| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.11.2021 20:10 Post subject: |
|
|
Med tanke på at han bytter ut store deler av Glimt laget hver vinter er det vel få grunner til å tro at det skal ta så lang tid før vi ser resultater i Rosenborg med Knutsen som trener.
Det med tålmodighet synes jeg også er en myte da da både Perry2 og Horneland fikk lang tid til å prøve å få det til. Langt lenger enn veldig mange andre toppklubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 13.11.2021 20:30 Post subject: |
|
|
Er bra naivt og tro alt kommer til og bli «gamle Rosenborg» igjen om vi bare får inn en trener som Knutsen. Etter mitt skjønn, så ville RBK pr dags dato hatt godt av og få en sk «mellommann» som trener. En trener som bygger opp laget igjen, før vi får inn en bedre trener som ev kan ta oss tilbake til gamle høyder igjen.
Flere klubber/landslag har kjørt denne modellen med stor suksess på senere år, som f.eks Man City med Pellegrini før de fikk tak i Guardiola eller Danmark med Hareide før de fikk Hjulmand som landslagssjef.
Last edited by Joestlaachmkr on 13.11.2021 21:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 13.11.2021 20:43 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Med tanke på at han bytter ut store deler av Glimt laget hver vinter er det vel få grunner til å tro at det skal ta så lang tid før vi ser resultater i Rosenborg med Knutsen som trener.
Det med tålmodighet synes jeg også er en myte da da både Perry2 og Horneland fikk lang tid til å prøve å få det til. Langt lenger enn veldig mange andre toppklubber. |
Kåre fikk også veldig mange sjanser, noe som forsåvidt er greit nok mtp hva han hadde levert av titler. Men når man er ferdig med møte nummer to med samme kritikk fra styret mot sittende trener mener jeg at man allerede der bør begynne så smått med prosessen å kartlegge trenermarkedet. Ikke vente til mandagen etter sparkingen og begynne sånn: " ska vi sjå, kæm e de som itj har jobb no som kuinna ha trænt oss?" _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 13.11.2021 21:36 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Det fantes mange gode argumenter for å sparke Kåre i 2018. Men det hadde bare gitt mening om de hadde ansatt en trener som evnet å bygge videre på det som allerede eksisterte og var positivt fra de siste fire årene. I stedet bestemte styret at nyoppfinning av krutt er en bedre strategi enn rød tråd. |
Synes dette er et viktig poeng. I løpet av sesongene med Kåre hadde vi bygd oss opp igjen, og da de så at det var sportslig utforbakke siden sommeren 2016, burde de straks ha starta jobben med å finne en trener som kunne ta et videre steg opp. Så fikk Kåre sparken (med god grunn), og så var prosessen likevel håpløst dårlig fra ledelsen, og vi endte opp mer Horneland som sikkert kunne ha vært en fin assistent, men som ikke var stor nok for hovedtrenerjobben. Nå har klubben lenge visst at Hareide skal ut, så nå må vi forvente at de har en tydelig plan, og at det ikke blir panikk-henting av "noen" i januar.. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.11.2021 21:59 Post subject: |
|
|
Koteng og Bratseth skulle makse Europa potensialet. Men det å ha et mål uten en plan er definisjonen på en drøm, dessverre.
Det er naivt og det er også dårlig selvinnsikt.
De ble for selvgode, og trodde, det gikk av seg selv, som under Eggen.
De kunne vært mere heldig en dyktig og fått hjulmand. Men de hadde ingen plan og hadde heller ikke gjort noe arbeid i forkant av sparking. De hadde jo coolen så det kunne ikke bli helt katastrofe.
Ender vi opp med noen fra Allsvenskan så er min klare mening at det ikke vil bli optimalt. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.11.2021 22:51 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | I løpet av sesongene med Kåre hadde vi bygd oss opp igjen, og da de så at det var sportslig utforbakke siden sommeren 2016, burde de straks ha starta jobben med å finne en trener som kunne ta et videre steg opp. Så fikk Kåre sparken (med god grunn), og så var prosessen likevel håpløst dårlig fra ledelsen, og vi endte opp mer Horneland[...] |
RBK hadde en dyktig trener i Coolen som var han som tok over etter Ingebrigtsen. Tror nok planen var at om han leverte (noe han gjorde når han berget stumpene) så ville det bli han videre. Så at det tydeligvis likevel ikke var greit for spillergruppa var nok det som sendte RBK ut i en ny febrilsk trenerjakt som endte med Horneland. Jepp, når det gjelder hovedtrener - drit i hva en spillergruppe som har hatt livets glade dager på trening med kompistreneren sin vil eller ikke - det må være moralen i den fiasko-historien der... |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 14.11.2021 00:13 Post subject: |
|
|
| Joestlaachmkr wrote: | Er bra naivt og tro alt kommer til og bli «gamle Rosenborg» igjen om vi bare får inn en trener som Knutsen. Etter mitt skjønn, så ville RBK pr dags dato hatt godt av og få en sk «mellommann» som trener. En trener som bygger opp laget igjen, før vi får inn en bedre trener som ev kan ta oss tilbake til gamle høyder igjen.
Flere klubber/landslag har kjørt denne modellen med stor suksess på senere år, som f.eks Man City med Pellegrini før de fikk tak i Guardiola eller Danmark med Hareide før de fikk Hjulmand som landslagssjef. |
Dette høres ut som en kjempeidé. La oss få inn nok en trener som ikke holder mål, i påvente av KK om noen år. Du tenker vi ikke ligger nok nede og spreller enda? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.11.2021 00:32 Post subject: |
|
|
Altså, nå har vi brukt tiden under Hareide til å etter hvert rigge til stallen slik at hvem det nå blir som leder laget fra Januar av vil komme til dekket bord, så jeg tenker den jobben har Åge egentlig gjort, det bare føles ikke sånn fordi han har gjort en elendig jobb på felt og inn mot kamp.
Så tror jeg også at en Knutsen eller tilsvarende fort kan trenge litt tid på å få ting ut i kamp, men samtidig så kommer nysgjerrige skuelystne til å møte opp på feltet for å se på hva de holder på med og få et inntrykk av om det er bedagelig kjegleflytting eller detaljfokus med høy intensitet som praktiseres. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 14.11.2021 02:04 Post subject: |
|
|
| rail wrote: | | Dette høres ut som en kjempeidé. La oss få inn nok en trener som ikke holder mål, i påvente av KK om noen år. Du tenker vi ikke ligger nok nede og spreller enda? |
Du ser jo åpenbart ikke poenget.
Det finnes utallige klubber og landslag hvor denne modellen har vist seg å være en stor suksessoppskrift, deriblant Man City og Danmark. At en trygg og meritert trener tar over i noen år og utvikler laget i rett retning, før den perfekte treneren tar over etter han igjen. Når det gjelder Knutsen, så tror jeg som sagt at han ikke blir RBK trener.
At Hareide ikke lyktes med RBK har med styret i RBK å gjøre, inkompetanse blir forbokstaven når man skal beskrive ledelsen i denne klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.11.2021 08:58 Post subject: |
|
|
| Nei, at Hareide har feila har faktisk ingenting med styret å gjøre. Bortsett fra at de ansatte han. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 14.11.2021 10:37 Post subject: |
|
|
| Vi har ikke hatt annet enn mellommenn siden 2002 (kanskje med unntak av Hamren). At dette plutselig nå skal være en genistrek blir veldig spesielt for min del. Hareide har bygget opp en del rundt klubben han selvom han ikke leverte på banen. Han skulle være her en liten periode for å bygge klubben for fremtiden, altså, en mellommann. |
|
| Back to top |
|
 |
Dortmund99 Junior
|
Posted: 14.11.2021 11:19 Post subject: |
|
|
Har fulgt med på forumet her over lengre tid, og syns det er både morsomt og inspirerende, men tidvis også noe frustrerende.
Er vanligvis ikke en person som deltar aktivt i diskusjoner på nett, men nå føler jeg for å komme med en liten kommentar.
Ser at håpet om å få Kjetil Knutsen til RBK er sterkt, og det er selvsagt bra. KK er per i dag Norges beste klubbtrener, og kunne nok under de riktige forutsetningene gjort en bra jobb også hos oss. Når jeg skriver "de riktige forutsetningene" så er det fordi jeg mener at det er for mye rot internt i klubben her til at han vil greie å gjøre en like god jobb her som hos Glimt. Men det er forsåvidt en annen diskusjon.
Det jeg egentlig ville kommentere er det faktum at en del personer her inne later til å vite at KK allerede har en avtale med RBK og helt sikkert kommer hit i januar. Det medfører ikke riktighet, og er nok i beste fall basert på at KK har opptrådt høflig og positivt innstilt overfor RBK tidligere i år.
Hvis disse personene har pålitelige kilder, så burde de også vite hvorfor Dorsin nå har intensivert jakten etter andre kandidater "over kjølen".
I starten av landslagspausen mottok RBK negative signaler fra nord (eller vest for å være mer presis) som tilsa at de måtte vurdere plan B. Det er ikke avklart om KK forlenger kontrakten med Glimt nå, eller går til en annen klubb. Men slik det ser ut nå så er nok RBK i beste fall å betrakte som et potensielt 3. eller 4.valg. Knutsen og Glimt har fokus på å fullføre sesongen, så mest sannsynlig kommer det ingen endelig klargjøring før etter at serien er ferdigspilt.
Det er veldig bra at folk har troen og håper at KK kommer hit (jeg håper også) , men er man 100% overbevist om at han kommer så reder man i alle fall grunnen for en gedigen nedtur rett før jul.
Akkurat nå virker det mye mer sannsynlig at vi har trener(e) fra nabolandet når vi skriver januar på kalenderen.
Som trønder som har flyttet litt rundt i landet siste 20 år, så tenker jeg også at en del fans må stikke fingeren i jorda i forhold til hvilken anseelse Rosenborg nå har i resten av landet og utenfor landegrensene.
Som "Joest...." skrev lengre opp her, så er det veldig mye som har endret seg siste 15 år, og det er ikke lengre noen automatikk i at vi greier å tiltrekke oss de beste spillerne eller trenerne, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 14.11.2021 11:27 Post subject: |
|
|
| Det du sier er at du vet akkurat like lite som alle andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Dortmund99 Junior
|
Posted: 14.11.2021 11:58 Post subject: |
|
|
Jeg skulle gjerne visst mer, men 2 ting vet jeg:
1. Sannsynligheten for at KK ender opp her har dessverre blitt vesentlig redusert siste uka.
2. HVOR han til slutt ender opp blir ikke kommunisert før medio desember.
Hvorfor det er slik nå blir mer spekulasjon, men er jo naturlig å se det i sammenheng med potensielt CL-spill for Glimt, og interesse fra utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.11.2021 12:12 Post subject: |
|
|
Vel Dortmund, har du kilder på at RBK nå bare er 3 og 4 valg til Knutsen!!.
Hvordan vet du det ?. Kilder ?
Same shit, different wrapping _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.11.2021 12:21 Post subject: |
|
|
| Dortmund99 wrote: | | I starten av landslagspausen mottok RBK negative signaler fra nord (eller vest for å være mer presis) som tilsa at de måtte vurdere plan B. |
Med Vest, mener du Molde? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.11.2021 12:48 Post subject: |
|
|
Hvis Kjetil Knutsen velger Molde forstår jeg lite med mindre det handler om midler. Du får ikke mye respekt av å trene Molde og det blir ikke spesielt stort da klubben er ett kunstig byggverk drevet bygdas milliardær.
På samme måte som Guardiola heller ikke får spesielt mye respekt for det han vinner med Manchester City, det er få som bryr seg og det er noe skittent med det som vinnes. Nett som å vinne OL gull som dopet. Det samme er det for Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
Posted: 14.11.2021 12:51 Post subject: |
|
|
| KK sin familie bor jo i Bergen, han har uttalt seg senest i fjor at det har vært veldig tøft å være uten familien, det skal ikke forundre meg at Kjetil blir ny Brann trener! |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 14.11.2021 12:54 Post subject: |
|
|
| Da blir han fort OBOS trener, og det tviler jeg litt på at han vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.11.2021 12:55 Post subject: |
|
|
| Det ville vært et valg det hadde vært lett å respektere og faren for at det kan skje er enda større om Brann spiller i tippeligaen neste år så da får vi krysse fingrene for at det blir nedrykk i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
Dortmund99 Junior
|
Posted: 14.11.2021 13:11 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Med Vest, mener du Molde? |
Nei nei, for all del. Var ikke meningen å antyde Molde, det må jo være worst case scenario.
Skrev vest fordi KK selv ikke var oppe i nord (Bodø) på det tidspunktet.
Var litt upresis der, beklager det. Ønsker ikke å forårsake unødvendig angst hos noen her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.11.2021 13:28 Post subject: |
|
|
| Dortmund99 wrote: | Hvis disse personene har pålitelige kilder, så burde de også vite hvorfor Dorsin nå har intensivert jakten etter andre kandidater "over kjølen".
I starten av landslagspausen mottok RBK negative signaler fra nord (eller vest for å være mer presis) som tilsa at de måtte vurdere plan B. |
Det er ikke intensivert noe jobb i utlandet. Denne har pågått i flere måneder og ingenting er endret der. Han serberen er nummer fire eller fem de har pratet med utenom KK, og dette startet lenge før pausen.
Det finnes ingenting som indikerer at det har vært negativ utvikling den siste uka, og avklaring kommer til å komme før medio desember. Ingenting er klart enda, men det skal dukke opp noe ganske fett fra utlandet innen noen ganske få dager om ikke Knutsen skal bli RBK-trener. Det kan selvsagt skje, og da er det ryddig at vi jobber både med plan B og C. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.11.2021 13:30 Post subject: |
|
|
| Legger sjampisen på kjøl. |
|
| Back to top |
|
 |
Borteboer Junior
|
Posted: 14.11.2021 14:18 Post subject: |
|
|
[quote="Hedon"] | Dortmund99 wrote: |
Det finnes ingenting som indikerer at det har vært negativ utvikling den siste uka, og avklaring kommer til å komme før medio desember. Ingenting er klart enda, men det skal dukke opp noe ganske fett fra utlandet innen noen ganske få dager om ikke Knutsen skal bli RBK-trener. Det kan selvsagt skje, og da er det ryddig at vi jobber både med plan B og C. |
KK har vært positiv til RBK, men dette har så vidt jeg forstår kjølnet ettersom Glimt ligger an til ny mulighet for CL og ECL-suksessen vil åpne nye dører for han. Han er ikke typen til å ta over Norwich i en spennende periode i Glimt, og er heller ikke typen som har bestemt seg for RBK for flere måneder siden, slik det nærmest hevdes her inne.. Forstått det på samme vis som en ovenfor - Rbk er mindre interessant nå selv om det ikke kan utelukkes. . KK har hatt tilbud fra utlandet som han har takket nei til. Har tid til å vente på det riktige tilbudet og trives godt i Glimt som han nå ser utviklingspotensial. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 14.11.2021 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg blir virkelig imponert over hvor mange forumpostere her inne som har så mye info om trener prosessen og kjenner Knutsen så godt at man vet hva han tenker og hva han synes. Det er nesten så det er for godt til å være sant  |
|
| Back to top |
|
 |
|