English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Solli
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 21.12.2006 14:32    Post subject: Reply with quote

Dette er lovende. Jeg tror Tørum & co. er lei svake prestasjoner og selger skiten.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.12.2006 19:28    Post subject: Reply with quote

Det som mangler nå er reklame skiltet med "til salgs" på brystkassa til JGS...
jarln
Veteran

PostPosted: 21.12.2006 23:36    Post subject: Reply with quote

når han ikke vet hvor han spiller neste sesong så kan det vel tyde på at han er til salgs.. hvis ikke vil Tørum vil ha ham bør jo Bratseh snart ta hintet og sette en prislapp på ham, hvis han ikke har gjort det allerede..

Skal vi tippe han blir solgt for mellom 3 og 5 mill?
Back to top
Aurum
Junior

PostPosted: 22.12.2006 00:05    Post subject: Reply with quote

Håper Solli blir solgt, mannen har vist gang på gang at han ikke er god nok for oss, enten som midtbaneanker, back eller ving. Han mangler overblikk. evnen til å legge gode pasninger, og ikke minst skuddteknikk. Da hjelper det ikke at han kan løpe raskt med ball eller at han kan snurre plater. Jan Gunnar Solli blir 26 neste år, og kan definitvt ikke betegnes som unggutt eller talent lengre. Jeg tviler på at Solli vil kunne forbedre seg såpass at han gjør seg fortjent til en plass i startellevern, og derfor bør han selges.
Back to top
Buran
Senior

PostPosted: 30.12.2006 04:17    Post subject: Reply with quote

Har et lite håp om at JGS kan være en aktuell erstatter for Doffen i Start.

Landslagsspiller på billigsalg med ennå godt gjemt potensial! Razz
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 16:18    Post subject: Reply with quote

ser at Bastion-medlemmer ønsker at JGS og Lago går til Lyn..
mirifice
Junior

PostPosted: 31.12.2006 17:36    Post subject: Reply with quote

det hadde jo vært glimrende. vi kunne fått litt for dem samtidig som vi svekker lyn RBK
simonfcb
Proff

PostPosted: 31.12.2006 23:08    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo ikke sikkert de vil svekke Lyn da; men jeg syns vi skal selge hvis vi får et greit bud på dem.

Selv om de ikke har overprestert, eller prestert i det hele tatt i RBK, kan andre trenere, medspillere, systemer osv. virke inn positivt så de spiller bedre..

F. eks, hadde Hareide trent RBK, hadde nok Solli spilt fast på midtbanen, Hareide hadde jo tross alt tenkt å bygge landslaget rundt Solli.

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
mirifice
Junior

PostPosted: 02.01.2007 21:06    Post subject: Reply with quote

nå er det ikke sånn at solli ikke har blitt satset på eller ikke har fått prøvd seg fra start og i flere posisjoner. han har fått alle tenkelige sjanser for å kunne bevise at han duger, men han har gang på gang bevist at han ikke er rbk materiale.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

Solli er vel den spilleren de siste årene som har fått desidert mest tillitt uten å egentlig bevise noe som helst. Det værste med dette, er jo at han holder gode spillere utafor banen, som ser at han ikke presterer det som trengs i Rosenborg.
Maradona
Veteran

PostPosted: 02.01.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

I TV2-sporten (21.45) i dag, ble Solli lansert som en av aktuelle til å erstatte Hæstad.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Gode nyheder, lad os håbe det sker.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Roamer
Veteran

PostPosted: 03.01.2007 17:49    Post subject: Reply with quote

Han er blant de heteste på ryktebørsen om dagen, men RBK ringes ikke ned fra klubber om Jan Gunnar Solli.

Les mer:Dødt rundt Solli

Hmmm, ser ut som om andre tippeligaklubber også ser at Solli har visse mangler. Lover ikke godt, men uansett viktig å holde motet oppe.
trondhb
Veteran

PostPosted: 03.01.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Solli-nei til AaFK
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.01.2007 23:25    Post subject: Reply with quote

synd
Back to top
Henging
Senior

PostPosted: 03.01.2007 23:35    Post subject: Reply with quote

Aafk var fullstendig uinteressant for han. Jaja. Tror ikke han innser at det faktisk er på det nivået han hører hjemme.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Fra Hyka-tråden:
bommel wrote:
Litt trist at det skal fokuseres på det defensive når du er ving, det er liksom antall kilometer som teller, ikke hva du gjør med de km du springer..Man trenger ikke være nede som back å takle hele tiden når man ikke er spillertypen til det, f.eks Solli må ta i et tak bakover fordi det er det han er god på, arbeidsinnsats.

Nok en gang blir jeg veldig overrasket her angående flere av deres bedømmelse av Solli sitt defensive arbeid. "Det er det han er god på"? Arbeidsinnsats? Jeg er av akkurat motsatt oppfatning. Arbeidsinnsatsen, da særlig aggressiviteten, er ofte fraværende. Mulig jeg står alene her, men det får så være.

At han har forutsetningene til å kunne gjøre en god jobb defensivt takket være sin akselerasjon og akseptable robusthet, er en annen sak.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 00:42    Post subject: Reply with quote

Er på linje med deg her attach, mitt inntrykk av Solli sin defensive jobbing kan beskrives med ett ord: loffing. Det er mulig jeg tar feil, men det er nå en gang mitt inntrykk. Jeg sier ikke at han ikke har et potensiale for å være god defensiv, men jeg ser ikke at han utnytter det.
vemundo
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 07:38    Post subject: Reply with quote

Har også lagt merke til det du kaller loffing, særlig på slutten av kamper hvor han kan gå litt tom for krefter. Mener allikevel at det går an å bruke det defensive til fordel for Solli når han sammenlignes med de andre vingene vi hadde i år: Storflor, Braaten, Essediri, Jamtfall, Hyka.

Sammenlignet med disse er han flinkere og mer samvittighetsfull til å løpe hjem, følger motstanders løp oftere, og er vanskeligere å komme forbi. Skulle også bare mangle da han har lang fartstid fra midtbanen. Tror også han er mer nyttig enn de nevnt ovenfor på defensiv dødball. Totalt sett tror jeg RBK 2006 var bedre defensivt med Solli på vingen istedet for en av de andre vingene.

Dersom du sammenligner Solli med de andre midtbanespillerne synes jeg prestasjonene hans defensivt er på det jevne. I 2006 var Riseth flere hakk over resten av midtbanen i det defensive, mens Solli var omtrent som de andre (om du ser på farlige balltap som en offensiv mangel).
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 09:23    Post subject: Reply with quote

En liten misforståelse her. Jeg tenker på Solli som en midtbanespiller. Det er spesielt de gangene han har spilt der (som tross alt ikke er få) jeg har vært sterkt kritisk til hans defensive jobbing (førsteforsvarer, press på ballfører). Dersom vi sammenligner med de andre vingene våre, er han en av de bedre.
bommel
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 10:41    Post subject: Reply with quote

Attach, grunnen til at Solli ofte har blitt valgt som ving er at han har større arbeidskapasitet bakover. Tettey er ikke særlig aggressiv i ballpresset han heller, men han jobber allikevel med å komme seg på rett side. Du trenger ikke være en terrier som hæstad for å ha en god kapasitet når du beveger deg og dekker rom..
Arbeidsinnsats og aggressivitet er ikke to sider av samme sak.. nok en gang blir jeg overrasket over hvor store mangler på kunnskap det går an å ha om fotball når du tilbringer 24 timer i døgnet innpå et forum og diskuterer det.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 11:21    Post subject: Reply with quote

Man velger da ikke en vingspiller fordi han er god defensivt! De viktigste ferdighetskravene og arbeidsoppgavene til en ving er de av offensiv natur. Så kan man deretter tilpasse og lære seg å opptre i visse defensive rammer.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil hen her, bommel. Jeg ser absolutt poenget med plasseringsevne og det å dekke rom defensivt, men ferdigheter som førsteforsvarer, press på ballfører og ballvinneregenskaper er da likevel særs viktige?

Jeg understreker at jeg i så henseende diskuterer Solli utifra hans prestasjoner blant de tre på midten. Nå har han vel fått beskjed om at han må konkurrere om en plass på vingen, så mine betraktninger er kanskje verdiløse. Og som jeg skrev, på vingen gjør han seg mindre bort defensivt enn i en mer sentral rolle - muligens nettopp fordi de defensive ferdighetene utgjør en mindre viktig rolle i en vingposisjon.
bommel
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 11:44    Post subject: Reply with quote

Tbone skrev:
"Man velger da ikke en vingspiller fordi han er god defensivt! De viktigste ferdighetskravene og arbeidsoppgavene til en ving er de av offensiv natur. Så kan man deretter tilpasse og lære seg å opptre i visse defensive rammer. "

Det er da det jeg sier Tbone, han har blitt valgt mange ganger på vingen pga at han har bedre defensive egenskaper enn de andre, og akkurat den tankegangen liker jeg ikke. Husker fortsatt han ble valgt foran Storflor i en kamp fordi han arbeidet bedre bakover! Det er ikke sånn det bør være, mener jeg, men det er sånn det ofte er blitt praktisert det siste året.

"Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil hen her, bommel. Jeg ser absolutt poenget med plasseringsevne og det å dekke rom defensivt, men ferdigheter som førsteforsvarer, press på ballfører og ballvinneregenskaper er da likevel særs viktige? "

Jeg definerer heller ikke arbeidskapasitet, men sier at det er nettopp noe mer enn aggressivitet, noe som virket å være essensen i Attach sitt motinnlegg. Så akkurat der er jeg og du på linje..
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 11:52    Post subject: Reply with quote

Jeg liker heller ikke den tankegangen. Uansett, fint forklart, da er vi enige. Faktisk tror jeg alle tre er på linje her - det er så lett å misforstå når man diskuterer i tekstform som på et forum. Det setter enda større krav til å være veldig presis i formuleringene Smile
bommel
Veteran

PostPosted: 05.01.2007 11:54    Post subject: Reply with quote

Da sier vi det, så lar vi den diskusjonen ligge død Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 83, 84, 85  Next
Page 50 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb