| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
36% |
[ 22 ] |
| Reitan |
|
26% |
[ 16 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hovland |
|
1% |
[ 1 ] |
| Andersson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hoff |
|
4% |
[ 3 ] |
| Tettey |
|
22% |
[ 14 ] |
| Tagseth |
|
4% |
[ 3 ] |
| Holse |
|
1% |
[ 1 ] |
| Islamovic |
|
1% |
[ 1 ] |
| Vecchia |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 61 |
|
| Author |
Message |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 19.08.2021 21:29 Post subject: |
|
|
Det er ingen vits i å komme med sure oppstøt etter å ha tapt 0-2 borte mot et av de bedre lagene i fransk toppserie. De skal være bedre enn oss.
Det er der Rosenborg er per i dag, når vi er omtrent det tredje beste laget i Norge, og det er lenge siden vi har hatt en stamme og god samhandling i laget etter å ha terpet og terpet på det samme, eller store talenter som lukter på sitt store gjennombrudd og som setter farge på laget. Det er verken glitrende samspill, noen offensiv kraft eller noen X-faktor over dette Rosenborg-laget, men sånn er det nå bare.
Vi kan fremdeles snu dette på hjemmebane, men skulle vi bli slått ut før gruppespillet starter i fotball-europas tredjedivisjon, så må vi bare erkjenne at selv på dette nivået så må vi ha flaks i trekninga i playoff, gitt dårlig ranking.
Vi må bygge sten på sten, og det har vi visst lenge. Dagens kamp var i så måtte en påminnelse om hvor laget står hen i dag, og den jobben som må gjøres i årene fremover om Rosenborg igjen skal spille gruppespill i Europa om høsten. På den annen side, det skjer neppe, dessverre, men nettopp derfor får en heller glede seg over slike kamper som denne, hvor laget tross alt spiller play-off om en plass i et gruppespill. En dag om ikke lenge kan selv det fortone seg som totalt urealistisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.08.2021 21:32 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Vrak Eyolfsson til returkampen. Han er dessverre helt ute av form! |
"UTE AV FORM" HAHAHAHAHA.
Dette sies når spillerne blir avkledd mot bedre motstandere. Jeg sa at Holmar ikke er god nok etter et par kamper for RBK. Jævlig merkelig at jøkene i RBK hentet han tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.08.2021 21:34 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Mikkelsen wrote: | At folk orker å se Perry/KI/Horneland/Åge fotball år etter år haha.
|
Jeg synes folk må få lov til finne ut av det der selv altså. Personlig er jeg enig i inneholdet og har sett veldig lite Rosenborg de siste årene, dette er en privat avgjørelse og jeg føler ikke at jeg har behov for å tapetsere forumet med det. |
Hvis alle boikotter RBK, så gjør de kanskje noe med hva de har valgt å gjøre de siste 10 årene påtide med noe nytt. Bort med Koteng og late som at vi skal spille Eggen-fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.08.2021 21:35 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Senador bemærk venligst at jeg skriver at Åge skal turde ændre på holdet. Han skal turde satse offensivt. |
Poenget er at han har klippekort på enkelte spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 19.08.2021 21:36 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om det finnes et nettsted for RBK-supportere, og uten suttrekjerringer? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.08.2021 21:36 Post subject: |
|
|
Selvsagt skal vi være seriøse på et forum osv. Men der er lett å slenge ut ting av ren spontan følelse.
Men seriøst, var dette en kamp med et RBK lag og en prestasjon som skapte noe entusiasme og glede ?.
Jeg synes ikke det.
Vi skal selvsagt ikke forvente for mye. Men dette var bare trist på alle måter synes jeg. Vi hadde ingenting å komme med.
Ufarlig og upresist. Kælking og ball tap osv.
Sorry men dette var triste saker. _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 19.08.2021 21:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.08.2021 21:37 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | Det er ingen vits i å komme med sure oppstøt etter å ha tapt 0-2 borte mot et av de bedre lagene i fransk toppserie. De skal være bedre enn oss.
Det er der Rosenborg er per i dag, når vi er omtrent det tredje beste laget i Norge, og det er lenge siden vi har hatt en stamme og god samhandling i laget etter å ha terpet og terpet på det samme, eller store talenter som lukter på sitt store gjennombrudd og som setter farge på laget. Det er verken glitrende samspill, noen offensiv kraft eller noen X-faktor over dette Rosenborg-laget, men sånn er det nå bare.
Vi kan fremdeles snu dette på hjemmebane, men skulle vi bli slått ut før gruppespillet starter i fotball-europas tredjedivisjon, så må vi bare erkjenne at selv på dette nivået så må vi ha flaks i trekninga i playoff, gitt dårlig ranking.
Vi må bygge sten på sten, og det har vi visst lenge. Dagens kamp var i så måtte en påminnelse om hvor laget står hen i dag, og den jobben som må gjøres i årene fremover om Rosenborg igjen skal spille gruppespill i Europa om høsten. På den annen side, det skjer neppe, dessverre, men nettopp derfor får en heller glede seg over slike kamper som denne, hvor laget tross alt spiller play-off om en plass i et gruppespill. En dag om ikke lenge kan selv det fortone seg som totalt urealistisk. |
"Vi må bygge sten på sten". Prøver du å være morsom? Det er hverken struktur på spillestilen eller spillerlogistikken. RBK har ledere som er inkompetente, hvor spillerkjøp virker tilfeldige. Det er ingenting som skulle tilsi at fremtiden ser lys ut. Stoler ikke på det som skjer i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 19.08.2021 21:43 Post subject: |
|
|
| Vi kan starte med at få Holse væk fra den højre kant og ind centralt. Så har vi en derinde, der kan spille fremad og er meget direkte. Åge gør Holse dårligere derude og dermed også holdet. Så bør Noah starte før Dino de næste kampe. Og så bør Eylof nok få en pause. Jeg synes stadig ikke vi er ude og jeg ser ikke dagens resultat som en katastrofe. Men vi skal turde sadle om nu for at vinde og vende det. Keeper var MOM i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.08.2021 21:43 Post subject: |
|
|
| Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 19.08.2021 21:45 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
Synes Vikvang og Hansen var direkte svake i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.08.2021 21:47 Post subject: |
|
|
| El Duderino wrote: | | senador wrote: | | Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
Det blir summen av alt man gjør holder ikke. Det totale nivået blir ikke høyt nok. Når man for enhver pris skal gå et trøndere og lokale blir ting deretter. |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 19.08.2021 21:51 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | El Duderino wrote: | | senador wrote: | | Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
Det blir summen av alt man gjør holder ikke. Det totale nivået blir ikke høyt nok. Når man for enhver pris skal gå et trøndere og lokale blir ting deretter. |
Trøndere holder ikke her i Trøndelag nei, heller ikke Nederlendere. Hva skal vi ha? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.08.2021 21:53 Post subject: |
|
|
| El Duderino wrote: | | senador wrote: | | El Duderino wrote: | | senador wrote: | | Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
Trøndere holder ikke her i Trøndelag nei, heller ikke Nederlendere. Hva skal vi ha? |
Man kan jo starte med ansettelsesprosesser som alle andre…. Finne den beste kandidaten. Altså helt ukjente tilnærminger på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 19.08.2021 21:54 Post subject: |
|
|
Etter å ha ristet av meg skuffelsen er jeg faktisk optimist. Merkelig nok, haha!
Ok, Rennes er bedre enn oss. Men hadde vi klart å heve oss det lille kneppet, om vi bare behersker å kurere narkolepsi, ja så hadde dette vært uavgjort eller seier.
Det er ikke umulig å bli bedre - så mye bedre at vi hadde gitt den seriøs kamp i dag.
Vi skal aldri gi opp!
Men Dino, Eyjolf og Hovland må gi opp. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.08.2021 21:57 Post subject: |
|
|
Vi skapte vel 1 mulighet på en dødball. Det var ballmist og ikke to pasninger itrekk.
Det var stein dårlig. Men sikkert der vi nå er i forhold til Europa.
Vi burde heller prøvd å spille fotball og ryke ut så det er smeller enn dette tullet vi leverte her. Blir bare trist egentlig av hva vi presterer og Hvordan vi fremstår. Vi må da prøve!! _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 19.08.2021 21:58 Post subject: |
|
|
| El Duderino wrote: | | senador wrote: | | Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
Lite vits å prøve seg med humor på en som har vært i reeeee! modus i 15 år. Jeg lo, du får ta det du får. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 19.08.2021 22:01 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | El Duderino wrote: | | senador wrote: | | Nei, og når vi i tillegg beveger oss bort fra Europa med ansettelser av «ekte rbkere» som Vikvang og en speider som aldri har jobbet som det før. Da blir det tynn suppe som folk ikke gidder å betale for |
Lite vits å prøve seg med humor på en som har vært i reeeee! modus i 15 år. Jeg lo, du får ta det du får. |
Takk, håper jeg forstod deg rett. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 19.08.2021 22:06 Post subject: |
|
|
Skuffelsen ved å tape for meg iallefall ligger ikke i det faktum at Rennes var ett bedre lag, noe de helt klart er, men at våre mest rutinerte spillere opptrer som debutanter i eget felt. At Eyolf kjører auto-repeat på Mjøndalen baklengs målet er veldig skuffende for å si det mildt, at EDR som Adressa skrev ikke fullfører markeringene sine det samme. Hovland er også std Hovland.
Som Alsnes sa det etter OL gullet til Warholm, det holder ikke å snakke om det, man må gjøre det.
Enten trenes det ikke nok/ riktig på dette eller så tar spillerne ikke til seg lærdom. ToreR bar dessverre den kollektive viljen til å forsvare seg alene på sine skuldre i fjor, for å bli en god forsvarsspiller så må du ha den indre driven til å stoppe innlegg, ta ut mann i boks og blokke selv om det kan gjøre vondt.
På det siste skal Hovland få kred, der er han ofte bra i motsetning til sin makker. |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 19.08.2021 23:24 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | | MkBerg wrote: | | Det gjør vondt i hjertet å se hvordan RBK har tapt seg. |
Det var liksom denne kampen som fikk det til å stikke i hjertet?
Da har du en veldig selektiv hukommelse av RBK i Europa. |
Var mer en oppsummering av siste 10 år. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.08.2021 23:31 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Enten trenes det ikke nok/ riktig på dette eller så tar spillerne ikke til seg lærdom. ToreR bar dessverre den kollektive viljen til å forsvare seg alene på sine skuldre i fjor, for å bli en god forsvarsspiller så må du ha den indre driven til å stoppe innlegg, ta ut mann i boks og blokke selv om det kan gjøre vondt.
På det siste skal Hovland få kred, der er han ofte bra i motsetning til sin makker. |
Jeg tror dette i stor grad også handler om personlighet, om man har folk som er ledertyper og har rett mentalitet i nøtta. Det må i stor grad tas i scoutinga av hva slags typer vi signerer - eller i det minste bør ha et mininum av i laget. I tillegg har jeg også tro på mental trening her for å løfte det frem, som de kjører mye av i Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.08.2021 23:39 Post subject: |
|
|
PErsonlig ville jeg heller sett oss ryke 5-2 og forsøkt, men jeg mistenker Åge både trodde og prøvde å slippe med et ok borteresultat som f.eks 1-0 eller 1-1 evt 2-1 til Rennes.
Det er lett å sitte å si det ble helt feil både som underholdning og Rosenborgsk, men faktum er at vi ahr en trener som er en pragmatiker og som har fått gode resultater med en sånn tilnærmelse flere andre steder og han har ikke evnen tror jeg, til å forsøke å angripe lag som på papiret er mye bedre.
Åge er Åge og han er nå¨engang ansatt, så får vi ta det som det er.
Det som er problemet er jo som Senador er innom i en fotnote, at om vi først skal spille sånn så kan vi ikke ha så stor mangel på fart i andgrepsdelen.
Vi så det mot Ajax med Samuel og vi har sett det før meg Brattbakk, Carew og Jan Derek. I dag har vi ikke noen sånne spillere, ei heller på midtbanen som har nok frekvens (selv om Tagseth prøver).
SKal vi satse på å ta dem på kontringer og frustrere dem må vi ha mere kvalitet og fart fremover og DET har vi ikke med den troppen vi har per i dag men, vi har flere av kvalitetene i troppen og klubben som på sikt kan løfte oss dit at vi har muligheten til å gjennskape noe lignende.
Så får det være at Holmar og Even ikke holder nivået defensivt, det var vi klar over på forhånd.
Om vi beholder Holse til neste år har vi fort en treer på midten med Vagic, Tagseth og Holse, samt Noa på topp sånn at vi har nok frekvens og hurtighet, særlig om Ceide tar et par små steg til. Så får det være at den ene kanten blir mere en breddeholder og playmaker i en skeiv 4-4-2.
Det er ikke bekkmørkt om man ser fremover, men vi er sårbare og veldig avhengig av å ta de rette avgjørelsene fremover. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.08.2021 23:55 Post subject: |
|
|
Nå ville vi jo fått til 0-0 med to stoppere som tok duellene, trenger ikke nødvendigvis å vinne de, holder med å forstyrre motspiller nok til at avslutningen blir passe løs.
Riktignok så har vi de stopperne vi har, Besim og Ogbu sendt i fryseboksen av Horneland, og førstnevnte har ikke blitt sluppet ut av Åge (kan være grunner til det), skader har gjort at Henriksen aldri ble prøvd ut i den rollen osv. Holmar er jo fremdeles bedre enn Hovland.
Men et par grep jeg synes Ã…ge burde ha sett for lenge siden:
1. Dino må ut.
2. Konradsen skal ikke inn.
Får en helt annen dynamikk i laget med Tagseth/Skarsem/Holse på midten som drepes totalt hvis Konradsen spiller der istedenfor disse, Konradsen kan gjøre kurant jobb som indreløper sammen med en av disse. Tannløs midtbane slik Åge holder på å sette ham inn sammen med typer som Hoff og Tettey eller som en av to sittende....
Mye av det samme kan sies om Dino, han melder seg ut og gjør at vi ikke har et framre pressledd som gjør at vi kan løfte laget men faller inn i egen seksten. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.08.2021 06:33 Post subject: |
|
|
| Jeg er helt enig i at mange har hatt alt for høye forventninger. Rennes skal slå oss 9 av 10 ganger. De har enkeltspillere som er verdt flere ganger det klubben vår er verdt. Rosenborg har ifølge Transfermarkt (jada, iffy kilde osv.) litt under 14M euro. Rennes har 4 spillere som har en markedsverdi høyere, og en 3-4 spillere som ligger på 12M~ euro. Vi har spillere som Even Hovland, Dino Islamovic og Anders Konradsen. Spilte vi så bra som vi burde gjort? Nei, absolutt ikke. Ble vi spilt dårligere? Ja, helt klart. Vi møtte et mye bedre lag enn oss, og det gikk som man kunne forventa. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.08.2021 06:59 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Jeg er helt enig i at mange har hatt alt for høye forventninger. Rennes skal slå oss 9 av 10 ganger. De har enkeltspillere som er verdt flere ganger det klubben vår er verdt. Rosenborg har ifølge Transfermarkt (jada, iffy kilde osv.) litt under 14M euro. Rennes har 4 spillere som har en markedsverdi høyere, og en 3-4 spillere som ligger på 12M~ euro. Vi har spillere som Even Hovland, Dino Islamovic og Anders Konradsen. Spilte vi så bra som vi burde gjort? Nei, absolutt ikke. Ble vi spilt dårligere? Ja, helt klart. Vi møtte et mye bedre lag enn oss, og det gikk som man kunne forventa. |
Dette blir en klassisk Koteng/Bratsethunnslyldning for å unngå å snakke om elefanten i rommet. Behagelig å snakke om hvor lite penger rbk har sammenlignet med alle andre mens BG og Sarp har vist at det går ann å prestere om man har en godfot plan.
Som sagt det er måten vi taper på. Vi går på banen gjennom taktikk, laguttak og alt er direkte vondfot. Klubben og «positivistene» kan gjerne hjemme seg nå bak at egentlig skal Rennes være så mye bedre. Vi skapte knapt en sjanse mot Rennes, men Domzale og Hafjanfordur skapte jo en del på oss.
Hadde vi gått på banen for å score mål eller prøve å vinne så hadde det vært greit. Holse ned som indreløper, Noah for Saltstøtten, Ceide og Vecchia på ving, Hoff ut for Konradsen eller Skarsem. Mer press for å gi problemer. Da er jeg sikker på at ting hadde sett bedre ut, men nei da rbk skal igjen slite mange år med en elendig spiss uten fart.
Hvem er det som tror rbk skulle score mål med null fart fremover og defensiv tilnærming? Molde har skjønt det hvertfall, mens rbk lever i en annen virkelighet. Dette burde de visst på forhånd! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.08.2021 07:07 Post subject: |
|
|
| Tror du Glimt ellers S08 hadde slått Rennes? |
|