View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.12.2021 18:11 Post subject: |
|
|
Det eneste positive her at Rekdal aldri har vært i denne posisjonen. Det å lede et lag som har forventinger om å være i toppen og som jo i utgangspunktet skal ha muligheten til det om man ser på det sportslige og økonomiske.
Første gang i VIF var han jo i toppen men han tok jo over når de var i 1 div for så å lede de til gull etter noen år. Blir en litt annen situasjon.
Så får vi vel bare krysse fingrene om at dette mot alle odds kommer til å fungere. Hvem vet, kanskje det som virker som en av de verste løsningene faktisk er det som kommer til å virke. Men det tror jeg ikke før vi eventuelt får se det. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.12.2021 18:32 Post subject: |
|
|
Rekdal har ikke min fulle støtte, Rekdal er en som må vise seg fortjent til støtte og tillit fra meg. Styret har ikke min støtte i det hele tatt. Men Rosenborg som klubb har min støtte, de 11 spillerne som går utpå Lerkendalmatta har min støtte. Jeg kommer alltid til å ønske meg 3 poeng. Men bare fordi noen er ansatt i klubben og har på RBK-klær betyr det ikke at de skal få min støtte automatisk. Noen må faktisk gjøre seg fortjent til den også. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 18:32 Post subject: |
|
|
Som situasjonen ble, så synes jeg Rekdal bør få ro ut sesongen. Ikke en type trener jeg i utgangspunktet ville ha, med tanke på karisma og tidligere spillestil på lagene han har ledet. Men sånn ble det nå. Dog, har sans for han som type.
Så herfra og ut velger jeg å være positiv. Kan bli en ny Hamrén-periode for alt jeg vet. Håper han lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 20.12.2021 18:36 Post subject: |
|
|
Ikke den Kjetil man ville ha, men nå er det jo bare å trykke på reset og støtte opp. Velkommen Kjetil. Håper du lykkes. Bra intervju. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 18:48 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | Både Rekdal og Frigård virker å være meget motivert for å både vinne, underholde og utvikle laget. |
De virker veldig gira på jobben og det er jo bra.
Når jeg tenker meg om er det ganske mange som ikke har virket veldig motivert eller har måttet overbevises/presses/lures til å bli hovedtrener i RBK de siste årene.
Hareide2 måtte jo mases på noe veldig, og innsatsen har jo virket litt halvhjerta mens han har vært her. Tørum måtte vel overtales ganske kraftig til han til slutt ga etter for presset. Henriksen må alltid overtales, han vil jo ikke være hovedtrener for a-laget. Han er bare lojal. Alle veit jo at Horneland ble heftig overtalt til å ta jobben. Nils Arne måtte vel "lokkes" tilbake i 2010.
Så, ja, fint å ha motiverte trenere som virkelig vil ha jobben!  |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 20.12.2021 19:00 Post subject: |
|
|
Det sier seg selv at de er motiverte til en av Skandinavias største trenerjobber og antagelig den største jobben de kommer til å få innenfor treneryrket. Jeg håper for all del de lykkes, men ingenting tilsier at de er kvalifiserte til denne jobben. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 20.12.2021 19:00 Post subject: |
|
|
Pappelg wrote: | Ikke den Kjetil man ville ha, men nå er det jo bare å trykke på reset og støtte opp. Velkommen Kjetil. Håper du lykkes. Bra intervju. |
Skriver under på den. Nå er valget tatt. På tide at alle i og rundt klubben jobber sammen for at vi skal komme tilbake til toppen. Så får en ta den interne kampen på årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.12.2021 19:09 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Det sier seg selv at de er motiverte til en av Skandinavias største trenerjobber og antagelig den største jobben de kommer til å få innenfor treneryrket. Jeg håper for all del de lykkes, men ingenting tilsier at de er kvalifiserte til denne jobben. |
Det sier seg faktisk ikke selv, med tanke på hvor mange trenere vi har hatt som ikke ville ha jobben eller til og med faktisk heller ikke virket å være spesielt interessert i å vinne når man først hadde den (Hareide). |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 20.12.2021 19:20 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Det sier seg selv at de er motiverte til en av Skandinavias største trenerjobber og antagelig den største jobben de kommer til å få innenfor treneryrket. Jeg håper for all del de lykkes, men ingenting tilsier at de er kvalifiserte til denne jobben. |
Ingenting ville vært bedre enn om en Knutsen eller en Hjulmand ville trent RBK.
Men trenerkapasitetene på det nivået som i følge mange her inne tenker er på "verdig" nivå vil jo ikke trene RBK. Og en trener som har vist noe og har vunnet serien i Nederland ønsker ikke å overta en klubb i en liten by langt nord i Norge. Så hva gjør man? Lar være å ansette en trener fordi man ikke finner noen verdige? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 20.12.2021 19:25 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: |
Det sier seg faktisk ikke selv, med tanke på hvor mange trenere vi har hatt som ikke ville ha jobben eller til og med faktisk heller ikke virket å være spesielt interessert i å vinne når man først hadde den (Hareide). |
Har vi hatt mange trenere som ikke ville ha jobben? Hareide, fair enough, mannen var stappmett, men også en CV som fikk jobben som Rosenborgtrener på det stadiet til å være en parentes i karrieren.
Nåssåladden wrote: | Så hva gjør man? Lar være å ansette en trener fordi man ikke finner noen verdige? |
Man har hatt all tiden til i verden til å kartlegge minimum 20-30 trenere verden over som står for en type fotball som i tråd med klubbens måte å spille på. Jeg skjønner også at man ikke alltid kan få drømmetreneren, men når klubben åpenbart har én eller to brukbare kandidater på papiret hver gang vi skal bytte trener, og dersom de ikke lykkes med å få tak i disse ender opp med å ansette trenere som innebærer en helt annen filosofi så er det rett og slett ikke godt nok. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur
Last edited by Nordens Lokomotiv on 20.12.2021 19:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 20.12.2021 19:29 Post subject: |
|
|
Ny runde med "gi ham tid og støtt laget". Bla bla bla. Vi har vært gjennom dette før og vi vet alle hvordan dette kommer til å gå. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.12.2021 19:30 Post subject: |
|
|
Amen.
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å lære av gamle feil. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 20.12.2021 19:32 Post subject: |
|
|
Haha. Herregud for en patetisk klubb RBK har blitt altså. Lol |
|
Back to top |
|
 |
la bomba Junior
|
Posted: 20.12.2021 19:40 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Ny runde med "gi ham tid og støtt laget". Bla bla bla. Vi har vært gjennom dette før og vi vet alle hvordan dette kommer til å gå. |
17 trenere siste 20 år sier sitt. Assistenten til Viking er vår lengstsittende etter Eggen.
Har null tro på at dette skal bli noe bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.12.2021 19:52 Post subject: |
|
|
Dette ligner STERKT på Horneland til RBK // Mourinho i ManU.
DÃ¥rlig fotball. Henter feil type spillere.
--> Rekord få tilskuere
-----> Sparken i 2022(!!).
STYRET bør få sparken allerede nå, uansett hva som skjer med Rekdal. Uansett hva som skjer med RBK videre. INGEN bør få lov til å sitte i styret lenger av de som er der. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.12.2021 19:59 Post subject: |
|
|
Rekdal er vel iallefall typen til å si at vi skal bli gode med en gang.
Mine bekymringer går jo primært på:
-Manglende historikk med å utvikle grunnspill og angrepmønster.
-Lang historikk med å "slite ut" omgivelsene.
-Diverse utenomsportslige ting som trekker ned.
-Lang historikk med å være motbydelig i media.
Resultater kan han sikkert levere på kort sikt, men de sidene han må ha for å lykkes med å få til et bra angreps-kollektiv har han til gode å vise.
Så kan det være at hvis du setter ham inn som leder for en gruppe som er sultefôret på suksess, har kvalitetene til å ta opp kampen mot Molde og Glimt (med noen forsterkninger her og der som burde være oppnåelig) og han leverer noen sportslige oppturer fra dag en så *kan* det bli bra.
Jeg ville vært mer positiv til mulighetene til å lykkes med Milos tror jeg, men håpet lever lenge. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.12.2021 20:24 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: |
Har vi hatt mange trenere som ikke ville ha jobben? |
Hareide og Horneland ihvertfall, våre to siste trenere.
Edit: Og Knutsen hvis han hadde tatt jobben, sa jo at hvis han fikk velge helt selv var valget enkelt (BG), men at han måtte også få støtte fra familien.
Last edited by Hedning on 20.12.2021 20:28; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.12.2021 20:26 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Nordens Lokomotiv wrote: |
Har vi hatt mange trenere som ikke ville ha jobben? |
Hareide og Horneland ihvertfall, våre to siste trenere. |
Også har vi hatt mange trenere som ikke har ønsket å bli RBK trenere  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 20.12.2021 20:27 Post subject: |
|
|
Synes intervjuet med Rekdal var veldig bra. Han gir et veldig godt inntrykk, hvor det er helt tydelig at dette er en litt annen Kjetil vi ser nå enn den unge, egosentriske og til tider hissige og barnslige Rekdal som ikke klarte å legge bånd på seg selv når vinnerinstinktet ble litt for vanskelig å holde styr på.
Men, jeg synes det er synd at han må sitte og forsvare seg for tidligere synder (som gambling) eller at den bortskjemte Rosenborgfansen helst vil ha en helt annen trener enn ham, og at det kan bli en del støy rundt ansettelsen i tiden fremover. Det tar vel litt av gleden bort fra at han har landet den kanskje beste jobben han kan drømme om å få i karrieren sin, og jeg synes fansen skylder ham og Frigård såpass at nå må de få ro fremover, slik at resultatet blir så bra som det kan bli til neste år.
Mye av kritikken mot styret, dårlige prestasjoner på banen, feil ansettelser og nepotismen som har preget klubben, har vært en vedvarende prosess i mange år. Idealet er at klubben skal styres etter postulatene og godfotprinsippet til Eggen, og laget skal alltid spille underholdende angrepsfotball.
Det er bare det at det var Eggen som var mesterhjernen bak den fotballen, fotball-filosofien og den sosialdemokratiske kulturen. Ingen av hans spillere evnet å lære av ham i en slik grad at arven kunne føres videre, selv om både Ola By, Perry og Kåre fikk sjansen, og vi kan vel legge til Henriksen og Hoftun også. De fikk alle sjansen, men var ikke dyktige nok til å oppnå samme suksess, og som ellers i samfunnet så har de sosialdemokratiske verdiene lenge vært på hell. Vi har et mindre inkluderende, og mer splittet og egoistisk samfunn i dag. Det ville vært rart om denne samfunnsendringen ikke trakk institusjonen Rosenborg i en litt annen retning, over tid.
Ergo blir mye av kritikken rettet mot klubben Rosenborg, dvs. styret og administrasjonen, egentlig like mye et spørsmål om nostalgi, og kanskje en livsløgn om at Rosenborg skal være noe annet og bedre enn det samfunnet vi lever i, i dag. Jeg har ikke bodd i Trondheim på mange år, men synes byen virker meg mer fremmed for hver gang jeg vender tilbake, enten det er fortettingen og alle de nye 'mindre pene' byggene i sentrum, eller noe med selve stemningen som har endret seg. Eller synes jeg bare at livet var så mye enklere før? Noe er det, men uansett årsaken så er jeg da uansett klar over at det skyldes at verden går fremover, og at det som en gang var aldri kommer tilbake. Ikke det gamle Trondhjem, og neppe et Rosenborg som spiser kirsebær med de store i CL.
Så sånn er det med Rosenborg også. De som fikk oppleve gullalderen med laget på 90-tallet må heller leve med minnene og drømme seg bort en gang i blant og føle seg takknemlig over at man som fan fikk ta del i den drømmen. Rosenborg er noe annet i dag, og jeg tror ikke klubben vil 'ligne på seg selv' igjen med det første. Det kommer neppe til å skje før vi igjen er så heldige at en svært motivert idealist, med en sterk personlighet og ukuelig optimisme om at vi vil lykkes til sist, igjen oppnår suksess, på og utenfor banen.
Er den mannen Kjetil Rekdal? Tiden vil vise, men den ydmyke versjonen av Rekdal som vi så i dette første intervjuet ga meg enda mer troen på at han kan føre klubben tilbake til toppen av norsk fotball, og kanskje et steg til.
Intervjuet ga meg også troen på at vi har fått en trener det er lett å identifisere seg med, om man selv har fått noen rynker og gått på noen smeller her i livet. Rekdal 2.0 kan derfor vise seg å bli gull verdt for Rosenborg, både som trener og for klubbens verdier, fordi jeg tror endringene må komme innenfra, og gjenspeile verdiene til den som er Mr. Rosenborg. Akkurat som Eggen var det med sitt sosialdemokratiske tankegods i sin tid.
Last edited by nidaros997 on 20.12.2021 20:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Thorkris Junior
|
Posted: 20.12.2021 20:28 Post subject: |
|
|
Fordelen med Rekdal er at det skal blåse no j***** før det vil føre til at han ikke gir alt. På tross av alt så kan dette bli bra, har sett litt på hamkam det sidte og det kan se ut som om han har utviklet seg mye opp mot hva jeg har sett av lag han har trent før. Velger å være positiv. Enn så lenge _________________ «We play with 2 stoppers and 3 spisses» |
|
Back to top |
|
 |
MockFrog Junior
|
Posted: 20.12.2021 20:36 Post subject: |
|
|
@nidaros
Når du begynner å blande politikk og sosialdemokrati inn i bildet på hva som mangler i RBK, så blir plutselig reka ikke det verste alternativet som kunne dukket opp likevel... |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 20:53 Post subject: |
|
|
Hadde Knutsen vært kulere? Ja.
Hadde Milos vært mer spennende? Ja.
Er Rekdal en som kan gi oss noe vi mangler? Ja.
Rekdal kommer til å fortelle alle akkurat hva han mener, og akkurat hva han tenker skal til.
Spillerne har etterlyst tydelighet, og man får ikke mange som er tydeligere enn Rekdal, ihvertfall ikke ærligere. Rett fra levra! Det er en mann etter mitt hjerte!
Ikke noe psykisk-spill(Innad i klubben), ikke noe rævsleiking og ikke noe filter!
Sannheten svir ofte, men tror RBK trenger en som ikke er redd for å ta en krangel.
Spillestil betyr INGENTING om man ikke yter sitt beste hver eneste dag på trening. Og der håper jeg Rekdal og Frigård får orden på sakene.
Jeg har trua. For uten den så har jeg ingenting.  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.12.2021 21:00 Post subject: |
|
|
Veldig bra intervju av Rekdal som virker til å faktisk ha forstått hva omverden synes om han og å møte oppgaven med den ærbødigheten og ydmykheten som kreves slik at det er ett ørlite håp om at dette kan gå bra til tross for at alt tilsier at det skal gå rett til helvete.
Styret må sparkes alle som en uavhengig av om det går godt så amatørshow skal vi ikke være vi er tross alt en ganske så stor bedrift og en av Norges viktigste institusjoner. De bør kastes alle mann og forhåpentligvis er det siste gang vi ser dem i Rosenborg sammenheng annet enn som tilskuer på tribunen. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.12.2021 21:06 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Synes intervjuet med Rekdal var veldig bra. Han gir et veldig godt inntrykk, hvor det er helt tydelig at dette er en litt annen Kjetil vi ser nå enn den unge, egosentriske og til tider hissige og barnslige Rekdal som ikke klarte å legge bånd på seg selv når vinnerinstinktet ble litt for vanskelig å holde styr på.
Men, jeg synes det er synd at han må sitte og forsvare seg for tidligere synder (som gambling) eller at den bortskjemte Rosenborgfansen helst vil ha en helt annen trener enn ham, og at det kan bli en del støy rundt ansettelsen i tiden fremover. Det tar vel litt av gleden bort fra at han har landet den kanskje beste jobben han kan drømme om å få i karrieren sin, og jeg synes fansen skylder ham og Frigård såpass at nå må de få ro fremover, slik at resultatet blir så bra som det kan bli til neste år.
Mye av kritikken mot styret, dårlige prestasjoner på banen, feil ansettelser og nepotismen som har preget klubben, har vært en vedvarende prosess i mange år. Idealet er at klubben skal styres etter postulatene og godfotprinsippet til Eggen, og laget skal alltid spille underholdende angrepsfotball.
Det er bare det at det var Eggen som var mesterhjernen bak den fotballen, fotball-filosofien og den sosialdemokratiske kulturen. Ingen av hans spillere evnet å lære av ham i en slik grad at arven kunne føres videre, selv om både Ola By, Perry og Kåre fikk sjansen, og vi kan vel legge til Henriksen og Hoftun også. De fikk alle sjansen, men var ikke dyktige nok til å oppnå samme suksess, og som ellers i samfunnet så har de sosialdemokratiske verdiene lenge vært på hell. Vi har et mindre inkluderende, og mer splittet og egoistisk samfunn i dag. Det ville vært rart om denne samfunnsendringen ikke trakk institusjonen Rosenborg i en litt annen retning, over tid.
Ergo blir mye av kritikken rettet mot klubben Rosenborg, dvs. styret og administrasjonen, egentlig like mye et spørsmål om nostalgi, og kanskje en livsløgn om at Rosenborg skal være noe annet og bedre enn det samfunnet vi lever i, i dag. Jeg har ikke bodd i Trondheim på mange år, men synes byen virker meg mer fremmed for hver gang jeg vender tilbake, enten det er fortettingen og alle de nye 'mindre pene' byggene i sentrum, eller noe med selve stemningen som har endret seg. Eller synes jeg bare at livet var så mye enklere før? Noe er det, men uansett årsaken så er jeg da uansett klar over at det skyldes at verden går fremover, og at det som en gang var aldri kommer tilbake. Ikke det gamle Trondhjem, og neppe et Rosenborg som spiser kirsebær med de store i CL.
Så sånn er det med Rosenborg også. De som fikk oppleve gullalderen med laget på 90-tallet må heller leve med minnene og drømme seg bort en gang i blant og føle seg takknemlig over at man som fan fikk ta del i den drømmen. Rosenborg er noe annet i dag, og jeg tror ikke klubben vil 'ligne på seg selv' igjen med det første. Det kommer neppe til å skje før vi igjen er så heldige at en svært motivert idealist, med en sterk personlighet og ukuelig optimisme om at vi vil lykkes til sist, igjen oppnår suksess, på og utenfor banen.
Er den mannen Kjetil Rekdal? Tiden vil vise, men den ydmyke versjonen av Rekdal som vi så i dette første intervjuet ga meg enda mer troen på at han kan føre klubben tilbake til toppen av norsk fotball, og kanskje et steg til.
Intervjuet ga meg også troen på at vi har fått en trener det er lett å identifisere seg med, om man selv har fått noen rynker og gått på noen smeller her i livet. Rekdal 2.0 kan derfor vise seg å bli gull verdt for Rosenborg, både som trener og for klubbens verdier, fordi jeg tror endringene må komme innenfra, og gjenspeile verdiene til den som er Mr. Rosenborg. Akkurat som Eggen var det med sitt sosialdemokratiske tankegods i sin tid. |
For det første så synes jeg det er fair at han må svare på bekymringer som folk har. For det andre så skylder ikke supporterne Rekdal/Frigård noen ting. Supporterne skal ikke være stille fordi Rekdal har fått en jobb som er hans største. Ellers så finnes det mange trenere ute i verden som kan oppfylle postulatene etter Eggen, selv om Eggen var mesterhjernen i Rosenborg. Det handler om å lete bredt nok. Og selv om mange ønsker seg tilbake til 90-tallet, så tror også de fleste er såpass realiteter at man skjønner at fotballen har utviklet seg siden den tid og at klarer man å kvalifisere seg til CL så bør man være ekstremt fornøyd med det.
Jeg mener det er fullt mulig å gjenskape den kulturen som var i klubben Rosenborg under Eggen, men det blir ekstremt vanskelig hvis man mener at man er avhengig av en ny Mr. Rosenborg. Å finne den ene personen er tilnærmet umulig, men det bør være et mål å identifisere flere personer som kan bidra til å gjenskape denne kulturen. De fleste tror jeg er inneforstått med at man ikke finner Eggen 2.0, men jeg mener det er realistisk å finne flere personer som til sammen gjør at resultatet blir at Rosenborg finner seg selv igjen i større grad. Og det gjør også at klubben bedre rigget hvis/når noen forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 20.12.2021 21:09 Post subject: |
|
|
Det viktigste er at han må skjønne at med så mange unge offensive spillere så må han gi dem nettopp det.
Og dårlig humor i garderoben.
Håper han har noe nettverk nedi der som kan gi han et par plusser på starten av angrepet også må Per overleve vinteren.
Markus er for treg på små flater/vendinger og må aldri være stopper. |
|
Back to top |
|
 |
|