English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 657, 658, 659 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 22:45    Post subject: Reply with quote

Medlemsmøte om en uke med tema "trener" høres ut som en måte å skaffe seg ro på i en uke...Ikke no mer..De skal ha den på plass før jul? Så å ha møtet 20. er ikke for å faktisk få meningene som de sier de vil ha, bare forsøke å kjøpe seg litt tid..
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

2mas.
Ja jeg vet det. Men hvorfor er det ikke han som leder prosessen og er han som er blitt gitt det sportslige ansvaret, som svarer ut det ?
Jeg skjønner at styret skal godkjenne det.
Hvor et Dorsin?.
NÃ¥r styret sabler ned hans utvalgte kandidat i all offentlighet blir alt feil.
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 14.12.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

Det blir mye kaffe og wienerbrød på brakka i helgen når de skal gå gjennom excelarket med treneroversikten
Pappelg
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Er vel bare et smartboard med Kjetil på. Ja, og Kjetil da.
Back to top
Bomaan94
Junior

PostPosted: 15.12.2021 06:03    Post subject: Reply with quote

Det skal ikke forundre meg at dette RBK styret ansetter Perry 3,0. Han har jo tross alt fått mer erfaring og vært på Landslaget også kjenner han RBK stilen.

Koteng: Perry er flink!
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 15.12.2021 06:17    Post subject: Reply with quote

Det har vært som jeg har fryktet: Eggen uttaler seg om en trener og fremstår som rbk har både fremmedfrykt og er ekskluderende. Det er veldig skadelig nå Eggen går ut og signaliserer skepsis til serbere. Det kan hvertfall tolkes slik. Nå er Milos sin agent ut å legger det frem slik. Det gir rbk negativ PR og vanskeliggjør trenerjakten.

Det Eggen burde vite er at rbk er ødelagt på innavl og trøndere over mange år. Nye impulser er sunt og klubben skriker etter dette.

Eggen bør heretter fjernes fra prosesser i klubben. Han er ikke god på dette og han har aldri vært god på å hente riktig ansettelser. Han anbefalte Ola By og hentet ofte dårligere norske spillere enn utenlandske. Han anbefalte Koteng og vernet om Bratseth. Hav har det ført klubben til?

Med all respekt for Eggen og det han har gjort så må man få fjernet en syvende far i huset. Man må stå opp mot Eggen. Han kan ta feil og han er ingen gud.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:03    Post subject: Reply with quote

faktisk en rigtig god artikel omkring Eggens engagement og rolle i RBK ansættelser. Jeg anerkender fuldt ud hans resultater for klubben men må indrømmet jeg også stiller spørgsmålstegn omkring hans rolle i det her. Som vi står lige pt. ville jeg alle dage også hellere have gået med Mijojevic end Rekdal, som jeg virkelig frygter vil blive Åge part 2. Samme kedelige fodbold og enorme forsigiighedsprincip. Vores hold har brug for helt ny energi og vibes og en person de tror på som virkelig kan vende det hele på hovedet med offensiv nytænkende fodbold. Ja en af de her unge moderne trænere. Meget gerne en udlænding. Jeg tænker ikke Rekdal er ham der nytænker og genskaber holdet. Med ham frygter jeg endnu en lang sæson der vil ende med en sekundær placering. Vi har formentlig ikke penge til nysignings, så det er primært de samme spillere der skal gøre det. Vi har de gode spillere, men de skal slippes fri og de skal spille i deres bedste positioner.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:09    Post subject: Reply with quote

Sier meg litt enig. Elsker Eggen som han skulle vært min egen bestefar, men det løftet om å ikke bli han i hornet på veggen e brutt for mange ansettelser siden. Må gjerne bruke ham som mentor på feltet, men å ansette trenere burde han ikke være for involvert i. Ingen automatikk i at en god trener kan speide ut den beste etterfølgeren. Det er jo bare å se til Ferguson/Moyes feks.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:13    Post subject: Reply with quote

Eggen har dessverre alt for mye uformell makt per i dag. Føler ikke jeg en gang trenger å si noe om hans betydning etc., men rollen hans nå er mye mer destruktiv enn konstruktiv. Koteng ble vel i sin tid valgt inn blant annet med lovnader om å knytte seg tettere til Eggen, både personen og ideene. Så langt har han bare knytta seg til den (pensjonerte) personen Eggen. Tankene hans ser ikke ut til å bety stort. Personen NAE anno 2021 bør ikke ha påvirkningskraft ovenfor valg Rosenborg skal ta. Prinsippene han arbeidet med under storhetstida bør så klart være oppført på enorme neon-skilt over hele Brakka, men de virker å være ganske uvesentlige for styre og stell.
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 15.12.2021 08:15    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Koteng sier på TV at de har som mål å være klar med ny trener til jul og det mener han de vil klare å holde.
Er det mulig!!!.
Selv jeg ville klart å skaffet en trener klar til jul til å trene RBK.
Men det er jo ikke det som er problemet.
Det er den rette treneren og den dyktigste som er å oppdrive.... Og det er definitivt ikke Rekdal eller Bakke eller Michelsen eller Bohinen osv
Koteng og styret blir målt på hvilken trener ikke når han er klar.

Og treneren bør igjen bli målt på resultater og ikke navn, historie eller forutintatthet. RBK
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 15.12.2021 08:22    Post subject: Reply with quote

Håper det blir Rekdal. Har gjort en helt usedvanlig god jobb på Hamar i år, med et av divisjonens laveste budsjett og minimalt med ressurser. Tatt det samme mannskapet omtrent, fra direkte nedrykk til å vinne serien på 16 mnd.

Er vel langt ifra akutelt håper jeg å betale KK 8 millioner i året. Gjort et fantastisk arbeid i Glimt men minimalt med erfaring utover det
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:27    Post subject: Reply with quote

Dette medlemsmøtet som nå er annonsert er litt merkelige greier synes jeg. Det må jo bety at de har tenkt å si noe. Kan ikke invitere til et møte der "styret skal orientere om trenersituasjonen" og så svarer man bare "vi er midt oppe i en prosess så vi kan dessverre ikke si så mye". Det må bety at de faktisk mener at de skal ha ting nokså klart. Men...

Hvis en ny trener er på plass så inviterer man til pressekonferanse - ikke medlemsmøte med tema "orientering om situasjonen".

Dette må bety at det ikke er noen som har svart "ja" av de som er aktuelle - og heller ingen som har gitt et "nokså klart ja". Det betyr nok også at Rekdal ikke er aktuell (jeg tipper han hadde sagt "ja" på flekken hvis han fikk tilbudet).

Jeg lukter derfor at det går mot en mellomløsning der Rambo Henriksen nok en gang må brette opp armene og være hovedtrener mot sin egentlige vilje inntil videre.

Dette rimer imidlertid lite med at Koteng sier at han er nokså sikker på at det kommer til en løsning før jul. Han sa imidlertid noe lignende da Horneland ble ansatt - og det dro ut nokså lenge. Eller så bestemte de seg på styremøtet i går for at "det blir Knutsen eller en midlertidig løsning". I så fall er vi nok rett ved tidspunktet når Knutsen bestemmer seg. Sier han "ja" så er saken grei - da avlyses medlemsmøtet og det blir pressekonferanse i steden. Sier han "nei" så blir det Rambo Henriksen inntil videre.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

Fra sak i Nidaros;
Quote:
– RBK kunne ikke vite at Milojevic ikke hadde tillatelse fra klubben da de hentet ham opp. For RBK er han dessuten totalt uinteressant nå, han skal ikke trene RBK, sier Eggen.

Til at 80-åringen fremdeles er på anropslista til klubben i ansettelsesprosesser, svarer Eggen:

– Det må dere jo spørre klubben om. Jeg er æresmedlem i RBK og svarer bare så godt jeg kan når de tar kontakt med meg, sier Eggen.

Før han på «Eggensk» legger til:

– Jeg er riktig nok pensjonist, men at klubber ringer meg når jeg har holdt på med dette i 50–60 år ... Det skulle jo bare mangle. Hvem skal være uenig i det?

Hvorfor i all verden sier Eggen dette? Han skal ikke ha noen med de beslutningene å gjøre, men det skinner jo veldig tydelig gjennom at det har han.
Back to top
RK
Senior

PostPosted: 15.12.2021 08:30    Post subject: Reply with quote

Koteng svarer slik til TV2:

- Hva ønsker dere som hovedtrener?

– Vi ønsker en flink fotballtrener, så nær idealet som mulig, sier Koteng.

Det må vel bety at mange trenere burde være utelukket?
Eller har de et nytt ikke kjent ideal?
Back to top
El Duderino
Proff

PostPosted: 15.12.2021 08:30    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Det har vært som jeg har fryktet: Eggen uttaler seg om en trener og fremstår som rbk har både fremmedfrykt og er ekskluderende. Det er veldig skadelig nå Eggen går ut og signaliserer skepsis til serbere. Det kan hvertfall tolkes slik. Nå er Milos sin agent ut å legger det frem slik. Det gir rbk negativ PR og vanskeliggjør trenerjakten.

Det Eggen burde vite er at rbk er ødelagt på innavl og trøndere over mange år. Nye impulser er sunt og klubben skriker etter dette.

Eggen bør heretter fjernes fra prosesser i klubben. Han er ikke god på dette og han har aldri vært god på å hente riktig ansettelser. Han anbefalte Ola By og hentet ofte dårligere norske spillere enn utenlandske. Han anbefalte Koteng og vernet om Bratseth. Hav har det ført klubben til?

Med all respekt for Eggen og det han har gjort så må man få fjernet en syvende far i huset. Man må stå opp mot Eggen. Han kan ta feil og han er ingen gud.

Minner om salige Torvald Stoltenbergs ord; vi er da alle sæjbere. Det må bety at også jeg er serber, og jeg føler meg ikke det minste trakassert, ekskludert eller utsatt for fremmedfrykt av NAE.

Viktig å huske at RBK er en medlemsstyrt fotballklubb, først og fremst.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

Hehe ikke helt utenkelig det scenarioet du har med Henriksen der BalleK.. men jeg må si at jeg kommer til å flire meg ihjel hvis de ruller han inn i manesjen igjen. Vil være en bekreftelse på hvor begrenset utvalg de sonderer i.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:49    Post subject: Reply with quote

RK wrote:

– Vi ønsker en flink fotballtrener, så nær idealet som mulig, sier Koteng.

Det må vel bety at mange trenere burde være utelukket?
Eller har de et nytt ikke kjent ideal?

Jepp, selvfølgelig bør Rekdal være utelukket, men de finner garantert en fin måte å forklare hvorfor han passer perfekt til RBK, akkurat som med Horneland.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror idealet er todelt;
- Er fotballtrener.
- Er villig til å trene Rosenborg.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 15.12.2021 08:57    Post subject: Reply with quote

Medlemsmøte om trenersituasjonen?

Lukter midlertidig løsning lang vei.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er jeg kommet dit at jeg blir positivt overraska om Maalen tar over roret.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 15.12.2021 09:06    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
NÃ¥ er jeg kommet dit at jeg blir positivt overraska om Maalen tar over roret.

Ja ikke sant? Skal vi først bli et standard, norsk høkkertlag som kjemper om å komme i øvre halvdel og slumpe til å vinne serien en gang i blant, kan vi like gjerne gjøre det med identitet og spillestil i behold.

Kommer ikke Knutsen, kan vi like gjerne gå for Maalen. Han har vel prestert minst like mye som rekdal det siste tiåret.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 09:12    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r de, Bratseth!, drar Rekdal opp til Fanremm er jo alt galt i hele prosessen. Hvor var Dorsin ??. Sikkert i telefon med agenten til Milos.?.
Det er en felles nevner i alt det negativ som het fått utvikle seg i RBK de siste 15 år og det er dessverre Bratseth.
Hans posisjon internt og forhold til Eggen har slik jeg ser det vært en stor hemsko for RBK.
Eggen vet vi ikke har kjennskap til hverken trenere eller spillere. Han var stort sett bare opptatt av sitt lag.
Linken Bratseth - Eggen må brytes for at klubben skal komme på rett kjøl.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2021 09:32    Post subject: Reply with quote

Bratseth og Eggen kan da få fortsette og mene sitt som medlemmer av klubben, i hvert sitt horn på veggen, så lenge medlemmene sørger for at den formelle innflytelsen til Bratseth over Rosenborgs disposisjoner tar slutt. Han ser det ikke selv, og kommer aldri til å trekke seg frivillig, så det må nok mistillitsforslag til.

Koteng er det jo 'lett' å bli kvitt, så lenge man mobiliserer. Klarer vi ikke bli kvitt ham nå heller, bare fordi noen graver opp noe totalt uvedkommende dritt om en eventuell motkandidat, da må vi se oss selv i speilet og innse at det er der vi er som klubb, totalt sett.

Og apropos å se seg selv i speilet: til alle donquijoter fra Frøya og omegn - this is on you. Husk det når I kommer med snusleppa si på medlemsmøtet.
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 15.12.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

De har nok skjønt at det ikke blir KK, og har fanget opp signalene om folks reaksjoner på det med KR, og vil derfor på medlemsmøtet informere om midlertidig løsning, antar jeg.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 15.12.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Det ser dessverre ut som om tradisjonsbærerne har blitt det største hinder for en fornyelse av klubben. Det smerter å si det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 657, 658, 659 ... 781, 782, 783  Next
Page 658 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb