View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Vagic |
|
5% |
[ 2 ] |
Henriksen |
|
33% |
[ 13 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Holse |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelbred |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
5% |
[ 2 ] |
Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
Vecchia |
|
56% |
[ 22 ] |
Hoff |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 39 |
|
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.06.2022 13:44 Post subject: |
|
|
Adam Andersson spiller ikke stopper, uansett. Det har han ingen forutsetninger for. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.06.2022 13:50 Post subject: |
|
|
Nå er vel Andersson ikke noe alternativ på stopper som vel var det Rekdal nevnte, bruker de Reitan der så blir det Andersson på vingback om de ikke drister seg til å prøve Skarsem eller noe, men da tror jeg svensken definitivt er ferdig.
Tipper Vagic inn. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.06.2022 16:17 Post subject: |
|
|
Det viktigste blir vel igjen hvordan de setter sammen midtbanen og hvor defensiv de blir?. Vi har fått resultater når vi har ligget lavt i en 5-3-2 og kontret. LSK satser vel må mange innlegg og der bør både Sam og Henriksens kunne matche dem bra. Håper vi er effektive og putter 3 mål på dem. Vecchia må ha dagen da det meste vi skaper offensivt kommer vis ham.
Denne trur jeg vi vinner _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 15.06.2022 16:35 Post subject: |
|
|
Nei, det viktigste blir isolert sett ikke hvor defensive vi fremstår. Selv om du ønsker et offensivt RBK uansett konsekvenser, tror jeg de fleste av oss andre ikke ville vært veldig fornøyde med 2-6 tap. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.06.2022 20:14 Post subject: |
|
|
Rail.
??? Når jeg sier det vil være viktig å ha en litt defensiv inngang til kampen så sier du det ikke er viktig for er vi for offensive så taper vi 6-2!!!.
Jaja. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 15.06.2022 20:21 Post subject: |
|
|
Det har sneket seg inn en skikkelig tapermentalitet blant deler av supporterne de siste årene. Tror at bare man går litt offensivt ut mot LSK taper man 6-2. Hvis vi ikke kan gå offensivt ut borte mot LSK på gress, blir vi aldri et lag som kan vinne ligaen. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 16.06.2022 00:02 Post subject: |
|
|
pavel londak fan account wrote: | Det har sneket seg inn en skikkelig tapermentalitet blant deler av supporterne de siste årene. Tror at bare man går litt offensivt ut mot LSK taper man 6-2. Hvis vi ikke kan gå offensivt ut borte mot LSK på gress, blir vi aldri et lag som kan vinne ligaen. |
Så hvis vi ikke går ut offensivt mot Lillestrøm på søndag, så vil vi aldri mer kunne vinne ligaen? For all fremtid altså? Det var da voldsomt. Nei, jeg har liten tro på at dette Rosenborglaget, slik vi fremstår akkurat nå, vil gå ut og kjøre over LSK til helga. Om vi stiller opp med denne denne intensjonen tror jeg vi får svi. Dette basert på hva vi har sett hittil i år. Skikkelig taper, skyt meg. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 16.06.2022 00:08 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Rail.
??? Når jeg sier det vil være viktig å ha en litt defensiv inngang til kampen så sier du det ikke er viktig for er vi for offensive så taper vi 6-2!!!.
Jaja. |
Beklager om jeg misforsto. Du har tidligere advokert for en utpreget offensiv tilnærming, mer eller mindre uavhengig av spillemateriell. Jeg oppfattet dette som en ny slik post. Tror som deg vil kan oppnå et resultat på søndag, men det skjer neppe gjennom en hensynsløs offensiv. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.06.2022 00:35 Post subject: |
|
|
Offensiv/defensiv tilnærming er jo et spekter som går fra alle mann fra 30m og inn til alle mann i angrep og null risikoaversjon.
RBK har en lei uvane til å legge seg særdeles lavt, samtidig som man virker totalt uinteressert i å ta noe som helst risiko med ballen i laget.
Vi blir ikke spilt lave, vi legger oss lave. Vi prøver ikke å skape overtall, men sender trygge pasninger hele veien. Resultatet er null utvikling, få sjanser til oss, og motstander får spille slik de helst vil.
En instilling på at vi skal skape sjanser og føre kampene vil faktisk medføre mindre risiko fordi over tid så vil dette gjøre at vi skaper mer enn motstander og scorer mer enn motstander fordi vi har bedre spillere. Slik vi har holdt på under Horneland, Hareide og Rekdal (og siste året under Kåre) så blir det flere tap/uavgjort fordi med få sjanser så gis tilfeldighetene større utslag begge veier til vår ulempe, samtidig som få sjanser øker antallet uavgjort, også til vår ulempe.
Det kan hende, slik som i Bodø, at inn mot akkurat denne kampen så trengs det en slu rev som tenker at siden vi er på bortebane mot serielederen, så kan vi sabotere og slå til der LSK har svakheter. I den situasjonen vi er i så er det egentlig helt greit.
Det som ikke er greit er at vi har havnet i den situasjonen at det kanskje er det beste vi kan håpe på at Rekdal fikser trepoenger ved å være en rendyrket kyniker. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.06.2022 00:51 Post subject: |
|
|
Helt enig med Zorbeltuss.
Så må vi huske at det er Lillestrøm vi møter. Så jævla gode er de ikke. Ja de leder serien, men har fått veldig godt betalt mtp spill og sjanser. Hvor mange av deres spillere hadde kommet inn i vår 11er? En? To? Jeg synes bare ikke at vi som supportere skal senke kravene våre så lavt at vi er fornøyd med å ligge lavt og håpe på kontringer mot Lillestrøm på gress. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 16.06.2022 13:14 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi aldri kommer dit at supportere er fornøyd med det, men man ser jo mange sluke budskapet til Rekdal om at vi er så jævla dårlig stilt rått, så man vet aldri. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.06.2022 13:28 Post subject: |
|
|
Rekdals største bedrift som RBK-trener har vært å få med fansen på å ha ekstremt lave forventinger om spill og resultater, selv med en av seriens klart sterkeste tropper. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.06.2022 20:19 Post subject: |
|
|
Vagic ble drillet i forsvar i dag. Ikke overraskende med tanke på hvor svak Andersson var mot Haugesund. Usikker på om Skarsem eller Skjelbred spilte indreløper. Regner med at laget ellers er uendret. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 17.06.2022 12:37 Post subject: |
|
|
Ville valgt Reitan ned på stopper og Skarsem som høyre vingback. Alt for å holde Vagic unna backrekka. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 17.06.2022 13:13 Post subject: |
|
|
Nei takk. Kjør Vagic som stopper. Skarsem må høyere i banen, Skjelbred sentralt |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.06.2022 16:13 Post subject: |
|
|
Vagic har fått sine sjanser og mangler ferdigheter til å spille stopper. Spørs om Reitan bør trekkes inn, så får Adam ta vingbacken. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.06.2022 17:48 Post subject: |
|
|
Stefano Vecchia trente alternativt i dag, og Noah Holm spilte på topp sammen med Ole Sæter under treninga. Det er likevel forventet at svensken i målform starter på søndag.
(...)
Forventet Rosenborg-lag:
André Hansen
Pavle Vagic - Markus Henriksen - Sam Rogers
Erlend Reitan - Per Skjelbred - Victor Jensen - Carlo Holse - Adrian Pereira
Ole Sæter - Stefano Vecchia
Les mer: - Gir oss en annen rytme i det offensive spillet |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 17.06.2022 21:49 Post subject: |
|
|
Trioen på midten, altså Per og danskene, skulle vi sett for lenge siden. Gleder meg til kamp.
Last edited by EGA on 18.06.2022 09:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.06.2022 22:06 Post subject: |
|
|
Bør være ganske kompetent trio sentralt, ja. Spent på å se; kanskje det til og med kan bli litt kombinasjonsspill offensivt? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
OurLordAndSaviour Junior
|
Posted: 17.06.2022 23:09 Post subject: |
|
|
Er redd for denne Vagic i forsvaret. Svak duellspiller mot lillestrøm?  _________________ Our Lord And Savior |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 18.06.2022 09:49 Post subject: |
|
|
Neida, tror Vagic bør spille denne. Satser på at han har fått en liten mental boost av å ha blitt tatt ut til landslaget. Han har masse å spille for også, med Børkeeiet og etterhvert Augustinsson som lukter på plassen hans. Krysser fingra for en god Vagic kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 18.06.2022 12:26 Post subject: |
|
|
pavel londak fan account wrote: | Helt enig med Zorbeltuss.
Så må vi huske at det er Lillestrøm vi møter. Så jævla gode er de ikke. Ja de leder serien, men har fått veldig godt betalt mtp spill og sjanser. Hvor mange av deres spillere hadde kommet inn i vår 11er? En? To? Jeg synes bare ikke at vi som supportere skal senke kravene våre så lavt at vi er fornøyd med å ligge lavt og håpe på kontringer mot Lillestrøm på gress. |
1-2? Jf tabellen så kunne vel godt over halvparten bekledd en plass på dette RBK-laget akkurat nå. Vi ligger der vi ligger fordi vi pdd ikke er bedre. Vi har spillere med høyere maksnivå, men det er totalt irrelevant all den tid i presterer som vi har gjort.
Men, med et godt resultat og spillere som gradvis får mer selvtillit, så kam det bli bra etter hvert.
Ser vi på oss selv har vi også fått meget godt betalt ut fra spill og sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2022 13:47 Post subject: |
|
|
Så langt i år ligger Rosenborg på en sjetteplass på tabellen, med kun tre seire å vise til. Det mener Sæter er i ferd med å snu.
– Vi er et tog i høy fart nå. Vi skal fortsette å kjøre over alt.
Kampen mot Lillestrøm på søndag kan bli en utfordring for de hvite og svarte fra Trøndelag. Til tross for mørk statistikk fra forrige sesong med to tomålstap mot de nåværende serielederne, er ikke spissen bekymret.
– De ligger langt foran oss, så vi har ingen verdens ting å tape på det. Vi kan spille den fotballen vi vil. Det her er begynnelsen på noe stort, forteller han.
Les mer: «Løven fra Singsaker» har fått blod på tann: – Vi skal kjøre over alt
– Jeg er klar for å bidra, så får Geir (Bakke) bestemme om det blir fra start eller ikke. Men kroppen føles bra, og det er deilig, sier en fornøyd Helland til Discovery.
– Skal man være realistisk så blir det fort en halvtime pluss minus, fortsetter 32-åringen.
Les mer: Helland med gladmelding før RBK-kampen
– Jeg er sinnssykt stolt over Gjermund. Det er så deilig for hans del at hele Norge ser hvor god han er til å spille fotball. Han ble avskrevet og dyttet ut i kulden i Rosenborg. De klarte ikke gi ham plass til å være seg selv og til å bruke sine styrker, sier Helland til VG, noen minutter før kompisen kommer ut fra garderoben og setter seg ned ved siden av ham.
– Her får han være Gjermund Åsen til fingerspissene: En leder som kommer med meningene sine, en innpisker og en spiller som kan trene så mye han vil. Det er deilig og utrolig fortjent.
Les mer: Helland hyller kameraten: − Jeg er sinnssykt stolt over Gjermund
- Det er klart at det var emosjonelt i fjor. Det var så mye historie i forkant av den kampen, og så mange ting som jeg og Pål gikk gjennom sammen… Det gjorde at det ble ekstra sterkt, sier Åsen i dag.
Les mer: Klar beskjed fra Helland: - Han er vår viktigste spiller. Og var like god i RBK
– Utlandet har jeg lagt fra meg. Jeg syns dette prosjektet er gøy, det å skape utvikling og mestring med vennene mine. Slike minner vil sitte i meg helt til jeg dør. Når vi vinner kamper sammen og får til det vi har øvd på. Gi meg en milliard, jeg bytter det ikke bort uansett. For min del drives jeg av utvikling og skape ting med vennene mine, sier Åsen.
Les mer: Dro fra RBK og ble assistkonge i Eliteserien: - Gi meg en milliard, jeg bytter ikke bort dette
He-he, tror nok han ville ha vurdert et lukrativt tilbud fra utlandet lell.
Forresten var Vecchia som antatt med på treninga i dag, så det blir han og Sæter på topp.
Går rykter om at RBK pga. flyteknikerstreiken skal kjøre buss allerede i dag, men jeg har ærlig talt ikke giddet å undersøke. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.06.2022 14:14 Post subject: |
|
|
Denne tror jeg vi vinner. LSK har hatt stang inn hittil.
Vecchia og Sæter igjen og 0-2.
Da er vi med igjen _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.06.2022 14:26 Post subject: |
|
|
Helland skal vel spille 2 kamper i året fremover, og de er mot oss. |