View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.12.2021 00:57 Post subject: |
|
|
Johnny Rainbow wrote: | AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHRRRRGGG!!
SÃ¥dan. Havde bare behov for at sige hvad jeg mente om Rekdal |
Vi er brødre, selv om landegrenser og havet skiller oss.
Styrets behandling av Milos-saken, måten de havnet på Rekdal som kandidat på, og en ev. ansettelse av ham vil være den soleklart største skandalen i Rosenborgs til nå stolte historie. De gjør det med øynene åpne, de tror faktisk de gjør det rette.
Det er en meget liten trøst at de er kastet ut av styrerommet før de forstår omfanget av egen idioti. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 11.12.2021 01:02 Post subject: |
|
|
Rekdal i Rosenborg må være ypperlig for alle som har ønsket seg trener med "stake", "pondus", "autoritet", "hestkuk" og alle de andre aufemismene for autoritære/gammeldagse ledere. Det eneste positive med en ansettelse som dette er vel at det blir litt slutt på det maset.
Og mens vi andre sitter her og fortviler, ler Brannsupporterne av OSS! _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 11.12.2021 01:06 Post subject: |
|
|
frank wrote: | Rekdal i Rosenborg må være ypperlig for alle som har ønsket seg trener med "stake", "pondus", "autoritet", "hestkuk" og alle de andre aufemismene for autoritære/gammeldagse ledere. Det eneste positive med en ansettelse som dette er vel at det blir litt slutt på det maset.
Og mens vi andre sitter her og fortviler, ler Brannsupporterne av OSS! |
Har de allerede fortrengt at Horneland ledet laget i 18 mnd? |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 11.12.2021 01:10 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
BM: Vil gjerne se julekortet Mikael Dorsin sender til Rune Bratseth i år. |
Etter en litt trasig dag vil jeg berømme innlegget ditt. Det ga humøret en liten stigning.
På det kortet er det muligens ett bilde av ei real ruke, med nisselue på. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.12.2021 01:20 Post subject: |
|
|
Haha hahaha for en fantastisk parodi på en klubb  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 11.12.2021 01:22 Post subject: |
|
|
Pettergomes wrote: | 3rl3nd wrote: | Om Kjetil Rekdal blir ansatt som trener, eller noe som helst annet i Rosenborg Ballklub, slår jeg opp med klubben i mitt hjerte. |
Om det ikke skal mere til var du vel aldri særlig engasjert og glad i klubben in the first place.
La oss se hvem som havner i stolen, og om det blir suksess. |
Holdningen om at «vi må støtte trener og klubb uansett» stopper ved er punkt. Som nevnt av andre, har trenerrekken Horneland-Hareide-Rekdal ingenting med RBK å gjøre. Mytologien rundt klubben handler av underholdende angrepsfotball, ikke kjefting og syting og selvskryt om coaching i verdensklasse.
Både lekkasjene som har kommet ut i forbindelse med saken om Milos, og det faktum at Rekdal er på lista, gjør at årsmøtet kommer til å bli brukt til å si tydelig i fra om at styret gjør en slett jobb. I tillegg bør vi se nærmere på organiseringen av sportslig del av klubben, og måten styret arbeider på. Om det kun er en klype sannhet i saken til TV2, er det ille nok eksempel på elendig arbeidsflyt og fordeling.
Rosenborg er en stor del av min identitet, det er klubben min, fra nabolaget mitt. Men det å åpne døren for Rekdal har ingenting med alt jeg forbinder med RBK. Så får vi bare håpe at en annen Kjetil gjør at denne sagaen ender lykkelig. _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 11.12.2021 01:32 Post subject: |
|
|
Kommer Rekdal så forsvinner vel Geir Hansen tvert. Tanker om det? |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.12.2021 01:49 Post subject: |
|
|
Styret fomler i blinde. Helt jævlig. Fy faen for en parodi av en fotballklubb vi har blitt. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.12.2021 01:52 Post subject: |
|
|
Rekdal og flere andre norske trenere vil greit klare å vinne gull med RBK i 2022
Vi ville vunnet i år også uten denne totale hjerneblødning av Hareide. Glimt vinner med 20p mindre enn i fjor og 30 mål mindre eller noe i den linja
SÃ¥ vi kan trygt ta det med ro.
Men vil vi like og applaudere metoden, vel det er en annen sak. Men vi vinner vær trygg på det _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.12.2021 02:20 Post subject: |
|
|
Kan medlemmene kreve møte å nekte Rekdal å signere for klubben? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.12.2021 03:29 Post subject: |
|
|
Skammens liste:
Ivar Koteng, Styreleder
Svein Tore Samdal, Nestleder
Rune Bratseth, Styremedlem
Karen Espelund, Styremedlem
Vigdis Harsvik, Styremedlem
Cecilie Gotaas Johnsen, Styremedlem
Og
Michael Dorsin
Og vi trodde det var en reell prosess. Vi diskuterte utviklingen i et halvt år igjen.
Snakk om å være i utakt med supportere og omgivelser.
Samtlige må pelle seg til h****** bort fra Lerkendal.
Foraktelig. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 11.12.2021 09:02 Post subject: |
|
|
Kontrollkomiteen må vel ta affære her? De har jo plikt til å handle ved vesentlig tjenestesvikt blant styremedlemmer. I praksis har jo ikke klubben hatt noen kontrollkomite. De reagerer jo aldri på noen ting. |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 11.12.2021 09:27 Post subject: |
|
|
eksil wrote: |
Og
Michael Dorsin
. |
Vil faktisk drøye litt med å kreve Dorsin hode. Dette fremstår veldig som styret har fått en liste med navn, har føkka prosessen grundig opp, og drar frem Rekdal av eget initiativ.
Samtidig, dersom dette stemmer så er det nok mest riktig å trekke seg i protest mot behandlingen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.12.2021 09:41 Post subject: |
|
|
Tror ikke kontrollkomitèen kan overprøve vurderingene styret gjør når det gjelder ansettelse av hovedtrener med mindre de velger å gi vedkommende gigantlønn som sprenger alle budsjetter.
Styret er valgt til å blant annet ansette (eventuelt sparke) hovedtrener, er genfors som kan gå inn og kaste de på dør. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 11.12.2021 09:52 Post subject: |
|
|
Om et evt ekstraordinært årsmøte:
§ 18 Ekstraordinært årsmøte
(1) Ekstraordinært årsmøte i klubben innkalles av klubbens styre med minst 2 ukers frist etter:
a) Vedtak av klubbens styre eller årsmøte.
b) Vedtak av styre eller årsmøte/ting i overordnet organisasjonsledd eller
c) Skriftlig krav fra 1/4 eller 50 av klubbens stemmeberettigete medlemmer |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 11.12.2021 09:56 Post subject: |
|
|
Ser for meg Micke i pur frustrasjon over MM:"hälvete heller da főr vi hente Rekdal og la det gÃ¥ som det gÃ¥r".
Skal vi ha sportslig leder blir det for dumt at styret skal overprøve valg som blir tatt med mindre det er hodeløse avgjørelser som setter klubbens fremtid på spill (først og fremst økonomiske hensyn). |
|
Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 11.12.2021 10:17 Post subject: |
|
|
bæærnt wrote: | Om et evt ekstraordinært årsmøte:
§ 18 Ekstraordinært årsmøte
(1) Ekstraordinært årsmøte i klubben innkalles av klubbens styre med minst 2 ukers frist etter:
c) Skriftlig krav fra 1/4 eller 50 av klubbens stemmeberettigete medlemmer |
Jeg skriver glatt under! |
|
Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 11.12.2021 11:05 Post subject: |
|
|
Rekdal... tror de han er mannen til å skape begeistring, fylle tribunene, forvalte historien? !? Omtrent alt annet er bedre! _________________ Kebab og klyster |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:06 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Skammens liste:
Ivar Koteng, Styreleder
Svein Tore Samdal, Nestleder
Rune Bratseth, Styremedlem
Karen Espelund, Styremedlem
Vigdis Harsvik, Styremedlem
Cecilie Gotaas Johnsen, Styremedlem
Og
Michael Dorsin
Og vi trodde det var en reell prosess. Vi diskuterte utviklingen i et halvt år igjen.
Snakk om å være i utakt med supportere og omgivelser.
Samtlige må pelle seg til h****** bort fra Lerkendal.
Foraktelig. |
Hvorfor har du Dorsin på denne lista? Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Dorsin hadde oppdatert liste over kandidater hvor kk og Milos sto, i mai. 2 mnd før Hareide ga beskjed om at han ville fortsette. Det er slik jeg ønsker at sd skal jobbe.
Dorsin har hatt 2 alternativer aktive hele veien, selv om sesongavslutning naturligvis har holdt prosessen nede ganske lang tid.
Uavhengig av om vi mener Milos var et godt 2. Valg eller ikke, så fremstår jo Dorsin som en riktig type sd. En som er i forkant og kjører gode prosesser.
At styret, reagerer på Milos i 12. Time og sammen med Eggen drar opp Rekdal, det vil ikke jeg klandre Dorsin for. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:12 Post subject: |
|
|
Hvis man presterer å signere Kjetil Rekdal, gir jeg opp. Da har styret samlet sett altså ikke forstått hva RBK har vært, er og skal være. Da må vi endre klubbens verdigrunnlag. Jeg siterer utvalgte verdier fra RBK.no:
- Vårt felles mål: Artig og angrepsvillig fotball
- Vårt opplevelsesmål: Forbilder også utenfor banen
- Ã…penhet
Vi møter alle andre med respekt.
Alle som er i kontakt med oss skal føle seg velkommen.
- Samfunnsengasjement
Vi bryr oss om andre og viser det
Vi er bevisst vårt ansvar som rollemodeller og forbilder.
- Folkelighet
Vi opptrer med samme respekt ovenfor alle, uansett hvem de er.
Vi fremhever ikke oss selv i unødig grad.
Vi bryr oss og gir hverandre trygghet.
- Humør og engasjement
Vi viser tydelig at vi setter pris på alles innsats og bidrag.
Gjennom smittende humør og stort engasjement gir vi hverandre energi.
- Godfoten
Vi forplikter oss til å gjøre medspillere, kollegaer, publikummere og samarbeidspartnere bedre.
I Rosenborg vil alle samhandling til klubbens beste. Den enkeltes behov er underordnet klubbens behov.
Altså, finnes det en kandidat som er bedre egnet til å være i konflikt med RBKs verdier bare ved å være seg selv? Jeg er målløs.
https://www.rbk.no/om-rbk...digrunnlag |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:15 Post subject: |
|
|
Absurd å prate om kontrollkomiteen, nå man går for en av norges beste trenere. Den treneren som er anntatt å være norges nest beste trener i fjor, med tanke på hva han gjorde med HamKam og Eggens kandidat.
Det virker på meg som et solid valg - langt mer soiid enn MM. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:23 Post subject: |
|
|
Og rent fotballfilosofisk synes du han er en god match med RBK? Det er med Kjetil Rekdal vi skal stake ut kursen for framtidas RBK? |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:33 Post subject: |
|
|
Det lyser Bratseth lang vei av Rekdal som alternativ.
Akkurat samme type valg som Bratseth gjorde i 2007, da styret ba han finne ny trener.
Han valgte Hamren. Et relativt sikkert kort for suksess i Norge med de rette ressursene.
Fullstendig ute av takt med klubbens sjel og hvordan de fleste ønsker at klubben skal utvikle seg.
Tror Rekdal med RBKs ressurser klarer å vinne serien i løpet av 1-2 sesonger. Er i sterk tvil om han kan få til noe i Europa..
Er helt sikker på at post Rekdal er klubben enda lenger unna det supporterne ønsker at klubben skal være, og veien tilbake vil være mye lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:37 Post subject: |
|
|
Hadde aldri trodd at dette skulle være aktuelt. En Rekdalansettelse er for meg helt absurd. Jeg syns ikke han framstår særlig kunnskapsrik. Jdg har ingen tro på at han takler motgang, blir bare sur og grinete. Han har spilt kjedelig fotball med lagene sine. Rekdal er bare en kjip fyr. Håper dette er tull og tøyserykter. Han er virkelig ikke personen som skaper engasjement rundt klubben! |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.12.2021 11:44 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Et relativt sikkert kort for suksess i Norge med de rette ressursene.
|
Absolutt ikke, mannen har aldri vært leder for et lag som spiller dominerende fotball. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
|