til en svært gammeldags lederstil, en stil som er faset ut blant de fleste yngre managere og omtrent fra alle andre deler av samfunnet - fordi det er kjørt titusenvis av undersøkelser som viser at fryktbasert ledelse med skriking, banning, ydmykelser og trusler ikke fungerer særlig godt.
Vi trenger en trenger som har en idè om offensiv samhandling, som ønsker å angripe, som ønsker å legge spillmessige planer om hvordan man bryter ned lag som ligger lag med samtidige og motsatte bevegelser. En trener som spiller ut bakfra og tilpasser seg utviklingen i fotball.
Og det er en profil vi trenger selv om ikke den personen blir noen Klopp heller. Men topplag trenger en trener som skjønner at det å ta risiko er verdt det - og viktigere enn å alltid lete etter flere måter å minimere risiko på.
Tipper spillertroppen til Liverpool hadde sett bra grå og kjedelige ut etter en sesong med Roy Hogdson som manager forresten - og tviler på at de hadde klart topp 4 med han.
Til de som mener problemet her er spillermateriellet. |
Liverpool hadde klart topp 4 med Roy Hodgson som manager.
Problemet vårt er både trener og spillermateriell. La oss starte med å kvitte oss med Reka!
Vi har spillere til å være bedre enn en middelhavsfarer, men vi mangler litt på å være bankers topp 3.
Vi har en trener som har alt for dårlige egenskaper til å bygge et lag ut av en middels+ spillerstall. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.06.2022 14:41 Post subject: |
|
|
Det kan godt hende Zzyzx. Poenget mitt er at Bodø Glimt har i suksessperioden sin de siste årene kunnet hanke inn de 3 lokale pulbheltene, 2 uteliggere og 15 spillere INGEN andre klubber i Norge ønsker å signere. Og har fått de til å se ut som stjerner.
Så hvor god eller dårlig dagens materiell er vil jeg ikke spekulere i før vi har et fungerende trenerteam. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2022 17:45 Post subject: |
|
|
Dette handler vel egentlig om 2 ting.
1.fotball filosofi.
Rekdals går på å først å fremst å demme opp for motstanderne og stoppe deres farligheter.
Knudsens går på først å fremst å skape vanskeligheter for motstanderne gjennom et offensivt spill.
Disse 2 holdningen gjør at lagene ser helt forskjellige ut
2. Evnen til å trene inn et spille mønster som skaper nok store målsjanser.
Rekdal klarer ikke det.
Knudsen klarer det
Vi må finne en Knudsen type trener. Nå har vi hatt et par Rekdal type trenere og det funker ikke hos oss _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 20.06.2022 17:49 Post subject: |
|
|
Så lenge Rekdal har medgang er han en god trener, men når det først begynner å rakne for ham, så blir det ofte katastrofalt. Er nå veldig bekymret for hva som vil skje videre her. Han virker litt desperat, for tiden - og det lover ikke godt. Spesielt med tanke på at vi rett og slett ikke spiller god nok fotball. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.06.2022 18:10 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Så lenge Rekdal har medgang er han en god trener, men når det først begynner å rakne for ham, så blir det ofte katastrofalt. | Høres ut som Kåre |
|
Back to top |
|
 |
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 20.06.2022 18:38 Post subject: |
|
|
Kan aldri se for meg at han blir sparket denne sesongen. I alle fall ikke før vi evt. nærmer oss bunnen av tabellen.
Men hvem skal evt. overta hvis det skjer? RBK er jo ikke så attraktive for trenere som mange av oss tror de er  |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.06.2022 19:07 Post subject: |
|
|
Pjoltergeist wrote: | Kan aldri se for meg at han blir sparket denne sesongen. I alle fall ikke før vi evt. nærmer oss bunnen av tabellen.
Men hvem skal evt. overta hvis det skjer? RBK er jo ikke så attraktive for trenere som mange av oss tror de er  |
RBK er et middelmådig Eliteserielag - fotballaget.
RBK kommer aldri til å lykkes med ny trener, med mindre de ikke får tak i Knutsen. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 20.06.2022 19:40 Post subject: |
|
|
Jeg holder i alle fall fortsatt en knapp på Maalen. Han har garantert lyst, og er ledig på markedet. Sannsynligvis det beste vi kan få tak i akkurat nå, og på kort varsel. Hent ham inn på midlertidig kontrakt, og jeg tror laget vil løfte seg. Det man trenger nå er en klar og tydelig plan og å få senka skuldrene på spillerne. De har fått banka inn i huet at de ikke er gode nok, og Rekdals lederstil kan nok skremme noen hver. Jeg tror Maalen kan være mannen til å snu det. Knutsen er nok ikke interessert. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 20.06.2022 20:23 Post subject: |
|
|
Sobchak wrote: | Knutsen er nok ikke interessert. |
Du mener han med laget som ligger på 6.plass og plassen bak Sarpsborg, med 4 plussmål mindre enn dem? Knutsen var tydeligvis ikke noen ny Eggen han heller selv om vi ble forledet til å tro det en stund her. Han var ekstremt heldig med stallen han hadde et par sesonger på rad. Men jo da, han ville nok forsøkt på en noe mer offensiv fotball enn Rekdal. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 20.06.2022 20:37 Post subject: |
|
|
Man lurer kun seg selv ved å snakke ned prestasjonene til Knutsen. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 20.06.2022 20:37 Post subject: |
|
|
Jeg mener ikke så mye om Knutsen, egentlig. Bare så at han ble nevnt over. Tida vil vise hvor god han egentlig er. Han har antakelig fortsatt trua på Glimt, og vice versa. I tillegg har Glimt vist at de virkelig ønsker å satse på ham, mens han selv avviste Rosenborg for et halvt år siden. Det er for mye prestisje i det til at han skal bytte klubb på ei stund enda. Det er på tide å komme seg videre. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2022 21:29 Post subject: |
|
|
Rekdal:Nå er det 20 kamper igjen hvor målet er flest mulig poeng, sier Rekdal.
Det har.vi en stor del av problemet. En pragmatiker.
Blir prestasjonene gode nok så kommer poengene som en konsekvens av det. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 20.06.2022 21:40 Post subject: |
|
|
Har gitt opp drømmen om at vi skal få en OK trener hit. Nå har vi Reka, som er sistevalget - og jeg driter egentlig litt i dette trenerspørsmålet nå. Har blitt skuffa så mange ganger at jeg rett og slett har gitt opp. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.06.2022 21:55 Post subject: |
|
|
Ja, samme her, det er ingen vits å sparke han, det blir 6 måneder med Roar Strand før en eller annen latterlig figur tar over og så starter en ny runde med tull og tøys. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2022 22:48 Post subject: |
|
|
Jeg synes rett og slett ikke noe om å se oss i en 3-5-2/5-3-2. Det er noe U-RBK over det.
Ideen var vel en 3-4-3 men det fikk de ikke til i det hete tatt.
Offensivt spiller vi egentlige en 3-5-1-1
NÃ¥r vi spiller etablert angrep flytter vi de to bakre leddene opp over midtbanen. Det blir trangt og statisk.
I en noe bedre serie ville vi blitt kontret i senk hver gang.
Vi måtte gå over til 5 på midten etter alle de håpløse treningskampene hvor vi lakk som ei sil. Denne 5 er et lett å gjøre om til en 3er når vi forsvarer oss. Da har vi 8 spillere rundt egen 16 meter. Når vi da kontrer skal det ganske uorganiserte lag til, type VIF for at det skal bli farlig.
Nei Huff og huff _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.06.2022 23:25 Post subject: |
|
|
Det en kan frykte er at styret har fusjon, ny daglig leder, en eller annen skal bli sportslig koordinator, og Vikvang må eventuelt erstattes....
Så trengs det en eller annen form for grunnleggende idè om hvordan vi skal spille og hva slags trener vi skal ha.
Men tror en hvilken som helst trøndersk trener i 2. divisjon som har holdt på en stund er kapabel til å gjøre en bedre jobb en Rekdal rent faglig, men så er det den biten om å håndtere en spillergruppe i en såpass stor klubb som vi tross alt er selv om laget ikke akkurat gir det inntrykket. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2022 23:36 Post subject: |
|
|
Har sett noen treninger i det siste men trur ikke jeg har sett Dorsin.
Har han heldt meldt seg ut av prosjektet han selv ikke var en del av?? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 20.06.2022 23:54 Post subject: |
|
|
Wiseblood wrote: | Sobchak wrote: | Knutsen er nok ikke interessert. |
Du mener han med laget som ligger på 6.plass og plassen bak Sarpsborg, med 4 plussmål mindre enn dem? Knutsen var tydeligvis ikke noen ny Eggen han heller selv om vi ble forledet til å tro det en stund her. Han var ekstremt heldig med stallen han hadde et par sesonger på rad. Men jo da, han ville nok forsøkt på en noe mer offensiv fotball enn Rekdal. |
Tror dette er det mest idiotiske jeg har lest her inne. Enorm prestasjon. Gratulerer! |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 21.06.2022 00:59 Post subject: |
|
|
Godt gjort å avskrive Knutsen etter et halvt år der de ikke er ovelerøegne på topp - og ikke bare for denne sesongen, men hele treneren. Mange svake vårsesonger vi hadde under Eggen og en ang i tiden. Dessverre ble det ikke noe av og nå sitter vi litt i det og må bare håpe det fungerer.
Ønsket og Maalen inn dersom Knutsen røk, men tror det blir en tøff inngang for han å komme inn nå. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 21.06.2022 09:16 Post subject: |
|
|
Rekdal er en trener på samme nivå som Bakke i LSK og Moe i Molde.
Trenermessig ingen grunn til at han skulle mislykkes, men jeg mener at års vanstyre har skapt en ramme der det gjør det vanskelig for å lykkes på kort sikt. Hovedårsaken ligger i en fullstendig mangel på plan i spillerlogistikk der vi konsekvent har satset feil, valgt fallerte stjerner ( ex Søder) fremfor talent (Sørloth,Botheim),hentet nordmenn med mislykkete utenlandsopphold ,gamle RBK ere som ikke lenger har fysikk til å spille kontinuerlig og har toppet det med å hente inn en bråte middelmådige svensker.
Krydre dette med litt anonyme innlån så har vi en spillerstall som gjør det bra i medgang, men klapper sammen i motgang. |
|
Back to top |
|
 |
|