View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
frank Proff
|
Posted: 14.12.2021 09:23 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Hvis vi ender opp med Rekdal, så har styret gjort det kunststykket å ansette tre defensivt orienterte trenere på rad. |
Skulle nesten tro det var gamle forsvarsspillere som trakk i trådene _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.12.2021 09:53 Post subject: |
|
|
6Strand wrote: | Jeg tror det er mer sammensatt. Resultater er viktig, ja, men jeg hadde akseptert en 5. plass glatt om jeg kunne identifisere meg med klubben. Et prosjekt med utvikling, positivitet både på og utenfor banen, fornuftige billettpriser, entusiasme, offervilje, jovialitet, harmoni og rød tråd fra styre, spillerutvikling, akademi, spillestil, rekruttering, trenerutvikling, etc.
Generelt en tydelig plan hvor alle i og rundt klubben trekker i samme retning. Vi er så langt fra å være et mønsterbruk det går an å komme. Jeg synes det er vanskelig å identifisere meg med arroganse, bruk og kast av trenere, bortforklaringer, uprofesjonalitet, etc.
At det dukker opp 1000 stk på siste seriekamp tror jeg ikke nødvendigvis handler om likegyldighet heller. Folk bryr seg fortsatt om rosenborg. Mulig interessen er på dalende front, men jeg tror det er like mye en protest. Ingen som gidder å legge igjen penger og tid på et dårlig produkt man ikke identifiserer seg med. Folk er lei og kanskje til og med oppgitt og sint. Men det blåser fortsatt rundt rbk. Dessverre ikke på godt og vondt om dagen, nærmest bare vondt. |
100% enig i dette. Det handler ikke om at vi må vinne serien i 2022 nå, det handler om at klubben må se ut som vi er på vei mot noe. At vi har et akademi som fungerer, og legger grunnlaget for gode lag på sikt, at vi investerer i spillere med noen langsiktige mål i tankene, at vi bygger organisasjon som gjør oss mindre sårbare for trenerskifter, og gjør at "alle" trenere får til jobben til en viss grad.
Så er det klart at vi, med vår posisjon og våre ressurser, neppe ligger på femteplass i serien hvis vi gjør såpass mye rett. Men skal vi gjøre det, så må jo det være med et ungt lag som får tid til å spille seg sammen, og kan bli en alvorlig trussel sesongen etter. Det er kanskje det aller mest irriterende med året i år: vi har kastet bort så mye relasjonell utvikling på vingling og posisjonsbytter og formasjonsbytter og shoehorning av favorittene inn i ledige roller. Kanskje hadde vi ikke vært helt der oppe uansett, men mamma mia hvor mye skumlere vi hadde sett ut fram mot neste sesong dersom alle essene våre var ordentlig varme i rollene og faste i elleveren nå.
Valget av trener er et viktig signal i så måte. Hadde vi ansatt for eksempel Svein Maalen, så hadde nok mange grenet på nesen over kvaliteten, men ingen hadde vært i tvil om at valget var utviklingsorientert. Utvikling av treneren, utvikling av spillestil, skolering av spillerne i en fotballfilosofi vi betrakter som vår. Hadde vi valgt Milojevic hadde vi også tenkt utvikling, men da kanskje heller en utvikling mot en mer moderne og fleksibel tolkning av spillestilen, og spesifikk taktisk skolering av enkeltspillerne, samtidig som vi utviklet en relativt fersk hovedtrener. Med Kjetil Rekdal er det vanskelig å se at det er noe som helst utviklingsorientert i det. Rekdal er jo nærmest påfallende uinteressert på feltet, lite interessert i spillerutvikling, og trives best som ren kampdagstrener. Spillestilsmessig er han utpreget pragmatisk, og lite interessert i langtidseffekter og relasjoner på banen. Det er vel nærmest umulig å se for seg noe mindre utviklingsorientert enn Kjetil Rekdal.
Derfor er veien kort til å miste interessen når vi aktivt går inn for et prosjekt med tvilsomme utsikter til å lykkes resultatmessig på kort sikt, enda dårligere utsikter til å levere underholdning på banen, og nærmest fraværende utsikter til å bygge suksess over tid. Det er fort tre år av livet - igjen - der det å se kamp ikke er knyttet til noen kribling eller forventning. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 14.12.2021 11:40 Post subject: |
|
|
Zaphod:
Kunne ikke vært mer enig.
Føler at Rekdal nok kan få gode resultater med en bra tropp, men vi vil være enda verre stilt i forhold til spillestil når han slutter |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.12.2021 12:08 Post subject: |
|
|
Det er ikke engang noen spesiell grunn til å tro at han kan få gode resultater med en bra tropp, utover at alle trenere kan få det. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.12.2021 14:11 Post subject: |
|
|
Enig i innleggene ovenfor.
Vil bare legge til:
Det er gjort 10 000-vis av studier av effekten av ledelse på organisasjoner og virksomheter i verden. De peker ensrettet på at ledelsen har ansvaret. Alltid.
Så når situasjonen beskrives slik det gjør er det liten tvil om at vi har et ledelsesproblem i organisasjonen. Og det starter oftest på toppen. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 14.12.2021 17:29 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er noe hold i det mediene skriver om at Rekdal er nær en overgang til rbk. Ja, de har snakket sammen, men det har de nok gjort med flere enn Rekdal. Rbk skal ikke har vært i kontakt med Ham-Kam nå i senere tid (ref Twitter Johannes Børstad). Tipper reka bare var en del av sonderingen og at media skriver mye om det fordi det gir mange klikk og stort oppstyr. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.12.2021 17:41 Post subject: |
|
|
Tror ikke jeg heller,tviler rbk har lyst på han.Iallefall ikke flertall som har lyst på han. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 14.12.2021 17:45 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Tror ikke jeg heller,tviler rbk har lyst på han.Iallefall ikke flertall som har lyst på han. |
Enig. Her er det storm i vannglass. Rbk skal ha vært i kontakt med andre trenere i eliteserien også uten at det har kommet ut i media, så Rekdal-saken kan vi legge død. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 14.12.2021 17:59 Post subject: |
|
|
Ganske sikker på at det blir rekdal hvis Knutsen takker nei. Selv om jeg hater det av hele mitt hjerte. _________________ Alfredbørs 1-10: 9 |
|
Back to top |
|
 |
PekeFortsattMotFærøyan Senior
|
Posted: 14.12.2021 18:10 Post subject: |
|
|
Slutt å snakk om knutsen. Han er ikke aktuell og har aldri vært det. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 14.12.2021 18:16 Post subject: |
|
|
Vil være litt merkelig om styret sørger for at Rekdal blir ansatt og deretter trekker seg. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.12.2021 18:22 Post subject: |
|
|
Gå å legg dæ Senador _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.12.2021 18:24 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/re...113-267463
Nidaros melder at Rekdal er nær.
Enden er nær vil jeg heller si.
Dette er arven det avtroppende styret etterlater seg. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 14.12.2021 18:28 Post subject: |
|
|
Styret gjør litt som politikerne, legger igjen en liten bombe til de som skal ta over?
Håper i det minste han bare får en ett års kontrakt om det blir ham. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 14.12.2021 18:39 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Nidaros melder at Rekdal er nær. |
Ser ikke helt hvor det står at han er nær i artikkelen der, men navnet blir diskutert. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 14.12.2021 18:40 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Nidaros melder at Rekdal er nær. |
Hvis dette viser seg å stemme så tror jeg at jeg må ta en pause på ubestemt tid fra Rosenborg - slik som klubben sjangler seg videre og frem på kan ikke være bra for min mentale helse. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.12.2021 18:42 Post subject: |
|
|
Ender de opp med å ansette Rekdal kjenner jeg apatien og en eventuell entusiasme foran 2022 ebber ut. Han står for alt det vi Ikke skal stå for både på og utenfor banen .
Da blir det mindre tid her på forumet, som noen sikkert et glad for. Men da kommer likegyldigheten frem og jeg orker ikke bry meg.
Så kanskje vi heller får komme tilbake når de som ansatte både ham og alle i Salmar er gone. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.12.2021 19:09 Post subject: |
|
|
Wow, kraftsalve fra Hamar her altså:
VG wrote: | Banden-lederen synes «Rosenborg er litt dumt» |
_________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 14.12.2021 19:12 Post subject: |
|
|
Ramsalt! _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.12.2021 19:15 Post subject: |
|
|
Er styremøte ferdig? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.12.2021 19:16 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er noen styremedlemmer her inne. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 14.12.2021 19:21 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Er styremøte ferdig? |
De snakket om å bruke to og en halv time, de har vel brukt tre nå?
Nok å snakke om sikkert. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 14.12.2021 19:28 Post subject: |
|
|
Ferdig nå, intervjuer pågår.. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |