English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ErikPerik
Senior

PostPosted: 01.06.2022 14:18    Post subject: Reply with quote

Noen konklusjoner og tanker etter kampen har modnes:
Etter Vålerenga kampen har jeg konkludert med at Vagic er ferdig som sidestopper, og Skarsem er ferdig som startende indreløper.

Jeg er helt sikker på at Pereira skaffet seg startplass, så lenge nærmeste spillere rundt Pereira er Rogers, Holse/Skjelbred og Vecchia. Tagseth som konkurrent har ikke vært i nærheten av samme betingelser. Det sagt så tror jeg Tagseth allerede er en knakende god indreløper. Vesentlig bedre enn Skarsem.

Skjelbred og Holse som indreløpere var utmerket. Det gjør jo at vi ser ut som et lag igjen.

Jeg er langt ifra overbevist av Jensen sentralt kontra Børkeeidet. Nå er jeg muligens biased, men jeg mener Børkeeidet egentlig har levert varene i vår. Han har derimot vært flankert av indreløperne Jensen og Skarsem som ikke har knekt indreløperkoden. Dype sidestoppere som er trygge tilbakespillingsalternativer offensivt, og tvinger Børkeeidet ut på altfor mange ballførerpress i noe jeg mener er sona til sidestopperne eller indreløperne defensivt. Jeg tror Børkeeidet er den som er best egnet til den sentrale midtbanen. Jensen gjorde mye rart og ser akkurat ut som en indreløper satt til å være den sentrale. Jeg tror intensiteten i spillet til Holse og Skjelbred skjulte mye av dette. Det sagt så ser jeg heller Jensen mer i den rollen videre framover, enn de øvrige alternativene utenom Børkeeidet.

Ole Sæter fortjener en skikkelig sjanse i hvertfall. Han leverte varene så det holdt. Det gjør også Noah med de øvrige 10 som var bak ham på banen. Jeg holder fortsatt Noah Holm som et par knepp bedre, men det kan jo tenkes Sæter er bedre for laget.

Ellers tror jeg fortsatt at Dahl Reitan er best som sidestopper. Og vil tilføre laget mer med sin fart og egenskaper. Men akkurat nå trengs han vel mest på vingbacken.

Hadde Nils Arne vært trener for 3-5-2 dette laget tipper jeg han ville ha plassert Henriksen som sidestopper. Kunne tenkt meg å sett en omgang med kapteinen i den rollen.

Men alt dette er irrelevant hvis Kjetil Rekdal tror at det var rotasjonen i seg selv som var utslagsgivende. Det blir å erstatte gamle feil med en ny. Håper at han har vett nok til å dyrke en første-11’er basert på Enga kampen i landslagspausen. Nå er det besnærende å ha høyden og foten til Børkeeidet bakerst, men jeg er usikker på hvem som er seigest i steget av Henriksen og Børkeeidet. Uansett så velger vel Rekdal å ligge lavt når han kan, og kun presse høyt når han må. Så det blir nok back to basic(Vagic) ved første tegn til motgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.06.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

Renzo kommer nok til å ta plassen ril Vagic når han er tilbake fra skade!
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 01.06.2022 15:55    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Børkeeidet

Har nå sett så mange versjoner av navnet hans at vi må finne på noe nytt.
Stemmer for Bjørkereiret som både er nærliggende og er et ord = lettere å huske på.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 01.06.2022 17:06    Post subject: Reply with quote

Med Reitan som sidestopper kommer vi til å lekke inn mål etter innlegg mot bakerste stolpe.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 01.06.2022 18:22    Post subject: Reply with quote

Det er nemt at tro at Rekdal virker bekymret over belastningen og overgangen fra kunstgræs til naturgræs og for at undgÃ¥ skader. Jeg tror og ​​han er lidt bekymret for at ændre et vinderhold, og at vi blott kan fÃ¥ samme startopstilling mot LSK, hvor Bøgeeiet mÃ¥ske nu stadig spiller stopper.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.06.2022 18:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi kan dra noen konklusjoner som helst fra VIF Kampen.
Fra start blir vi presset tilbake og VIF har flere store muligheter. Så helt out og the Blue scorer vi på et langskudd som er en gedigen keeper tabbe. Der går et VIF uten selvtillit helt opp som en sveitserost. Giga store avstander overalt og spillere som virrer stresset rundt offensivt. Jeg tror de bedre Obos lagene ville vunnet den kampen med mange mål gitt kamp forløpet.

Jeg tror vi så mye bedre ut enn hva vi egentlig er.
Det var ingen 4-0 kamp.

Om back rekka er bedre, om midtbane er bedre,om angrepet er bedre vil jeg ha flere kamper til å vurdere på en denne her
ErikPerik
Senior

PostPosted: 01.06.2022 23:29    Post subject: Reply with quote

Tsja. Ikke at RBK var 4-0 bedre enn Enga nei. Men å plassere folk som har naturlige egenskaper for de rollene de skal bekle hjelper jo veldig. Særlig synlig på rommene mellom back, indreløper og stopper som var 2 steg opp fra de siste kampene. Det gjør jo at det ikke blir vidåpent når VIF har trykk på oss. I tillegg til at det magisk åpenbarte seg vinkler å spille på fra vingbackposisjonen.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 02.06.2022 10:32    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Det er nemt at tro at Rekdal virker bekymret over belastningen og overgangen fra kunstgræs til naturgræs og for at undgÃ¥ skader. Jeg tror og ​​han er lidt bekymret for at ændre et vinderhold, og at vi blott kan fÃ¥ samme startopstilling mot LSK, hvor Bøgeeiet mÃ¥ske nu stadig spiller stopper.

Takk for en god latter! Laughing
Hedning
Legende

PostPosted: 02.06.2022 14:43    Post subject: Reply with quote

Haha, manglet bare en innskutt hyllest til boldspillerne Holse og Jensen Very Happy
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 19:52    Post subject: Reply with quote

Når skal styret skjønne at denne totalt ubrukelige treneren (for Rosenborg hvertfall) må bort. Vi er så dårlige at det er umulig å skjønne. Alle andre trenere i norsk toppfotball ville gjort det bedre.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 20:33    Post subject: Reply with quote

Ser at min betraktning av VIF Kampen var spot on, dessverre.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 20:44    Post subject: Reply with quote

Rekdal bedriver frykt kultur. Du tar ut og henger ut to spillere. De er et lag som må bygge kultur sammen. Eggen ville aldri gjort noe sånt som Rekdal gjorde i dag, aldri.
Ja det er profesjonell fotball og det er tøft. Men du bygger ikke lag på den måten der.Du får ikke respekt fra spillerene og tro på ditt prosjekt.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 20:51    Post subject: Reply with quote

Du venter til pausen. Så tar du spillerene og forteller dem hva du ikke var fornøyd med og prøver å rettlede dem til å gjøre det bedre i andre omgang. Fortsetter de i samme sporet tar du de da ev av...
Messi
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 21:06    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Rekdal bedriver frykt kultur. Du tar ut og henger ut to spillere. De er et lag som må bygge kultur sammen. Eggen ville aldri gjort noe sånt som Rekdal gjorde i dag, aldri.
Ja det er profesjonell fotball og det er tøft. Men du bygger ikke lag på den måten der.Du får ikke respekt fra spillerene og tro på ditt prosjekt.

Nils Arne Eggen har gjort det samme, han tok av Bjørn Otto Bragstad i en kamp, før pause. Det tok tid før Bragstad ble god igjen. Han gjorde også det samme med Tom Kåre Staurvik.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

Han tok aldri ut 2 stk 4 minutter før pause.
Når det gjelder Bragstad så var vel Eggen den eneste som så noe potensial i ham og spillte ham fast uansett hvor dårlig han kunne være i starten av karrieren hos oss.
Staurvik ville jo ikke spille stopper og nermest demonstrerte på banen
Vegard2711
Legende

PostPosted: 19.06.2022 21:21    Post subject: Reply with quote

På tide å legge ned prosjekt Rekdal. Alle forventet fiasko (unntatt ledelsen) og det er det man nå får servert. For et sjokk.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 21:23    Post subject: Reply with quote

Ledelsen lukket øynene for å redde sitt eget skinn etter nok en katastrofe av en trener prosess. Tror aldri på at Bratseth forventet glimt spill og angrepsspill som underholder med Rekdal
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 21:43    Post subject: Reply with quote

Rekdal viser hele tiden til at vi ble nr 5 ifjor og da kan vi ikke ha noen særlige forventninger i år...Men 13 poeng bak Lillestrøm med sine resurser etter 8 kamper....
Ærlig talt.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 21:46    Post subject: Reply with quote

10; kamper
Zarm93
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 21:57    Post subject: Reply with quote

Ble nummer fem ja.
Da er det for dårlig å ligge som nr. 8 nå.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Du venter til pausen. Så tar du spillerene og forteller dem hva du ikke var fornøyd med og prøver å rettlede dem til å gjøre det bedre i andre omgang. Fortsetter de i samme sporet tar du de da ev av...

Problemet er jo heller at han ventet for lenge. Nytter ikke å spille med gratispassasjerer på dette nivået. Kan jo ikke vente med å bytte bare for å være snill
Bedreviteren
Rutinert

PostPosted: 19.06.2022 22:20    Post subject: Reply with quote

Treneren må bort, fordi her har vi tross alt et flust med stjernespillere (inkl. RBK2) og en klubb så godt drevet at det kryr av overkvalifiserte kandidater som sitter og venter på en telefon fra brakka.

Geir Bakke og de fleste trenere ser sikkert at ting fikses ikke, bare med «rett trener» - og derfor holder de fleste seg også unna. Snedige greier Smile
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 22:22    Post subject: Reply with quote

Det er veldig sjeldent noen bytter ut 2 spillere 4 minutt før pause. Og veldig sjeldent at det byttes ut 2 friske spillere før pause og som du synes er ok etter 30m.!!!
Gratis passasjerer er det i alle kamper på alle lag. Men der er ikke sånn at 2 spillere slutter å ville være med etter 30 minutter. De trener hver dsg for å være med.
Dette var noe av det Værste jeg har sett i ledelse ever.
Rekdal ksn ingenting om ledelse
Og resten var sånn ca like dårlige. De har ingen selvtillit eller spillemønster.
enojado
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

Forferdelig kamp. Intensiteten vi hadde første 10 15 min er slik vi må ha det gjennom hele kampen. Det er intensiteten som til slutt gir oss mulighet til å dominere og føre kampene. Vi var oppkavet og stresset i kombinasjon med elendige personlige valg, skylapper og udyktighet. Spiller oss fast gang på gang. Var så mange ganger vi hadde bedre plasserte spillere på banen og tok gjennomgående feil valg, hele tiden. Utrolig frustrerende, spesielt med lsk supportere rundt meg som ler seg skakk. Det her er tommel ned.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2022 22:36    Post subject: Reply with quote

Det ser ut som vi igjen går i den fella at vi starter "riktig" og får et relativt tidlig mål, for så å gå direkte i trygge ledelsen-modus fra avspark. Og, hallo - vi slipper inn tre mål på (seks) hjørnespark mot et lag som er veldig gode på hjørnespark fordi vi ikke klarer å rydde ballen i eget felt og/eller dekke klassisk returrom.

Håpløst!
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 203, 204, 205  Next
Page 88 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb