View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.06.2022 22:51 Post subject: |
|
|
Har vi noen gang under Rekdal og Frigård spilt på 2 og 3 bevegelse??.
Vi spiller konstant på første og på fot.
Du vil aldri kunne skape noe trøbbel da,hvis du ikke er City/Barcelona.
Selv når spissene drar med seg forsvaret ut av 16m klarer ikke vi spille inn i rommet de forlater. Men så har vi heller ingen løp inn der da....
Amatører styrer på feltet og i garderoben. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.06.2022 23:54 Post subject: |
|
|
Rekdal fortsetter på samme hakket i plata om at RBK-fans må innse realiteten om at man ikke er et bedre lag. Vel, jeg innser at Rekdal anno medio juni ikke har forbedret RBK det grann og at ambisjonen hans før sesongen var gull, mens det nå heter at omgivelsene er urealistiske. Det er så anti Rosenborgsk som man får det. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 19.06.2022 23:59 Post subject: |
|
|
Når en ser Reka i andre omgang så virker det som en trener som snart kaster inn håndkleet...
Han begynner nok å se at dette ikke fungerer og jeg tror faktisk han er typen til å si at nok er nok på et tidspunkt... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.06.2022 01:14 Post subject: |
|
|
Rekdal kan dra seg til helvette hjem til Romsdalen, og gjerne ta med seg de som ansatte han. De har ingenting i RBK å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.06.2022 01:44 Post subject: |
|
|
Noen med kjennskap på brakka som vet om det ulmer i gangene?
Det kan da ikke være noen som sitter og ser på dette og tenker «han har kontroll» |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 20.06.2022 06:18 Post subject: |
|
|
reka spesial å henge ut spillere. fortsetter vi med reka så er mange år til vi er på toppen igjen, vi kommer til å miste de få som har evne til å skape noe. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.06.2022 06:46 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Noen med kjennskap på brakka som vet om det ulmer i gangene?
Det kan da ikke være noen som sitter og ser på dette og tenker «han har kontroll» |
De vet vel at de ikke har råd til å gi han sparken... Mulig de håper på at VIF skal sparke Fagermo og ansette Reka i stedet? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Skrulledude Senior
|
Posted: 20.06.2022 06:46 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Noen med kjennskap på brakka som vet om det ulmer i gangene?
Jeg har ikke kjennskap, men det kan da umulig være god stemning om dagen. Løfaldli skriver at det ikke har vært fremgang på et år. Jeg nekter å tro at ledelse og styre ser lengre enn til adressa for å måle temperatur og fatte beslutninger. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 20.06.2022 06:58 Post subject: |
|
|
han får ikke sparken i år, uansett hvor jævlig det går. Rævbk har ikke standing eller økonomi til å spark enda ett trenerteam. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.06.2022 07:38 Post subject: |
|
|
Men igjen; har vi råd til å ikke sparke? Nå er det vel ikke voldsomt med plasseringspenger i Norge, men Europacup tjener fort inn den sluttpakka. For ikke å snakke om spillersalg om vi hever oss spillemessig og så videre.
Rekdal genererer lite penger, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.06.2022 08:02 Post subject: |
|
|
Jeg mener vi ikke har råd til å la Rekefjes sitte ut året. Det er ingen med noen særlig grad av fornuft som mener at klubben ikke har råd til å sparke han. Dette går ingen veier, og om man gjør endringer nå/snart som faen kan man i det minste få en opptur resten av sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.06.2022 08:06 Post subject: |
|
|
Problemet er at det forrige styret ødela klubbens renommé totalt, slik at til og med norske innsatsfotballtrenere ikke er interessert i jobben. En sparking nå vil befeste inntrykket av at vi er en kaosklubb og redusere antallet gode trenere som vil komme hit ytterligere (fra tilnærmet 0). Og jeg har null tro på at vi er i stand til å finne et up and coming trenertalent som kan heve oss fra dag 1. Jeg tror vi bare må akseptere at klubbens valg de siste årene har ført oss inn i en ørkenvandring som vil vare noen år til. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.06.2022 08:15 Post subject: |
|
|
Tja, det forrige styret var helt nedsnødd, men det bør gå an å selge inn Rosenborg med nytt styre som noe helt annet. Rekdal var helt åpenbart et resultat av forrige styre. Jeg tror ikke nødvendigvis ikke det er noe betydelig problem å få tak i en bedre trener nå. Det åpenbare er at Rekdal er så til de grader feil mann, og han kan ikke fortsette særlig mye lengre. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 20.06.2022 08:48 Post subject: |
|
|
Vi har ikke råd til å la være. Sånn det ser ut nå har vi i beste fall en spiller som er interessant for andre klubber på grunn av presentasjoner og det er en skadeplaget 27-åring.
Vi har definitivt ikke råd til å miste feks Holse for 5 mill fordi han ikke passer inn i kælking. Vi har enda mindre råd til å erstatte han med Kristian Eriksen til 8-10 mill. Det vil bli ekstremt dyrt på alle måter om han får fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.06.2022 08:51 Post subject: |
|
|
Ingen med fornuften i behold trodde noensinne at Rekdal skulle få til dette.
Var så forbannet over at vi flakset oss til seier rett før pausen nå. Hadde vært en gylden mulighet for kaste ham ut med tap der. Nå er vi nok stuck ut sesongen nesten med denne vandrende middelmådigheten av en trener. |
|
Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
Posted: 20.06.2022 09:09 Post subject: |
|
|
Det nye styret bør sparke Rekdal, alle ser at dette er bak mål. Dessverre er det ikke bare meg som er på nippet til å gi opp hele dette greiene. Lar de Rekdal sitte så ender det opp med tomme tribuner og OBOS spille neste år! |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 20.06.2022 10:02 Post subject: |
|
|
Jeg blir så lei av at Rekdal skal snakke ned eget lag og si at forventningene er så jævla urealitiske. Ja, RBK kom på 5.plass i fjor og 4.plass året før, men hele jævla Norge er enstemt i at det var UNDERPRESTERING. Veldig få forventer seriegull i år, men det er rimelig å forvente BEDRE. Rekdal styrer skuta støtt mot enda dårligere resultater og prøver å selge inn at dette er helt som forventet basert på tidligere sesonger, og at det er helt urimelig å forvente noe mer. Dette går ikke særlig mye lengre. En ting er at fansen ikke kjøper det han selger, men det må jo komme et tidspunkt hvor spillerne i Norges største fotballklubb blir lei av å bli fortalt at det er helt som forventet at nesten halvparten av lagene i Eliteserien pisser på de, for de er jo så dårlige husk. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.06.2022 11:00 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Tja, det forrige styret var helt nedsnødd, men det bør gå an å selge inn Rosenborg med nytt styre som noe helt annet. Rekdal var helt åpenbart et resultat av forrige styre. Jeg tror ikke nødvendigvis ikke det er noe betydelig problem å få tak i en bedre trener nå. Det åpenbare er at Rekdal er så til de grader feil mann, og han kan ikke fortsette særlig mye lengre. |
Helt enig i at Rekdal var en horribel ansettelse, men alt det andre du skriver er basert på tynt håp. Som sagt, en sparking vil befeste (det korrekte) inntrykket av at vi er en kaosklubb og dermed skremme bort alle trenere som har et ok alternativ. Deler heller ikke trua på at det nye styret er så mye bedre enn det gamle. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.06.2022 11:07 Post subject: |
|
|
Meme_Dream wrote: | En ting er at fansen ikke kjøper det han selger, men det må jo komme et tidspunkt hvor spillerne i Norges største fotballklubb blir lei av å bli fortalt at det er helt som forventet at nesten halvparten av lagene i Eliteserien pisser på de, for de er jo så dårlige husk. | Dette! Spent på hva spillerne tenker. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 20.06.2022 11:52 Post subject: |
|
|
"Det enkleste i verden er å forbedre et fotball-lag" sa han i serien til Riise.
"Vi skal bedømmes med en gang på resultater, dette er ikke et prosjekt".
Han har lagt opp til at han skal få og tåle kritikk, den tar han dårlig hittil.
Og trenere som snakker ned egne muligheter har vi sett før - og det har endt med et kort kapittel i vår historie hver gang. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 20.06.2022 12:09 Post subject: |
|
|
Meme_Dream wrote: | Jeg blir så lei av at Rekdal skal snakke ned eget lag og si at forventningene er så jævla urealitiske. Ja, RBK kom på 5.plass i fjor og 4.plass året før, men hele jævla Norge er enstemt i at det var UNDERPRESTERING. Veldig få forventer seriegull i år, men det er rimelig å forvente BEDRE. Rekdal styrer skuta støtt mot enda dårligere resultater og prøver å selge inn at dette er helt som forventet basert på tidligere sesonger, og at det er helt urimelig å forvente noe mer. Dette går ikke særlig mye lengre. En ting er at fansen ikke kjøper det han selger, men det må jo komme et tidspunkt hvor spillerne i Norges største fotballklubb blir lei av å bli fortalt at det er helt som forventet at nesten halvparten av lagene i Eliteserien pisser på de, for de er jo så dårlige husk. |
Jeg forventede faktisk serieguld. Vi har klart landets bedste trup - havde vi fået ansat en træner med en klar offensiv plan så var vi også lykkedes med det. Jeg kunne nævne 3-4 mulige superliga trænere der formentlig ville kunne forløse vores potentiale. Kent Nielsen har med Silkeborg vist vejen i år. De fremstår som en enhed og det går stærkt fremover når de har bolden. Jeg savner virkelig den slags fodbold og undrer mig vildt over man ville gå med Rekdal og den slags fodbold. Jeg slider stadig med at se hvad vi vil på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.06.2022 12:13 Post subject: |
|
|
Er det lov å håpe at han allerede er i ferd med å miste garderoben, og trekker seg frivillig etter et par-tre runder til? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 20.06.2022 13:06 Post subject: |
|
|
Han kommer til å miste garderoben når han ydmyker egne spillere med å bytte dem rett før pausen.
Er det krise så greit nok, bytt i pausen, men de 5 minuttene han måtte ventet er ikke det som hadde redda sesongen uansett. Ser bare ut som om han prøver å få fokus vekk fra seg selv ved å påpeke at enkeltspillere sviktet totalt og at han tok grep. Selv om han snakker om kollektiv så tyder handlingene på noe annet.
Scapegoating. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 20.06.2022 13:12 Post subject: |
|
|
@Hvit mann..
Jeg holder ikke pusten for å si det sånn. I disse situasjonene kommer prinsipper og yrkesetikk til kort for økonomien. Som oftest lønner det seg alt for godt å holde ut til man blir sparket.
Det er vel bare Horneland som har vært hel ved nok til å be om å få gå, av våre mislykkede trenere _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.06.2022 13:27 Post subject: |
|
|
Tror ikke klubbens renome står og faller på hvorvidt vi sparker Rekdal nå eller om 10 måneder eller 2 år.
Så lenge vi har sterk stall, stort navn og størst budsjett vil vi tiltrekke oss gode folk. Problemet vårt er at vi ikke er i stand til å identifisere og ansette gode folk.
Tviler på at Rekdal trekker seg med mindre det blir så ubehagelig å stå i stormen at han ikke har noe valg. Men vi er et godt stykke unna det idag. |
|
Back to top |
|
 |
|