| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bart1 Veteran
|
Posted: 17.11.2021 16:27 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Bart1 wrote: | | Hvor mange ganger har vi sagt at "denne treneren bør få tid og med han, vil vi se om det er treneren eller resten det er feil med"... Det er aldri ledelsen sin feil, og trenere har blitt byttet ofte de siste 20 årene.. |
Av trenerne som har blitt ansatt de siste 20 årene, er det vel bare Hamren i 2008 som har fått unison begeistring på samme måte som Knutsen får nå. Dette kan ikke sammenlignes med når styret snakket om å gi tid til Perry 1,2,3, Janne og Horneland. Da var supporterne allerede på bakbeina. |
Vi sa vel akkurat det samme om Kåre, når han startet med å få resultater de første to årene.. Jan Jøhnson som opplevde massiv suksess med Stabæk var det vel også samme prat.
Du kan ikke alvorlig mene at det er kun Hamren som vi på forhånd har ment skulle få arbeidsro til å bygge et RBK de siste 20 årene?
Jeg tar opp denne diskusjonen igjen om et år eller to, da jeg ikke ser det som hensiktsmessig å diskutere dette før han har signert... |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 17.11.2021 16:45 Post subject: |
|
|
Jeg tror jaggu meg aldri det har vært så stor fallhøyde som det er nå, om han blir RBK-trener. Ikke engang Ola By Riise hadde like mye press på seg, som det Knutsen vil få i Rosenborg.
Min oppfatning er lik din. Kortere vei fra frelser til flopp finnes ikke i fotball-norge. Og det faktum at det nærmest unisont i media og her inne pekes på Knutsen som redningsmannen for trønderne gir meg følelsen av at en sesong uten seriegull og deltakelse i EL eller CL er mislykket. Nå vil det ikke bli CL til neste år, og det kan fort bli fritt for europakamper for Rosenborg. Om Knutsen da ikke leverer et trofe i form av seriegull er også det fiasko. Så blir naturligvis ikke Knutsen beskyldt for å ha ansvaret for alt dette, da man må legge minst like mye ære til Hareide for at det ikke ble noen trofeer (mtp. cup og tabellplassering i 2021).
Så er vi plutselig inne i en eller annen form for skjebnesesong for Knutsen. Da har han tre muligheter; europadeltakelse, seriegull eller cupgull. Vi vet vel alle at det sistnevnte alene ikke er nok. Jeg er faktisk ganske skeptisk, men det gjelder egentlig enhver trener som kommer til Rosenborg. På mange måter en mer krevende jobb enn den stillingen Solskjær sitter i. Alt annet enn seier virker ikke å være godt nok.
Samme gjelder Molde forøvrig, der treneren som har levert solide resultater i Europa League, samt ført klubben til et seriegull og sannsynligvis to seriesølv nå nærmest blir halshugget. Bare tenk dere om Glimt skulle greie å vinne seriegull i 2022? _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.11.2021 17:00 Post subject: |
|
|
Selvsagt er det stor fallhøyde i RBK og det skal det da også være. Ingen uavhengig av antall trenere har vunnet så mye som oss i nyere tid.
Glimt og RBK er som RBK og Liverpool.
Selvsagt vil Knutsen prøve å prestere i Norges største klubb.
Det trigger nok alle trenere i Norden.
Det er press og skal være press. Det er de liker de som vil bli best.
Knudsen vil kjenne på et fullsatte RBK i EL matcher.
Potensialet er CL.
Kan godt hende han mislykkes her men han trigges nok av å bygge opp noe med slikt potensialet _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.11.2021 17:02 Post subject: |
|
|
Er uenig i nesten alt du skriver Aspmyra.
Knutsen får bruke talenter og bygge stein for stein fordi han har vist at han kan lykkes med det hvis han får tid. Seriegull, europa eller cupgull. En av tre vil være mer enn godt nok for fansen så lenge vi forsøker å spille offensiv fotball.
Faktisk vil jeg si tålmodigheten og spillerommet aldri har vært større for en potensiell trener siden Eggen.
Last edited by Hedning on 17.11.2021 17:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 17.11.2021 17:02 Post subject: |
|
|
| Aspmyra wrote: | | Om Knutsen da ikke leverer et trofe i form av seriegull er også det fiasko. |
Det er nettopp troen på at denne setningen er sann som er en stor hemsko for klubben, dersom treneren står for angrepsspill og utvikling av en spillestil som underbygger dette så er tålmodigheten faktisk stor. Det er ansettelsen av trenere som ikke står for utvikling av angrepsspill som er problematisk; Kåre stod for angrepsspill men ikke det å utvikle seg og spillestilen videre, dette gjorde at når de spillerne som passet den stilen Kåre ville spille med ble eldre og andre viktige spillere forsvant så evnet han ikke å utvikle spillestilen til å passe spillerne og deres nåværende ferdigheter. Så fallhøyden hans i første sesong dersom det ikke blir seriegull er ikke der så lenge man kan se noen form for positiv utvikling i spillestilen |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 17.11.2021 17:03 Post subject: |
|
|
| bArE tEnK dErE oM gLiMt SkUlLe GrEiE å ViNnE sErIeGuLl I 2022 |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.11.2021 17:11 Post subject: |
|
|
Godt å se deg her inne, Kjetil! _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 17.11.2021 17:13 Post subject: |
|
|
| Kjetil Knutsen wrote: | | bArE tEnK dErE oM gLiMt SkUlLe GrEiE å ViNnE sErIeGuLl I 2022 |
Så du har vært her inne siden 2006 og klart å skrive 6000 innlegg uten at noen har lagt merke til deg? Nå føler jeg meg litt flau. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.11.2021 17:13 Post subject: |
|
|
Uenig med Aspmyra. Enig med meg selv og Hedning.
Jeg tror de fleste (med litt peiling) aksepterer middelfarer-nivå et års tid, deretter sakte men sikker fremgang. Så lenge fremgangen er synlig over tid så vet alle at mannen har det han trenger i hodet for å lykkes til slutt.
Får snakke for meg selv. Jeg er superkritisk og utålmodig. Ikke denne gangen. Tipper flere her inne kjenner seg igjen i det. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1565 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 17.11.2021 17:40 Post subject: |
|
|
Det handler om å ha troa, som Eggen alltid sa, det er det som driver oss supportere.
Horneland ga meg aldri tro på at det skulle bli bra.
Hareide trodde jeg først skulle få det til, men den troa ble mindre og mindre for hvert år.
Knutsen har jeg enorm tro på. Greier han å vise utvikling i spillet og gi meg troa på at dette bare blir bedre og bedre har jeg god tålmodighet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.11.2021 17:51 Post subject: |
|
|
Det vil jo nesten være bra for oss dersom Glimt fortsatt skulle beholde litt av det selvspillende pianoet mens vi bygger oss opp, det tyder på at endringer er grunnleggende. Men jeg tror jo, som før, at en dyktig trener med vårt lag fort lykkes med endringer tidlig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.11.2021 18:02 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er få som realistisk forventer at RBK 2022 skal se ut som Glimt 2020. Jeg har generelt inntrykk av at "folk" tror Rosenborg-fansen stiller høyere krav enn hva de faktisk gjør. Det er jo ikke slik at vi forventer en ny Eggen hver gang det kommer ny trener, snarere tvert imot; disse "prosessene" som er kjørt i snart 20 år gjør at man ikke tør forvente hverken gull eller grønne skoger.
For min del vil jeg si at jeg sjelden har sett et så dekket bord i klubben som det ser ut til å være nå. Hareide har bygget høvelig opp med nødvendigheter i støtteapparatet, og det har kommet inn en del meget spennende spillere under denne tiden. Det som trengs nå er en trener/team som kan gjøre det Hareide ikke klarte; å sy sammen lagets potensiale i noe som ligner et kollektiv. Og akkurat på dette punktet må vel herrene Knutsen og Kalvenes sies å ha brukbare skussmål.
Jeg blir veldig overrasket om Rosenborg ikke ligner vesentlig mer på et lag allerede neste år, med relasjoner og grunnspill. Og jeg blir ditto overrasket om det viser seg å bli noen form for konsensus rundt at dét ikke er godt nok. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 17.11.2021 18:10 Post subject: |
|
|
RBK-fansen er kravstor. Det er riktig. Men vi er mere kravstore når det gjelder spillestil enn resultater.
Derfor fikk Perry og Horneland motstand fra første stund. De kom drassende med en spillestil som majoriteten av supportere var motstandere av.
| Bart1 wrote: | | Jan Jøhnson som opplevde massiv suksess med Stabæk var det vel også samme prat. |
Jeg mener det samme gjelder Jönsson. Han hadde suksess med Stabæk. Til tider spilte de fin fotball også. Men det var passiv kontringsfotball hvor fokus var på å få ballen til Nannskog i bakrom. Dette er ikke Rosenborg-fotball.
Når Hoftun aktivt valgte vekk Eggen for å dra inn Jönsson i Arsenal-Pysjamasen, førte det til at han startet i null. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.11.2021 18:42 Post subject: |
|
|
Forskjellen ligger i at de siste ti årene så har vi blitt mye flinkere til å vite hva vi vil ha, og i særdeleshet hva vi ikke vil ha. Knutsen er omtrent perfekt match der hvor Janne har insistert på å spille 4-4-2 med en 4-3-3 stall, Perry har prøvd stakato 4-2-3-2, Kåre har vist ettertrykkelig at han burde gå tilbake til å selge biler, Hareide prøver å trene RBK som om det er et landslag. Horneland nevner Semb som forbilde for å få gullstjerne i NFF-boka....
Knutsen har den fordelen at vi vet veldig godt at han sannsynligvis er Norges klart* dyktigste klubbtrener siden Eggen samtidig som at han står for en filosofi som vi liker og har etterlyst i ti år. Jeg tipper at så lenge vi får se klare tegn på at vi omsider får se at vi får et innarbeidet angrepspill og offensiv innstilling til kampene, så vil Knutsen komme til å ha goodwill nok til å få to år på seg før resultatene bør begynne å komme. Det aner meg at det er mer enn nok tid.
*kanskje Trond Sollied kan måle seg før det gikk nedoverbakke på det personlige plan for ham. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Borteboer Junior
|
Posted: 17.11.2021 18:46 Post subject: |
|
|
https://www.nettavisen.no...3424206586
Nettavisens journalist har ofte gode kilder i norsk fotball.
Som jeg og en Dortmund har kommentert tidligere: KK er ikke nærmest klar for RBK slik mange mener. KK var positiv til RBK, men utviklingen til Glimt og motsatt hos RBK har gjort dette vanskelig. Jeg tror ikke Kotengs og RBK-spillernes uttalelser i media styrker muligheten for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 17.11.2021 18:47 Post subject: |
|
|
| Morten P er det deg? |
|
| Back to top |
|
 |
Borteboer Junior
|
Posted: 17.11.2021 18:48 Post subject: |
|
|
| Nei, Stian Wahl i Nettavisen har ofte peiling og gode kilder. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.11.2021 18:48 Post subject: |
|
|
Etter det Nettavisen kjenner til hadde Glimt-treneren i utgangspunktet fått en frist til å gi Rosenborg en tilbakemelding på om han ønsket å ta jobben på Lerkendal. Denne fristen skal 53-åringen ikke ha overholdt.
Virker i alle fall ikke som noe som er bankers.. _________________ I kvit å svart..
Last edited by Troillongan on 17.11.2021 18:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.11.2021 18:49 Post subject: |
|
|
"Etter det Nettavisen kjenner til hadde Glimt-treneren i utgangspunktet fått en frist til å gi Rosenborg en tilbakemelding på om han ønsket å ta jobben på Lerkendal. Denne fristen skal 53-åringen ikke ha overholdt."
Ouch. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 17.11.2021 18:49 Post subject: |
|
|
| Borteboer wrote: | | Jeg tror ikke Kotengs og RBK-spillernes uttalelser i media styrker muligheten for RBK. |
Hvilke uttalelser siktet du til? |
|
| Back to top |
|
 |
Borteboer Junior
|
Posted: 17.11.2021 18:58 Post subject: |
|
|
Koteng er veldig flink NÅ til å presisere at han snakker om trenere på generelt grunnlag osv, altså ikke nevne Knutsen. Før snakket han om Knutsen konkret.
Knutsen liker å jobbe med fullt fokus på i dag, og liker garantert ikke det som har skjedd den siste tiden. Det vil si fokuset på han og hans fremtid - som igjen utfordrer hans mantra om fokus på i dag. Koteng har med sine tidligere uttalelser ikke gjort dette bedre, ei heller at RBK-spillerne stiller opp i intervju om hvor bra Knutsen kan bli for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 17.11.2021 19:10 Post subject: |
|
|
Så er det viktig å huske på at Koteng har hensyn og ta som ikke Knutsen har. RBK er en stor merkevare som det er stor interessere for. Selv om man ikke skal snakke helt åpent i media om hvem man ønsker som trener så er det allikevel viktig at man gir indikasjoner på hva klubben tenker. Koteng har kanskje i overkant lekt med denne balansen i denne prosessen men synes i grunn det har vært helt greit håndert. Knutsen er profesjonell og holder fokus på prestasjon i B/G, men han er selvfølgelig klar over de mekanismene som er sving, og jeg tror han tar det med knusende ro at Koteng og andre uttaler seg i media.
Har også liten tro på at de har gitt Knutsen en rigid deadline, da det er ganske åpenbart at han ikke er særlig glad i å blande kortene mitt i sesong. Kan vel heller tenkes at han har signalisert at det kunne komme en avklaring nå men har bedt om litt mer tid? Spekulasjoner selvfølgelig, men synes det virker sannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.11.2021 19:27 Post subject: |
|
|
Tenk at noen fortsatt leser nettavisen i 2021. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 17.11.2021 19:28 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | "Etter det Nettavisen kjenner til hadde Glimt-treneren i utgangspunktet fått en frist til å gi Rosenborg en tilbakemelding på om han ønsket å ta jobben på Lerkendal. Denne fristen skal 53-åringen ikke ha overholdt."
Ouch. |
Så står det videre:
Styreleder Ivar Koteng slår imidlertid tilbake mot Nettavisens opplysninger.
- Det er ikke korrekt. Vi opererer ikke med noen frister, sier Koteng til Nettavisen. Styrelederen påpeker at han snakker om trenerjakten på generelt grunnlag og vil ikke kommentere aktuelle kandidater. _________________ Fem, fem, ti - done deal |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 17.11.2021 19:33 Post subject: |
|
|
| Borteboer wrote: |
Knutsen liker å jobbe med fullt fokus på i dag, og liker garantert ikke det som har skjedd den siste tiden. |
Imponerende hvor godt du kjenner KK. Lukter BS. Ingen her inne har hevdet at KK er så godt som klar for Rosenborg. De med kilder har imidlertid antydet at klubben vurderer det slik. En vesensforskjell som du åpenbart ikke evner å forstå.
Hva med disse med kilder som hevder at KK ikke blir ny RBK-trener? Om det går slik vi tror skal det bli interessant å oppleve disse sno seg unna. Men logger vel kun ut og etablerer en ny bruker.[/b]
Last edited by rail on 17.11.2021 19:41; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
|