English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Giampaoli
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
5%
 5%  [ 6 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 2 ]
Skarsem
32%
 32%  [ 38 ]
Børkeeiet
42%
 42%  [ 49 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 11 ]
Holse
2%
 2%  [ 3 ]
Holm
3%
 3%  [ 4 ]
Total Votes : 116

Author Message
Aspmyra
Proff

PostPosted: 04.04.2022 09:55    Post subject: Reply with quote

Enig i alt bortsett fra dommer. Synes egentlig det ble dømt bra i går, og de gangene Glimt lå nede var det stort sett med god grunn.

Rosenborg spilte med en kynisme som jeg nesten ble litt stolt av selv. Det var en meget godt utført kamp av RBK. De lå helt på grenseland, både Tagseth og spesielt Holm. Rødt kort hadde ikke vært feil, men det er også helt greit å la den gå. Så ser man at Holm går inn med mye mindre kraft i duellene resten av kampen, og det var rutinert. Straffen hadde jeg god utsikt til og den var korrekt, eneste gangen Reitan ikke hadde kontroll på Pellegrino.

Der lå de største svakhetene hos Glimt i går. Det måtte en hel omgang til for at kantene skulle begynne å utfordre skikkelig. Med litt mer stang inn hadde Rosenborg vunnet denne kampen. Hansen kunne godt reddet headingen til Espejord og noen av sjansene i første omgang kunne gått inn. Glimt fortsetter der de slapp i fjor, dårlig førsteomgang og bedre andreomgang.

Møtte flere skuffede Glimt-supportere på vei hjem fra stadion og jeg kan ikke helt forstå det fordi vi var gode nok mot et lag som spilte ekstremt godt defensivt og som gang på gang utnyttet svakhetene våre på kontringer. Solbakken får strykkarakter for sine defensive bidrag. Helt uakseptabelt at Vetlesen og Sampsted skulle gjøre en tremannsjobb alene på hver eneste kontring i mot. Han bidro ikke nevneverdig mye offensivt heller.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 10:08    Post subject: Reply with quote

Enig i at straffen til Glimt var grei. Unødvendig av Reitan, men grei. Men:

a) mulig å få en kommentar fra noen med postkode 8xxx angående Haikins nedsabling av Jensen? Det er jo en klar (om enn unødvendig) straffe? Discovery valgte jo å kaste den reprisen i søpla, av journalistiske hensyn.

b) Vetlesen skal vel strengt tatt ha både gult og rødt i den duellen med Tagseth?

c) selv en Glimt-supporter må jo ha fått med seg at Eskås aldri blåste på etterslenger fra Glimt? Den som Reitan (korrekt) får straffe imot seg på skjer jo tre-fire ganger i banespillet umiddelbart etterpå, uten at det blåses frispark? Mens han tok en haug med avventende frispark fordel Glimt. Resultat: Glimt-spillerne kastet seg i etterkant av hver duell, som en slags forsikring i fall laget mistet ball.
Danserud
Rutinert

PostPosted: 04.04.2022 10:12    Post subject: Reply with quote

Noen som har ca. tidspunkter for disse omdiskuterte situasjonene?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 10:39    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Enig i alt bortsett fra dommer. Synes egentlig det ble dømt bra i går

Øhh. Okay? Dette er sånt som blir vanskelig å ta seriøst.

Det var flere rene objektive situasjoner av ganske grov karakter utført av de i gult som dommer lar gå. Haikin løper ned Jensen tilsynelatende uprovosert bakfra i straffefeltet. Vetlesen dytter ansiktet til en liggende Tagseth ned i plasten - to ganger. Dette ble ikke blåst på, ei heller nevnt av de nyttige idiotene i norske medier som nøyer seg med å spørre gud og hvermann og Holm skulle hatt et billig andre gultkort og med det vært utvist. I tillegg var det mange eksempler på lignende situasjoner som ble vurdert forskjellig; nærmest utelukkende fordel Glimt.

Dommeren i går var sedvanlig ræva. Og jeg er så lei av å måtte fokusere på dommer etter kamp, men de gjør det umulig å unngå.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 12:03    Post subject: Reply with quote

Altfor mye krig i Ukraina til at jeg har fulgt med på forhånd.

Ekstremt lave forventninger til kampen; svært positivt overrasket.

Fornøyelig i etterkant å lese de første innleggene i denne tråden (men svarte vel til forventningene).

Klar for neste, med bittelitt høyere forventninger enn å bli knust,
Nordlændingen
Junior

PostPosted: 04.04.2022 12:26    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:

a) mulig å få en kommentar fra noen med postkode 8xxx angående Haikins nedsabling av Jensen? Det er jo en klar (om enn unødvendig) straffe? Discovery valgte jo å kaste den reprisen i søpla, av journalistiske hensyn.

b) Vetlesen skal vel strengt tatt ha både gult og rødt i den duellen med Tagseth?

c) selv en Glimt-supporter må jo ha fått med seg at Eskås aldri blåste på etterslenger fra Glimt? Den som Reitan (korrekt) får straffe imot seg på skjer jo tre-fire ganger i banespillet umiddelbart etterpå, uten at det blåses frispark? Mens han tok en haug med avventende frispark fordel Glimt. Resultat: Glimt-spillerne kastet seg i etterkant av hver duell, som en slags forsikring i fall laget mistet ball.

a) Hadde ikke verdens beste utsyn til situasjonen. Fra der jeg satt så det ut som om Jensen gikk foran og endten holdt i Haikin eller forsøkte å blokkere, og Haikin bare gikk rett "igjennom" ham. Om det var en forseelse, og i tilfelle hvilken vei, tør jeg ikke si sikkert. Fra reaksjonene på de som satt bak målet virket det som om Jensen gjorde ett eller annet først.

b) Ingen ville nok kranglet på et gult kort der.

c) Nei, der er vi uenige. Dommeren var elendig, det kan vi være enige om. Sett fra vår side slapp RBK veldig billig unna med bare ett gult til Noah Holm. Ser Rekdal mener det ville vært strengt å få rødt etter bare to frispark. Det er jo en sær tilnærming. Det er jo alvorligheten i forseelsen det handler om. Man kan pådra seg direkte rødt på ett frispark også. Begge de to situasjonene var soleklare gule kort, nesten oransje.

At publikum begynte å rope på dommeren i alle situasjoner var nok en reaksjon på dette, i et forsøk på å påvirke. Er enig i at ikke alt som ble ropt på etter dette var så mye å krangle om. Men sånn er det nå engang med et hjemmepublikum.

Akkurat det med alle kortene til RBK syntes jeg var litt trist å se. RBK har stort sett alltid vært kjent for fair play på banen. I går fikk de fire gule, og skulle nok hatt to til hvorav ett av dem med et påfølgende rødt. Knokkelfotball kler virkelig ikke RBK. Jeg forventer vel ikke at alle her på forumet skal være enig i alle de fire kortene som ble utdelt, og i alle fall ikke de to som ikke ble det, men fra min posisjon var i alle fall tre av kortene helt udiskutable.

Skulle RBK ha hatt mange flere frispark? Ikke slik jeg så det, men så kan jeg jo heller ikke beskyldes for å være objektiv, jeg innser det.

RBK skal ha kred for å komme med en god kampplan, og de spilte en god kamp. Glimt leverte en ok prestasjon, og større er ikke forskjellen på lagene enn at da blir resultatet som det blir. Det er selvsagt skuffende å ikke dra i land en seier i en kamp vi dominerer med 75% ballinnehav (joda, jeg er også usikker på om den prosenten egentlig er riktig, men likevel). Men RBK hadde gjort jobben sin, forsvarte seg godt og leverte to perlemål som er veldig vanskelig å forsvare seg mot.

Må gi kred til Kjernen også, som holdt et sabla leven kampen igjennom. Ble skjemmet av latterlig med blussbruk, det var unødvendig. Men syngingen sto til 10 i stil. Det var såpass fengende at flere på tribunen rundt meg begynte (sikkert ubevisst) å klappe med på takten til RBK-sangene. Måtte sette auan i dem og spørre hva f** de holder på med! Laughing Beste bortelagssupportere på lang tid på Aspmyra (sett bort fra blussbruken), og Kjernen bør gis en andel av det poenget RBK fikk med seg i går.

Ellers registrerte vi at både Rekdal og flere spillere mente at de burde tatt seieren i går. Vel, sorry, men det blir grensende til patetisk å si. Ja, selvsagt vinner man kampen hvis man scorer på absolutt alt av sjanser man har. Men det gjør man jo bare ikke. RBK hadde en helt grei sjanseuttelling, og med et kampbilde med 75-25 i ballinnehav og 23-12 i avslutninger, så tenker i alle fall jeg at en seier til RBK ville vært et ran, og ikke et rimelig utfall av kampen.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 04.04.2022 12:28    Post subject: Reply with quote

Prøver alltid å stille meg spørsmålet om hvordan jeg ville reagert hvis det ble dømt for/mot det andre laget, og alt i alt syntes jeg ikke det var så gærent i går. Noah Holm sier jo selv at han prøvde å "gjemme seg" for dommeren fordi han trodde han skulle få gultx2. Han kunne helt klart fått det, men om det hadde vært en Glimtspiller tenker jeg at jeg kunne forsvart at han fikk spille videre.
Haikin klarer jeg rett og slett ikke se, og får heller ingen god reprise på det.
Straffen er vanskelig men riktig. Det gikk forholdsvis hardt for seg i enkelte taklinger. Det er tidvis høy temperatur, en ikke mange stygge etterslengere fra noen av lagene.
Tagseth/Vetlesen kan en jo se en ekstra gang på. Tagseth ødelegger en overgang med fellingen, og jeg ser det slik at han forsøker å "henge seg på" Vetlesen for å hindre ham ytterligere. Vetlesen blir irritert og forsøker å dytte ham vekk. Å si at noe sånt er rødt kort er jo bare klovneri. Kanskje kunne begge fått gult, men jeg regner med dommeren forsøker å vurdere for/mot fordel i neste trekk som skjer 20 meter unna basketaket. Ikke veldig enkelt for dommeren det heller.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 12:39    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Ja Rekdal er feil på alle måter.

Ullsokk sier det faktisk ganske bra her:
https://www.nidaros.no/de...113-301296

Han utleder altså at dette er slik vi kan forvente å se RBK fremover, i defensiv kontringsfotball der vi lar alle andre styre?

Det kan jo TENKES at vi møter et lag som er noe av det beste Norge har sett på flere år, som spiller rask og teknisk fotball med imponerende relasjoner. Som KNUSTE Roma på hjemmebane, som slo AZ over to kamper.

På den andre siden av har vi et nystablet RBK, med masse nye ansikt, dårlige relasjoner og en dårlig start på sesongen.

Det er en grunn til at Ulseth er "ekspertkommentator" og ikke trener.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 04.04.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Nordlændingen wrote:

a) Hadde ikke verdens beste utsyn til situasjonen. Fra der jeg satt så det ut som om Jensen gikk foran og endten holdt i Haikin eller forsøkte å blokkere, og Haikin bare gikk rett "igjennom" ham. Om det var en forseelse, og i tilfelle hvilken vei, tør jeg ikke si sikkert. Fra reaksjonene på de som satt bak målet virket det som om Jensen gjorde ett eller annet først.

Føler ikke reaksjonene fra publikum er noe god indikasjon....
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 04.04.2022 12:45    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke kommentere situasjonen med Vetlesen fordi jeg ikke har sett kampen i reprise, og klarer ikke helt å huske situasjonen fra kampen. Min oppfatning er at det er trangere i situasjonen der Haikin springer ned Jensen og han faller naturligvis veldig lett. Tror ingen av dere ville falt i en slik situasjon, men han prøver naturligvis å gjøre mer utav det enn det var. Helt greit å ikke dømme noe på dette, det ville bare blitt pinlig for enhver part. Men ja, unødvendig av Haikin å gjøre noe så risikabelt bare for å få spilt ut fort. Jeg forstår frustrasjon fra RBK-fansen, men det var ikke noe å dømme noe for. Tilsnakk var mer enn godt nok. Det hindrer jo Glimt i å spille seg fort ut, noe som var fordel Rosenborg på tampen av 1. omgang.

Det var kasting begge veier, mye handler jo der om du er på ball eller på mann. Eksempelvis fikk Rosenborg et frispark etter det man ikke kan unngå å se var filming fra Holm i en situasjon i 2. omgang. Det var i alle fall godt gjort å miste bakkekontakten med feil fot enn den man tilsynelatende får en kakk i. Men dette skjedde begge veier, og jeg tror nok man ser det litt for mye med Rosenborg-briller om man føler det bare gikk èn vei, for det gjorde det ikke.

Vi må bare være enige om å være uenige, fordi jeg har føler jeg har sett nok dårlig dømming til at jeg kan kvalifisere dette til nettopp det. Haikin-situasjonen, korrekt ikke straffe. Straffesituasjonen til Glimt, korrekt straffe. Minimale feil rundt offside. Holm ble ikke utvist, kunne fort blitt det, men det er ikke direkte feil å la den gå. Holm oppførte seg mer eller mindre eksemplarisk etter dette. Glimt fikk en corner de ikke skulle hatt, men dette er vanlig å gjøre feil av en gang i blant. Så nei, utfra det jeg har sett i Eliteserien tidligere, så var ikke dette den verste dømmingen. Det blir mer pirk, spør du meg.
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 04.04.2022 12:47    Post subject: Reply with quote

Nordlændingen wrote:
_S_aphod81 wrote:

b) Ingen ville nok kranglet på et gult kort der.

c) Nei, der er vi uenige. Dommeren var elendig, det kan vi være enige om. Sett fra vår side slapp RBK veldig billig unna med bare ett gult til Noah Holm. Ser Rekdal mener det ville vært strengt å få rødt etter bare to frispark. Det er jo en sær tilnærming. Det er jo alvorligheten i forseelsen det handler om. Man kan pådra seg direkte rødt på ett frispark også. Begge de to situasjonene var soleklare gule kort, nesten oransje.

At publikum begynte å rope på dommeren i alle situasjoner var nok en reaksjon på dette, i et forsøk på å påvirke. Er enig i at ikke alt som ble ropt på etter dette var så mye å krangle om. Men sånn er det nå engang med et hjemmepublikum.

Akkurat det med alle kortene til RBK syntes jeg var litt trist å se. RBK har stort sett alltid vært kjent for fair play på banen. I går fikk de fire gule, og skulle nok hatt to til hvorav ett av dem med et påfølgende rødt. Knokkelfotball kler virkelig ikke RBK. Jeg forventer vel ikke at alle her på forumet skal være enig i alle de fire kortene som ble utdelt, og i alle fall ikke de to som ikke ble det, men fra min posisjon var i alle fall tre av kortene helt udiskutable.

Skulle RBK ha hatt mange flere frispark? Ikke slik jeg så det, men så kan jeg jo heller ikke beskyldes for å være objektiv, jeg innser det.

RBK skal ha kred for å komme med en god kampplan, og de spilte en god kamp. Glimt leverte en ok prestasjon, og større er ikke forskjellen på lagene enn at da blir resultatet som det blir. Det er selvsagt skuffende å ikke dra i land en seier i en kamp vi dominerer med 75% ballinnehav (joda, jeg er også usikker på om den prosenten egentlig er riktig, men likevel). Men RBK hadde gjort jobben sin, forsvarte seg godt og leverte to perlemål som er veldig vanskelig å forsvare seg mot.

Må gi kred til Kjernen også, som holdt et sabla leven kampen igjennom. Ble skjemmet av latterlig med blussbruk, det var unødvendig. Men syngingen sto til 10 i stil. Det var såpass fengende at flere på tribunen rundt meg begynte (sikkert ubevisst) å klappe med på takten til RBK-sangene. Måtte sette auan i dem og spørre hva f** de holder på med! Laughing Beste bortelagssupportere på lang tid på Aspmyra (sett bort fra blussbruken), og Kjernen bør gis en andel av det poenget RBK fikk med seg i går.

Ellers registrerte vi at både Rekdal og flere spillere mente at de burde tatt seieren i går. Vel, sorry, men det blir grensende til patetisk å si. Ja, selvsagt vinner man kampen hvis man scorer på absolutt alt av sjanser man har. Men det gjør man jo bare ikke. RBK hadde en helt grei sjanseuttelling, og med et kampbilde med 75-25 i ballinnehav og 23-12 i avslutninger, så tenker i alle fall jeg at en seier til RBK ville vært et ran, og ikke et rimelig utfall av kampen.

Hvor har du de tallene fra? vglive har 63-37 i ballinnehav og 18(4)-13(6) i avslutninger. Selvfølgelig ikke et ran, med tanke på de tallene.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 12:49    Post subject: Reply with quote

Stilt det samme spørsmålet flere steder nå, og ingen fra Bodø har noen god vinkel på Haikin. Noen god reprise kuttet jo Discovery regelrett bort, i god kinesisk stil. Siden svaksynet kommer på, et par ting:

1. Jensen forsøker å få foten på en ball, returen etter hans eget skudd, samtidig som Haikin. Typisk ball som alle spillere i verden går på, men det ender bare med et litt sånn pinglete juniorspark på ballen samtidig som Haikin har hendene på den. Litt sånn som alle hjemmepublikum vil si 'EYYY' på, uten at det er noe. Men det er tydeligvis nok til å irritere Haikin, som tar seg en omvei om Jensen, som jogger hjemover med ryggen til, for å gi ham en liten trøkk.

2. Det er klart det kunne ha blitt gitt et andre gult kort når han allerede var på gult, men der det første gule kortet var klart, var den andre av en type duell det var 25 av ellers i kampen. Noah står på beina hele veien og går tydelig kun etter ball. Det hadde vært billig, men jeg skjønner også at Noah blir nervøs når han er litt seint inne, Sampsted overspiller det han er kar om og tribunen piper (mer).

3. Straffen er egentlig ikke særlig vanskelig, gitt at det stemmer at det var tydelig kontakt, men det sier jo de fleste. Helt ok.

4. Tagseth/Vetlesen: Dytte ham vekk? Ta deg ei bolle, og prøv å se situasjonen igjen. Det er klar forskjell på 'dytte vekk' og å bevisst slå hodet hans ned i matta, to ganger. Den første gangen før Tagseth holder ham igjen. Ikke noe skadepotensiale, selvsagt, og kortet på Tagseth er greit, men det Vetlesen gjør hører ingen steder hjemme. Å unngå gult der viser bare hvor skjevt Eskås dømte, hele kampen.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 12:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Vetlesen primært prøver å komme seg opp på beina igjen, men når han gjør det andre gang så er det nærmere gulkort for å være hensynsløs enn ingenting, om enn neppe vondt ment. Tror frispark og tilsnakk ville holdt.

Haikin er klar straffe og gulkort, Jensen står der og han blir rugbytaklet, var vel en tilsvarende situasjon hvor Prica rev ned en Start-spiller i feltet i 2009 når ballen var et helt annet sted: Straffe og gult kort.

Så gjorde vel Jarstein det i 10 eller 11 mot Trond Olsen (ballen var vel da på vår halvdel): Straffe og gult kort.

Forferdelig klønete og tankeløst av Haikin, men med mindre det vurderes til at Jensen aktivt gikk inn for å komme inn i løpebanen til Haikin som det ikke så ut i det hele tatt, så er det vel så klar straffe og gult kort som det var mot Reitan.

Last edited by Zorbeltuss on 04.04.2022 12:54; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.04.2022 12:54    Post subject: Reply with quote

Bare meg eller virker han Vetlesen som en hestkuk?
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 12:57    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
2. Det er klart det kunne ha blitt gitt et andre gult kort når han allerede var på gult, men der det første gule kortet var klart, var den andre av en type duell det var 25 av ellers i kampen. Noah står på beina hele veien og går tydelig kun etter ball. Det hadde vært billig, men jeg skjønner også at Noah blir nervøs når han er litt seint inne, Sampsted overspiller det han er kar om og tribunen piper (mer).

Enig i denne betraktningen.
Med mine dommerøyne, og under den forutsetning at den vinkelen er helt håpløs å konkludere fra, så heller jeg mot at det ville vært strengt med gult kort på den siste taklingen fra Noah. Han er sent inne (men med intensjon og mulighet for å spille ball), men det er hverken høy fart eller veldig stor kraft i den taklingen. Han takler stående uten at det er strakt bein og knotter først - og har et treffpunkt som ikke kan sies å utsette motspiller for fare. Uforsiktig takling - og ikke hensynsløs - som det heter på dommerspråket.

Hvis Noah skulle hatt rødt kort, så burde det i så fall ha vært direkte rødt kort for den han får gult kort for - uten at jeg har sett så veldig nøye på den.

Last edited by Zarm93 on 04.04.2022 13:02; edited 1 time in total
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
eksil wrote:

Han utleder altså at dette er slik vi kan forvente å se RBK fremover, i defensiv kontringsfotball der vi lar alle andre styre?

Det kan jo TENKES at vi møter et lag som er noe av det beste Norge har sett på flere år, som spiller rask og teknisk fotball med imponerende relasjoner. Som KNUSTE Roma på hjemmebane, som slo AZ over to kamper.

På den andre siden av har vi et nystablet RBK, med masse nye ansikt, dårlige relasjoner og en dårlig start på sesongen.

Det er en grunn til at Ulseth er "ekspertkommentator" og ikke trener.

Finnes det egentlig en god grunn for det?
Ståle
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Straffen er nok forsåvidt korrekt, men det er likevel litt irriterende når RBK konsekvent ikke fikk straffe på lignende situasjoner i hele fjor. Tørr påstå at RBK ikke hadde fått straffe ved en tilsvarende situasjon i går.

Haikin springer klart å tydelig ned Jensen som har ryggen til som en ren hevnaksjon på at Jensen sparker på ballen (og kanskje litt på fingrene til Haikin) i situasjonen før. Dommer ser antakelig ikke dette tydelig nok, og tørr nok ikke blåse straffe med mindre han er helt sikker der, og det er forsåvidt greit. Likevel kan du banne på at denne situasjonen hadde blitt vist i Eurosport studio minst 10 ganger med utallige vinkler, om det hadde skjedd i motsatt ende av banen.

Forøvrig synes jeg nesten den værste situasjonen for dommerens del i går, er når tre Glimt spillere rett og slett driter ut dommeren ved å stå å spille trekant rundt en RBK-spiller som prøver å få tak i ballen etter at det er dømt frispark til RBK. At dommeren enten ikke får med seg dette, eller ikke tørr å ta tak i situasjonen er meget pinlig for Eskås. Klarere sabotasje av spillet/drøying av tid etc. skal du lete lenge etter. Burde endt med 3 gule kort.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Bare meg eller virker han Vetlesen som en hestkuk?

Ikke bare deg.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 13:09    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Hvis Noah skulle hatt rødt kort, så burde det i så fall ha vært direkte rødt kort for den han får gult kort for - uten at jeg har sett så veldig nøye på den.

Det er jo et klassisk gulkort. Kommer for seint inn til å blokkere og tråkker på Høibråten, på en måte som neppe er særlig behagelig, men det er jo overhodet ikke noe overdreven kraft i den taklingen heller. Gult hver dag i uka, verken mer eller mindre.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 13:11    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Forøvrig synes jeg nesten den værste situasjonen for dommerens del i går, er når tre Glimt spillere rett og slett driter ut dommeren ved å stå å spille trekant rundt en RBK-spiller som prøver å få tak i ballen etter at det er dømt frispark til RBK. At dommeren enten ikke får med seg dette, eller ikke tørr å ta tak i situasjonen er meget pinlig for Eskås. Klarere sabotasje av spillet/drøying av tid etc. skal du lete lenge etter. Burde endt med 3 gule kort.

Dette var altså på 2-1, og likevel står den ene av de tre spillerne og syter i media om drøying av tid etterpå. Dommeren stod vel med ryggen til og pirket med noe greier, men det er jo tre dommere til rundt banen.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 13:20    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Det er jo et klassisk gulkort. Kommer for seint inn til å blokkere og tråkker på Høibråten, på en måte som neppe er særlig behagelig, men det er jo overhodet ikke noe overdreven kraft i den taklingen heller. Gult hver dag i uka, verken mer eller mindre.

Ja, som sagt så har jeg ikke sett så nøye på den - men liveoppfattelsen min var at det holdt med gult kort. Men poenget var vel uansett at hvis Noah skulle hatt rødt kort i denne kampen, så måtte det ha vært der - for det er ingenting av det som skjer etterpå som tilsier at han skal ha noe mer enn det han har fått. Og når da den første taklingen heller ikke kvalifiserer til rødt kort, så blir det i hvert fall en tøvete greie å lage en sak av i utgangspunktet.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 14:03    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
eksil wrote:

Hva tilsier at Reka behersker noe annet enn det vi så i går, noe annet enn det Rosenborgsupportere har omtalt som rævvafotball i 30 år? Hvis ikke Rekdal har utviklet seg monumentalt de siste mnd vet vi hva vi har i vente, og det er ikke sambafotball.

Kampen i går var som skapt for Rekdal. Mure igjen med samtlige mann og satse på hurtige kontringer. Dette vil ikke fungere på hjemmebane mot Odd, så da er jeg utrolig spent på hva han trekker opp av hatten.
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 04.04.2022 14:08    Post subject: Reply with quote

Tror nok dere overreagerer med tanke på discovery-konspirasjon rundt det at de ikke viste den Haikin/Jensen situasjonen fra flere kameravinkler. Hadde de ikke bare fått opp ett kamera i produksjonen på det tidspunktet?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Predicted
Veteran

PostPosted: 04.04.2022 14:30    Post subject: Reply with quote

Meldes om bøter og erstatningskrav etter blussinga i går.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2022 14:41    Post subject: Reply with quote

De kunne nok ikke vist det fra flere kameravinkler nei, men det de gjorde var jo å stoppe reprisen fra den kameravinkelen de hadde rett før dette skjedde, og så nevnte de det aldri igjen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next
Page 24 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb