| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
apresthus Proff
|
Posted: 20.01.2022 14:59 Post subject: |
|
|
| Kjetil Rekdal sa på Rotsekk i går at han var ute etter en trener som var litt annerledes som type enn han som Frigård, altså en som er mildere i stilen og en rolig stemme. Synes dette virker veldig fornuftig utifra det som utgangspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 20.01.2022 15:03 Post subject: |
|
|
| Endelig en god nyhet fra Brakka! Føler meg ganske sikker på at Strand kommer til å komplettere Rekdal og Frigård på en god måte, samtidig tror jeg også at Strand har mye å tilføre (men også å lære) i den rollen han går inn i nå. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.01.2022 15:13 Post subject: |
|
|
Basert på reaksjonene her inne så fungerte PR-kampanjen glimrende. Med noen spillerkjøp inn før årsmøtet så er det plutselig god stemning igjen.  |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 20.01.2022 15:17 Post subject: |
|
|
Miami vi er inne i copium fasen nå. en pure copi av Horneland fadesen. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.01.2022 15:23 Post subject: |
|
|
vet ikke hva dere vaser med. Var aldri mer enn noen ytterst få som var "fornøyd" med Horneland.
95%+ var misfornøyd fra dag 1. Drøye 20% trodde det var en dårlig og LANG aprilsnarr det første drøye året... |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 20.01.2022 15:23 Post subject: |
|
|
"Spark alle i styret! Legg ned klubben, ikke Lucien Favre som 2. assistent???"
Men fra spøk til revolver..
Dette tror jeg er en veldig god komplementering av teamet. Next; få igang ryktebørsen og spillere inn |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.01.2022 15:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror vel egentlig ikke at det faglige er så veldig viktig i det som helt åpenbart er en ren alibirolle i trenerteamet. Det kan ikke være sånn at Rekdal nå skal lære av Roar Strand hvordan han skal trene Rosenborg-laget, og jeg ser heller ikke helt at Rekdals trener- og spillestil, sånn som de har fremstått fram til nå, er noe som hjelper Roar med å nyttegjøre seg sine spillererfaringer og bli en topptrener.
Rent kynisk mistenker jeg også at en 51-åring uten trenerkarriere eller -erfaring heller ikke kommer til å få noen særlig trenerkarriere når han ikke har startet på den ennå, og jeg lurer litt på om han egentlig brenner nok for det til å utvikle seg som trener i den rollen. Hva er det egentlig han skal bidra med innad?
Så jeg er enig i at dette fremstår mer som et PR-stunt for å gi en bestemt del av Rosenborg-tilhengerne en forlenget tro på dette prosjektet, en følelse av at identiteten og spillestilen til klubben ivaretas i langt større grad enn den faktisk gjør. Å velge selveste Roar Strand er å maksimere rosenborgiseringseffekten, men jeg tror egentlig ikke at vi får noen særlig oppside utover det. Det er strengt tatt ikke noen veldig viktig avgjørelse, men jeg hadde nok foretrukket både Maalen og Steffen, av totalt ulike grunner. Og faktisk Tettey, på alder alene. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 20.01.2022 15:45 Post subject: |
|
|
Nå har jeg kun lest i VG, men ennå har visstnok INGEN spurt hva denne andre assistenttreneren skal gjøre. Adressa har jo tidligere vært helt på jordet, bare spurt og diskutert navn, uten å spørre om innholdet i jobb-beskrivelsen. Det er jo faktisk det mest vesentlige, når man skal vurdere kandidater, og nå den som er ansatt.
Derfor gidder jeg verken juble eller kritisere ansettelsen. Håper Adressa og andre snart kan spørre hva Roar Strand faktisk skal gjøre, og hvorfor han er et godt valg.
Utover at han har en rolig stemme "og er sulten", altså.
Last edited by Fosningen on 20.01.2022 15:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.01.2022 15:49 Post subject: |
|
|
| Om du følger med litt så har Rekdal selv forklart hva denne rollen innebærer. Løft øynene fra nesetippen og følg med. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.01.2022 15:55 Post subject: |
|
|
Rekdal er ikke dum - det er ikke mange andre som er mer respektert enn Roar i RBK sine kretser. Skaffer han goodwill og respekt, både innad og utad (er vel tanken). Uavhengig av Strand sine kvalifikasjoner. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 20.01.2022 16:00 Post subject: |
|
|
Man kan ikke annet en å bli positiv foran en ny sesong. Jeg klarer aldri å ikke være det. I år MÅ vi møte opp på tribunene. Det er så utrolig viktig. Jeg kan ikke få sagt det nok. Roar bidrar til dette tenker jeg. Folk i Trøndelag liker at Roar strand er en del av trener-teamet. Sånn jevnt over. Smart trekk av Rekdal. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 20.01.2022 16:03 Post subject: |
|
|
@Kit: Godt mulig jeg har oversett noe, men jeg har iallfall lest fire-fem artikler fra lokalpressen, der oppgavene ikke har vært nevnt en eneste gang, kun ivrige spørsmål om navn. Når man trekker fram to-tre svært ulike kandidater i en artikkel, og om stillingen, er det naturlig å skrive en setning eller fire hva vedkommende faktisk skal gjøre. Da blir det også lettere å sette navnene i kontekst. Men som sagt, kan hende det er en artikkel jeg ikke har lest også. Uten at det forsvarer den dekningen som har vært, generelt sett.
Poenget mitt er at nå er Roar Strand ansatt, og man har knapt noen forutsetning for å vite om valget er godt, fordi media i svært liten grad har spurt det viktigste spørsmålet: Hva skal mannen gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.01.2022 16:15 Post subject: |
|
|
Han skal være på feltet og trene spillerne og utfylle Rekdal og Frigård.
Hva vil du ha, en liste øvelser og trenerhandlinger han skal ha ansvaret for?
- Tysker
- Fotballtennis
- Trøsting
Grunnen til at man har ulike kandidater er vel at man er åpen for at flere ulike typer kan utfylle Rekdal og Frigård på ulike måter. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 20.01.2022 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg tror Kit leker litt Trump, og later som han vet mer enn han vet. Hvis jeg tar feil så kan han forklare litt hva han har oppfattet som vi andre ikke har.
Som Trump pleier å si: Jeg har en fantastisk plan som kommer til å begeistre dere alle.
Så sier han ikke mer, for hvis han fortalte om planen så ville alle skjønne hvilken dårlig plan det var.
I Rotsekk-podden, snakket han vel om en rolle som skulle være som en ambasadør mellom de andre trenerne og spillerne, og kanskje trøste de som hadde fått for stor fysisk og psykisk medfart på trening.
Dette fordi han og Frigård kunne bli veldig intenst og brutalt og ærlige i treningsarbeidet. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 20.01.2022 16:27 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Han skal være på feltet og trene spillerne og utfylle Rekdal og Frigård.
Hva vil du ha, en liste øvelser og trenerhandlinger han skal ha ansvaret for?
- Tysker
- Fotballtennis
- Trøsting
Grunnen til at man har ulike kandidater er vel at man er åpen for at flere ulike typer kan utfylle Rekdal og Frigård på ulike måter. |
Og; Kanskje det blir mange løp i bakrom av midtbanespillerne våre denne sesongen nå da  |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 20.01.2022 16:28 Post subject: |
|
|
| RK wrote: | Jeg tror Kit leker litt Trump, og later som han vet mer enn han vet. Hvis jeg tar feil så kan han forklare litt hva han har oppfattet som vi andre ikke har.
Som Trump pleier å si: Jeg har en fantastisk plan som kommer til å begeistre dere alle.
Så sier han ikke mer, for hvis han fortalte om planen så ville alle skjønne hvilken dårlig plan det var.
I Rotsekk-podden, snakket han vel om en rolle som skulle være som en ambasadør mellom de andre trenerne og spillerne, og kanskje trøste de som hadde fått for stor fysisk og psykisk medfart på trening.
Dette fordi han og Frigård kunne bli veldig intenst og brutalt og ærlige i treningsarbeidet. |
Good cop/bad cop strategien?  |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 20.01.2022 16:50 Post subject: |
|
|
| @Hedning: Assistenttrenere kan ha svært mange og ulike oppgaver og roller, både på og utenfor banen. Jeg skulle altså gjerne ha sett kravspekken for hva man leter etter... Men jeg har uansett fått fram poenget mitt, så over og ut herfra 🙂. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 20.01.2022 17:20 Post subject: |
|
|
Så for å oppsummere: Da er stort sett alle enige om at Roar ikke har peiling på fotball og i alle fall ikke rollen han nå skal inn i. Og sesongen 2022 blir en krysning av de to foregående sesongene med Åge/Hornis. Bare med nye folk som da ikke har noe å vise til og som ikke har peiling. Ellers noe nytt? _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Bremsen Junior
|
Posted: 20.01.2022 18:08 Post subject: |
|
|
| Det nye nå er vel at vi har fått en trøstetrener. Uansett alltid trivelig med Roar mer i nyhetsbildet, positiv type som er lett å like for de fleste. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 20.01.2022 18:43 Post subject: |
|
|
Det kan hende Roar Strand er en glimrende trener, og har mye å bidra med. Hva vet jeg? Samtidig blir jeg litt spørrende; finnes det ikke andre med bedre kompetanse enn Roar Strand?
Det finnes nokså mange unge trenere der ute som har hentet tanker og ideer fra andre kulturer, og som utfordrer det bestående. Som har vitenskapelig tilnærming til analyser, pedagogikk, osv., og som er lidenskapelig opptatt av faget.
Vi har nå en nokså traust Kjetil Rekdal som hovedtrener, morsom på sin måte, men som ikke akkurat har noen revolusjonerende nye tanker og som stort sett satser alt på defensiv soliditet. Ved siden av seg har han Geir Frigård som er Mr. NFF, noe som ikke trenger å være negativt, men litt kjedelig og tungt. Nå har altså Roar Strand blitt med i trenerteamet, og bortsett fra at han var veldig god i fotball, hva er hans kvalifikasjoner? Lære dem å slå utsidepasninger? _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 20.01.2022 18:58 Post subject: |
|
|
| Det blir liksom de samme folkene og samme ideene hele tiden da, Fra trond henriksen til roar strand. jeg vil gjerne ha en utenfor skandinavia som tenker litt annerledes. men men |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 20.01.2022 19:40 Post subject: |
|
|
| Man vinner ikke så mange kamper og titler over så mange år uten å tilegne seg sjukt mye kunnskap. Just saying. Klarer han også å formidle denne kunnskapen, finnes det knapt noen spillere her til lands med et bedre utgangspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.01.2022 20:54 Post subject: |
|
|
Jøje meg, skulle tro vi hadde ansatt Otto Ulseth som hovedtrener på reaksjonene her. Roar er ansatt som 2. assistenttrener. Nei, han har ikke bred trenererfaring, men det er da heller ikke han som skal styre showet. Han skal være en samtalepartner for Rekdal og komme med innspill.
Etter 22 sesonger i eliteserien (16 av dem til gull) og godt over 100 kamper i verdens beste turneringer, det meste under norges soleklart beste gjennom tidene, så er det vel ikke helt utenkelig at han kan litt fotball, selv om han ikke har satset hardt på en trenerkarriere (ennå?). |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.01.2022 21:47 Post subject: |
|
|
| skien88 wrote: | | jeg vil gjerne ha en utenfor skandinavia som tenker litt annerledes |
Zinedine Zidane? Ka faen ska vi med hainn?
For vi har jo Roar Strand. Hainn e Supermainn. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 20.01.2022 23:23 Post subject: |
|
|
| Skal vi liksom ha Jurgen Klopp som 2. hjelpetrener nå da. Jeg tror Roar har full kontroll på hva han går til og vil ha en positiv påvirkning. Det er Rekdal som bestemmer. Alt ansvar blir på ham, og treningene blir sikkert for det meste ledet av Frigård. |
|
| Back to top |
|
 |
|