| View previous topic :: View next topic | 

| Author | Message | 

| Bananskrue Veteran

| 

|  Posted: 18.02.2022 11:17    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Men når Klopp tok over Liverpool så man i første kamp hva de prøvde på. Presset var mye harderere og spillet var mye mer direkte. Riktignok tar det lang tid før spillerne kan tilpasse seg et nytt system og utføre det korrekt, men det bør være relativt enkelt å se hva de prøver på. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Spartacus Veteran

| 

|  Posted: 18.02.2022 13:30    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Som Everton supporter er det ikke særlig gøy med Klopp sammenligninger, trodde jeg skulle slippe det her  . Jeg vil ikke fremstå altfor negativ, men det at en trener står på feltet og gir spillerne valget mellom å løpe eller å spille fotball er et nokså vanlig fenomen. Tror til og med neandertalerne drev med dette. 
 Det er også nokså vanlig at supportere elsker å høre at spillerne spytter blod på treningene, og blir trent knallhardt. Da får man liksom trua! Med vondt skal vondt fordrives. Det burde vi lært av Horneland. Tror det også står noe tilsvarende i bibelen. Pedagogikken er i hvert fall like oppdatert som Horneland sine datakunnskaper.

Det blir i hvert fall spennende hvordan vi fremstår på banen. Jeg har fortsatt rimelig stor angst for at vi kommer til å fremstå som om vi skulle ha spilt med gule drakter, da mener jeg ikke Raufoss, de spiller faktisk ganske attraktiv fotball.

Så på de senest mot Hamkam, hvor Hamkam spillerne stort sett løp imellom spillerne med gule drakter. Dessverre for Raufoss fikk de et par skader i denne kampen på noen viktige spillere, og HamKam vant etter scoringer på dødball og høye innlegg som kom ned med snø på. Inntil videre tar jeg all denne optimismen med en klype salt, men jeg håper for en gangs skyld at denne profetien er riktig.

Zeman
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Thulian Veteran

| 

|  Posted: 18.02.2022 13:44    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | håpløs wrote: |  	  | Er det ingen her inne som er på treninger å ser hva vi trener på? 
 BG står ofte høyt med 4'ern og da må vi spille i blinda i bakrom.
 -Noah løper fort inn der og stresser dem.
 Men da må det gå kjapt når de presser høyt, -en støttepass og pang opp!
 | 
 Eller for å si det som Frigård… Bang! Bang!
    |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Nidarosballklubb Rutinert

| 

|  Posted: 18.02.2022 14:57    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Tror ikke det hjelper å si at «ting vil ta tid.» For vi kommer mest sannsynlig ikke til å noen gang komme opp på det nivået Glimt er nå. Det eneste som kan redde oss er at Glimt mister Knutsen til slutt og ikke klarer å holde dette nivået selv. Da kan det være håp. Men det vi ser nå med Glimt, er fotball i verdensklasse som vi ikke kan forvente i hele tatt. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| ibejnar Veteran

| 

|  Posted: 18.02.2022 18:11    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Glimt har mistet flere spillere og vi vil stensikkert nærme os med et hold der er mere struktureret og har et offensivt spilsystem og spillere i deres bedste positioner. Jeg er meget optimistisk faktisk og tror faktisk på vi kan spille med om guldet. Mit største spørgsmålstegn er nok vores 2 centrale - om de har det niveau der skal til - ingen af dem har jo ret meget offensivt i sig, og jeg frygter måske lidt de vil forsinke vores angrebsspil. Det er et stort plus vi har fået Sam ind og jeg tror han vil blive fantastisk sammen med Markus. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Rbkforalltid Proff

| 

|  Posted: 18.02.2022 21:26    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Rekdal er ikke Knutsen. Hadde han vært det skulle han nok ha vunnet serien med Aalesund og gjort det bra i Europa med det laget. Spørsmålet er om duoen Rekdal/Frigård er mye vassere sammen. De vant 1div med Ham Kam som ikke akkurat var å regne med. Men det er en lang vei opp til Bodø/Glimt nivå. Er usikker på hvor bra Ham Kam prestasjonen er. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Zorbeltuss Veteran

| 

|  Posted: 19.02.2022 00:12    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Er vel typisk norsk å tro at enten så skal du spille fysisk, intenst kick and run eller omstendelig possession uten gjennombruddshissighet. 
 Skal vi hevde oss så må fysisk nivå på trening og kamp økes betraktelig, samtidig som en innøvd og gjenkjennelig spillestil må på plass.

| Back to top |  | 

|  | 

| 2mas Sjef

| 

|  Posted: 19.02.2022 15:00    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Ny episode På innsiden. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| President Skroob Junior

| 

|  Posted: 20.02.2022 03:30    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Først håper jeg at dette oversettes riktig (jeg er amerikaner og snakker engelsk) 
 Uansett, jeg liker veldig godt utseendet til laget vårt for denne sesongen. På tide å ta tilbake det som er våre herrer!

| Back to top |  | 

|  | 

| RBK15 Junior

| 

|  Posted: 23.02.2022 18:20    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Would you guys mind letting a dumb American know if RBK plan to use a 3-4-3 with Rekdal and if Henriksen will be used as a center back? Trying to piece together how the team will line up. 
 You can reply in norsk I can read it better than I can write it

Takk!
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 23.02.2022 18:50    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Er det som er planen ja. 
 3-4-3:

Hansen/Faye Lund

Rogers-Henriksen-Giampaoli

Reitan-Skjelbred-Børkeeiet-Pereira

Holse-Holm-Vecchia

Hvis alle er skadefri så tror jeg dette er laget som starter borte mot Bodø/Glimt i 1. serierunde.

Tagseth kan være aktuell i stedet for Skjelbred, og selv om jeg tror Hansen starter mot Glimt er jeg ikke 100% sikker på den enda siden Faye spilte i 1. omgang mot Djurgården og han var på lån i Ham-Kam på våren i fjor slik at Rekdal kjenner hans kvaliteter.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| RBK15 Junior

| 

|  Posted: 23.02.2022 19:11    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Takk, 
 Jeg er bekymret for at det ikke er nok erfaring i midtstopper. Tre 22 åringer (Rogers, Renzo, Vagic) og Henriksen som aldri har spilt midtstopper før.

Jeg er også bekymret for at det ikke er nok dybde i de tre foran etter Holm/Holse/Vecchia.

Er Hoff skadet fortsatt?

Jeg bekager hvis norsk mitt er ikke god
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Rbkforalltid Proff

| 

|  Posted: 23.02.2022 20:01    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det går helt fint å skrive på engelsk 😊 Hoff er tilbake i trening og er vel aktuell til å spille noen minutter i neste kamp. 
 Med Rogers så tror jeg vi har en klar forsterkning fra i fjor. Henriksen er mye mer teknisk enn det vi hadde i fjor. Det er bra. Er usikker på Renzo og om han klarer å ta nivået. I tillegg er vi ikke samspilt som blir en utfordring.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Mustrum Ridcully Legende

| 

|  Posted: 23.02.2022 20:12    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Nå er det ikke opp til meg men forumet skal være på nynorsk eller bokmål. Dessuten skriver han mer enn godt nok norsk. 
 Velkommen skal du være @RBK15

| Back to top |  | 

|  | 

| dags Veteran

| 

|  Posted: 23.02.2022 21:04    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Bra han ikke prøvde seg på svensk, si. 
 Rogers er antagelig en ordentlig forsterkning. Han har alle forutsetninger for å bli god, men er uprøvd på dette nivået. Rask, sterk, god i lufta. I følge seg selv god med ballen i beina, men det har jeg ikke sett nok av han til å kunne uttale meg om.

Henriksen har også som du nevner minimalt med erfaring som stopper, men som den midtre av tre stoppere tror jeg at han vil passe veldig bra. Hvis han skulle vært en av to stoppere hadde det vært en helt annen sak, da hadde mangelen på fart hatt en mye større betydning. Bør kunne avansere gjennom pressledd med ballen og generelt slå gode pasninger opp i rommene.

Giampaoli er for øyeblikket det største usikkerhetsmomentet for meg. Han var ganske shaky i den første treningskampen og direkte involvert i begge baklengsmålene. Det skal man selvfølgelig ikke legge for mye vekt på, jeg må se han litt mer før jeg kan gjøre meg opp en mening. Han skal etter rapportene ha ok hurtighet og være god med ballen. Førsteinntrykket er at han er litt veik og ikke knallgod i lufta, men vi får se.

| Back to top |  | 

|  | 

| Bye Veteran

| 

|  Posted: 23.02.2022 21:06    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Jeg tror språket kommer til å være et større problem enn det de har først antatt. Skulle visstnok forstå engelsk - ser ikke ut til å forstå engelsk. No good. EDIT: No bueno.

| Back to top |  | 

|  | 

| RBK15 Junior

| 

|  Posted: 23.02.2022 21:23    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| hvis renzo ikke er klar å starte er vagic eneste alternativet? |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| dags Veteran

| 

|  Posted: 23.02.2022 21:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Alt for treig som sidestopper mener jeg. Tror han er mer backup for Markus i midten. Ikke en sitcom. Ennå ihvertfall. 
 Ceïde og Røsten passer bedre som sidestoppere og har begge mye større fart enn Vagic, men de er også enda yngre og mer uerfarne enn Vagic. Særlig Røsten, som akkurat har fylt 17 år.

| Back to top |  | 

|  | 

| tigerbart Veteran

| 

|  Posted: 23.02.2022 21:50    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Bye wrote: |  	  | Jeg tror språket kommer til å være et større problem enn det de har først antatt. Skulle visstnok forstå engelsk - ser ikke ut til å forstå engelsk. No good. EDIT: No bueno.
 | 

hva i all verden.. sånt må man da ha kontroll på?? LOL
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Ståle Veteran

| 

|  Posted: 23.02.2022 22:24    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | RBK15 wrote: |  	  | hvis renzo ikke er klar å starte er vagic eneste alternativet? | 

Augustinsson er vel et klart alternativ som stopper når han er tilbake fra skade, men det er vel ikke før etter sommeren en gang. Har spilt en del stopper i Djurgården før han kom.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Zorac Forumsjef

| 

|  Posted: 23.02.2022 23:06    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | RBK15 wrote: |  	  | Jeg bekager hvis norsk mitt er ikke god
 | 

Du skriver bedre norsk enn ca halvparten her inne! 😎

Velkommen ombord!

| Back to top |  | 

|  | 

| zaphod81 Forumsjef

| 

|  Posted: 24.02.2022 14:37    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Jeg velger å stole på at både (Ham/Kams) speiding på Giampaoli og hans standing i en såpass god klubb og liga som Boca gjør at det ikke er så stor risiko knyttet til nivået på spilleren, isolert sett. Man møter vitterlig tøffe og fysiske spisser - spillere generelt - i argentinsk fotball også, og jeg tror ikke noen har en fremtid som stoppertalent i den fotballmessige sammenhengen helt uten duellstyrke. Han vil nok helt sikkert fremstå hvassere allerede mot Kristiansund, og noe særlig mer fysisk motstand enn det får han ikke. 
 Om det kulturelle og språklige viser seg å være en hindring for å prestere på ønsket nivå? Vel, i Rosenborg må vi vel omtrent gå ut fra dette som normalt utfall, gitt vår historie med fremmedkulturelle spillere. Men vi pleier jo gjerne å få en ålreit sesong ut av spilleren først, før slitasjen blir for stor og kurven begynner å falle.

| Back to top |  | 

|  | 

| Bart1 Veteran

| 

|  Posted: 24.02.2022 21:17    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Bodø Glimt og Knutsen viser at det er mulighet for at norske klubber kan ta stegene som trengs. Voldsomt imponerende! |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Cyrilp Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

| 

|  Posted: 24.02.2022 21:24    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| På sikt er jo dette positivt... mye større sjanse for at BG sin trener blir kjøpt av et storlag enn vår.  _________________
 Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| skien88 Veteran

| 

|  Posted: 24.02.2022 21:41    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Hvis ikke Knutsen forsvinner til utlandet i løpet av året, forstår jeg ingenting.. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

|  |