English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 659, 660, 661 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
O-Rex
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Koteng: ehhhhh, nei. Det har dere ikke greid.

– Vi lever heldigvis i et fritt land. Men vi har greid å oppfatte hva de mener uten at de skal holde på sånn, sier styreleder i Rosenborg, Ivar Koteng.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 11:01    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet av Ester... Rett på planken. Og Ullsokken, hvem hadde trodd det!
Toillbaill
Junior

PostPosted: 16.12.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Å henge opp bannere på veggen på Brakka sånn der blir bare for dumt. Finnes bedre måter å få frem budskapet på.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Toillbaill wrote:
Å henge opp bannere på veggen på Brakka sånn der blir bare for dumt. Finnes bedre måter å få frem budskapet på.

Ganske snilt å henge opp en banner med det budskapet der påskrevet. Tåler man ikke det i denne bransjen så må man gå en runde med seg selv. Det jeg synes er helt usmakelig er anklagene til Koteng om hvem som har hengt det opp, det burde han holde seg for god til.
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

Toillbaill wrote:

Det er ikke bare styret som driter seg ut og gir klubben dårlig omdømme nei. Noen må gå noen runder med seg selv.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Så er det ikke lett heller når man samler over 100 underskrifter fra medlemmer om at styret må stille plassene sine til disposisjon, hvorpå de lover å diskutere dette brevet ved neste styremøte. Etter dette styremøtet uttaler derimot styreleder at han aldri har hørt noe om denne kritikken. Hva gjør man da?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Det står ikke liv på spill her. Hvis man mener det er nødvendig med øyeblikkelig handling så må man kreve ekstraordinært årsmøte og ta det derifra.

Å tro at styret skal avbryte all jobb og stille plassene sine til disposisjon på grunn av 100 underskrifter på nett er jo helt kokko. Rosenborg har 226 488 likes på facebook. Ærlig talt.

Og når man ikke får viljen sin så tyr man til pøbelstreker? Det blir for dumt, og tjener ihvertfall ikke saken deres.
Back to top
Ellepo
Proff

PostPosted: 16.12.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Det er klart de ikke gjør det. Poenget er først og fremst å utrykke misnøye med styret og flagge frem mot årmøtet -- eller et ekstraordinært årsmøte. Det var ihvertfall sånn jeg forstod det når jeg skrev under. Jeg hadde også et håp om at det kanskje kunne få dem til å revurdere om Rekdal virkelig var en god idé før de hadde bundet seg til masta, og finne et mer Rosenborgfotball-vennlig alternativ, men slik ble det altså ikke.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

Og brevet er greit nok det, selv om jeg ikke er enig i alt. Men å bruke manglende respons på dette brevet til å rettferdiggjøre bannere er ikke greit. Humørløse og pinlige som sådan.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 16.12.2021 12:04    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Rosenborg har 226 488 likes på facebook

Styret svarer heldigvis ikke til Facebook-likes, men til medlemmene.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:

Styret svarer heldigvis ikke til Facebook-likes, men til medlemmene.

Ja, og de har også langt mer enn 100 medlemmer. Og årsmøtet er suverent, ikke signaturer på internett.
Back to top
Humma
Proff

PostPosted: 16.12.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Å tro at styret skal avbryte all jobb og stille plassene sine til disposisjon på grunn av 100 underskrifter på nett er jo helt kokko. Rosenborg har 226 488 likes på facebook. Ærlig talt.

Ærlig talt, forhold deg til sammenlignbare tall. Likes på Facebook?

Sist styrevalg, da Koteng stilte mot Gjersvold og halve Frøya mobiliserte, var det 592 medlemmer som avga stemme. Resultatet ble 331-244 (17 blanke). 100 underskrifter er altså mer enn differansen der, og er ikke et komisk lite antall i så måte.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:

Sist styrevalg, da Koteng stilte mot Gjersvold og halve Frøya mobiliserte, var det 592 medlemmer som avga stemme. Resultatet ble 331-244 (17 blanke). 100 underskrifter er altså mer enn differansen der, og er ikke et komisk lite antall i så måte.

Enten så forstår du ikke poenget mitt eller så misforstår du med vilje. i Internett og årsmøtet ikke er det samme. Hvis hundre stykker møter opp på årsmøtet er det selvsagt noe helt annet enn underskrifter på internett eller likes på facebook. Derfor må man:

1. Vente på årsmøte, gå på talerstolen og kjempe saken sin der.

eller:

2. Få med seg 1/4 av medlemmene for å kreve ekstraordinært årsmøte.

Eller så kan man velge alternativ 3, henge opp barnslige bannere som skader saken sin og så ikke møte på årsmøtet eller gjøre det og tape saken fordi man samler ikke medlemmene bak slike virkemidler. Voksne folk liker ikke pøbelstreker.

Last edited by Hedning on 16.12.2021 12:14; edited 1 time in total
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.12.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Til sammenligning er det mektige veteranlauget noe over hundre medlemmer.

Poenget med antallet var nok snarere å demonstrere at man omtrent på null tid klarer å mobilisere det antallet medlemmer som er nødvendig for å tvinge fram ekstraordinært årsmøte, for så å understreke at man helst ikke vil gå til det skrittet hvis valgkomiteen heller kan få frie tøyler på ordinært årsmøte.

Men bare en ting: tror du virkelig at de som skrev det brevet og samlet inn underskrifter er de samme som hengte opp banner?
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 12:19    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Humma wrote:

2. Få med seg 1/4 av medlemmene for å kreve ekstraordinært årsmøte.

Det er kun 50 underskrifter som trengs, så forfatterne av brevet kan kreve det hvis de ønsker.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 12:22    Post subject: Reply with quote

Nei det tror jeg ikke 😊

Jeg responderte bare på posten som sa "men hva skal man gjøre da når man ikke får noe respons på brevet".

Kan vel kanskje anta at det er folk som har signert brevet blant de som står bak, men trenger ikke spekulere i dette. Jeg synes brevet er fair selv om jeg ikke er enig i alt, men jeg synes ikke man kan bruke manglende respons på brevet til å rettferdiggjøre bannere. Mest fordi jeg synes det skader en delvis god sak.

Da er det mye bedre å kreve ekstraordinært årsmøte, selv om jeg ikke er så sikker på at det er lurt for å vinne saken heller.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 16.12.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

Koteng blir bare mer og mer Trump.
Back to top
Humma
Proff

PostPosted: 16.12.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Voksne folk liker ikke pøbelstreker.

Du kan ikke uttale deg på vegne av noen andre enn deg selv. Selv er jeg definitivt voksen, og reagerte mye mer på Kotengs patetiske forsøk på tilgrising i media enn på litt stoff teipet på en vegg - og jeg har ikke vært noen stor Kotengmotstander før dette.

Men vi har vel alle våre kjepphester..
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Eller så kan man velge alternativ 3, henge opp barnslige bannere som skader saken sin og så ikke møte på årsmøtet eller gjøre det og tape saken fordi man samler ikke medlemmene bak slike virkemidler. Voksne folk liker ikke pøbelstreker.

Jeg er enig. Jeg signerte brevet, men har veldig lite sans for sånne aksjonsformer fra presumptivt voksne personer.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 12:52    Post subject: Reply with quote

Skal vi lukke denne tråden nå og åpne en ny:

"Hvilken avdanket norsk trener med rævafotball kommer styret til å snuble seg til å ansette neste gang?"
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 16.12.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Ja man har det sannelig godt i Norge når folk blir helt Tante Sofie av et banner.

"Pøbelstreker!

Hahaha skjerp dere litt da. Very Happy
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.12.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Under en promille av disse liksene er medlemmer, statistisk sett. Og det er medlemmene som bestemmer.

Det er allerede plenty med folk villige til å tvinge frem et ekstraordinært årsmøte med avsettelse på agendaen. Og det renner inn med innmeldelser i så høyt tempo at RBK ikke klarer å holde tritt med utsending av fakturaer. Og jeg tviler sterkt på at dette skredet av innmeldelser er fordi folk tilfeldigvis har 400 kroner de ikke kan bruke på noe annet, og jeg blir svært overrasket om det er fordel styret.

Skrifta er på veggen, både bokstavelig og billedlig talt, men styret får selvfølgelig ikke med seg noen ting. Styreleder Koteng skrur sågar til, og angriper alt og alle av kritikere. "Heldig at vi har en medlemsklubb, men synd vi må leve med folk som er kritiske". Kjøss meg i ræva.

Om ikke annet har to idiotiske handlinger [citation needed] fra enkeltsupportere lokket Koteng ut av hiet. Han bruker nå media til å sverte suppoortere, hvor flere av disse forsvarte ham overfor de samme mediene da Ingebrigtsen ble sparket. Jeg var en av de som forsvarte ham den gang, men "medgangssupportere" av supporterne trenger vi ikke i øverste instans i klubben.
Maro
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 13:20    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Ja man har det sannelig godt i Norge når folk blir helt Tante Sofie av et banner.

"Pøbelstreker!

Hahaha skjerp dere litt da. Very Happy

Helt enig, folk er så hårsåre om dagen at det er helt flaut.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 13:40    Post subject: Reply with quote

Kanskje Bratseth kan dra en annen gammel Drillos kamerat opp av hatten hvis Rekdal sier nei ,?.
Hva med Gunnar Halle ? Han er jo norsk og kjenner norsk fotball og er nå trener i NFF?.
Eller Ronny Johnsen,?. Han har jo også spilt stopper og det bør jo Borge for høy fotball kompetanse!
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 16.12.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Herregud, Bamamarerittet begynner nå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 659, 660, 661 ... 773, 774, 775  Next
Page 660 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb