View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JW Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 01:17 Post subject: |
|
|
At vi ender opp med 3.valget bør ikke være noen overraskelse og heller ingen eller katastofe. Selv om vi trudde vi ville få Hjulmand i 2020, er det mange år siden RBK var så attraktive at en velrenommert utenlandsk trener vil ønske seg hit. Coolen og co var sikkert dyktige men tydeligvis ikke A-lags trenermateriale, i følge styret ihvertfall.
Rekdal kommer til å røske opp i den defensive organiseringen og få laget til å se ut som et lag i presset, ikke som i år da det virket som det rett og slett var uenighet spillerne imellom om presshøyde og hvordan de skulle spille defensivt.
Med forhåpenligvis to nye midtstoppere (evt Henriksen + 1 med hurtighet) vil RBK framstå som kanskje det beste eliteserielaget spiller for spiller.
På Hamar klarte Rekdal å lage gull av gråstein. I Hamkam er det mange lokale spillere fra Hedmark og ingen stjerner. Klarer han å lage gull av "gull" i RBK? Det tror jeg faktisk. Ankepunktet er selvsagt at Rekdal-fotballen ikke er kjent for å være angrepsvillig og underholdende. Likevel: gi mannen en sjanse, han kan faktisk være treneren som bringet laget inn i gullkampen igjen!
Forøvrig er Rekdal blitt en hyggelig og høflig mann på sine gamle dager. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 20.12.2021 01:30 Post subject: |
|
|
Her tar mange på forumet feil. Koteng har sagt at Rekdal er veijldi nært idealet, og hovedgrunnen til at han hentes er at han «spiller artig og angrepsvillig fotball». Så da er det vel slik da. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 20.12.2021 01:33 Post subject: |
|
|
6Strand wrote: | Her tar mange på forumet feil. Koteng har sagt at Rekdal er veijldi nært idealet, og hovedgrunnen til at han hentes er at han «spiller artig og angrepsvillig fotball». Så da er det vel slik da. |
Ja han er et geni denne Koteng. Han opplyste verden om at Horneland var Norges beste trener også.
Geir Frigård fikk han for bare 3.600.000 kroner. Fantastisk forretningsmann også der altså. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 01:57 Post subject: |
|
|
Husk at de 4 millionene bare er for overgangen nå. Alle vet at dette endre med rettssak til slutt likevel, så kan plusse på 6 mill til rett ut vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.12.2021 02:03 Post subject: |
|
|
Hvem sier han var 3de valget?
Vi ringte sikkert 50 trøndere før vi kom så langt… |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 20.12.2021 02:28 Post subject: |
|
|
Nå er det vanskelig å vite hvordan beslutninger og samtaler har gått for seg på styrerommet den siste tiden. Det er helt sikkert ting som burde og kunne vært løst på en annen måte. Så er det også slik at vi ikke sitter med all den informasjonen som medlemmene av styret har. Vi vet det som står i media, og rykter som folk har hørt fra andre folk.
Jeg synes ikke akkurat styret i Rosenborg gjør en fremragende jobb, men etter å ha lest mange sider her inne så er jeg svært glade for at det ikke er forumet som skal fatte beslutningene. Det høres ut som om klubben har ansatt en terrorist og tyrann av værste sort. Det er snakk om en fotballtrener. Og et menneske. Rekdal blir kalt ting jeg aldri ville sagt til min værste fiende. Kukskalle? Er det vanlig å kalle folk det? Enkelte går faktisk så langt som å sammenligne ansettelsen av Rekdal med en pedofil barnevakt. Mannen er jo ikke kriminell. Hva godt kommer ut av slik kommunikasjon? Dersom dette er måten man kommuniserer på, så skjønner jeg at styret ikke kan forholde seg til det. Blir for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
Tesla88 Junior
|
Posted: 20.12.2021 04:11 Post subject: |
|
|
https://nattogdag.no/2004...il-rekdal/
Hareide snakker om homopropaganda og Rekdal sier han er personlig homofob.
Denne ansettelsen er vel bare en gavepakke til media. |
|
Back to top |
|
 |
Skirnir Junior
|
Posted: 20.12.2021 07:22 Post subject: |
|
|
At en institusjon som RBK på så kort tid kan raseres av primater som Ivar Koteng og Rune Bratseth er rett og slett til å bli stum av. Håper talentene på laget kommer seg til andre klubber snarest mulig så de ikke får ruinert karrieren her. En tragedie! |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 08:56 Post subject: |
|
|
Jeg er sterkt imot alle skrikere og klage for å klage folk her inne, selv om vi får inn litt av en personlighet er jeg positiv inntil videre.
... Men hva er poenget med et medlemsmøte med tema: trener, om han allerede er signert og kontrakten er skrevet? 😂
Høre om alle er fornøyd, evnt om ikke "jaja. Det var dumt". Takk for oppmøte! Bakvendtland-prosess.
Jeg har kanskje kun utdanning innen bhgledelse, men det høres helt merkelig ut. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.12.2021 09:29 Post subject: |
|
|
De skal vel prøve å selge det inn. Et par joviale vitser fra Koteng og noen skamløse plattheter om Rosenborgs historie og om trøndere fra Rekdal så er Veteranlauget fornøyd. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 09:46 Post subject: |
|
|
Velkommen, vi får håpe du kommer godt igang.
Ellers er giljotinen nykvesset her inne😊 _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 20.12.2021 10:14 Post subject: |
|
|
Pettergomes wrote: | ... Men hva er poenget med et medlemsmøte med tema: trener, om han allerede er signert og kontrakten er skrevet? 😂
Høre om alle er fornøyd, evnt om ikke "jaja. Det var dumt". Takk for oppmøte! Bakvendtland-prosess.
Jeg har kanskje kun utdanning innen bhgledelse, men det høres helt merkelig ut. |
Jeg er 100% enig. Hva er poenget med et medlemsmøte med tema: trener, om han allerede er signert og kontrakten er skrevet?
Det er så utrolig typisk dagens RBK med Koteng og Bratseth i spissen å gjøre det sånn.. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 20.12.2021 10:15 Post subject: |
|
|
Tesla88 wrote: | https://nattogdag.no/2004/11/natt-dag-moter-kjetil-rekdal/
Hareide snakker om homopropaganda og Rekdal sier han er personlig homofob.
Denne ansettelsen er vel bare en gavepakke til media. |
Hele det intervjuet er grusomt, og bekrefter jo til de grader inntrykket mange nok har eller har hatt av Kjetil Rekdal. Får håpe han har utvikla seg og vokst som person og trener siden 2004, for sånn kan vi ikke ha det. Det er uaktuelt. Når det er sagt, har også hørt og jeg lest at Rekdal er en annen person enn det som er skapt i media. Uansett sitter med en light-følelse av den jeg hadde etter presidentvalget i 2016. Du bare vet at mørket senker seg, og du får ikke gjort noe med det.
Last edited by Carl on 20.12.2021 10:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.12.2021 10:17 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Kjøp sement. Nå skal vi en gang for alle sørge for å bli sementert blant røkla i det norske divisjonssystemet.
Koteng, Bratseth, Espeset og resten av styret. Dere vil for alltid bli husket med skam.
(Unnskyld, det er bare så svart) |
Om noen kan ta med en sekk sement nedover å bare legge på trappa for å understreme at vi er sementert så kommer sikkert Ivar til å ta det som om det er en trussel og begynne å bruke store løse støvler  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.12.2021 10:31 Post subject: |
|
|
Man (jeg) sitter mest igjen med en slags følelse av resignasjon. Greit nok at Knutsen var historiens mest åpenbare kandidat, men også Milojevic hadde vært tusen ganger mer spennende enn Rekdal. Jeg sitter igjen med en følelse av at styret har kuppet hele prosessen, og at Dorsin praktisk talt har blitt tilsidesatt. Jeg klarer ikke å tro at Dorsin hadde en liste hvor de tre trenerne var skrevet opp.
Man kan jo liksom ikke klandre Rekdal for å takke ja til jobben. Dette virker å være styrets verk, og med den senere tids informasjon er det nærliggende å anta at Bratseth og Koteng har vært aktive i at vi ender opp med det vi gjør. Om styret overlever årsmøtet uten vesentlige omrokkeringer blir jeg rett og slett sjokkert, og ikke minst ekstremt skuffa. De har siden sparkinga av KI (som var helt riktig) vist at de ikke har det som skal til for å forvalte Rosenborg på riktig vis. Får vi på plass et nogen lunde oppegående styre tror jeg vi har mye å se frem til, men ikke før Rekdal er vekke igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.12.2021 10:40 Post subject: |
|
|
Med Veteranlauget på plass så skal det ikke overaske overhodet om Koteng kan kampvotere seg inn til fornyet tillit.
Hvis vi er konspiratoriske så kan en nesten tro at hele dansen med Eggen sin nedsabling av Milos, skryt av Rekdal, Koteng's fiendebilde av FK rette og slett er historiefortelling som skal få Vetanlauget til å gi Koteng, Bratseth og eventuelt maktklikken de inngår i fornyet tillit til å fortsette å kose seg med å være betydningsfulle. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Last edited by Zorbeltuss on 20.12.2021 10:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 20.12.2021 10:43 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg @Kamerat Ola. Fokuset på medlemsmøtet i kveld bør være:
Hvorfor ble det ikke Milos, når han var klar nr 2 kandidat som hadde vært kjent i flere måneder?
Var det et kupp i styret?
Er det ikke flertallet i styret som bestemmer?
Må det være 100 % enighet slik at noen få/en kan velte prosessen?
Kan styret når som helst forslå egen kandiater og stemme på disse? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 20.12.2021 10:50 Post subject: |
|
|
jeg tror absolutt ikke det er kynisk å tenke at styret har gjort det de har gjort for å konsolidere sin posisjon blant Veteranlauget. De har vel i stor grad sin "maktbase" i det segmentet av medlemsmassen. Mitt inntrykk er at Eggens ord er lov blant den gjengen, og at det er derfor styret bruker han så mye til å legitimere det de gjør. Av en eller annen merkelig grunn går Eggen god for så mange elendige ansettelser, men det handler kanskje om at Kotengs kandidatur i stor grad handlet om å knytte seg nærmere Eggen enn det forrige styret. De har kanskje knyttet seg til han rent personlig, men idemessig er jo det sittende styret virkelig en farse. |
|
Back to top |
|
 |
RBK Patriot Senior
|
Posted: 20.12.2021 10:54 Post subject: |
|
|
RBK Patriot wrote: | Vel, dersom Rekdal kommer. Må vi jo alle bare håpe han leverer. Jeg kommer til å gi han en sjanse 1 sesong. 1 plass og til nøds topp 3 blir mine forventninger , siden styret er så sikker. Leverer han ikke resultater må styret se til Bergen og gå av..... dersom dette blirven ny "perry periode " det vi skal opp på hesten osv ..... blir det tøft for klubben i årene som kommer frykter jeg.... |
Jeg står fremdeles for dette.
Jeg er ikke så ofte innlogget her, men leser ofte, og har gjort det siden jeg først registrerte meg på det "nye rbkweb" den gangen.
En kommentar:
I Bergen er det et utrykk som heter "Ã¥ belite seg".
Som kan oversettes til noe lignende som " å gi seg og akseptere beslutningen".
I denne saken om trener må man nok kunne si vi det er lurt å "belite seg" med tanke på at det ser ut til at Rekdal blir klubbens nye trener. Er jeg glad? Nei, men ut fra det styret har gjort, må vi bare håpe at neste sesong blir bra og at Rekdal får laget mer robust enn denne sesongen. Topp 3 er minimum.
Man må heller utøve medlemsmakt dersom man er medlem i RBK på neste mulige møte der medlemsmakt er mulig. Å bruke ufine og tildels grove stemplingsutrykk ødelegger mer for hvordan folk utenfra oppfatter RBK supportere.
Jo, det er ytringsfrihet, men klokskapen i begrepsbruk om mennesker bør også gå an å vurdere.
Dersom Rekdal har endret syn på RBK, og nå har gode følelser for klubben(kanskje var han skapsupporter tidligere? ) og ønsker å få klubben ut i Europa, der vi alle ønsker å se klubben vår delta, vil jeg heie på han . Men vi må se resultater fort.
Uansett klubben er det viktigste her, og styret må ta sitt ansvar nå og dersom dette prosjektet gir dårligere resultater enn denne sesongen.
Men dersom Rekdal blir lansert på pressekonferansen, bør vi belite oss og heller vurdere å bruke en eventuell medlemsmakt ved mobilisering... _________________ ZZzzzzzzzz |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 20.12.2021 10:59 Post subject: |
|
|
Satt egentlig bare og venta pÃ¥ konspirasjonsteoretikernes inntog 😎 |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 20.12.2021 11:08 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett intervjuet med Rekdal, setter han lista hos seg selv høyt. Det som er godt med "Reka" er at han stiller krav til seg selv og alle andre, enkelt og kreve resultater av en sånn type som setter seg selv høyt.
Stiller meg bak den nye treneren vår, alt annet ødelegger for klubben. Nå er han treneren vår, ikke noe å gjøre med d annet enn å støtte han. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 20.12.2021 11:09 Post subject: |
|
|
RBK bekrefter. Dette blir bra. Synd han må kjempe mot supporterne av eget lag i tillegg til motstanderne
Last edited by BGFE_1916 on 20.12.2021 11:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 20.12.2021 11:09 Post subject: |
|
|
Velkommen! Uinteressant bør det i hvert fall ikke bli, dette valget:) _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 20.12.2021 11:10 Post subject: |
|
|
Om ikke noe annet blir det et helvetes liv. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 20.12.2021 11:25 Post subject: |
|
|
3-Ã¥rskontrakt:
https://www.rbk.no/nyhete...rbk-trener _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
|