English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 01.02.2022 20:31    Post subject: Reply with quote

Sam Rodgers er fortsatt aktuell for RBK, og HamKam har faktisk henta spillere som kan bekle posisjoner i forsvaret…. Av offensive spillere på hjemmemarkedet er jo allsidige og sjanseskapende August Mikkelsen fra Tromsø en som burde være på blokka til RBK. Flere klubber i ES ville hente Raufoss-angriperen Mame Mor Ndiaye (24 år) sist sommer, men så ble han ute store deler av høstsesongen pga skade og var noe satt tilbake i comebacket. Kan han være noe/noen som kjenner til ham?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.02.2022 20:47    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal bekrefter selv at de jakter enda en midstopper.

– Vi vil jo ha en stopper til, men nå har vi litt bedre tid i og med at Renzo kom. Så må vi finne ut av det med Markus (Henriksen) bak eller ikke.

Les mer: Dette vil Rekdal hente før sesongstart
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 01.02.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Skulle akkurat til å kommentere det samme. Ser videoen nå, men den har vel vært publisert en tid alt!? Frigård sier på møtet at vi er 15 spillere nå, at vi skal ha inn 2-3 spillere, at de ser på 2 stoppere og at ‘det skjer’! (at vi får inn 2-3 nye spillere).. Og at vi med 5 juniorer blir ~22 spillere som drar til Spania… Så mye tyder vel på at vi skal ha inn en stopper til da (Rodgers fra HanKam?).. Men vi burde vel ideell hatt en mer erfaren stopper- og gjerne en ving til også!?
Pokie
Veteran

PostPosted: 02.02.2022 22:44    Post subject: Reply with quote

Celtic har nylig kjøpt 3 spillere fra Japan for lommerusk.
Reo Hatate har gjort 2 mål og 1 assist så langt i Old Firm. Prislapp?
1.53 mill.

Japan har for vane å overraske meg positivt i mesterskap, til tross for at spillerne spiller i hjemlig serie. Ofte er de teknisk gode, svært raske på de første meterne og pasningssterke.

Tror virkelig man kan finne gull i Japan, også for anstendige priser. Spørsmålet er vel heller om vi kan konkurrere på lønn.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2022 09:21    Post subject: Reply with quote

Ja, du tenker sånn som Stabæks stjernespiss Kosuke Kinoshita, med 6 mål på 42 kamper for de blaablaa og kallenavnet "ligaens dårligste spiller"? Smile

Neida, det finnes helt sikkert interessante spillere der, men da tror jeg man må vite hvor man skal lete.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 09:27    Post subject: Reply with quote

Det hjelper nok Celtic at de har en trener som har jobba i Japan og nok har vesentlig bedre oversikt over det markedet enn den jevne norsk klubb har.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2022 10:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, du tenker sånn som Stabæks stjernespiss Kosuke Kinoshita, med 6 mål på 42 kamper for de blaablaa og kallenavnet "ligaens dårligste spiller"? Smile

Eller Daigo Kobayashi, som for meg er en av de mest undervurderte spillerne vi har hatt i norsk fotball. Nydelig spiller, synd for Stabæk at de bare hadde han på lån.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 11:47    Post subject: Reply with quote

Vi må få bygd opp Brattbakk litt med noe mere muskler så tror jeg vi har en fin nr 2 spiss der etterhvert.
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 03.02.2022 11:52    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Tror virkelig man kan finne gull i Japan, også for anstendige priser. Spørsmålet er vel heller om vi kan konkurrere på lønn.

Japan? Men det er ikke trøndersk. Det er så langt unna.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 10:07    Post subject: Reply with quote

Jeg savner en skikkelig "enerovergang" dette vinduet. Mye tyder vel på at vi får inn en stopper til (Rogers?), men hadde håpet vi kunne få inn en virkelig lovende spiller så da vi hentet Trondsen eller Adegbenro, noe som gi litt økt entusiasme og boost på sesongkortfronten, håp om noe stort.

Så vet jeg at vi ikke vinner serien ved å få inn enkeltspillere, det er Bendter et godt eksempel på, men rett og slett en spiller som gi laget litt økt ståhei rundt klubben igjen.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 10:47    Post subject: Reply with quote

Er vel få som ikke ønsker seg en storsignering, men samtidig så har vi en veldig sterk førsterekke på topp, og midtbanen skal være god nok til å kjempe om gull. Det er vel i første rekke bredden på topp og bakerst som er litt tynn.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2022 12:22    Post subject: Reply with quote

Nå vant vi jo serien i 2017 mye fordi Bendtner scoret på absolutt alt på et tidspunkt der det aller meste annet bare ble dårligere og dårligere. Jeg tror ikke det er rettferdig å si at det var den overgangen som gjorde oss dårligere, for han kan vel neppe mye for at resten av laget sluttet å bevege seg på banen (og på trening).

Jeg tror vel egentlig vi har de enerne vi trenger, men det er klart at enkelte av de som bør være enere både må lykkes bedre selv og settes i posisjon til å skinne. Vi har en sentrallinje som egentlig har alt, med Hansen, Henriksen, Skjelbred, Holse/Vecchia og Holm, og man bør ikke la seg forblinde av en usammenhengende sesong til å tro at ikke disse spillerne holder topp nivå i vår liga. Holm er det mest usikre kortet, og jeg hadde ikke takket nei til en stjernespiss på topp her, men i utgangspunktet er det mer laget enn spillerne vi savner nå.
Ståle
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 12:37    Post subject: Reply with quote

Ser mange snakker om at vi er svake bakert, og er ikke uenig i at en stopper til hadde gjort godt, men er det egentlig tilstrekkelig bra på spissplass? Vi kan jo håpe at Holm tar noen "Haaland steg" og plutselig herjer vilt, men selv om potensialet utvilsomt er der, så er jeg litt usikker på om han er god nok til å være førstevalg hos en tittelutfordrer. Bak Holm, har vi Paul og Sæther, og ingen av de har vel vist noe særlig. Hadde gjort meg beroliget om vi hentet inn en soleklar forsterkning på spiss-plassen i alle fall.
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 04.02.2022 12:41    Post subject: Reply with quote

Skeptisk til mye i den sentrallinja. Henriks elendig i fjor, treg og i ny rolle. Hansen ikke lenger like god, mye rart i fjor, men også han preget av Åges ødeleggende jobb. Skjelbred på nedadgående og svært skadeutsatt. Håper Tagseth hever nivået og tar hans plass på midten.

Spent på kamp i dag, glær mæ!
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2022 14:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke bekymret for Hansen. Han er en type keeper som blir bedre jo mer fornuftig forsvaret er. Ikke en strekløve som plutselig redder helt åpne sjanser, men en som posisjonerer seg godt, velger å dekke enkle/farlige rom og sjelden slipper inn unødvendig lette mål. Så dersom vi blir bedre i forsvar, og opptrer mer forutsigbart, så blir også Hansen en bedre keeper.

Henriksen tror jeg ikke er så treg som stopper som han framstod på midtbanen, med bedre toppfart enn småflateakselerasjon, men enda viktigere: med de tre stopperne er det ikke så farlig om en av de (den sentrale, helst) er mer stor enn rask, for minst en av de to andre (hurtigere) stopperne skal kunne sikre stort sett hele tiden. Det er klart det ikke er garantert at han lykkes, men så duellsterk som han er, med sin erfaring og størrelse, så tror jeg det skal gå bra. Tipper også han ser veldig slepen ut bakerst. Og Vagic er et åpenbart alternativ i denne rollen, som burde kle også ham godt.

Skjelbred er jo på nedadgående, selvfølgelig, men etter min mening er han undervurdert som suksessfaktor de gangene vi har vært gode de siste par årene. Og ofte misbrukt ute av posisjon fordi vi samler på defensive midtbanespillere. Som en slags carrilero på en tomannsmidtbane burde han være i sitt ess, og han har fortsatt fysikken, teknikken og erfaringen til å levere på et nivå veldig få andre i Norge klarer i en sentral rolle. Hvis han er skadefri. Men vi har mange alternativer der i Tagseth, Vagic og Hoff - vi er sterke sentralt på midten.

Enig med Ståle i at spissplassen er det største spørsmålstegnet på spillernivå nå. Ingen tvil om at Holm kan bli en god spiss, men han har veldig begrenset erfaring som seniorspiller. Passer nok bedre tettere på de andre angrepsspillerne enn som isolert toppspiss, så formasjonsendringen kan slå heldig ut. Dårlig med backup i denne posisjonen - Wiedesheim og Brattbakk holder ikke helt - så vi bør absolutt ta inn en spiller omtrent på Holms nivå.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Holm kan tjene godt på å, antageligvis, ha Holse og Vecchia relativt nært seg. Gode ballspillere som forhåpentligvis kan fore Holm jevnt og trutt. Da kan det bli hyggelig å være spiss.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 14:23    Post subject: Reply with quote

Tror ikke man skal avskrive Henriksen og Skjelbred riktig ennå. Skjelbred mistet hele oppkjøringen i fjor, i tillegg til et par skadeavbrudd til. Henriksen mye det samme. Langt skadeavbrekk, og han hadde tynt med kamptrening før han kom hit i tillegg. Og ikke fikk de noe gratis når resten av laget var så dårlig som det var heller. Føler meg ganske trygg på at vi får se betydelig bedre utgaver av begge denne sesongen, gitt at de holder seg någenlunde skadefri.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 15:24    Post subject: Reply with quote

Nå kan det hende at RWP er en meget god spiss, noe som er vanskelig å uttale seg om for meg, da han spilte svært få kamper i fjor. Skal være en veldig god avslutter, sies det. Ser på Holm som soleklart førstevalg. Da er det i utgangspunktet nok med RWP som backup. Utfordringen er vel om man har gode nok alternativer dersom f.eks Holm drar på deg en langtidsskade? På den andre side, kan man ikke ha en toppspiss som holder Holm ute av laget, da han trenger spilletid. Vanskelig balansegang. Skulle ønske at Ceide/Dino blir erstattet av en ung, rask og teknisk spiller som kan bekle begge sidene i angrep.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 05.02.2022 10:00    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg tror Holm kan tjene godt på å, antageligvis, ha Holse og Vecchia relativt nært seg. Gode ballspillere som forhåpentligvis kan fore Holm jevnt og trutt. Da kan det bli hyggelig å være spiss.

sk
Ja en god spis ville profitere max af 2 så offensive og kreative spillere bag sig. Jeg synes dog stadig Noah mangler finteknik - det er som om hans 1. berøringer ikke sidder lige i skabet og så synes jeg også han har en tendens til at gå ned i banen for selv at søge bolden. Det er ikke ham der skal sætte spillet derimod de 2 andre offensive. Jeg kan ikke forestille mig vi spille en hel sæson med Noah på top. Jeg mener vi bør finde en spiller med lidt mere erfaring/klogskab. Måske vi rent faktisk har ham i truppen.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 05.02.2022 10:11    Post subject: Reply with quote

Med mindre Holm plutselig får en total endring i hvordan han ser spillet fotball, eller en av de andre overrasker svært positivt, er det litt vanskelig å si annet enn at vi burde ha inn en ny spiss med bra nivå.

Det Holm viste i går var fryktelig langt unna noe som helst. Ikke tok han vare på ballen med en mann i rygg, ikke gjorde han de valgene som ga oss mulighet til å holde ballen i laget og ikke hadde han den tekniske kvaliteten som kreves. Heller ikke inntrykk av at han var i nærheten av noe det kvarteret i 2.omgang hvor vi så bedre ut. For å si det enkelt, fikk vi faktisk mye bedre evne til å koble spiss mot lag når Sæter spilte, og han evnet også å ta vare på den i noen tilfeller.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gofoten
Proff

PostPosted: 05.02.2022 23:24    Post subject: Reply with quote

Vi har idag ingen midtstoppere som har spilt en hel eliteseriekamp og sesongoppkjøringen har startet. Det bør komme en forsvarssjef inn av typen Jim Larsen som kan heve laget fra dag 1.
Back to top
marco83
Senior

PostPosted: 06.02.2022 18:32    Post subject: Reply with quote

Kan det være et godt kjøp ylldran Ibrahimaj? Han er for tiden uten lag
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 06.02.2022 19:08    Post subject: Reply with quote

Mangler en robust og hurtig midtstopper.
Henriksen er ikke i den kategorien. Heller ikke noen av de andre i den posisjonen.
josinho
Veteran

PostPosted: 06.02.2022 19:19    Post subject: Reply with quote

marco83 wrote:
Kan det være et godt kjøp ylldran Ibrahimaj? Han er for tiden uten lag
Er vel på vei til å signere for LSK.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 06.02.2022 19:45    Post subject: Reply with quote

Satser på at Rekdals mann i Sør-Amerika har en strålende angriper på hånd!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 49, 50, 51  Next
Page 25 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb