English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer til seriegullet?
Bodø/Glimt
50%
 50%  [ 35 ]
HamKam
1%
 1%  [ 1 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Jerv
11%
 11%  [ 8 ]
Kristiansund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm
1%
 1%  [ 1 ]
Molde
33%
 33%  [ 23 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Viking
1%
 1%  [ 1 ]
Vålerenga
0%
 0%  [ 0 ]
Aalesund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 69

Author Message
Aspmyra
Proff

PostPosted: 24.04.2022 18:39    Post subject: Reply with quote

Nå begynner nivået her inne å bli labert dårlig. Men det er lett å se at man går inn for det.
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 18:40    Post subject: Reply with quote

Hæ?! Forsvarer du kneet til Saltnes?!
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 18:45    Post subject: Reply with quote

Det kneet er veldig stygt. Det er ingen ting som kan unnskylde det. Han snublet ikke, ble ikke dyttet, han setter kneet i ryggen på Viking-spilleren med fullt overlegg.

Det er vel ikke her inne nivået er lavest i den situasjonen.
Aspmyra
Proff

PostPosted: 24.04.2022 18:46    Post subject: Reply with quote

Nei, men jeg tror heller ikke han gjør det med vilje. Forøvrig går Boniface rødt kort etter én forseelse og for å snakke på seg gult. Tripic og Berisha har kanskje burde hatt noen gule kort snart eller? Merkelig dømming i mine øyne når Viking står med kun et gult kort etter å ha lekt hest og kjerre med Boniface, mens Glimt har rukket å få rødt kort.
Jolern
Proff

PostPosted: 24.04.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

Han sikter og setter kneet til. Helt klart med vilje.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 24.04.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Det kneet er veldig stygt. Det er ingen ting som kan unnskylde det. Han snublet ikke, ble ikke dyttet, han setter kneet i ryggen på Viking-spilleren med fullt overlegg.

Jeg skjønner at du vil at han skal ha gjort det med fullt overlegg.
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 18:50    Post subject: Reply with quote

Du må ha rimelig tykke, gule briller dersom du tror det er et uhell. Saltnes MÅ få noe straff i ettertid, for det der er så tydelig med vilje og ufattelig stygt.

Å gå inn sånn som Boniface gjør når han har gult, er idiotisk og da er andre gule, og da rødt, korrekt.

Viking har vært noe tøffe, men fra et nøytralt perspektiv (ja, jeg liker faktisk det Glimt har fått til og det er flere av Viking-spillerne jeg ikke liker), har det ikke vært noe enveisdømming.
Carl
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Viking spiller generelt røft. Men det som har gått under radaren når det gjelder Glimt er holding og profesjonelle feil. Der synes jeg dere har sluppet billig unna lenge. Og det kommer fra en som er imponert over mye av det Glimt har fått til - bare så det er sagt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.04.2022 18:53    Post subject: Reply with quote

Saltnes må en forvente har såpass kroppskontroll at han ikke setter kneet i ryggen uten at noen er borte i Saltnes, toppet det så videre med å gå i trynet på Viking treneren med hendene. Klønete av Boniface, men ganske så enig med Gauseth på Discovery om at dette Glimt laget begynner å forvente å kunne ta seg til rette langt mer enn det som er naturlig og takler svært dårlig når ting går i mot dem.

Legger og merke til at Viking i dag stabler på banen 3 - 5 - 2 mot Viking og Glimt skaper svært slite. Har Rekdal funnet det perfekte motspillet mot Glimt sitt spill?
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 18:56    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
O-Rex wrote:

Jeg skjønner at du vil at han skal ha gjort det med fullt overlegg.

Jeg vil da ingen ting når det gjelder Saltnes. Kommenterer bare det jeg ser, og jeg ser ikke noe som tyder på at det ikke er med vilje. Har sett mange repriser nå, og jeg lurer hva det er jeg ikke ser?
Zarm93
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 18:59    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende at dette kommer fra Saltnes. Er ikke mye motgang som skal til der borte før man begynner å se hvordan de er. Ei heller overraskende at Glimt-fansen lukker øyne og peker på alt annet.
Aspmyra
Proff

PostPosted: 24.04.2022 19:27    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Ikke overraskende at dette kommer fra Saltnes. Er ikke mye motgang som skal til der borte før man begynner å se hvordan de er. Ei heller overraskende at Glimt-fansen lukker øyne og peker på alt annet.

Vet ikke hvilke Glimtfans du sikter til nå, men jeg tørr nå i alle fall med god samvittighet å si at Glimt tapte mot et bedre lag i dag. Glimt skapte lite, og av det de skapte var de lite effektive. Det var ikke giftig nok, og når den bakre fireren ikke greier å spille av presset så får vi ikke utnyttet rommene i stor nok grad. Selv har jeg ikke tippet Glimt på gullplass, det tror jeg ikke de har gode nok spillere til.
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 24.04.2022 19:51    Post subject: Reply with quote

Åpenbart gjort med overlegg av Saltnes. Ikke greit. Viking er et skikkelig knokkel-lag som spiller helt på grensen. I dag blir vi fighta ut av stilen og takler det feil. Greit nok. Tror mange vil slite i Stavanger.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 19:58    Post subject: Reply with quote

Blir disiplinær møte på tirsdag av det kneet. Spilleren fikk ikke kort, så den blir undersøkt. Boniface får 3 kamper, da han aggressivt protesterte etter kortet. I verste fall blir det 2*3 kamper totalt for Glimt, hvis Saltnes blir dømt.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 24.04.2022 20:18    Post subject: Reply with quote

Der tar du nok feil på begge punkter.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Boniface får nok bare 1 kamp. Saltnes bør få i allefall 3 for svineriet sitt.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 24.04.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

Dommeren står nært og synes det virker som et uhell. Vi er heldige der, og jeg tror Saltnes slipper. Boniface misser neste seriekamp.
Back to top
vegardj
Rutinert

PostPosted: 24.04.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Saltnes innrømmer i intervjuet etter kamp at det var med vilje, så da er det ikke noe spørsmål Smile
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 21:35    Post subject: Reply with quote

Virker ikke smart han Saltnes... Og når Knutsen lirer fra seg dette; https://www.eurosport.no/...ideo.shtml da kan man begynne å lure hva som går gjennom hodene deres der oppe.

Dersom det er slik at dommeren ikke så hva som skjedde og ikke dømte noe der og da, kan de gå inn i ettertid og straffe spilleren. Og det bør de gjøre etter mitt syn.
PerO
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Saltnesmå jo få utestengelse nå for fotballens skyld. Først trykket han ansiktet til en RBK spiller ned i gresset i kamp 1 og så denne i dag.

Det er ulovligheter i 2 av 4 kamper.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 22:21    Post subject: Reply with quote

I rettferdighetens navn var det vel Vetlesen som trykte ansiktet til Tagseth ned i bakken, hvis det er den situasjonen du tenker på. Ikke at det tar bort noe fra min mening om at Saltnes må bli utestengt.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 24.04.2022 23:00    Post subject: Reply with quote

Episoden med Saltnes er meget stygg. Man ser tydelig på reprisen at det er en bevisst handling. I tillegg går Saltnes mot Vikingbenken og legger handelen rundt halsen til vikingtreneren et lite sekund. Trekker deg raskt, men det er meget spesielt etter det de har vært igjennom i bråket med Roma!
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 25.04.2022 07:19    Post subject: Reply with quote

Saltnes viser jo med all tydelighet med en gang på reaksjonen etter å ha kneet Kabran i ryggen

Hvis han slipper straff for den der er det jo fritt fram fremover.

Knutsen burde vite bedre pr nå.
Dette videobeviset er mye tydeligere enn Glimt vs Roma som de holdt så høyt.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 25.04.2022 07:48    Post subject: Reply with quote

Boniface får nok 1 kamp, og det er korrekt han skal ikke ha mer enn det.
Saltnes bør få 3 kamper, men det kommer jo helt an på om dommeren mener han har sett situasjonen eller ikke.
Har han sett den men valgt å ikke gjøre noe, bør det istedenfor bli følger for dommeren.

Og der ligger litt av kjernen i problemet, det er rett og slett for labert nivå og inkonsekvent dømming fra dommerstanden.
Det gjør at det blir vanskelig for spillerstanden å vite hvor de kan legge seg i duellspillet, uten at det med Saltnes har noe å gjøre med det.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2022 08:06    Post subject: Reply with quote

Bør være obligatorisk kanossagang for Glimt-supportere som påstår at Saltnes ikke gjør det der med vilje, for da er man seriøst og offisielt totalt ute av stand til å ta et steg tilbake. Fullstendig blindet av gul rus.

Hva er alternativet, egentlig? Dagdrømte han om Hoppuka og kom i skade for å sette nedslag på Kabran? Ble han rammet av plutselig krampe i motsatt hamstring, slik at kneet ble tvunget nedover? Har han kanskje skruer i kneet, mens Kabran løper rundt med en kraftig magnet på ryggen?

Jeg har egentlig hatt et godt inntrykk av Saltnes, men det begynner å bli tydelig at han må kjøpe seg større og større pannebånd for hver dag som går nå. Og det blir en syretest for NFF dette, om de klarer å reagere mot sine nye kjæledegger (gjett én gang om NFF kommer til å bestå noen syretest).
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Next
Page 9 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb