View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 13.12.2021 14:40 Post subject: |
|
|
Lol, du tror at det er mulig for klubben å ansette trenere som står for angrepsfotball, er det en ting som er en rød tråd siden Eggen ga seg så er det en total mangel på at det er noe vi ansetter. Kåre er vel den eneste som i det hele tatt hadde noe som lignet (før apoel), og det var jo mest flaks. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.12.2021 14:40 Post subject: |
|
|
Zap.
Jeg mener det er mere panikk å ansette rekdal enn maalen i kombo med Henriksen. Det er vel første gangen jeg har vært enige med Otto U.
Vi må gå for trener med rett fotball filosofi. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.12.2021 16:02 Post subject: |
|
|
Otto Ulseth er det jo ingen som tar seriøst, for han vet helt tydelig ikke hva den fotballen han tror han er ekspert på går ut på engang.
At Maalen, i kombinasjon med omtrent hvem som helst, er langt å foretrekke foran Rekdal er jeg selvfølgelig veldig enig i, men jeg tror dessverre ikke Rekdal er et panikkvalg. Jeg tror det er ganske gjennomtenkt, så langt de tankerekkene går hos de som... Rune Bratseth. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 13.12.2021 16:06 Post subject: |
|
|
Brakka lekker som en sil. Hadde det vært flere kandidater inne i bildet hadde vi sannsynligvis hørt om enda en veldij god trener. _________________ Fem, fem, ti - done deal |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 13.12.2021 16:12 Post subject: |
|
|
Om vi ikke klarer å hente Knutsen, kan vi i det minste stjele assistenten hans? |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.12.2021 16:18 Post subject: |
|
|
Hvordan er det mulig å ende opp med en pragmatisk trener som spiller på resultat og sattser på taktikk og innbyttere til å vinne kamper. Jeg forstår det bare ikke.
Hvor er den unge Hjulmand feks som spiller offensiv fotball fin fotball og styrer spillet langs bakken med hurtige kombinasjoner i lengde rettingen.. Som slipper til talenter som først og fremst er gode med ballen.
Som ikke bare er opptatt av motspill og taktikk men eget offensivt spill.
Vi endrer opp med en doldis som har brukt meste parten av tiden siden 2005 til ikke å være trener.
Mulig jeg er for negativ men kjenner jeg gruer meg til at Rekdal skal dra ut millioner av oss for å dekke opp defensivt og satse på innbytte av Dino i siste minutt _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 13.12.2021 16:18 Post subject: |
|
|
Det opplagte slo meg at Bratseth jo aldri har spilt under Eggen. Kanskje er han mindre solgt på Ajax-på-trøndersk stilen Eggen forfektet, på tross at han var sportsdirektør i gullalderen, og har et større hjerte til trenere som ga han suksess i sin tid som fotballspiller som Otto Rehhagel og Drillo, som stod for en veldig anderledes fotball. Rekdal er jo på mange måter mer i slekt med disse to. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 13.12.2021 16:36 Post subject: |
|
|
Tenk hvor vi var for et halvt år siden i forventninger. Nå skulle det bli gjort ordentlig jobb og en god trener skulle landes. Knutsen eller noe annet.
Å stå her i dag - i samme fuckings situasjon som da Horneland ble ansatt er uvirkelig.
Det har ikke vært en prosess. De ringte den eneste åpenbare, Knutsen, han sa "vi får se", vi ventet til nå: Full panikk.
Igjen.
Kan noen være så snill å reise opp til brakka og dra fjolsene etter beina ut fra huset? _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.12.2021 16:42 Post subject: |
|
|
Eksil: Nei, Det har faktisk vært en prosess. Milos var på blokka i mai som aktuell.
At de faktiske intervjuene skjedde nå, skyldes nok at ingen av de aktuelle ville gjøre noe før sesongen var over.
SÃ¥ har styret torpedert prosessen i 12. time. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 13.12.2021 16:46 Post subject: |
|
|
Neste trenere:
Kjetil Rekdal (01-01.22-05.06.23)
Geir Bakke (01-08.23-07-10.24)
Christian Michelsen (01-01.25-07.26) _________________ Nordens eneste fotballdiktatur
Last edited by Nordens Lokomotiv on 13.12.2021 16:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 13.12.2021 16:49 Post subject: |
|
|
Ja, det er jo en prosess som var god helt til den var elendig. Forståelig at Knutsen var førstevalg, og at man ville strekke både tålmodighet og lommebok langt for ham. Andrekandidaten var, nesten selvfølgelig, en litt annerledes type, men en som kunne ha fungert for oss på en litt annen måte. Derifra har det jo vært solokjør fra de samme som har kjørt oss i grøfta mange ganger før.
På tide å lyse ut en stilling, Rosenborg. Det er en rekrutteringsansvarlig, som kan hjelpe egentlig hvem som helst i klubben med i alle fall å få en prosess på beina, slik at ikke jakten på kompetanse alltid skal innom et ledd med Dunning-Kruger før den kan landes. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 13.12.2021 16:50 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Neste trenere:
Kjetil Rekdal (01.01.22-05.06.23)
Geir Bakke (01.08.23-07.10.24)
Christian Michelsen (01.01.25-05.07.26) |
Geir Hansen/Rune Bratseth (06.07.26-31.12.26)
Horneland 2.0 (01.01.27-18.05.28 ) |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 13.12.2021 16:54 Post subject: |
|
|
I sistnevnte scenario etter at Horneland gjentatte ganger har uttrykt at han ikke ønsker hovedtrenerjobb i OBOS. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 13.12.2021 17:05 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: |
Horneland 2.0 (01.01.27-18.05.28 ) |
"Etter å ha ledet Mjällby tilbake til Allsvenskan er nå styret overbevist om at de har ansatt riktig mann:
- Han har Rosenborgidentiteten under huden" _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 13.12.2021 17:07 Post subject: |
|
|
Haha!
Mye bedre å stå i sorgen og galgenhumor sammen enn alene. Det er da noe.  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.12.2021 17:11 Post subject: |
|
|
Har noen sett Dorsin?
Han kan da umulig ha spillt inn Rekdal?. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.12.2021 17:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke ansette jens gustafson da? |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 13.12.2021 17:40 Post subject: |
|
|
Hva med tidligere Lyn trener Hrvoje Braovic?
https://www.aftenposten.n...rdig-i-lyn
Tidligere Lyn trener som b.l.a fikk kritikk pga får for mye strekk og bøy trening. Fantastisk moro lesning og gode minner å ta fram når vi sjøl stamper i søle
Rekdal liksom?  |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 13.12.2021 17:42 Post subject: |
|
|
Ellepo wrote: | Det opplagte slo meg at Bratseth jo aldri har spilt under Eggen. Kanskje er han mindre solgt på Ajax-på-trøndersk stilen Eggen forfektet, på tross at han var sportsdirektør i gullalderen, og har et større hjerte til trenere som ga han suksess i sin tid som fotballspiller som Otto Rehhagel og Drillo, som stod for en veldig anderledes fotball. Rekdal er jo på mange måter mer i slekt med disse to. |
Denne kan backes opp av følgende uttalelse fra Bratseth etter Ajax-Dortmund, der Ajax leverte press spill av ypperste klasse med 125 gjenvinninger og brudd (mest i cl).
"Dortmund var forferdelige i forsvar, så jeg slo av etter 4-0..."
Bratseth var mer opptatt av å klage på forsvarsspillet til Dortmund der altså, fremfor å se at Ajax sitt forsvarsspill (høyt press) var i verdensklasse å gjorde forsvarsjobben svært vanskelig for BVB.
Det og da ble det i alle fall klart for meg hvem i styret som ønsker andre impulser enn offansiv-først fotball...
https://www.dagbladet.no/...k/74415848  |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 13.12.2021 17:46 Post subject: |
|
|
Altså, hvis man først skal gå for en resultat-foran-alt-trener så må jo Erik Hamrén være foran Kjetil Rekdal på lista. Jeg ønsker ingen av de, men det kan da ikke være tvil om at Hamrén er langt mer spiselig og i mine øyne også en bedre trener. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 13.12.2021 17:47 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Eksil: Nei, Det har faktisk vært en prosess. Milos var på blokka i mai som aktuell.
At de faktiske intervjuene skjedde nå, skyldes nok at ingen av de aktuelle ville gjøre noe før sesongen var over.
Så har styret torpedert prosessen i 12. time. | Milosevic trente ikke Hammarby i mai måned, han kom dit i juni. Var nok ikke på blokka til Dorsin før utpå høsten engang. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 13.12.2021 17:47 Post subject: |
|
|
gurgla wrote: | Hva med tidligere Lyn trener Hrvoje Braovic?
https://www.aftenposten.n...rdig-i-lyn
Tidligere Lyn trener som b.l.a fikk kritikk pga får for mye strekk og bøy trening. Fantastisk moro lesning og gode minner å ta fram når vi sjøl stamper i søle
Rekdal liksom?  |
Kva driv Sture Fladmark med om dagen? Han hadde jo RBK i kne den sesongen  |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 13.12.2021 17:50 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Hvorfor ikke ansette jens gustafson da? |
Det må da være mulig å finne noe annet enn annen sortering fra ES, kandidater med svensk pass, eller med jobb i svenske klubber.
MM så ut som et spennende valg. Akk så mye mer spennende enn alt annet som muligens diskuteres internt som alternativ 3-10. Hva med Cifuentes ? Kan ikke han stjeles foran nesa på Malmø, eller lokkes tilbake fra Danmark ?
Men altså....og det svir; det er faktisk mulig at vi ha inn noen som KR for å stoppe forråtnelsen og oppnå "anstendige" resultater som det er mulig å bygge videre på. For nestemann. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.12.2021 18:03 Post subject: |
|
|
Det er jo akkurat det vi prøvde på med Hareide, og det funket jo åpenbart ikke. Per dags dato tror jeg det er viktigere å få tak i en trener som har et ønske om å dominere kamper og skape problemer mer enn å demme opp. Selv om resultatene ikke blir helt topp så kan det i alle fall være artig å se Rosenborg spille i det minste. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 13.12.2021 18:04 Post subject: |
|
|
Hva gjør Hamren om dagen?
Med alternativene som tydeligvis ligger i potten nå
Kan vi like gjerne ta noe vi vet funker, så får det
Bare være at det ikke ble noen Eggen klone fra bergen (wtf?).
Tar heller attityd og bunnsolide forestillinger hver kamp
7 av 7 dager i uka over rekas antifotball eller allt annet
av bambus som måtte være tilgjengelig i den resirkulerte norske trenersuppa.
Dette blir nok den viktigste treneransettelsen i klubbens historie.
Velger man feil nå vil det rokke ved klubbens eksistens som toppklubb.
Kassa er tom, folk er likegyldige og de få som er igjen er drittlei.
Takk for seg, nissegjeng. |
|
Back to top |
|
 |
|